Boro Отговорено Септември 27, 2006 Автор Share Отговорено Септември 27, 2006 (Редактирано) Да-а-а, наистина никой адаптер не може да превърне скромен инструмент в превъзходен! Просто защото адаптерът е само звено от цялата верига. А и при всеки конкретен случай изборът е въпрос на персонален вкус, изисквания, маниер на свирене, специфика на тоноизвличането, използвани ефекти и усилватели (със съответните сетинги) и т.н. и т.н. А фантастичният тон на Джимарата, Клептън, Бек и Пейдж си остава еталон, въпреки че на времето са го постигнали със сток-инструменти (без никакви модификации). А историята на тази индустрия няма еднозначен и достатъчно достоверен източник - както и всяка друга човешка дейност тя се представя на обществеността от различни (при това определено субективни!) гледни точки - за нас остава да изберем онези, които ни допадат най-много ;-) Редактирано Септември 28, 2006 от musicman Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TONY Отговорено Септември 27, 2006 Share Отговорено Септември 27, 2006 Да-а-а, наистина никой адаптер не може да превърне скромен инструмент в превъзходен! Просто защото адаптерът е само звено от цялата верига. А и при всеки конкретен случай изборът е въпрос на персонален вкус, изисквания, маниер на свирене, специфика на тоноизвличането, използвани ефекти и усилватели (със съответните сетинги) и т.н. и т.н. А фантастичният тон на Джимарата, Клептън, Бек и Пейдж си остава еталон, въпреки че на времето са го постигнали със сток-инструменти (без никакви модификации). а това вече сьм го изпитал на собствен грьб на скапано дьрво - не дай боже на тези компаунд тела - и най хубавия адаптер да сложиш - никаква работа не вьрши Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Boro Отговорено Септември 27, 2006 Автор Share Отговорено Септември 27, 2006 Очевидно темата за адаптерите не е загубила актуалността си! Особено за младите китаристи у нас, които по съвсем понятни причини все още нямат възможност да се сдобият с професионални инструменти от висок клас. Да, подходящият избор на нови адаптери или поне на един за бридж-позицията може да даде съвсем нов живот на китарите от нисък и среден клас (това е съвсем условно разделяне на инструментите и няма за цел да принизи достойнствата на някои достъпни китари!). Всичко опира до личните предпочитания, а възможностите за експериментиране са почти неограничени! Обаче... Има още доста фактори, които съществено влияят на звука на китарата, а рядко им се обръща внимание... При това не се налагат сериозни и скъпо струващи модификации на инструмента! Пробвали ли сте да смените "Волюм" потенциометъра на Страт-стайл китара с 500 килоомов? Ще останете страхотно приятно изненадани от по-ясно дефинирания и определено по-мощен звук! А за да работи потенциометъра съвсем "мазно" просто свържете един резистор 330 килоома между средния и активния извод на пот-а! Пък за различния звук на кабелите дори не ми се започва - темата е прекалено обширна... Но можете да пробвате инстпрумента си заедно с любимите си ефекти през някой доказано добър усилвател, като само сменяте първия кабел (от китарата до първия педал). Не е задължително най-скъпият кабел да ви допадне най-много (макар това да е по-чест случай), но със сигурност ще откриете огромна разлика и ще можете да подберете онзи, който е подходящ именно за вас! Тук вече сигурно е говорено за правилното (и безопасно!) заземяване на китарата, екранирането на кухините, смяната на вътрешното опроводяване, поддръжката на ключета и потенциометри, етс. Ами по време на запис? Там се появяват допълнителни изисквания... А бе - дълга история, но е интересна и си струва човек да задълбае, дори ако е само за да си поопресни или обогати знанията! Успех на всички! My Webpage Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
docc Отговорено Септември 27, 2006 Share Отговорено Септември 27, 2006 ...А фантастичният тон на Джимарата, Клептън, Бек и Пейдж си остава еталон, въпреки че на времето са го постигнали със сток-инструменти (без никакви модификации). А историята на тази индустрия няма еднозначен и достатъчно достоверен източник - както и всяка друга човешка дейност тя се представя на обществеността от различни (при това определено субективни!) гледни точки - за нас остава да изберем онези, които ни допадат най-много ;-) Бих искал, да приложа едно уточнение/корекция/напомняне. Понеже говорим за адаптери + Kent Armstrong: По време на "Британския си период"(по-горе съм допуснал неточност - не е от края на 60-те,а началото на 70-те)К.А. учи в колеж,работи като куриер/раздавач с мотоциклет;обикаля repair shop-овете,да събира още занаят и работи part time във Фендер-ателието,където модифицира,или изработва адаптери за... Clapton,Beck,Page и др.(May,Gallagher,Townshend...). Адаптерът изработен през 70-те от S.Duncan,за модифициране на Gibson-а на J.Beck,по-късно е въведен в серийно производство и е един от най-популярните и продавани модели. През втората половина на 80-те J.Beck мопдифицира свои Фендери с адаптери на Don Lace.Компанията пуска модели(1989), J.B. Signature и по-нискокласен(моля,да не се разбира погрешно! - инструментът е достатъчно добър)stock вариант с J.B.-mod белези(Strat. Ultra).T.e.,както и в много други случаи,модификацията предхожда серийната продукция(говорим за случаи,когато изобщо последва серийна продукция). Всяка една История се базира на неоспорими факти(иначе е художествена литература).