Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Имам ампа от доста отдавна и понякога ми вдига нервите, защото наистина не е типа при който слагаме всичко на 12 часа и свири добре, точно обратното. Корекциите му са много интерактивни и всякак влияе на всяка. За да се изкара добър саунд от усилвателя, човек наистина трябва да го познава.

 

 

Записът е напълно суров (без обработки) и осъществен с помощта на Гибсън ЛП и Шур СМ57 и пулт Берингер

 

Надявам се да ви допадне и ще се радвам на всякакви коментари. Особено ми интересно дали някой друг си блъскал главата да вади саунд от такава машина. Аз лично купих ампа, защото преди това имах Студио 22 +, който много харесвах и си мислех, че този е подобен. Така се и оказа накрая, но докато разбера как да го действам, доста време ми лази по нервите!

Отговорено

Не мога да се въздържа от коментар.

Свириш с класи по-добре от всички минали и настоящи професори и преподаватели в Berkeley College Of Music.

Това много лесно може да се докаже. :pray: Нормално, те не са звезди. Но. Слушам "Oceana" на Derek Sherinian - проект с няколко водещи китаристи и си мисля, че твоето място е там.:-)

Отговорено

Както съм казвал и преди - Кольо каквото и да хване - звучи, д'ееа! :))) То свирене, то звукоизвличане, то стил ... ТОТАЛ ПРО! Дай Боже, повече такива хора наоколо ... :godbless:

Отговорено

Кольо, ти си звучиш, като Кольо :)

Дали ще си със студио22 или калибър50....

Студиото също е с итерактивни тонкорекции. Това си е чисто Меса характерно ( и не само)

(но при Маршал не е така)

Не съм имал калибър 50, но те са една серия със студиото, което добре съм го разучил.

Преампа е еднакъв. Разликата идва от крайното стъпало.

Логиката на Меса е студито да се ползва за вкъщи, студио, малки клубове.

Калибъра за по-голями "веню-та" и така.

Отговорено

Кольо и орфейка да вземе пак трепе със свирене,

малко е странно това име за усилвател,защо ли го сравняват с мощни оръжия,явно такава им е рекламната стратегия.

Калибър 50 -

http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=De1HZ4tSN1E

Отговорено

Благодаря за слушането и коментарите :godbless:

 

travelcaster2, много ти благодаря за комплимента (с който няма как да се съглася, колкото и да е ласкателен) Твърде много невероятни музиканти са били и са преподаватели в Бъркли, за да се чувствам удобно да бъда споменаван в такъв контекст. Не съм слушал проекта, който споменаваш, но ще го потърся. Благодаря още веднъж!!!!

 

@Visiondan, Мерси много, радвам се, че ти харесва. Знам с какво оборудване разполагаш и че знаеш какво е добър саунд и как до го вадиш, било от ръка, било от апаратура! Това Буги е доста скромна машинка по днешните стандарти, но на мен наистина ми допада, когато успея да настроя като хората (то това е и проблема при него де)

 

 

@Тони, мерси!!

 

Наистина повечето Бугита, с които съм си имал работа са с подобни корекции, изключение прави Дуал Ректифайъра с който се мъча по няколко пъти в седмица на работа (този амп направо ме дразни, всичко, което не харесвам в амп на куп, но той просто е направен за съвсем друга музика, от тази, която харесвам), но който се настройва нормално и лесно.

 

Но смея да твърдя, че Калибър 50 си е направо връх в стремежа да направим амп труден за работа (заради което е и доста непопулярен). Аз го взех защото много харесва Студио 22, с една малка забележка, че нямаше достатъчно силен чист канал за моите нужди (понеже свиря с чисти канали с педали предимно), заради което го и продадох. Затова и дълго време търсих Калибър 50, с идеята, че саунда е същия, но ампът е по мощен.

