Jump to content
Българският форум за музиканти

Поредният ми лампов проект - SLO66


Recommended Posts

Благодаря за коментарите, естествено, че сте прави!

 

Loop-а е нещото, което най-много ме измъчи и съм далеко от мисълта, че съм го измислил (избрал) перфектно.

 

FX Send пот наистина няма в оригиналния Декатон и аз съвсем не съм убеден, че ми трябва. По принцип е добавен с идеята Pro линейното Send ниво (за рак гиър) да може да се сваля до Consumer такова (за китарни ефекти). Реших да го сложа, за да видя какви нива ще пуска с/без него и вече да донамествам в движение. Предпочитам да го няма. Ще използвам рак проц на ТС, който има всякакви варианти за входно и изходно ниво. Затова и няма Return потенциометър, проца има 4-5 места, от които да се регулира изходното му ниво. Кондензера в ретърна на ампа ми е ясен като възможен вариант, но ми се ще да не го ползвам.

 

Сметките не са ми силна страна, така че ще има измерване и донагаждане при всяко положение. Планирам да направя отвори в шасито за двата добавени от мен в схемата потенциометъра - Clean Gain & Send Level като след пробите ще преценя дали да останат, съответно ако няма да ги има такива отвори на предния панел с надписите няма да има и ще се скрият. Много трудно успях да намеря инфо относно нивото на сигнала в отделните секции на усилвателите (и конкретно в луупа) и то там където четох пак не съм твърдо убеден, че е супер вярно...

 

Gregg, мислех и за Декатон варианта, но малко ми е сложен. Заради повечето елементи + превключването. Няма и почти никакви материали за него, а аз само по съмнително вярна частична схема надали ще се справя. Плюс това част от занимавката е да чета, уча и пробвам, не толкова да правя 1:1 клонинг на нещо си. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Схемата на Декатона е проверена, дори има чертежи на оригиналната платка. Правил съм версия с екстри - звучи напълно прилично, но имах под ръка и оригинала СЛО100, и можех да сравнявам, макар че само като се гледа схемата е ясно, че няма да звучи по същия начин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Мърдам по малко. Схемата е уточнена (доколкото мога да го направя на хартия), следват останалите неща.

 

Започнах лейаута и тия дни правя захранващата платка. Учудващо е колко много варианти (и то повечето куци) могат да се реализират с толкова малко елементи. До края на седмицата се надявам да е готова и може да пусна една картинка за цвят. :)

 

Истината е, че трябва да се съобразят изключително много неща и дърпа много време. Включително физически размери на конкретните бройки елементи; размери, ориентация и позиция на платката; отстояние от останалите елементи по шасито. Да бях си купил две оригинални платки досега щях да съм навъртял едно 1000 км. свирене, ама пусто твърдоглавие... :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е по-готино обаче, отколкото с готови :)

Другият вариант е взимаш едно шаси на око да е горе долу колкото ти трябва, дупчиш на око, гледаш схемата и сглобяваш :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този път твърдо съм решил шасито да го правя последно, инак пак ще се наложи да се додупчва и дооправя, пък ми се ще да избегна този момент в текущия проект. ;)

 

Ето RC1 версия на платката за захранването:

SLO66-PowerBoard-010.png

Всичко е с реални размери - меря с шублера и тогава слагам. Щрихованата форма е бъдещото шаси. Куплунга за захранващия кабел е с вграден предпазител. Трафовете (и дросела) ще бъдат някъде над платката, от другата страна на шаси-то, но засега съм ги оставил така за прегледност (да се виждат жиците по-лесно). Цоклите за лампите няма да са точно там, сложих ги, за да си изчисля разстоянието от "панелните" елементи и платката.

 

Възможно е да има промени, но като цяло е нещо такова. Като направя и преамп платката ще видя каква ще е общата необходима дължина за шасито. Ако не се събере в до 48 см. може да завъртя тази захранващата на 90*, а да направя шасито по-широко. Това с цел да мога да го напъхам в рак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам, че не са пропуснати нарочно изравнителните резистори на кондензаторите във втория плюс.

Регулирането на преднапрежението с потенциометър е добро решение, но трябва да е скрит, за да не може случайно да се променя при някаква интервенция.

