Baby Thomas Отговорено Декември 28, 2014 Автор Share Отговорено Декември 28, 2014 Благодаря за коментарите, естествено, че сте прави! Loop-а е нещото, което най-много ме измъчи и съм далеко от мисълта, че съм го измислил (избрал) перфектно. FX Send пот наистина няма в оригиналния Декатон и аз съвсем не съм убеден, че ми трябва. По принцип е добавен с идеята Pro линейното Send ниво (за рак гиър) да може да се сваля до Consumer такова (за китарни ефекти). Реших да го сложа, за да видя какви нива ще пуска с/без него и вече да донамествам в движение. Предпочитам да го няма. Ще използвам рак проц на ТС, който има всякакви варианти за входно и изходно ниво. Затова и няма Return потенциометър, проца има 4-5 места, от които да се регулира изходното му ниво. Кондензера в ретърна на ампа ми е ясен като възможен вариант, но ми се ще да не го ползвам. Сметките не са ми силна страна, така че ще има измерване и донагаждане при всяко положение. Планирам да направя отвори в шасито за двата добавени от мен в схемата потенциометъра - Clean Gain & Send Level като след пробите ще преценя дали да останат, съответно ако няма да ги има такива отвори на предния панел с надписите няма да има и ще се скрият. Много трудно успях да намеря инфо относно нивото на сигнала в отделните секции на усилвателите (и конкретно в луупа) и то там където четох пак не съм твърдо убеден, че е супер вярно... Gregg, мислех и за Декатон варианта, но малко ми е сложен. Заради повечето елементи + превключването. Няма и почти никакви материали за него, а аз само по съмнително вярна частична схема надали ще се справя. Плюс това част от занимавката е да чета, уча и пробвам, не толкова да правя 1:1 клонинг на нещо си. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Gregg Отговорено Декември 28, 2014 Share Отговорено Декември 28, 2014 Схемата на Декатона е проверена, дори има чертежи на оригиналната платка. Правил съм версия с екстри - звучи напълно прилично, но имах под ръка и оригинала СЛО100, и можех да сравнявам, макар че само като се гледа схемата е ясно, че няма да звучи по същия начин. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Akerfeldt Отговорено Февруари 3, 2015 Share Отговорено Февруари 3, 2015 ... чакаме продължение Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Baby Thomas Отговорено Февруари 4, 2015 Автор Share Отговорено Февруари 4, 2015 Мърдам по малко. Схемата е уточнена (доколкото мога да го направя на хартия), следват останалите неща. Започнах лейаута и тия дни правя захранващата платка. Учудващо е колко много варианти (и то повечето куци) могат да се реализират с толкова малко елементи. До края на седмицата се надявам да е готова и може да пусна една картинка за цвят. Истината е, че трябва да се съобразят изключително много неща и дърпа много време. Включително физически размери на конкретните бройки елементи; размери, ориентация и позиция на платката; отстояние от останалите елементи по шасито. Да бях си купил две оригинални платки досега щях да съм навъртял едно 1000 км. свирене, ама пусто твърдоглавие... 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
synchu Отговорено Февруари 4, 2015 Share Отговорено Февруари 4, 2015 Така е по-готино обаче, отколкото с готови Другият вариант е взимаш едно шаси на око да е горе долу колкото ти трябва, дупчиш на око, гледаш схемата и сглобяваш Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Baby Thomas Отговорено Февруари 9, 2015 Автор Share Отговорено Февруари 9, 2015 Този път твърдо съм решил шасито да го правя последно, инак пак ще се наложи да се додупчва и дооправя, пък ми се ще да избегна този момент в текущия проект. Ето RC1 версия на платката за захранването: Всичко е с реални размери - меря с шублера и тогава слагам. Щрихованата форма е бъдещото шаси. Куплунга за захранващия кабел е с вграден предпазител. Трафовете (и дросела) ще бъдат някъде над платката, от другата страна на шаси-то, но засега съм ги оставил така за прегледност (да се виждат жиците по-лесно). Цоклите за лампите няма да са точно там, сложих ги, за да си изчисля разстоянието от "панелните" елементи и платката. Възможно е да има промени, но като цяло е нещо такова. Като направя и преамп платката ще видя каква ще е общата необходима дължина за шасито. Ако не се събере в до 48 см. може да завъртя тази захранващата на 90*, а да направя шасито по-широко. Това с цел да мога да го напъхам в рак. