Jump to content
Българският форум за музиканти

Връзка между пентатоники и ладове(пак за китаристи)


Recommended Posts

Според мен едва ли по напредналите си пазят хляба . Това е смешно , информацията я има навсякъде , който иска ще я научи много бързо. Вероятно не са намерили смисъл да влагат енергията си в това .....

 

 

Браво за труда :godbless: , много полезен (разбира се за хората, които биха се заинтересували)

 

 

Иначе много хора са се опитвали да са полезни във форума, по едно или друго време, а и сега има такива (пример с настоящата тема и някои други). Но обикновено, с времето се уморяват. А пък и нали всичко си го има в Youtube, и то показано от истински музиканти (не българи, а западняци :-)), а и да се знае не е важно, трябва да се може и да се чувства!

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мажорен акорд Сmaj7  Ла, Ре и Ми минорни пентатоники.

За минорен акорд Сm7     До, Ре и Сол минорни пентатоники.

За полуумален      Сm7b5  Ме бемол и Фа мин. пентатоники.

За мажорен септакорд с алтерации Calt. До, Ми бемол, Фа и Си бемол мин. пентатоники.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето малко занимавка и от мен ...

 

Това си го направих и напечатах върху една чаша :)

 

chashafinal1.jpg

 

А това е единия ми мауз-пад:

 

mousepad3.jpg

 

Опитвам се да намеря и нещо друго, което бях правил, но малко по-късно ... Поздрави и евала за усилията!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте и от мен. Темата е доста интересна, особено за по-начинаещи като мен.

Преди време открих един сайт, в който има доста полезна информация по въпроса.

На който му се занимава да го разцъка: http://www.all-guitar-chords.com/

Поздрави и успехи на всички!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

travelcaster , не така грубо де   :D

Много информация в четри реда без обосновка :)

 

  

Обосновката е в инструкционалното видео на Скот Хендерсън Fusion. Там той дава насоки какво да се свири върху тези акорди. Скали, тризвучия, арпежи, пентатоники. Това е за пентатониките от него. Има го в Нета. Просто е задължително да се проучи. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Ако  опитаме малко по постепенно да   ги  обясним :

 

 Основните акорди построени на базата на  натуралния мажор   са  :  I maj7,  II min7 , III min7, IVmaj7, V7,VImin7,VII min7b5 

Или ако за примера ползваме До мажор - то ще е следното   : C maj7,  D min7 , E min7, Fmaj7, G7,Amin7,B min7b5 

 

И аз ще започна с min7, че го има най много пъти :)

 

 Например D min 7 -  1(D), 3(F),5(A),7©  

 

Ето  ги в Дорийски лад :

 

49119523816201273141357821825lw8ZCg3anbK

Фригийски:

 

107728817044005989513578218380W8I68pfwoh

Еолийски

13849170451069180211357821819APaukhuM9Sm

Тоновете на акорда са само в черните кръгчета , което значи че са в съответната пентатоника , което пък значи , че  може да ползваме II,III и  VI мин. пентатоники  или  за Dmin7 -  D, E   и А мин пентатоники.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

От 12-те полутона на октавата може да се получат доста пентатоники. Но има две мажорни - малко познати. С понижена 5-та степен. И с понижена 2-ра.

Това е за полуумален минорен септакорд Gm7b5. Пентатониката (с понижена 5-та степен) се строи от Фа.

08246.mp3

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Сега поглеждам тук. Браво за темата и труда, много добре е подредено. :thumbs_up: Погледнете и по-стари теми в раздела.

ultramega, ъпдейтни картинките от първите страници. Иначе, казвано е било многократно, вдълбано е дори - извечни Правила на музиката няма. И блусът си е "по правилата"... на блуса. За себе си, заменям думата "правила" със "стилистични особености".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Картинките са в http://picvalley.net/   . Предполагам , че временно няма достъп до сървъра им , ако не се появят , ще ги кача пак  другаде .

travelcaster  е писал за пентатониката , която се съдържа в последния лад(mode) от мажорната гама - локрииския ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ultramega, извинявай, че ти спамя хубавата тема. Продължавай, защото излагаш материала както трябва. Последователно, от простото към сложното, с хубави илюстрации и нужните обяснения.

Понеже за себе си открих непознати пентатоники в книгата на Игорь Бойко "Мой метод" разцъках едната (с понижена 5-та степен, но не на скалата, а 5-тата ст. на пентатониката) До Ре Ми Сол Ла бемол. Открих, че това е Фа Мелодичен минор - съкратен вариант. Там, където някой иска да ползва Мел Минор може да свири тази пентатоника от 5-тата степен на Мел. Минор. Получава се мажорна пентатоника с понижена 5-та степен.

Но най-добре е да се запознаем, разберем, осъзнаем как звучи и се научим да прилагаме мажорната и минорната пентатоника. Докато стигнем до Ерик Джонсън. :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

   Един пример, който се опитах да направя, като се взема за база Em пентатоника в 7 позиция. Пентатониката е като база и се минава от дорийски минор в нат. минор с "игра" в шестите и деветите степени - просто като упражнение :)

И след това една фразировка като се тръгва от F#m пент. и после Em и излизане в Cm и пак  Em - Cm и т.н. :)

 

   Добре е според мен да има някакви примери като демонстрация на тезите и теориите които се излагат и затова си позволих да направя такъв пример, 

 

 Дано да съм допринесъл с нещо по темата и ако има интерес мога да качвам разни примери ..... пък и не само аз . :)

  Просто толкова много е писано , че по добре да е изсвирено според мен и т.н.  :)

   

http://www.youtube.com/watch?v=cg8oFIaRng8&list=PLhusDtcjWCEQcZd1vB4WRlb2O33mzGJGl

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... упссссссс! Забравил съм да спомена и фригийския лад от старинните ладове с минорен характер  с b2 (b9) степен за което моля за извинение.  :)

Ще се постарая да съм по прецизен. :)

Редактирано от parsekguitars
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Парсек, благодаря ти за  видео примера !

Също и една забележка от Parekguitars -   относно означенията, които съм написал в  поста с min7  акордите :

1-Root (основен тон) , b3(минорна терца), 5 (чиста квинта ), b7 (минорна септима)

И тогава за Dmin7  ще бъде :

R(D), b3(F),5(A),b7( C).

 

------------------------------

maj7

 

 

 

Основните акорди построени на базата на  натуралния мажор   са  :  I maj7,  II min7 , III min7, IVmaj7, V7,VImin7,VII min7b5 

Или ако за примера ползваме До мажор - то ще е следното   : C maj7,  D min7 , E min7, Fmaj7, G7,Amin7,B min7b5 

 

Или Йонийски и Лидийски лад за maj7 .

 

Imaj7 - маж 3 и маж. 7  или за  C maj7 - 1( C), 3(E),5(G),7( B)

 

 

 

Йонийски

 

6871562024894926831359616947rWmg9Ol2vLZW

Лидийски

112040858010895596841359617469XZIujA8ktQ

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.