Steppenwolf Отговорено Септември 28, 2013 Отговорено Септември 28, 2013 Изпълнението на чичо Мито е прекрасно, има дълбочина, пространство, затова ми е любимото. Майсторска работа! Много харесах и по-нестандартния поглед на Кирил - да не пропускаш да го включиш! 2 Цитирай
travelcaster2 Отговорено Септември 28, 2013 Автор Отговорено Септември 28, 2013 Благодаря ти! Кирил го включи и набира скорост. 1 Цитирай
kirilsat Отговорено Септември 28, 2013 Отговорено Септември 28, 2013 Благодаря, за изказаните мнения! Наистина, изпълнението на travelcaster2 е много интелигентно, изискано и аристократично! Показва стил и позиция! За останалите, в това число и моето, има много какво да се желае... 2 Цитирай
travelcaster2 Отговорено Септември 28, 2013 Автор Отговорено Септември 28, 2013 Благодаря, момчета. Отделих малко време и за избора на китарата, с която да го свиря. Тази сама ми подсказа някои неща... 2 Цитирай
travelcaster2 Отговорено Септември 29, 2013 Автор Отговорено Септември 29, 2013 За цената не говорим. Оригиналът Wes Montgomery L5 е колкото струва една боксониера. Тази е по-евтина. Правена е по поръчка за мен от известен лютиер. Харесвам си я много. Сложих и минихъмбъкер Kent Armstrong. Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Септември 29, 2013 Отговорено Септември 29, 2013 Утре състезанието приключва. Кога ще има резултати...или няма да има? Ще може ли да се види кой къде е, и ще има ли някакви рецензии? Вече не могат да се следят вкючванията на изпълнителите, което ме води към едни нашенски мисли относно възможните варианти за победителя. Направо Скрита Картинка! Цитирай
PlamenM Отговорено Септември 29, 2013 Отговорено Септември 29, 2013 Извинявам се за офтопика, но това не е ли китара на Белевски? Много хубав плътен звук... Цитирай
travelcaster2 Отговорено Септември 29, 2013 Автор Отговорено Септември 29, 2013 Включванията на изпълнителите виждам като напиша в You Tube 60 second solo contest И от филтрите избираш подредба по твой вкус. Цитирай
kirilsat Отговорено Октомври 6, 2013 Отговорено Октомври 6, 2013 При малко свободно време и нет под ръка, препрочитам темата! Модално?! Минаха ми някои неща през главата, ама не съм сигурен.... Ако може, още по-простичко обяснение! Да не би, модално свирене да е.... за всеки акорд от хармонията, де се използва фраза, от скала към този акорд, без да се търси мелодична линия? С такова впечатление останах, ама не съм сигурен?! Някъде прочетох за модалния джаз, че позволявал повече чувство и емоции и хептен се обърках.... Цитирай
travelcaster2 Отговорено Октомври 7, 2013 Автор Отговорено Октомври 7, 2013 (Редактирано) Kirilsat, много се изприказва по темата. И има още много да се каже. Виж какво казва Никос Ордулидис в защита на докторска степен по философия в Англия. http://www.bpmonline.org.uk/bpm11/ordoulidis_the_greek_popular_modes.pdf Преди няма и 100 години знаем за преселението на християни от Турция към Гърция и мюсулмани от Гърция към Турция. Дори у нас е имало такива преселения. Авторът разграничава понятията маками (от Арабско - Персийската и Византийска музика) и дромос (гр. от път, пътека). Това са скали. Но при макамите свирени с инструменти без прагчета има нюанси, по-малки от полутон. След появата на бузукито, наложило се като важен солиращ инструмент с прагчета - те са дромос. Бузукито май идва от руската балалайка преди няма и 100 години. Съгласен съм с автора, защото 3г. бях на работа в Гърция, преподавах китара и свирех по нощните заведения. А там се свири само тяхна музика с характерните 1 или 2-ма бузукчии и няколко солови певци. Лаико - народно. Бузукчията казва Ре Усак и 3,4, започва се. Зейбекико 9/4 бавен танц върху