Jump to content
Българският форум за музиканти

Относно Различните адаптери:


Boro

Recommended Posts

Да-а-а, наистина никой адаптер не може да превърне скромен инструмент в превъзходен! Просто защото адаптерът е само звено от цялата верига. А и при всеки конкретен случай изборът е въпрос на персонален вкус, изисквания, маниер на свирене, специфика на тоноизвличането, използвани ефекти и усилватели (със съответните сетинги) и т.н. и т.н. А фантастичният тон на Джимарата, Клептън, Бек и Пейдж си остава еталон, въпреки че на времето са го постигнали със сток-инструменти (без никакви модификации).

 

А историята на тази индустрия няма еднозначен и достатъчно достоверен източник - както и всяка друга човешка дейност тя се представя на обществеността от различни (при това определено субективни!) гледни точки - за нас остава да изберем онези, които ни допадат най-много ;-)

Редактирано от musicman
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да-а-а, наистина никой адаптер не може да превърне скромен инструмент в превъзходен! Просто защото адаптерът е само звено от цялата верига. А и при всеки конкретен случай изборът е въпрос на персонален вкус, изисквания, маниер на свирене, специфика на тоноизвличането, използвани ефекти и усилватели (със съответните сетинги) и т.н. и т.н. А фантастичният тон на Джимарата, Клептън, Бек и Пейдж си остава еталон, въпреки че на времето са го постигнали със сток-инструменти (без никакви модификации).

а това вече сьм го изпитал на собствен грьб

 

на скапано дьрво - не дай боже на тези компаунд тела - и най хубавия адаптер да сложиш - никаква работа не вьрши

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Очевидно темата за адаптерите не е загубила актуалността си! Особено за младите китаристи у нас, които по съвсем понятни причини все още нямат възможност да се сдобият с професионални инструменти от висок клас. Да, подходящият избор на нови адаптери или поне на един за бридж-позицията може да даде съвсем нов живот на китарите от нисък и среден клас (това е съвсем условно разделяне на инструментите и няма за цел да принизи достойнствата на някои достъпни китари!). Всичко опира до личните предпочитания, а възможностите за експериментиране са почти неограничени!

 

Обаче... Има още доста фактори, които съществено влияят на звука на китарата, а рядко им се обръща внимание... При това не се налагат сериозни и скъпо струващи модификации на инструмента! Пробвали ли сте да смените "Волюм" потенциометъра на Страт-стайл китара с 500 килоомов? Ще останете страхотно приятно изненадани от по-ясно дефинирания и определено по-мощен звук! А за да работи потенциометъра съвсем "мазно" просто свържете един резистор 330 килоома между средния и активния извод на пот-а!

 

Пък за различния звук на кабелите дори не ми се започва - темата е прекалено обширна... Но можете да пробвате инстпрумента си заедно с любимите си ефекти през някой доказано добър усилвател, като само сменяте първия кабел (от китарата до първия педал). Не е задължително най-скъпият кабел да ви допадне най-много (макар това да е по-чест случай), но със сигурност ще откриете огромна разлика и ще можете да подберете онзи, който е подходящ именно за вас!

 

Тук вече сигурно е говорено за правилното (и безопасно!) заземяване на китарата, екранирането на кухините, смяната на вътрешното опроводяване, поддръжката на ключета и потенциометри, етс.

 

Ами по време на запис? Там се появяват допълнителни изисквания...

А бе - дълга история, но е интересна и си струва човек да задълбае, дори ако е само за да си поопресни или обогати знанията!

 

Успех на всички!

 

My Webpage

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...А фантастичният тон на Джимарата, Клептън, Бек и Пейдж си остава еталон, въпреки че на времето са го постигнали със сток-инструменти (без никакви модификации).

 

А историята на тази индустрия няма еднозначен и достатъчно достоверен източник - както и всяка друга човешка дейност тя се представя на обществеността от различни (при това определено субективни!) гледни точки - за нас остава да изберем онези, които ни допадат най-много ;-)

Бих искал, да приложа едно уточнение/корекция/напомняне.

 

Понеже говорим за адаптери + Kent Armstrong:

По време на "Британския си период"(по-горе съм допуснал неточност - не е от края на 60-те,а началото на 70-те)К.А. учи в колеж,работи като куриер/раздавач с мотоциклет;обикаля repair shop-овете,да събира още занаят и работи part time във Фендер-ателието,където модифицира,или изработва адаптери за... Clapton,Beck,Page и др.(May,Gallagher,Townshend...).

 

Адаптерът изработен през 70-те от S.Duncan,за модифициране на Gibson-а на J.Beck,по-късно е въведен в серийно производство и е един от най-популярните и продавани модели.

