Jump to content
Българският форум за музиканти

Модално свирене - от теория към практика


Recommended Posts

Изпълнението на чичо Мито е прекрасно, има дълбочина, пространство, затова ми е любимото. Майсторска работа!

Много харесах и по-нестандартния поглед на Кирил - да не пропускаш да го включиш!

 

:thumbup:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, за изказаните мнения! :godbless:

Наистина, изпълнението на travelcaster2 е много интелигентно, изискано и аристократично! Показва стил и позиция! :virtuoz:

За останалите, в това число и моето, има много какво да се желае... :secret:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, момчета. Отделих малко време и за избора на китарата, с която да го свиря. Тази сама ми подсказа някои неща...270330855851-5.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За цената не говорим. Оригиналът Wes Montgomery L5 е колкото струва една боксониера. Тази е по-евтина. Правена е по поръчка за мен от известен лютиер. Харесвам си я много. Сложих и минихъмбъкер Kent Armstrong.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре състезанието приключва. Кога ще има резултати...или няма да има? 

Ще може ли да се види кой къде е, и ще има ли някакви рецензии?

Вече не могат да се следят вкючванията на изпълнителите, което ме води към едни нашенски мисли относно възможните варианти за победителя. Направо Скрита Картинка!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Включванията на изпълнителите виждам като напиша в You Tube

60 second solo contest

И от филтрите избираш подредба по твой вкус.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При малко свободно време и нет под ръка, препрочитам темата!

Модално?! Минаха ми някои неща през главата, ама не съм сигурен....

Ако може, още по-простичко обяснение!

Да не би, модално свирене да е.... за всеки акорд от хармонията, де се използва фраза, от скала към този акорд, без да се търси мелодична линия? С такова впечатление останах, ама не съм сигурен?!

Някъде прочетох за модалния джаз, че позволявал повече чувство и емоции и хептен се обърках.... :wallbash:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kirilsat, много се изприказва по темата. И има още много да се каже. Виж какво казва Никос Ордулидис в защита на докторска степен по философия в Англия. http://www.bpmonline.org.uk/bpm11/ordoulidis_the_greek_popular_modes.pdf

Преди няма и 100 години знаем за преселението на християни от Турция към Гърция и мюсулмани от Гърция към Турция. Дори у нас е имало такива преселения. Авторът разграничава понятията маками (от Арабско - Персийската и Византийска музика) и дромос (гр. от път, пътека). Това са скали. Но при макамите свирени с инструменти без прагчета има нюанси, по-малки от полутон. След появата на бузукито, наложило се като важен солиращ инструмент с прагчета - те са дромос. Бузукито май идва от руската балалайка преди няма и 100 години. Съгласен съм с автора, защото 3г. бях на работа в Гърция, преподавах китара и свирех по нощните заведения. А там се свири само тяхна музика с характерните 1 или 2-ма бузукчии и няколко солови певци. Лаико - народно. Бузукчията казва Ре Усак и 3,4, започва се. Зейбекико 9/4 бавен танц върху който са написани хиляди песни. Сиртакито е леко позабравено. Или 7/8-ми, 9/8-ми, по-бързи парчета.

Ти правиш същото. Свириш таксими (безмензурна интродукция) в Усак (Фригийски) и използваш бекингтрака като исо. За цвят намесваш и Хиджаз. Модално е.

Аз свиря най-обикновен минор и не изглежда модално за някои колеги. Но този минор има и модално име: Еолийски. Решил съм, че така мелодиите ще са по-светли. Но какво става, когато се появява акорд G? Наблягам на нотата До# и заедно с акомпанимента слушателят чува Gadd9#11 (четвърта степен повишена). Единственото определение е: Лидийско звучене. На края свиря 5 ноти от Ре Мелодичен минор върху акорда G. Слушателят чува G7b5. Единственото определение: G Lydian Dominant. :)

Редактирано от travelcaster2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно огромно БЛАГОДАРЯ! :godbless:

Надявам се, че отговора ти, не е само за мен, но и за другите колеги, ще бъде полезен.... Таксима (отдавна не бях чувал този термин) в нашия фолклор е често срещан и сме много добри в това, напук на цялата си неравноделност!

По принцип, не ми допада Фригийския, но не съм много сигурен какво точно ползвам?! Прекалено испански ми идва.... Виж, Хиджаза е друго нещо и звучи, някак си нашенско-ориенталски! Реално, всичко идва от главата. Свиря в някаква скала, но като усетя стабилен тон, слагам подложка към него и тогава мисълта завива. Фразирам в чуждата скала, като навреме трябва да се върна към основния лад. Точно това, както вече разбирам е модалност?!

 

След като и аз вече разбрах, що и то модално свирене, сигурно на всички вече е ясно!!! :secret:

 

Имам още въпроси, за неща които не срещам в рок музиката,а се ползват в сватбарската (не казвам фолклор, щото всички го свиреха, но в музикалните училища, сваляха оценката ако те надушат преподавателите), но ще изчакам подходяща тема за това! :blush:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 ... дали горното е модално аз не знам ... ама е-ба-ати удоволствието е да го слушаш! А пък кой знае какво удоволствие е да го свириш (ако можеш) ....... :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам защо трябва да се търси модалност?Поздравления за художественото изпълнение и приятната дискусия.Ако аз трябва да изсвиря нещо(импровизирам)върху тази структура ,в това темпо бих направил следното:
1-2 такт F# дориисkи-задължително за мен,3-4 такт G Лидийски...после пак така :5-6 F# дорийски,7-8 G Лидийски,9-10 А Лидийски,11-12 G Blues,13-14 F# Мелодичен минор,15-16 G лидиски dominant.
Варианти има много стига да бъдат реализирани добре.
Без да търся модалност,спонтанно бих реагирал така.Модалност има в музиката на Miles ,Coltrane,Shorter,Liebman ,Breaker... и китаристи Scott Henderson,McLaughlin,Metheny...примерно.Извинявам се ,че не влизам в подробности,но няма време за съжаление,а темата ми беше интересна.Повечето ,от съфорумниците ,които са c джазовата дисциплина биха разбрали къде се целия.Поздрави на всички и благодаря за удоволствието,което ми достави тази тема!

P.S.Не знам условията на този контест,така,че ако нещо не съм разбрал,моля за извинение!

Много лесно мога да бъда подведен ,че това е хармония от някои 16 тактов минорен blues на Herbie Hancock::)))
 
 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.