който са написани хиляди песни. Сиртакито е леко позабравено. Или 7/8-ми, 9/8-ми, по-бързи парчета. Ти правиш същото. Свириш таксими (безмензурна интродукция) в Усак (Фригийски) и използваш бекингтрака като исо. За цвят намесваш и Хиджаз. Модално е. Аз свиря най-обикновен минор и не изглежда модално за някои колеги. Но този минор има и модално име: Еолийски. Решил съм, че така мелодиите ще са по-светли. Но какво става, когато се появява акорд G? Наблягам на нотата До# и заедно с акомпанимента слушателят чува Gadd9#11 (четвърта степен повишена). Единственото определение е: Лидийско звучене. На края свиря 5 ноти от Ре Мелодичен минор върху акорда G. Слушателят чува G7b5. Единственото определение: G Lydian Dominant. Редактирано Октомври 7, 2013 от travelcaster2 2 Цитирай
kirilsat Отговорено Октомври 7, 2013 Отговорено Октомври 7, 2013 Едно огромно БЛАГОДАРЯ! Надявам се, че отговора ти, не е само за мен, но и за другите колеги, ще бъде полезен.... Таксима (отдавна не бях чувал този термин) в нашия фолклор е често срещан и сме много добри в това, напук на цялата си неравноделност! По принцип, не ми допада Фригийския, но не съм много сигурен какво точно ползвам?! Прекалено испански ми идва.... Виж, Хиджаза е друго нещо и звучи, някак си нашенско-ориенталски! Реално, всичко идва от главата. Свиря в някаква скала, но като усетя стабилен тон, слагам подложка към него и тогава мисълта завива. Фразирам в чуждата скала, като навреме трябва да се върна към основния лад. Точно това, както вече разбирам е модалност?! След като и аз вече разбрах, що и то модално свирене, сигурно на всички вече е ясно!!! Имам още въпроси, за неща които не срещам в рок музиката,а се ползват в сватбарската (не казвам фолклор, щото всички го свиреха, но в музикалните училища, сваляха оценката ако те надушат преподавателите), но ще изчакам подходяща тема за това! 1 Цитирай
emosms Отговорено Октомври 9, 2013 Отговорено Октомври 9, 2013 Странично въпросче - това не е ли модално? http://www.youtube.com/watch?v=8QxeAY5eJ-M Цитирай
viksps Отговорено Октомври 11, 2013 Отговорено Октомври 11, 2013 ... дали горното е модално аз не знам ... ама е-ба-ати удоволствието е да го слушаш! А пък кой знае какво удоволствие е да го свириш (ако можеш) ....... :-) Цитирай
Dirk Отговорено Октомври 11, 2013 Отговорено Октомври 11, 2013 Не знам защо трябва да се търси модалност?Поздравления за художественото изпълнение и приятната дискусия.Ако аз трябва да изсвиря нещо(импровизирам)върху тази структура ,в това темпо бих направил следното:1-2 такт F# дориисkи-задължително за мен,3-4 такт G Лидийски...после пак така :5-6 F# дорийски,7-8 G Лидийски,9-10 А Лидийски,11-12 G Blues,13-14 F# Мелодичен минор,15-16 G лидиски dominant.Варианти има много стига да бъдат реализирани добре.Без да търся модалност,спонтанно бих реагирал така.Модалност има в музиката на Miles ,Coltrane,Shorter,Liebman ,Breaker... и китаристи Scott Henderson,McLaughlin,Metheny...примерно.Извинявам се ,че не влизам в подробности,но няма време за съжаление,а темата ми беше интересна.Повечето ,от съфорумниците ,които са c джазовата дисциплина биха разбрали къде се целия.Поздрави на всички и благодаря за удоволствието,което ми достави тази тема! P.S.Не знам условията на този контест,така,че ако нещо не съм разбрал,моля за извинение! Много лесно мога да бъда подведен ,че това е хармония от някои 16 тактов минорен blues на Herbie Hancock:)) 1 Цитирай
Dirk Отговорено Октомври 12, 2013 Отговорено Октомври 12, 2013 За китаристите,които искат да добият представа как звучи модалният стил(понеже стана на въпрос) бих препоръчал Allan Holdsworth. 1 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.