Jump to content
Българският форум за музиканти

Kemper Profiling Amplifier


chalgasucks

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

Доколкото ми позволяват откъслечните технически познания, които имам - работата на подобни устройства се изразява в профилиране на звука на един първоизточник - като това най-вероятно е едно обикновено сваляне на EQ-curve. Колкото повече сте насукали гейна на първоизточника - толкова по-сатуриран и честотно-консистентен е тонът - т.е. профил машината ще се доближава по-добре и реалистично до първоизточника.

 

Разочарованията започват, когато започнете да сваляте гейна на първоизточника - като динамиката се покачва плашещо, а в същото време EQ-curve става доста зависим от силата на свирене и неподатлив на профилиране ...

 

Забелязал съм също, че подобни машини или плъгини за симулации карат китаристът да залинява. Със симулации се свири много леко и звука е не лош (за запис, не за лайв).

 

Разочарованието след еуфорията от свирене през симулации и профайлъри ... - идва, когато се опитате да реампнете нещо, записано през симулация, или просто набучите китарата и започнете да свирите в стария си Маршал.

 

П.С. В момента племенникът ми учи китара в консерваторията и от доста време се опитвам да му внуша неща, които на мен са ми отнели десетилетия да осъзная :) Слава богу - хлапето поема ... :)

 

П.С.С. В крайна сметка обаче, никой няма да ви слуша тона, ако не свирите добре. Ако свирнята е готина и идейна - звука е на втори план. Аз бих се изкефил на готино и идейно свирене, без значение какъв е тонът - стига да е все пак поне малко стилен. Наско Шишков от форума също свири през Ахе ефект и звучи чудесно, а свиренето е покъртително.

Редактирано от visiondann
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто забелязах нещо, което може и да ми се е сторило само. Моля, помогнете ми ако съм се заблудил?

 

Кемпера е много интересна машина - с интересен подход и алгоритми. Наистина е напредничаво творение. Това което мен лично ми направи впечатление е, че от демотата виждам "профилиране" само на хай-гейн апаратури с гейна завъртян на 11 (от 10).

 

Ето тук има и доста леки неща (след 4 минути търсене в youtube на фразата "kemper profiling amp"):

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Аз пък мисля, че същността е на друго място, а не в апаратурата. В историята за запис в студиото трябва да се наблегне на МОЖЕНЕТО на свирещите. Прави впечатление, че можещите във форума свирят на простички неща - лампов Фендер, лампов Плекси и свестни озвучителни тела. Не им трябва устройство, което да свири вместо тях. На "старите" машини личи кой може да свири и музиката е органична, нежна, богата, пропита с чувство, а не синтетична,  груба и нескопосана, която е областта на слабо можещите.

Истината е опасна работа. Особено, когато се намира на противоположния край на собствената визия за себе си.

Sub sole nihil novi est

 

В тази връзка искам да споделя нещо. Тия дни по една телевизия предаваха концерт на Лили Иванова в Арена Армеец. Супер професионален концерт отвсякъде! Защо останах да го гледам? Защото чух интерпретацията на Черната Овца.

Как пък ми хареса за разлика от скорошните напъни във форума, свързани с тази песен? Просто. Професионално направено, професионални изпълнители, МОЖЕЩИ. Точка.

 

Редактирано от Parni_Valjak
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Само да й бяха изключили микрофона, както и на тоа рок-рапър, щеше да е много добро изпълнение. :)

 

^^ Преслушах ги и това, което му липсва поне на пръв поглед е като и на хай-гейн амповете - някак си потъва назад, звука не е толкова изчистен като на истинския амп, както и атаката се губи малко. Това обаче, което го издънва е точно границата между чист звук и драйв, където ясно си личи кой за кой влак е :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... В крайна сметка обаче, никой няма да ви слуша тона, ако не свирите добре. Ако свирнята е готина и идейна - звука е на втори план. Аз бих се изкефил на готино и идейно свирене, без значение какъв е тонът - стига да е все пак поне малко стилен. Наско Шишков от форума също свири през Ахе ефект и звучи чудесно, а свиренето е покъртително.

Много добре казано!

