Jordan_J Публикувано Април 28, 2006 Публикувано Април 28, 2006 Понеже в други форуми 4есто става дума ... Я, който разбира да обясни принципните разлики и особеностите на класовете лампови ампове: Клас А, Клас В, Клас А/В, симул клас ... На мен самия ми е много интересно да нау4а о6те по темата! Цитирай
DILETANT Отговорено Април 28, 2006 Отговорено Април 28, 2006 Виж ТУК една статийка на Рандъл Смит. Цитирай
Jordan_J Отговорено Април 28, 2006 Автор Отговорено Април 28, 2006 Страхотна статия!! Но някой няма да е ло6о да го обясни и малко на БГ език за масите Цитирай
Baby Thomas Отговорено Април 28, 2006 Отговорено Април 28, 2006 Да, статията е чудесна. Аз доста бях чел точно за тия разлики, но ги забравих. Голяма съм гъба! :green: Цитирай
Dilian Nedev Отговорено Април 28, 2006 Отговорено Април 28, 2006 Виж ТУК една статийка на Рандъл Смит. 10х за статията . Много х'интерестно . Цитирай
ALBIREO Отговорено Април 28, 2006 Отговорено Април 28, 2006 Статията сигурно е чудесна, ама много дълга Някой с 2-3 думи може ли да резюмира? Благодаря предварително. Цитирай
Jordan_J Отговорено Април 28, 2006 Автор Отговорено Април 28, 2006 Статията сигурно е чудесна, ама много дълга Някой с 2-3 думи може ли да резюмира? Благодаря предварително. И аз това казвам! Някой да обясни накратко... Цитирай
NitroBGA Отговорено Април 28, 2006 Отговорено Април 28, 2006 (Редактирано) Ето как стоят нещата при транзисторите. Простете, ако с лампите е друго. Класът е участъкът от характеристиката на усилвателния елемент, в който е поставен да работи. Клас "B" е в самото начало на кривата - нелинеен, усилва сигнали от една полярност с голяма амплитуда. Често се използват комплементарни двойки - за двете полярности. Клас "А" - средния участък на характеристиката - линеен. За двуполярни сигнали с малка амплитуда. Използва се за предусилватели. Клас "АВ" - Работната точка на елемента се намира между "А" и "В" , носи някой предимства на клас "В" - по-голяма амплитуда, също и по-високо КПД, но и недостатъци - големи нелинейни изкривявания. Нелинейните честотни изкривявания се смятат, за недостатък, но при нас китаристите стоят по друг начин . Простете още веднъж за изказването неподготвен, ще погледна и статията, за да сверя транзисторите и лампите. Здраве и успех. Ники Редактирано Април 28, 2006 от NitroBGA Цитирай
Overdrive Отговорено Април 28, 2006 Отговорено Април 28, 2006 клас А - ниско кпд, малка изх. мощност, много загряване и износване на лампите, лампите работят и когато няма сигнал с натоварване все едно че има сигнал; характерен звук - среща се във усилвателите с една изх. лампа като Fender Champ, Priceton, разни Gibson и повечето от двутактните с EL84, които са с общ катоден резистор - Vox AC10, AC15, AC30, Marshall 18w и 20W клас АB - по-голямо KПД, мощност и по-малко износване на лампите - среща се в усилвателите с две или четири 6L6 EL34 KT66/88 и т.н и мощност >50W, естествено си има характерен звук, повече части, тъй като има отделна схема за подаване на отриц. напрежение към първи решетки=>режима на лампите (тока им в покой) може да се настройва. Среща се в: Fender Bassman, reverb, twin reverb, deluxe, bandmaster и т.н., Marshall JTM45/50/100, JMP series, Lead/Superlead(демек плекси), JCM800/900; Mesa Boogie - Dual/Triple Rectifier, Mark I-IV; май всички Ampeg и още един куп усилватели Цитирай