Оказах се в грешка и с настройките, с които Студиото вадеше супер саунд, Калибър просто подпръцкваше (с извинение) и първите дни, каквото и да го правех, звучеше ужасно, с изключение на чистия канал. Отне ми доста време да налучкам как работи, най вече заради факта, че най малката промяна на мастър волума, променя и гейна и всички честотни корекции. Общо взето странен амп :D

 

@Хилбили, благодаря, не съм имал орфей напоследък, но се съмнявам, че ще извадя кой знае какво от подобна машина. Все пак ги помня, имаха невероятни адаптери :D . Нямам идея от къде идва името на ампа, но има и Калибър 22 и Дуал Калибър и тн, а и думата има няколко значения, та може и да не е свързан с популярната картечница :D

Отговорено

Определено звучи много благо! Особено ми харесва крънч-частта от клипчето. Напоследък нещо се заслушвам повече към американски тип усилватели, повече ми блазнят ушичките и пръстчетата. Месите определено са яки :)

 

Аз може ли да съм нагъл и да си изпрося и клипче и със Страт? :greenangel:

Отговорено

Доколкото виждам, Drive канала е с включен GEQ, интересно е да разберем, дали го ползваш така през цялото време? Също така е интересно да се види с какви лампи е в момента?

 

Имам такъв усилвател и знам от опит, че лампите са от голямо значение за звука му. Също така, може би знаеш, но тъй като не видях да се споменава никъде в темата.... Caliber 50 има две версии:едната е с 6L6, другата - с EL84 крайни лампи.

 

Caliber 50 -> 4xEL84 без Drive Master

Caliber 50+ -> 2x6L6, с Drive Master

 

Безспорно, първата версия е със сходен, ако не и същия звук като Studio 22. Моят е такъв, като e леко моднат - изведен е потенциометър за Drive master-а. Има инструкции в нета и e много лесно за изпълнение.

 

Надявам се да съм бил от полза.

 

:metalist:

Отговорено

@Икарус

Мерси, в момента нямам страт в къщи (имам но е с хъмбъкъри), като си го взема, ще гледам да запиша.

 

@Stiff Мерси много за включването

 

Да, знам , че има 2 версии, моята е с драйв мастър и с 6L6

 

В V1 V2 имам TAD 12AX7 High grade, в крайното стъпало TAD 6L6. GEQto ми се включва само за драйв канала

 

Никога не съм пробвал твоята версия, но ако свири като Студио 22, сигурно е много гот. Ще пробвам ако мерна някъде

Отговорено

Много добър избор е TAD, предпочитам ги пред останалите, които се намират днес на пазара.

( не говоря за NOS Mullard , Philips, Sylvania)

  • 2 weeks later...
Отговорено (Редактирано)

За свиреното на този колега,може да се кажата само суперлативи.И това разнообразие в стиловете в които е МНООООГО добър е рядко срещано.Браво пич....Но за това за което сме спорили не си прав-))

Редактирано от NURI
Отговорено

Добър чист саунд се вади лесно, но що се отнася до драйв канала си иска доста работа, поне докато не опознаеш ампа.

 

@Nuri

Благодаря, а иначе като нищо си прав, само че (извинявам се за което) не помня за какво сме спорили. Ако не съм бил прав се извинявам :cheers2:

Отговорено

Добър чист саунд се вади лесно, но що се отнася до драйв канала си иска доста работа, поне докато не опознаеш ампа.

 

 

Да, имам същото впечатление от този тип усилватели. Интересното е, че потенциометрите за Volume и bass, middle и treble са толкова взаимосвързани, че повече не може и да е. Всяко леко помръдване на който и да е от тях води по-скоро до изместване на "еквализираната" точка, отколкото до намаляване или усилване на строго фиксирани честоти. Не знам дали го обяснявам правилно...

 

Две примерни корекции: Volume 7,5 - Treble 5 и Volume 5 - Treble 7,5 . Нивото на gain е едно и също и в двете корекции, но честотната крива е сериозно изместена. В първия случай преобладават басите и високите среди, във втория - ниските среди, а басите почти ги няма. И т.н., и т.н. С други думи, приятно човъркане! :metalist:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.