Различията идват от тълкуване и интерпретиране на тези факти. При изложенията си,от типа на горните,се старая,да се придържам към факти.Разбира се,субективната компонента е неизбежна(това все пак не е напр. календар),но при коментар,се опитвам да отбелязвам,че това е "...според мен...";"...мое мнение...";"...не съвсем сигурно..." и др.Но и в тези случаи избягвам,да допускам субективността,да отклонява,или да дава собствена посока на логическите последователности,свързващи фактите.Напр. не използвам изрази като "скапани дървета",за безспорно сериозни инструменти,за да осигуря и емоционална(субективна)подкрепа на тезата си. Защо смятам,че са "безспорно сериозни"! Fender с най-висока котировка(интерес/цена/тенденции),e естествено Pre CBS продукцията(не преиздания,а инструменти от конкретния период).Тя разбира се притежава и огромен процент колекторска стойност.Бих проявил разбиране към всеки притежател на такъв инструмент,който би определил почти всяка друга китара,като "скапано дърво".(и то с голяма доза емоционална,"клубна" мотивация). След това се Master Built моделите - От време-на време,майсторите-лютиери от Custom Shop-a,като попаднат на изключителни материали(говорим за дърво),изработват инструмент/и,които са с конкретни,характерни белези,не се повтарят никога във времето и освен,че са висококачествени Player's инструменти,са и с огромен колекторски потенциал(добра тенденция). Следват серийните продукти на Custom Shop-a - претенциозните и скъпи Фендери,имащи за цел,да олицетворяват pre CBS и последващата слава на компанията,и да и гарантират водещо място. Някъде при(може би - малко преди) тази последна категория,се намират инструментите от "нашия спорен период" '65-'79. После ,разбира се следват много други. Най-общо: Стойностните разлиики м/у първата и втората група е от няколко,до много пъти. М/у втора и трета е 100-200%. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
fLiSk Отговорено Септември 27, 2006 Share Отговорено Септември 27, 2006 В тази връзка исках да попитам дали освен на официалните сайтове някъде другаде човек може да открие семпли, за да чуе и сравни. От доста време искам да си сменя адаптера при моста на страта с някой мини двоен адаптер, но мога да прослушвам само Сиймор Дънкан и една част от EMG, а ми се ще да проверя как звучат съответните Кент Армстронг. Има ли къде? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Boro Отговорено Септември 28, 2006 Автор Share Отговорено Септември 28, 2006 В тази връзка исках да попитам дали освен на официалните сайтове някъде другаде човек може да открие семпли, за да чуе и сравни. От доста време искам да си сменя адаптера при моста на страта с някой мини двоен адаптер, но мога да прослушвам само Сиймор Дънкан и една част от EMG, а ми се ще да проверя как звучат съответните Кент Армстронг. Има ли къде? Може да се чуе (аудио и видео) например тук: Относително интересна страница - кликни тук! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Boro Отговорено Септември 28, 2006 Автор Share Отговорено Септември 28, 2006 Ще си позволя да изразя съмнение относно колекционерската стойност на Фендерите от 1965-1979 поради простия факт, че се продават на съвсем достъпни цени, което лесно може да се провери в мрежата. Ето и няколко линка към доказани и уважавани експерти и издания: кликни тук: и тук а тук за повече факти За ориентация в цените ;-) и пак за Фендер-ите и още... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
musicman Отговорено Септември 28, 2006 Share Отговорено Септември 28, 2006 Много хубава и полезна тема! За това искам да ви помоля да не цитирате големи постове и да се говори по същността. Като начало ще разчистя малко. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
docc Отговорено Септември 28, 2006 Share Отговорено Септември 28, 2006 Ще си позволя да изразя съмнение относно колекционерската стойност на Фендерите от 1965-1979 поради простия факт, че се продават на съвсем достъпни цени, което лесно може да се провери в мрежата. Ето и няколко линка към доказани и уважавани експерти и издания: кликни тук: и тук а тук за повече факти За ориентация в цените ;-) и пак за Фендер-ите и още... Не съм споменавал за "колекционерска стойност при" Fender производство '65-'79(дори смятам,че са далечко)! А материали,издания и мнения следя от 30-на години! П.С. С нужното уважение,към другите хора с обосновано мнение! :hello: Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Jordan_J Отговорено Септември 28, 2006 Share Отговорено Септември 28, 2006 Браво, Сашко! Много полезна информация!! Мини през нас да почерпя за труда!! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nikifena Отговорено Септември 29, 2006 Share Отговорено Септември 29, 2006 (Редактирано) Страхотна тема !! Ето и какво намерих отностно мода с 500к пот и 330к от средното краче към хот на потенциометъра: http://www.andersonguitars.com/vintage.html Изглежда това е най-приложимо при ползване на сингъл и двоен адаптер в 1 китара. Редактирано Септември 29, 2006 от Nikifena Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Evtim Djerekarov Отговорено Септември 29, 2006 Share Отговорено Септември 29, 2006 (Редактирано) Ето една примерна схема, която предполагам, ще даде необходимия резултат на китара със хъмбъкер и сингъл - ключето включва един резистор. На този принцип могат да се направят схеми за най-различни конфигурации. Редактирано Септември 29, 2006 от Evtim Djerekarov Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.