TONY Отговорено Април 28, 2006 Отговорено Април 28, 2006 статията съм я чел преди години сега да видим какво съм запомнил и разбрал ако нещо не е така - все някой ще ме поправи клас А - лампата работи нон стоп - представи си звука като синусуида тоест е горната и долната крива се осигурява от лампата и тя е в непрекъснат режим на работа пример за такива усилватели Супер известия покрай бийтълс,браян мей - ВОКС АС30 както и меса буги - студио 22,плюс и някои други от тая мярка Ампек -джет 12 а клас - са до 30 вата! - за домошно и клубно свирене(когато клуба е по малък- каквито са в София) -много ги полват и за записи! АБ- клас - МАРШАЛ - машала - не се стърпявам както се сешташ - половината от синусуидата 1та лампа - другата половина -другата - нещо като включ изключ така вече може да имаш 50 ,100 и нагоре вата (което е рядко срещано -разни къстъм изпълнения) за само клас Б - не знам дали напрактика има - или само на теория - по не не се сещам симул клас - меса буги трансформатора може да бъде - лампово изпълнение - ГЗ нещо си беше лампето - имо го в класическите Маршал усилватели - 1959,блус брейкъра - ерик клептън джими - ерата а другия е с диоден ректифайър (трансформатор) в месата ги имаш всичките режими на куп и факта че рандъл смит ползва или поне така твърди най скъпите компоненти факт е че наскоро правих тест с В-Туин преамп на меса с мойто германско мосфет ААКрафт комбо(включвам месата директно в крайното стъпало на крфта и сравнявам) -и месата ми се стува малко прехвалена тоест гейна на крафта по ме кефи - като обаче за съжаление е по шумен което се усеща като не свиря или като съвсем обера волюма на китарата месата е доста безшумна имай впредвид че с такъв крафт са записвали и Майк Стърн и Франк Гамбали трябва да помисля за бос или роктрон нойс гейт Цитирай
Jordan_J Отговорено Април 28, 2006 Автор Отговорено Април 28, 2006 клас А - ниско кпд, малка изх. мощност, много загряване и износване на лампите, лампите работят и когато няма сигнал с натоварване все едно че има сигнал; характерен звук - среща се във усилвателите с една изх. лампа като Fender Champ, Priceton, разни Gibson и повечето от двутактните с EL84, които са с общ катоден резистор - Vox AC10, AC15, AC30, Marshall 18w и 20W клас АB - по-голямо KПД, мощност и по-малко износване на лампите - среща се в усилвателите с две или четири 6L6 EL34 KT66/88 и т.н и мощност >50W, естествено си има характерен звук, повече части, тъй като има отделна схема за подаване на отриц. напрежение към първи решетки=>режима на лампите (тока им в покой) може да се настройва. Среща се в: Fender Bassman, reverb, twin reverb, deluxe, bandmaster и т.н., Marshall JTM45/50/100, JMP series, Lead/Superlead(демек плекси), JCM800/900; Mesa Boogie - Dual/Triple Rectifier, Mark I-IV; май всички Ampeg и още един куп усилватели Ей, най-сетне! Цитирай
Overdrive Отговорено Април 28, 2006 Отговорено Април 28, 2006 трансформатора може да бъде - лампово изпълнение - ГЗ нещо си беше лампето - имо го в класическите Маршал усилватели - 1959,блус брейкъра - ерик клептън джими - ератаа другия е с диоден ректифайър (трансформатор) в месата ги имаш всичките режими на куп С GZ34 (руски аналог 5Ц4С - намира се лесно) са само първите Маршали - JTM серията Супер Лиид 1959 (на който му викат "плекси") и всички след него 50/100/200W сa с диоден изправител blues breaker - демек кубето на което ну викат "Маршал 18" (1960 е модела)го има и с диоден и с лампов - EZ81 в трансформатора разликата е, че за лампов изправител има допълн. намотка за отопление и 2 високоволтови, а за диоден - само 1 високоволтова намотка режимите в месата(дуал ректифайър)не са на куп ами работят само поотделно Цитирай
Sad But True Отговорено Април 28, 2006 Отговорено Април 28, 2006 Питайте Ditronix. Много ги чува нещата. Цитирай
TONY Отговорено Април 28, 2006 Отговорено Април 28, 2006 Overdrive- за 1959,1987 си прав но не 18 е блус брейкъра главата JTM 45 - GZ 34 а комбо варианта на тази тлава -2х12 е това което Клептън е ползвал и от там идва наименованието му THE 1962 "Bluesbreaker" Combo 45 w !!! това за което ти казваш е 18 watt 1974 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.