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Parni_Valjak Отговорено Февруари 9, 2015 Share Отговорено Февруари 9, 2015 (Редактирано) Предполагам, че не са пропуснати нарочно изравнителните резистори на кондензаторите във втория плюс. Регулирането на преднапрежението с потенциометър е добро решение, но трябва да е скрит, за да не може случайно да се променя при някаква интервенция. Може би коментирам някаква идейна версия, защото има грешки при свързванията. Но дори ако е така, е добре да се внимава още на това ниво. Трансформаторът с единична вторична намотка ли е, или със среден извод? Защото свързването на диодите е за намотка със среден извод, а на филтриращите кондензатори е за единична вторична намотка. Добре е да се огледа все пак. Ако ще се използват по два диода последователно в рамо е задължително да се поставят изравнителни резистори паралелно на всеки един от тях. Макар, че сега има достатъчно подходящи диоди, които не е нужно да се свързват последователно за повишаване на обратното пробивно напрежение. Успех в начинанието! ПП. Допустимият размер на хоризонталния размер на шасито не е 480mm, а 430(450max) мм ! Все пак трябва да влиза отвора на шкафа. Редактирано Февруари 9, 2015 от Parni_Valjak 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
g_vayov Отговорено Февруари 9, 2015 Share Отговорено Февруари 9, 2015 (Редактирано) Като гледам намотката за анодно напрежение е със средна точка, 2х360 V, двете лилави и черния. Обратното напрежение върху диодите ще е 1020V ако се добави и превишение 10% в мрежата, става 1122V. UF540 е с максимално обратно напрежение 400V, дори включени два последователно, няма да издържат. Диодите трябва да са поне за 1500V обратно напрежение. Втория извод на намотката за преднапрежение не е включен. За регулиране на преднапрежението мисля че ще е подходящ тример-потенциометър за панелен монтаж с цангово заключване на оста. Лошото е че такива съм виждал само по разни стари апаратури. Дали има в продажба не знам. ПП Моя грешка, осмицата съм я видял като буква B Редактирано Февруари 9, 2015 от g_vayov 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
synchu Отговорено Февруари 9, 2015 Share Отговорено Февруари 9, 2015 Малкa нотка - диодите са UF5408, с максимално обратно напрежение 1000V, http://www.vishay.com/docs/88756/uf5400.pdf. За преднапрежението: -Комет използват потенциометри със заключване, специална поръчка. Иначе има сходни в mouser. -Фендър от около "няколко века" използват: http://www.angela.com/images/products/detail/Fender10KBalancePot.jpg 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Evtim Djerekarov Отговорено Февруари 9, 2015 Share Отговорено Февруари 9, 2015 (Редактирано) ^^, ^^^ До колкото виждам, схемата на захранването е доста подобна на тази: http://www.turretboards.com/layouts_schematics/fender/schematics/fender_bassman_aa864.gif Не е ли добре, да се добавят балансиращи/разреждащи резистори и на филтровите кондензатори за предусилвателя? Ако разсейваната мощност (в случая на пръв поглед около 50-60mW макс) позволява, не е ли добре да се ползва multiturn тример? Да питам - по тертип на импулсните захранвания, с които често се занимавам, не е ли добре, да има подходящи NTC-та тук-таме (на входа от мрежата, последователно на стендбай ключа..), които да ограничават зарядните токове на кондензаторите при включване? Добре е, да има бушон, не само на линията с високото изправено напрежение, ами и на 220V AC входа. Редактирано Февруари 9, 2015 от Evtim Djerekarov Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Baby Thomas Отговорено Февруари 9, 2015 Автор Share Отговорено Февруари 9, 2015 Такива резистори в оригиналната схема няма. Не твърдя, че е по-добре/по-зле, но си е така. Чудя се дали да добавя, но ако да - ще са от долната страна на платката. Не ми се ще да има нищо "отдолу", обаче ако сложа и тях "отгоре" и ще стане хептен голяма платката. Оригиналните са 10-11 сантиметра дълги (те имат кондензери и отдолу), моята стана 17.5. NTC не знам какво е, предполагам някакви транзисторни глупости. Нямат работа в моя проект. Предпазител на 220V AC входа има, в самия захранващ конектор. Писал съм го в текста, на схемата не съм го означил. Потенциометър за биас ще има най-обикновен, ще видим как ще го сложа или ще го сменям. Вариант е да се монтира по-навътре, ама не съм много фен. Фендърските струват една камара пари. Ампът ще е предимно в рак, така че няма да се размества лесно. Освен това ще има точки за измерване на самия корпус, така че колко му е да си нося мултиметъра винаги. Грешки е напълно възможно да има, дори бих се учудил ако няма предвид това, че въртях, местих, махах и слагах 100 неща по амнайсе пъти. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Evtim Djerekarov Отговорено Февруари 9, 2015 Share Отговорено Февруари 9, 2015 (Редактирано) NTC е съпротивление с отрицателен температурен коефициент. Често се слага на входа на захранването - първите секунда-две е по-студен и ограничава входния ток, след което се нагрява и съпротивлението му спада. Предпазва от големи зарядни токове на включване. Редактирано Февруари 9, 2015 от Evtim Djerekarov 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.