7thString Отговорено Март 4, 2012 Отговорено Март 4, 2012 ^ Смея да не се съглася с всичко Това, че не можеш да четеш и пишеш - както сам каза - човек може да има идеи и да си ги записва с диктофон. И да плати на някой "писар" да му ги хвърли на хартия. В момента всички шекспирови пиеси ги има на MP3 - даже със съответното английско яко произношение и емоция. В същия тон на мен всичките ми идеи са ми в главата, не изпитвам никаква нужда да използвам хартия за да си ги записвам Ако нещо ми е толкова належащо, си го записвам или като поредица от акорди, или като таблатурка на notepad, или просто включвам китарата в компа и си я записвам нея Ще ти търся аз петолиния ще ти смятам ключове и дивотии Е, може би минусът е, че ако се окажеш днешния Моцарт(нз дали беше той?), няма да можеш да си разпишеш произведенията, които ти хрумнат на салфетката в кръчмата Цитирай
blr Отговорено Март 4, 2012 Отговорено Март 4, 2012 (Редактирано) Разбира се, че може и с диктофон, телефон... По абсолютно същия начин може да процедира и неграмотният поет/писател. И на двама Ви обаче, ще е по-трудно да стигнете до световното наследство от музика/литература. На него по-трудно отколкото на теб, поради простата причина, че аудио записите са утвърден начин за документиране на музика, за разлика от литература. Четенето и писането ти дава още една възможност за достъп до съответното изкуство, това е всичко. Редактирано Март 4, 2012 от blr Цитирай
7thString Отговорено Март 4, 2012 Отговорено Март 4, 2012 Между другото аз съм много ЗА съществуването на прост, практичен нотопис, но този, съществуващия е толкова тромав и с толкова кусури когато става въпрос за китара, че на практика е неизползваем. Това е мое мнение, естествено. Може би, за разписване на цялостни аранжименти и "архивиране" е супер, защото ако не друго, поне е консистентен. Но за четене в реално време - абсурд... в крайна сметка той и самия нотопис не е предназначен по дефиниция за този инструмент. Цитирай
Viper-X Отговорено Март 4, 2012 Отговорено Март 4, 2012 А с програми като Guitar Pro можеш, да си записваш нещата следвайки простата логика, имам един приятел, който е написал близо 20 авторски, много добри при това само на GP, при положение, че е нотно неграмотен. Цитирай
bassbull Отговорено Март 4, 2012 Отговорено Март 4, 2012 Е, ще стигнем до консенсус. Това се опитваме да докажем, че може и без теория. Но признайте, че още като чуете един музикант как свири и мисли, си личи че е учил! Цитирай
Viper-X Отговорено Март 4, 2012 Отговорено Март 4, 2012 Кажи го на колегата @Fats според когото, не само че не може, ами не може ако и не си си платил за нея. Цитирай
golfabitch Отговорено Март 4, 2012 Отговорено Март 4, 2012 Има хора които свирят хубаво и без да знаят теория.Или ти се отдава или не. Цитирай
Viper-X Отговорено Март 4, 2012 Отговорено Март 4, 2012 (Редактирано) Зависи, винаги има едно минимално количество теория без което не може Едва ли ще дойде деня в който ще взема групата си "музикант", който ще му кажа свири ми "в еди си коя тоналност" и ще ми каже "какво е това?" Редактирано Март 4, 2012 от Viper-X Цитирай
stef00 Отговорено Март 5, 2012 Отговорено Март 5, 2012 абе темата не беше ли за вадене на песни по слух не за или против нотната грамотност като толкова искате направете отделна тема затова Цитирай
Sereko Отговорено Март 6, 2012 Отговорено Март 6, 2012 Мисля че ще е горе-долу по темата и може да е полезно за някой, затова ще напиша моето know-how. Познанията ми за теория на музиката (нотопис, ключове, тактове и т.н.) са само и единствено от часовете по музика в училище, колкото и несериозно да гледат на тях абсолютно всички, включително преподавателите. Основното, което съм научил е да си тактувам. Онова дебилно упражнение, при което целия клас блъска по чина като гламав... За всички които използват табове, това е и основната разлика между нотите и табовете, указването на продължителността на тона (или паузата). За петолинието знам основите. Знам какво е ключ, но ако трябва да пиша самите ноти (различни от линията на ключа), то пада едно броене, от което ме заболява главата. Затова в Гитар Про си изваждаш грифа на баса (или китарата), кликаш на прагчето което ти трябва, и софтуера сам си слага нотата. Единственото което ти трябва е да и укажеш продължителниостта (четвъртина, осмина и т.