През втората половина на 80-те J.Beck мопдифицира свои Фендери с адаптери на Don Lace.Компанията пуска модели(1989), J.B. Signature и по-нискокласен(моля,да не се разбира погрешно! - инструментът е достатъчно добър)stock вариант с J.B.-mod белези(Strat. Ultra).T.e.,както и в много други случаи,модификацията предхожда серийната продукция(говорим за случаи,когато изобщо последва серийна продукция).

 

Всяка една История се базира на неоспорими факти(иначе е художествена литература).Различията идват от тълкуване и интерпретиране на тези факти.

При изложенията си,от типа на горните,се старая,да се придържам към факти.Разбира се,субективната компонента е неизбежна(това все пак не е напр. календар),но при коментар,се опитвам да отбелязвам,че това е "...според мен...";"...мое мнение...";"...не съвсем сигурно..." и др.Но и в тези случаи избягвам,да допускам субективността,да отклонява,или да дава собствена посока на логическите последователности,свързващи фактите.Напр. не използвам изрази като "скапани дървета",за безспорно сериозни инструменти,за да осигуря и емоционална(субективна)подкрепа на тезата си.

Защо смятам,че са "безспорно сериозни"!

Fender с най-висока котировка(интерес/цена/тенденции),e естествено Pre CBS продукцията(не преиздания,а инструменти от конкретния период).Тя разбира се притежава и огромен процент колекторска стойност.Бих проявил разбиране към всеки притежател на такъв инструмент,който би определил почти всяка друга китара,като "скапано дърво".(и то с голяма доза емоционална,"клубна" мотивация).

След това се Master Built моделите - От време-на време,майсторите-лютиери от Custom Shop-a,като попаднат на изключителни материали(говорим за дърво),изработват инструмент/и,които са с конкретни,характерни белези,не се повтарят никога във времето и освен,че са висококачествени Player's инструменти,са и с огромен колекторски потенциал(добра тенденция).

Следват серийните продукти на Custom Shop-a - претенциозните и скъпи Фендери,имащи за цел,да олицетворяват pre CBS и последващата слава на компанията,и да и гарантират водещо място.

Някъде при(може би - малко преди) тази последна категория,се намират инструментите от "нашия спорен период" '65-'79.

 

После ,разбира се следват много други.

 

Най-общо:

Стойностните разлиики м/у първата и втората група е от няколко,до много пъти.

М/у втора и трета е 100-200%.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В тази връзка исках да попитам дали освен на официалните сайтове някъде другаде човек може да открие семпли, за да чуе и сравни. От доста време искам да си сменя адаптера при моста на страта с някой мини двоен адаптер, но мога да прослушвам само Сиймор Дънкан и една част от EMG, а ми се ще да проверя как звучат съответните Кент Армстронг.

 

Има ли къде?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В тази връзка исках да попитам дали освен на официалните сайтове някъде другаде човек може да открие семпли, за да чуе и сравни. От доста време искам да си сменя адаптера при моста на страта с някой мини двоен адаптер, но мога да прослушвам само Сиймор Дънкан и една част от EMG, а ми се ще да проверя как звучат съответните Кент Армстронг.

 

Има ли къде?

Може да се чуе (аудио и видео) например тук:

 

Относително интересна страница - кликни тук!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще си позволя да изразя съмнение относно колекционерската стойност на Фендерите от 1965-1979 поради простия факт, че се продават на съвсем достъпни цени, което лесно може да се провери в мрежата. Ето и няколко линка към доказани и уважавани експерти и издания:

 

кликни тук:

 

и тук

 

а тук за повече факти

 

За ориентация в цените ;-)

 

и пак за Фендер-ите

 

и още...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много хубава и полезна тема!

За това искам да ви помоля да не цитирате големи постове и да се говори по същността. Като начало ще разчистя малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще си позволя да изразя съмнение относно колекционерската стойност на Фендерите от 1965-1979 поради простия факт, че се продават на съвсем достъпни цени, което лесно може да се провери в мрежата. Ето и няколко линка към доказани и уважавани експерти и издания:

 

кликни тук:

 

и тук

 

а тук за повече факти

 

За ориентация в цените ;-)

 

и пак за Фендер-ите

 

и още...

Не съм споменавал за "колекционерска стойност при" Fender производство '65-'79(дори смятам,че са далечко)!

 

А материали,издания и мнения следя от 30-на години!

 

П.С. С нужното уважение,към другите хора с обосновано мнение! :hello:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Страхотна тема !! ;):metalist::)

 

Ето и какво намерих отностно мода с 500к пот и 330к от средното краче към хот на потенциометъра:

http://www.andersonguitars.com/vintage.html

 

Изглежда това е най-приложимо при ползване на сингъл и двоен адаптер в 1 китара.

Редактирано от Nikifena
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето една примерна схема, която предполагам, ще даде необходимия резултат на китара със хъмбъкер и сингъл - ключето включва един резистор. На този принцип могат да се направят схеми за най-различни конфигурации.

vintagepick.JPG

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.