Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

Че казаното от теб

 

Иначе казано няма възможност да опъва струните достатъчно.

 

противоречи на основни физични закони, които аз съм учил в 9ти клас, ти, ако си по-малък - май ги преместиха в 10ти. Не знам откъде си ги чел тези работи, но не са верни и не го казвам за да се заяждам :)

Редактирано от 7thString
Отговорено

^Мисля, че не си го разбрал правилно. Kalmar искаше да каже, че няма място зад тремолото, за да можеш да го опънеш назад за pull-up. Поне това аз разбирам от поста му.

Отговорено

Ако е така, аз съм в грешка. Аз го разбрах като, че когато тремолото легнело на тялото(т.е. хоризонтирано), нямало как да опъва струните :) Така го е написал. Инак е факт, че е важно за плаващото тремоло да е хоризонтално когато не се ползва, а за фендерското тремоло - кой както предпочита...

Отговорено (Редактирано)

Mairomaster е разбрал правилно. Може да не съм се изразил много ясно, макар да се опитах.

 

@ 7thString - Легнало на тялото, демек подпряно на тялото.

 

Аз също не се заяждам.

Просто до момента ти и някои други колеги твърдите определени неща без да се обосновете.

Аз ви представих няколко причини, поради които "принципа" за водоравното/хоризонтално тремоло не е верен или по-скоро неточен.

На първо място:

Пружините и струните продължават да опъват с една и съща сила, без значение дали тремолото е хоризонтално или под ъгъл 15 градуса (примерно).

Също така триенето на ножовете в стъдовете не се променя, тоест контакта продължава да е в една точка.

После, лоста който важи при хоризонтално разположено тремоло (пак казвам без значение какво е плаващото тремоло - флойд, стандартно или винтидж, защото те работят на един и същ принцип), важи и при тремоло наклонено в посока струните или пружините. Естествено ако говорим за едни и същи струни и пружини. Тоест, ако само променяме настройката на планката на пружините и отново настройваме инструмента. При това положение промяна в това колко разстройва или не дадената система не би трябвало да има.

Установил съм от моя опит през годините, е че такава промяна няма. И понеже очевидно на мен ми нямате доверие съм дал пример с Джеф Бек по-горе, който успешно свири с повдигнато тремоло (Фендер стандарт със стоманени седла и блок, и два стъда), без това да влияе на строя му на живо. А господин Бек е известен със специфичната си работа с тремолото (понякога доста груба).

 

Надявам се да съм бил по-ясен този път...  :)

 

П.П. В девети клас бях в началото на 90-те. Като оставим някои други предмети, то физиката и химията ми бяха от по-силните страни.

Редактирано от Kalmar
  • 1 month later...
Отговорено

Имам китара с флойд и питането ми е такова.

Свиря в 2 банди ,едната банда свири в нормален строй ,а другата с цял тон по ниско.Та как мога да минавам от единия строй в другия по лесно и бързо.

Като свиря с бандата която свири по ниско пробвах да сваля с цял тон ,ама китарта стана така ,че не мога да си я позная.Принципно китарата е сетъпната в МИ за 09-42 струни и е перфектна.

Като мина в РЕ и нещата не се получават.При най - малкия натиск на позиция и тона криви.Ставам доста фалшив така.Та има ли някакъв начин опъна на струните да е същия като съм в МИ.

Имам и друго решение (2-ра китара),но все пак искам да чуя вашите мнения.

Благодаря!

Отговорено

Ами това е ,че искам да си го ползвам.С по дебели струни не става ,че грифа е от най-тънките.Чувал съм ,че няма да носи на по дебели струни.

Отговорено

Ще се учудиш, но всъщност може, е все пак не слагай 13ки за ми. В общи линии няма какво да направиш. Ползвай втората китара.

1во да сменяш строй непрекъснато е леко изнервящо, не че не отнема 10ина минути, но все пак.

2ро не е особено разумно, тъй като натягайки флойда заради по-ниския строй, после отпускайки го, за да върнеш в ми, болтовете, държащи флойда са забити в дърво, а то малко или мното се износва, така че имай едно на ум за това.
Някакъв вариант е да си сложиш 10 или 11 за ре, да се сетне китарата за този строй, а когато искаш да свириш в ми да слагаш каподастер. Едва ли ще те искефи, така че ще се повторя - позвай втората китара.

Отговорено

Пробвай с 10-46 аз в ре ползвам такава дебелина,нищо няма да му стане на Ibanez-а

и моя е с много тънък гриф нямам проблеми с тази дебелина.

Но така или иначе пак ще трябва да пипнеш малко пружините при смяната на строя,

а и постоянно да въртиш пружини или да сменяш струни си е хамалогия.

Замисли се най-добре за 2ра китара. :yes:

Отговорено

Знаех си :)

И питам ги колегите,защо свирите в Ре,било по яко,а не заради вокалистката.

Ще полудея.

Отговорено

Сещам се за още 1 вариант -digitech whammy, имам такъв педал ,дропваш с 1 тон надолу без да пипаш нищо по китарата,

но качеството на звука се скапва осезателно ,а и е доста пари.

Отговорено

kiusha82, ако нямаш втора китара, тогава защо просто не си сложиш струните, които са ти най-удобни в ниската настройка (ре), а с първата банда като свириш на репетиция просто слагаш каподастер на втори праг. Евтино, бързо и лесно. Никой няма да те сочи с пръст докато тренирате с бандата. За изяви е ясно, че ще го махнеш и (надявам се) ще си смениш струните преди това. 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.