 

Иначе по темата, щеше ми се на Месе-то да го пробвам това чудо на техниката, но имаше такава опашка, че се отказах. Бяха пуснали към 8 бройки със слушалки или монитори и едвам се дореждаш. На снимките в сайта можете да видите за какво става дума. Това за мен означава, че очакванията са големи. И както всяко нещо не може да се хареса на всички.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Аз бих ползвал Кемпера за записи след като го тествам и АКО ми хареса. Инак съм съгласен, че очарованието от използването на стара и нова бутикова лампова техника с високо качество е непостижимо за съвременните симулации. Някак го няма якото усещане. А за звука няма да говоря, защото 95% от хората, които слушат дадена техника си нямат никаква идея как е записвана песента и с какво. Както вие така и аз всеки ден слушаме по радиата хитове с нулева музикална стойност, но с адски добър Маркетинг зад тях. Всеки сам да си вади изводите кое е ценно и кое не. Аз изпитвам неистово удоволствие да си включа Маршала и Енгъла, но на моята приятелка нищо не и говорят тези имена и моята страст е само поредното перо в семейния бюджет. :)

Редактирано от anomandrus
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето тук има и доста леки неща (след 4 минути търсене в youtube на фразата "kemper profiling amp"):........

Чух само първото видео. Ще пропусна за момента и ще си запазя TR-a ... ;)
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знаех си аз, че пак на старата ще си дойдем. Спор, спор, спор, и накрая - Абе който може да свири, свири през всичко :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих ползвал Кемпера за записи

 

Интересно... мисля си, че точно за записи човек би трябвало да използва истинската апаратура - най-доброто от най-доброто, което е налично в едно студио и което определено не е моделиращ усилвател.

 

Силата на тази машинка е да е преносима с компромис към саунда - да можеш да пътуваш по турнета и концерти без да имаш грижата да пренасяш лампови глави и кабинети и да се чудиш дали няма да им се разместят чарковете докато се лашкат в сандъците - така, макар и с по-гаден саунд, който на един лайв така или иначе е далеч от перфектен, разликата с варианта да свириш с истинска апаратура ще е пренебрежима спрямо разходите и усилието, нужни да я пренесеш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Ами по принцип си прав, но на практика за да сътворя добър тон през 4x12 вкъщи е доста трудно по обясними причини. Често пиша идеи у нас и ползвам плъгини не защото ми харесват а защото на практика ми е по-трудно да записвам. Направих доста тестове и установих, че добрия тон и добрата атака на запис си искат ниво. Мнението ми е, че Кемпера, Axe-a, симулациите и т.н. са точно това- симулации. Един вид компромис...

Редактирано от anomandrus
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... и накрая - Абе който може да свири, свири през всичко :D

 

Именно. Няма нужда от втечняване в посока идеалния саунд :) Такъв няма :) Свирете на каквото ви пасва на ръката и бъдете идейни и оригинални. Другото е бла бла ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,

ще ме извинявате, но ако всяка тема се превръща в спор ЗА или ПРОТИВ и в крайна сметка стигате да едно и също заключение всеки път, ще ме извинявате, но тогава излиза, че вие знаете само едно нещо?!?

 

Питам се къде е общото между МОЖЕНЕТО и обсъждането поредното устройство с да речем алтернативен подход, което почти никой от вас дори не е докосвал???

 

Поправете ме, но редица от вас в други теми са стигали до заключението ,че youtube не е начало и край на този свят и в редица случаи само загатва за звуковите качества на апаратурите.

 

Ще ме извинявате, но нещата не свършват с плексито и старите фендери - те са само едни от уникалните творения на човешкия гений, а след създаването им времето не е спряло, колкото и да се иска на някои и нещата продължават да се развиват в очаквани и неочаквани посоки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

... но нещата не свършват с плексито и старите фендери ..

 

За добро или лошо, май точно там свършват :) Ако съдя по Ерик Джонсън, Слаш, Закк, Бонамаса, Малмстийн, Сатриани, Алберт Лий, Джони Хиланд, Д. Алдрич, Дж. Бенсън и хилядите други, дет' ВОИСТИНУ могат да свирят и коват законите на музикалния бизнес, вкус и течения  :) И това е по всички фронтове, а не строго стилово ориентирано ... Това не е въпрос и не се коментира. Това е ФАКТ!

Редактирано от visiondann
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Факт е само, че това е техният избор, който дефинира това, което правят...пак се бъркат понятията. Едно е личен избор (било на някой от Големите), съвсем друго е накъде се развива звукотехниката, не мислиш ли? Данчо, все пак ти свириш с МОД-нат амп от Вуду, нали? Защо е моднат? Плюс това, поста ми ни най-малко не омаловажава качествата на споменатите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Всъщност свиря и записвам с 20-тина годишна Меса Марк 4 (мисля, че е ясно защо)  :) Моднатото Вуду е само част от арсенала :) Поздрави!

Редактирано от visiondann
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.