elasticman Отговорено Януари 11, 2012 Отговорено Януари 11, 2012 http://www.youtube.com/watch?v=jp5mgtqHO5w&feature=relmfu 2 Цитирай
PlayForFun Отговорено Януари 12, 2012 Отговорено Януари 12, 2012 (Редактирано) Ето един интересен цитат от интервю на Браян Бейкър: ...playing for Steps Ahead also made me realize that, ultimately, I had no real desire to be a 'jazz' guitarist, (one) because I was increasingly beginning to feel like the more I developed as an artist and musician, the less and less my music was 'jazz', and (two) because I was completely and utterly tired of the inability within the 'jazz scene' to respect and herald the very tenants with which it is supposed to stand for (freedom, creativity, spontaneity). Instead, I found myself a 'rising star' in a scene that I did not respect, in a scene which was trying, with its dying breaths, to keep progress from happening, and a scene with which an overwhelmingly large majority of the audience were fellow musicians. This was, for me at least, essentially the worst case senario for me and for what I envisioned for my art. Music should move people simply because IT JUST DOES, not because some sort of advanced theoretical concept has made the audience intrigued, and therefore willing to idly sip their 2-drink-minimum while they attempt, with all their willpower and fortitude, to find a hole or weakness in your playing, and therefore make themselves feel better about their existence. That's bullshit, thats not music, and that's not art. This is what the jazz scene had become, I saw right through it, and so I left it. For good." Смята се, че изказването му е насочено срещу традиционализма на Уйнтън Марсалис... Редактирано Януари 12, 2012 от PlayForFun Цитирай
Tozi Отговорено Януари 12, 2012 Автор Отговорено Януари 12, 2012 Не бих казал че Марсалис има нещо общо в случая. Уинтън е един от хората които запазват джаза в "афтентичната" му традиционна форма, така както пловдивската музикална академия се опитва да запази това което смята за афтентична народна музика. За жалост Б.Бейкър е прав. Така стоят нещата с джаза по света. Музиката се развива по-бързо отколкото хората могат да поемат. У нас разбира се е доста по различно и объркано. Цитирай
valitchy Отговорено Януари 12, 2012 Отговорено Януари 12, 2012 У нас в Холандия или у нас в България? За много години! Цитирай
Tozi Отговорено Януари 12, 2012 Автор Отговорено Януари 12, 2012 За много години! У нас в България разбира се! Цитирай
XAS Отговорено Януари 12, 2012 Отговорено Януари 12, 2012 Неразбрах, кое е толкова необичайното в цитирания пример по-горе! Чудесна китара: техника, звук, мисъл... и всичко останало. Джаз-рок бихме го нарекли ние, по-старите. Но кой знае какво ново за изостаналите и объркани у нас "аборигени или туземци" не чух. Може да има такива, но не мисля, че това е водещето по принцип. Да не би в Холандия всички само това да слушат, пък аз да не съм разбрал!? Независимо от различните вкусове и предпочитания има качествена музика изсвирена майсторски и всичко останало. Аз съм за първия случай. Като този, в последния цитиран случай. Както и за много още други примери, на създадена и добре изсвирена музика, от близкото и далечно минало. Силно се надявам, че и в бъдеще ще е така. Цитирай
Tozi Отговорено Януари 12, 2012 Автор Отговорено Януари 12, 2012 В случая не става въпрос за музика а за развитието в консумирането на музика. В БГ все още понятието джаз е много размито и разтегливо понятие, докато в Холандия, Америка и т.н. това е строго конкретно определено като 2+2=4. У нас всичко което е малко по- различно и "странно" звучащо се определя като джаз. В такъв случай за американците циганските кючеци бидейки странни и различно звучащи би трябвало също да са джаз, нали? Колкото до качеството на музиката това е друга тема, но у нас действително с малки изключенния, нивото е много по-ниско от средното в Европа и Америка и това не се дължи на лиспа на добри инструменти или апаратура или липсата на талант и способности, а на не достатъчни адекватни и актуални знания и правилна музикална и естетическа концепция, както и нежелание за постоянно развитие и стремеж към сляпо подражание и идолопоклоничество. Цитирай
travelcaster2 Отговорено Януари 13, 2012 Отговорено Януари 13, 2012 Юнаците на Джон Зорн похвално експериментират - започват в Хиджаз, популярен макам по нашите ширини но бързо минават във Фригийски, като не могат да избягат и от познатата по техните ширини Блус кала, просто така, за пълнеж. А тук Marc Ribot няма милост към Орфейката. http://www.youtube.com/watch?v=3R-_YWSPRpY&feature=related Цитирай
Tozi Отговорено Януари 13, 2012 Автор Отговорено Януари 13, 2012 Ето и един от младите китаристи: Майк Морено http://www.youtube.com/watch?v=JDNzOnp4rmA Цитирай
elasticman Отговорено Януари 13, 2012 Отговорено Януари 13, 2012 http://www.youtube.com/watch?v=BOb3Crrlfh0 http://www.youtube.com/watch?v=l5-GEGSd63s Асоциации Цитирай
PlayForFun Отговорено Януари 13, 2012 Отговорено Януари 13, 2012 > Еми без афроамериканец не става! Цитирай
Tozi Отговорено Януари 13, 2012 Автор Отговорено Януари 13, 2012 (Редактирано) И Викинго-норвежец! Супер яко! Редактирано Януари 13, 2012 от Tozi Цитирай
Tozi Отговорено Януари 14, 2012 Автор Отговорено Януари 14, 2012 Интересна статия за Уинтън и новите течения в джаза: http://www.popmatters.com/pm/post/153047-wyntons-blues/ И още малко Vijay Iyer: http://www.youtube.com/watch?v=m5C7JnVaMPg Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.