Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Понеже в други форуми 4есто става дума ...

Я, който разбира да обясни принципните разлики и особеностите на класовете лампови ампове: Клас А, Клас В, Клас А/В, симул клас ...

На мен самия ми е много интересно да нау4а о6те по темата!

  • Отговори 36
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено

Статията сигурно е чудесна, ама много дълга :)

Някой с 2-3 думи може ли да резюмира? ;)

Благодаря предварително.

Отговорено
Статията сигурно е чудесна, ама много дълга :)

Някой с 2-3 думи може ли да резюмира? ;)

Благодаря предварително.

И аз това казвам! ;) Някой да обясни накратко...

Отговорено (Редактирано)

Ето как стоят нещата при транзисторите. Простете, ако с лампите е друго.

Класът е участъкът от характеристиката на усилвателния елемент, в който е поставен да работи.

Клас "B" е в самото начало на кривата - нелинеен, усилва сигнали от една полярност с голяма амплитуда. Често се използват комплементарни двойки - за двете полярности.

 

Клас "А" - средния участък на характеристиката - линеен. За двуполярни сигнали с малка амплитуда. Използва се за предусилватели.

 

Клас "АВ" - Работната точка на елемента се намира между "А" и "В" , носи някой предимства на клас "В" - по-голяма амплитуда, също и по-високо КПД, но и недостатъци - големи нелинейни изкривявания.

 

Нелинейните честотни изкривявания се смятат, за недостатък, но при нас китаристите стоят по друг начин B).

 

Простете още веднъж за изказването неподготвен, ще погледна и статията, за да сверя транзисторите и лампите. Здраве и успех. Ники

Редактирано от NitroBGA
Отговорено

клас А - ниско кпд, малка изх. мощност, много загряване и износване на лампите, лампите работят и когато няма сигнал с натоварване все едно че има сигнал; характерен звук - среща се във усилвателите с една изх. лампа като Fender Champ, Priceton, разни Gibson и повечето от двутактните с EL84, които са с общ катоден резистор - Vox AC10, AC15, AC30, Marshall 18w и 20W

 

клас АB - по-голямо KПД, мощност и по-малко износване на лампите - среща се в усилвателите с две или четири 6L6 EL34 KT66/88 и т.н и мощност >50W, естествено си има характерен звук, повече части, тъй като има отделна схема за подаване на отриц. напрежение към първи решетки=>режима на лампите (тока им в покой) може да се настройва. Среща се в: Fender Bassman, reverb, twin reverb, deluxe, bandmaster и т.н., Marshall JTM45/50/100, JMP series, Lead/Superlead(демек плекси), JCM800/900; Mesa Boogie - Dual/Triple Rectifier, Mark I-IV; май всички Ampeg и още един куп усилватели

Отговорено

статията съм я чел преди години

сега да видим какво съм запомнил и разбрал

ако нещо не е така - все някой ще ме поправи

клас А - лампата работи нон стоп - представи си звука като синусуида

тоест е горната и долната крива се осигурява от лампата

и тя е в непрекъснат режим на работа

пример за такива усилватели

Супер известия покрай бийтълс,браян мей - ВОКС АС30

както и меса буги - студио 22,плюс и някои други от тая мярка

Ампек -джет 12

а клас - са до 30 вата! - за домошно и клубно свирене(когато клуба е по малък- каквито са в София) -много ги полват и за записи!

АБ- клас - МАРШАЛ - машала - не се стърпявам

както се сешташ - половината от синусуидата 1та лампа - другата половина -другата - нещо като включ изключ

така вече може да имаш 50 ,100 и нагоре вата (което е рядко срещано -разни къстъм изпълнения)

за само клас Б - не знам дали напрактика има - или само на теория - по не не се сещам

симул клас - меса буги

трансформатора може да бъде - лампово изпълнение - ГЗ нещо си беше лампето - имо го в класическите Маршал усилватели - 1959,блус брейкъра - ерик клептън джими - ерата

а другия е с диоден ректифайър (трансформатор)

в месата ги имаш всичките режими на куп

и факта че рандъл смит ползва или поне така твърди най скъпите компоненти

 

факт е че наскоро правих тест с В-Туин преамп на меса с мойто германско мосфет ААКрафт комбо(включвам месата директно в крайното стъпало на крфта и сравнявам) -и месата ми се стува малко прехвалена

тоест гейна на крафта по ме кефи - като обаче за съжаление е по шумен

което се усеща като не свиря или като съвсем обера волюма на китарата

месата е доста безшумна

имай впредвид че с такъв крафт са записвали и Майк Стърн и Франк Гамбали

трябва да помисля за бос или роктрон нойс гейт

Отговорено
клас А - ниско кпд, малка изх. мощност, много загряване и износване на лампите, лампите работят и когато няма сигнал с натоварване все едно че има сигнал; характерен звук - среща се във усилвателите с една изх. лампа като Fender Champ, Priceton, разни Gibson и повечето от двутактните с EL84, които са с общ катоден резистор - Vox AC10, AC15, AC30, Marshall 18w и 20W

 

клас АB - по-голямо KПД, мощност и по-малко износване на лампите - среща се в усилвателите с две или четири 6L6 EL34 KT66/88 и т.н и мощност >50W, естествено си има характерен звук, повече части, тъй като има отделна схема за подаване на отриц. напрежение към първи решетки=>режима на лампите (тока им в покой) може да се настройва. Среща се в: Fender Bassman, reverb, twin reverb, deluxe, bandmaster и т.н., Marshall JTM45/50/100, JMP series, Lead/Superlead(демек плекси), JCM800/900; Mesa Boogie - Dual/Triple Rectifier, Mark I-IV; май всички Ampeg и още един куп усилватели

Ей, най-сетне! B):):)

 

:D:D:D

Отговорено
трансформатора може да бъде - лампово изпълнение - ГЗ нещо си беше лампето - имо го в класическите Маршал усилватели - 1959,блус брейкъра - ерик клептън джими - ерата

а другия е с диоден ректифайър (трансформатор)

в месата ги имаш всичките режими на куп

С GZ34 (руски аналог 5Ц4С - намира се лесно) са само първите Маршали - JTM серията

Супер Лиид 1959 (на който му викат "плекси") и всички след него 50/100/200W сa с диоден изправител

blues breaker - демек кубето на което ну викат "Маршал 18" (1960 е модела)го има и с диоден и с лампов - EZ81

 

в трансформатора разликата е, че за лампов изправител има допълн. намотка за отопление и 2 високоволтови, а за диоден - само 1 високоволтова намотка

 

режимите в месата(дуал ректифайър)не са на куп ами работят само поотделно B)

Отговорено

Overdrive- за 1959,1987 си прав

но не 18 е блус брейкъра

главата JTM 45 - GZ 34

а комбо варианта на тази тлава -2х12 е това което Клептън е ползвал

и от там идва наименованието му

THE 1962 "Bluesbreaker" Combo 45 w !!!

 

това за което ти казваш е 18 watt 1974

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.