н.). Даже не е необходимо да познаеш точно, защото си има бутон "play". След като си наредиш фигурата горе-долу както си я представяш, преслушваш я и веднага разбираш, че някъде не звучи както трябва. Съответно редактираш продължителността на нотата която не е вярна. Пак "play" и т.н. Даже това има предимство, че отчита на коя позиция да бъде изсвирен тона, което е една и съща нота на петолинието. Всичко това много помага да се вадят песни, защото първо не се налага да помниш, защото можеш да си го напишеш и да го слушаш в последствие. Второ ако имаш да речем китара (достатъчно вярна, извадена от теб или от някой друг), слагаш на другия трак баса и веднага чуваш ако има разминаване, значи нещо не е вярно. Някой би казал, че това с четвъртини и осмини е много сложно. Пък такта може да не е 4/4, ами 2/4 или 6/8 или разни неравноделни, като 7/8 или 13/16 и т.н. Но всъщност единственото, което ти трябва, е да си тактуваш. Може да стигнеш и по далече, но за това в следващия пост, че този стана много дълъг... Цитирай
Sereko Отговорено Март 6, 2012 Отговорено Март 6, 2012 Та значи вземаш едно парче разписано на нотен лист. Примерно нещо за пиано от Бах. Щом е за пиано, то успоредно вървят две петолиния. Едното е с ключ ФА - за лява ръка, която държи баса, другото е с ключ СОЛ - за дясна ръка - която свири мелодията. Правиш си един трак с китара и преписваш дословно нотите за дясната ръка. Правиш си трак за бас и преписваш дословно нотите за лявата ръка. Правиш си един трак перкусии и си нареждаш един много як ритъм на барабани. Там даже няма ноти а само продължителност (онова с тактуването). Слагаш китарата да е с дисторшън и си имаш хеви метъл кавър на Ария номер.... от Бах. Може за някой да звучи дебилно, но е изключително полезно упражнение. Направи едно и много неща ще ти се изяснят. Както биха казали англичаните ще получиш "steep learning curve". И за да не съм голословен ще дам линк на първото парче, което аз съм извадил и съм го публикувал в "Ultimate Guitar", защото не намерих никакви табове за него. Отне ми около 4 часа за всички инструменти. Парчето е на Monster Magnet - Black Balloon. Хубаво или не, направил съм го сам. http://tabs.ultimate..._guitar_pro.htm Не искам да се хваля, не съм талантлив, нито много умен. Не съм учил музика. Щом аз мога - всеки може! Това е моя принос по темата. Живота не е само бял или само черен... Цитирай
7thString Отговорено Март 7, 2012 Отговорено Март 7, 2012 А аз имам въпрос малко встрани от темата - дали в днешно време нотописа се развива спрямо постиженията в областта на музиката? Да вземем пример с китарата - вече 50тина и повече години имаме в арсенала си дабълхенди, използване на "ръчка", промяна на тона на китарата, гейн, wah... Да не говорим клавиристите колко модулации имат, които могат да бъдат описани - като почнеш от drawbar-ите на органите, mod i pitchshift, ефекти, мефекти.... - та нотописа дали еволюира, за да се нагоди към разписването на СЪВРЕМЕННИ инструменти, към които тези елементи са ключови? Примерен въпрос: Как да маркирам на петолиние удряне на 3та струна на 1во прагче и почикване с пръст някъде около края на грифа за да изкарам 2рия хармоник? И как да разпиша клавира на някоя песен на Rainbow, къде точно мАтора на леслито се развърта и къде спира? Такива ми ти работи... 1 Цитирай
Лими Отговорено Март 8, 2012 Отговорено Март 8, 2012 (Редактирано) ^ Твоите примерни въпроси са си направо за нова интересна тема и ако желаеш да направиш такава ще участвам с идеи, а предполагам, че и много колеги ще се включат с уникални предложения. Редактирано Март 8, 2012 от Лими Цитирай
serengeti Отговорено Март 8, 2012 Отговорено Март 8, 2012 Ще стане като "драсни пални клечица" и други такива. Цитирай
7thString Отговорено Март 8, 2012 Отговорено Март 8, 2012 Ми, ако искат модовете да срежат темичката Интересно е наистина това. Също казус е когато се иска точно обръщение на акорд на китарата, как да бъде отбелязано то, защото знаем, че всяка нота от петолинието съответства на точно определен клавиш от пианото, но при една 6 струнна китара имаме 4-5 места, къдеот може да изсвирим (почти) всяка нота. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.