vane Публикувано Юни 1, 2011 Публикувано Юни 1, 2011 Тези дни се замислих над няколко коментара в темата за Кюбейс и реших да ви питам. Някой забелязал ли е дали наистина има разлика в звученето/качеството между кракнатите и оригиналните версии - не само на Cubase, но и на Ableton и останалите DAW. Цитирай
SGEORGE Отговорено Юни 1, 2011 Отговорено Юни 1, 2011 (Редактирано) Няма как да има разлика. Кракването е процес на премахване на заключването на програмата, което пречи тя да бъде използвана на повече машини (сериен номер, хардуерен ключ и т.н.). Това по никакъв начин няма нищо общо с кода на програмата, който отговаря за процесинга. Все пак предпоръчвам закупуването на оригинален софтуер. Все пак това е продукт създаден от хора, а тези хора трябва да получат своите заплати. А и ако искаме да има следваща версия, то компанията производител трябва да има пари, за да я направи. Редактирано Юни 1, 2011 от SGEORGE 2 Цитирай
Baby Thomas Отговорено Юни 1, 2011 Отговорено Юни 1, 2011 Няма грам логика да имат разлики. И никой не може да ме убеди, че имат! Цитирай
oggybogy Отговорено Юни 1, 2011 Отговорено Юни 1, 2011 Ако има разлика в качеството, получава се от конфигурацията на компютъра, цената на звуковата карта (условно казано) и най-вече от опита и уменията на задкомпютърното (или предкомпютърно) устройство. Цитирай
Mutoki Отговорено Март 19, 2014 Отговорено Март 19, 2014 Ще извадя една малко стара тема, но смятам че това което ще напиша е важно! Дали има разлики ли? Ще ви кажа от личен опит. разлика в качеството и в динамиката на звученето няма, или поне аз не мога да е регистрирам. Обаче, всичко хубаво свършва дотук! Бъгове, крашове и дори самозатваряния на програмата ще изобилстват, до такава степен, че ще бъдете принудени или да се снабдите с легален софтуер, или да се откажете от музиката. Както каза колегата по горе, компаниите трябва да бъдат възнаградени, както за труда си, така и за да могат да се развиват за в бъдеще. Как да очакваме поява на нов и по добър DAW, ако примерно 40% от потребителите на на даден софтуер не са броили и една стотинка на създателите му. На нас ни звучи нереално да дадем 1000 и повече евро за нещо което не може нито да се види, нито да се пипне. Може да се чуят и репллики от сорта на: Аудио интерфейса ми не струва толкова колкото ми искат за кюбейс 7.5!!! Да, но аудио интерфейса си го купихте, без значение дали нов или от оказион, дадохте пари за него, и дори през ума ви не е минавало да го откраднете нали? А за софтуера може, сваляме го кракнат от някъде, и не се чувстваме като крадци, дори не си го помисляме. Трябва да бъде ясно че кражбата на нещо материално, било то усилвател, микрофон, огледално рефлексен фотоапарат или дори кола, е също толкова тежко престъпление колкото и кражбата на софтуер. Относно цената, да висока е, но е и оправдана. Действително цената на хубав DAW може да бъде по висока от тази на някой хардуерни устройства, но все пак, аудио интерфейс, мощен МАК, микрофони, миди клавиатура, монитори..........за какво ни е всичко това ако не разполагаме с адекватен DAW на който да работим безпроблемно? 4 Цитирай
Baby Thomas Отговорено Март 19, 2014 Отговорено Март 19, 2014 Прав си, че трябва да се купува и софта, но не си прав, че кракнатите версии са трагични и с тях не може да се работи. Даже изобщо не си прав! 3 Цитирай
musicman Отговорено Март 19, 2014 Отговорено Март 19, 2014 ^^ Съгласен съм с всичко, само не с това, че трябва да се дадат 1000 евра. Logic Pro струва към 300 лв. Reaper - 100 лв. Ableton Live - към 600. Cubase е към 900 кинта. ProTools е към 1000-ка. За всеки влак си има пътници. 1 Цитирай