Може би коментирам някаква идейна версия, защото има грешки при свързванията. Но дори ако е така, е добре да се внимава още на това ниво.

Трансформаторът с единична вторична намотка ли е, или със среден извод?

Защото свързването на диодите е за намотка със среден извод, а на филтриращите кондензатори е за единична вторична намотка. Добре е да се огледа все пак. Ако ще се използват по два диода последователно в рамо е задължително да се поставят изравнителни резистори паралелно на всеки един от тях. Макар, че сега има достатъчно подходящи диоди, които не е нужно да се свързват последователно за повишаване на обратното пробивно напрежение.

 

Успех в начинанието!

 

ПП. Допустимият размер на хоризонталния размер на шасито не е 480mm, а 430(450max) мм ! Все пак трябва да влиза отвора на шкафа.

Редактирано от Parni_Valjak
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам намотката за анодно напрежение е със средна точка, 2х360 V, двете лилави и черния.

Обратното напрежение върху диодите ще е 1020V ако се добави и превишение 10% в мрежата, става 1122V. UF540 е с максимално обратно напрежение 400V, дори включени два последователно, няма да издържат. Диодите трябва да са поне за 1500V обратно напрежение.

Втория извод на намотката за преднапрежение не е включен.

За регулиране на преднапрежението мисля че ще е подходящ тример-потенциометър за панелен монтаж с цангово заключване на оста. Лошото е че такива съм виждал само по разни стари апаратури. Дали има в продажба не знам.

 

ПП Моя грешка, осмицата съм я видял като буква B :blush:

Редактирано от g_vayov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малкa нотка - диодите са UF5408, с максимално обратно напрежение 1000V, http://www.vishay.com/docs/88756/uf5400.pdf.

За преднапрежението:

-Комет използват потенциометри със заключване, специална поръчка. Иначе има сходни в mouser.

-Фендър от около "няколко века" използват:

http://www.angela.com/images/products/detail/Fender10KBalancePot.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^^, ^^^ До колкото виждам, схемата на захранването е доста подобна на тази:

 

http://www.turretboards.com/layouts_schematics/fender/schematics/fender_bassman_aa864.gif

 

Не е ли добре, да се добавят балансиращи/разреждащи резистори и на филтровите кондензатори за предусилвателя?

Ако разсейваната мощност (в случая на пръв поглед около 50-60mW макс) позволява, не е ли добре да се ползва multiturn тример?

 

Да питам - по тертип на импулсните захранвания, с които често се занимавам, не е ли добре, да има подходящи NTC-та тук-таме (на входа от мрежата, последователно на стендбай ключа..), които да ограничават зарядните токове на кондензаторите при включване?

 

Добре е, да има бушон, не само на линията с високото изправено напрежение, ами и на 220V AC входа.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такива резистори в оригиналната схема няма. Не твърдя, че е по-добре/по-зле, но си е така. Чудя се дали да добавя, но ако да - ще са от долната страна на платката. Не ми се ще да има нищо "отдолу", обаче ако сложа и тях "отгоре" и ще стане хептен голяма платката. Оригиналните са 10-11 сантиметра дълги (те имат кондензери и отдолу), моята стана 17.5.

 

NTC не знам какво е, предполагам някакви транзисторни глупости. Нямат работа в моя проект. :)

 

Предпазител на 220V AC входа има, в самия захранващ конектор. Писал съм го в текста, на схемата не съм го означил.

 

Потенциометър за биас ще има най-обикновен, ще видим как ще го сложа или ще го сменям. Вариант е да се монтира по-навътре, ама не съм много фен. Фендърските струват една камара пари. Ампът ще е предимно в рак, така че няма да се размества лесно. Освен това ще има точки за измерване на самия корпус, така че колко му е да си нося мултиметъра винаги. :P

 

Грешки е напълно възможно да има, дори бих се учудил ако няма предвид това, че въртях, местих, махах и слагах 100 неща по амнайсе пъти. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

NTC е съпротивление с отрицателен температурен коефициент. Често се слага на входа на захранването - първите секунда-две е по-студен и ограничава входния ток, след което се нагрява и съпротивлението му спада. Предпазва от големи зарядни токове на включване.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.