patzo Отговорено Март 19, 2014 Отговорено Март 19, 2014 (Редактирано) Ако пък си мислите, че оригиналните версии нямат проблеми. Аз пък имам съвсем оригинален Самплитуде 10 Про ( с донгълче , книжки - както си е реда) - а карам със "руската" версия . Дали повече бих си взел този живот оригинален софт ? Освен ако не си вадя хляба с него. Редактирано Март 19, 2014 от patzo Цитирай
synchu Отговорено Март 19, 2014 Отговорено Март 19, 2014 Moже, ама хората пускат пачове. Аз досега не съм забелязал да съм имал неразрешим проблем със Самплитюд от версия 7 (май?) насам. Но пък и не съм чак толкова разностранен ползвател вероятно Цитирай
patzo Отговорено Март 19, 2014 Отговорено Март 19, 2014 С win-XP нямах проблеми. Но със седмица постоянни крашове. Бях качил последния пач и бях направил всичко както съветват съпорта. Леко даже взеха да ми намекват да си взема ъпгрейд за по-нова версия. Ама както и да е - да не разводнявам темата. Сега нямам проблеми вече Цитирай
VSTi Отговорено Март 26, 2014 Отговорено Март 26, 2014 аз ньмам никаква драма с САмплитюд 11, оригинална ( на единия от компютрите) , а на другите - демо версии проблемите са по скоро в "оригинала".... щото винаги трябва да съм ъп ту дейт, и т.н. ....абе благина си е да си с ориджинал софт.....винаги можеш да навикаш съпорта и да кряскаш неистово за проблеми...... поздрави! Цитирай
jabs Отговорено Март 27, 2014 Отговорено Март 27, 2014 (Редактирано) Впечатленията ми от кракнат Cubase 5 и купен Elements 7 са че седмицата забива повече, докато петицата е непоклатима. Като капак седмицата се цупи на някои VST-та. Освен това, при Steinberg можеш да си викаш на воля... на никого не пречиш, хеле на съпорта им Така че май няма еднозначен отговор. Редактирано Март 27, 2014 от jabs 1 Цитирай
Telerig Отговорено Март 27, 2014 Отговорено Март 27, 2014 Най-нормалното нещо е всичко да си е оригинал. И тук нещата вече приключват с нормалното. Перфектен звук може да направиш и с кракнат софт, да. И да изкараш перфектен продукт. И няма да има разлика с оригиналния. И да вземеш грами дори. Но като няма кой да ти плати нормално за продукта който си направил - няма много смисъл да се напъваш за тоя дето духа. Защото хората не обичат да плащат, особено тук, от които сме и ние самите. Което не е нормално. А ако има кой да ти плати, което е нормално - просто ще имаш пари за оригинален софтуер. 3 Цитирай
anomandrus Отговорено Март 28, 2014 Отговорено Март 28, 2014 (Редактирано) При мен седмицата или по-точно 7.5 на Cubase е супер. Нямам оплаквания. Спрях обаче да експериментирам с много плъгини и си ползвам тея на UAD картата. Гледам да се науча с тях да работя добре, преди да инсталирам 1000 други. И...плъгините са супер, но нищо не може да бие outboard техниката. Ако записа е добър- от изсвирването/изпяването, през преампа, компресора и т.н. нещата стават и без безкрайни чейни от плъгини. Преди време на един китарен бус слагах 5 симулации, различни импулси, ефекти и т.н. Сега просто мърдам микрофона на китарата докато нещата не зазвучат. Семплото понякога е доста по-ефективно от сложното. От друга страна е въпрос на стил на работа. Да се върнем на топика обаче. Аз лично не мога да си позволя адски много различни плъгини а предпочитам да си купувам нещата. Съотношението на софта, който имам е 60/40 оригинален/кракнат като се опитвам да го подобря. По тази причина гледам много внимателно да си избирам плъгините и следя за оферти в нета като тази на Soundtoys с безплатния дилей. Има доста такива и от време на време се налага да се извадиш с някой лев, но музиката изисква жертви. Инак е малко незаслужено... Не твърдя, че съм прав- това си е мое мнение. Редактирано Март 28, 2014 от anomandrus 4 Цитирай
synchu Отговорено Март 28, 2014 Отговорено Март 28, 2014 100% оригинален софтуер тук и никакви проблеми. Пък и дисциплинира именно в посоката, да се научим да използваме добре това, с което разполагаме, а не всеки ден новия "все по-добър" плъгин. 2 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.