Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

Най харесвано

Showing content with the highest reputation since 06/26/25 във всички области

  1. Здравейте1 С един приятел - Людмил Дончев (Шошката), решихме да направим кавъри на Бийтълс с наши аранжименти. Ето първият от тях - Еленор Ригби. По нататък ще публикуваме и други.
    2 points
  2. https://youtu.be/MS1E1gkKz0M Прекрасни емоции от July Morning. Беше удоволствие да свирим и да споделим момента. Песента е: Самуел Мануелян - Мечтател Тази седмица на първо място в класацията БНТ Топ 20. Видеото е снимано, сглобено и обработено от Евелин Георгиев и Петър Генчев.
    2 points
  3. Самуел Мануелян - Мечтател / Dreamer feat. Ivan Lechev (Guitar solo cover) Още една авторска песен на Samuel Manuelyan Солото в оригинал е изсвирено от Ivan Lechev. Тук можете да чуете цялата песен: Хората замесени в тази песен са: • Самуел Мануелян – музика и текст, вокал и акустична китара • Йордан Петков – клавири, беквокали • Атанас Миларов – барабани • Пламен Димитров – електрическа китара • Георги Русев – бас китара 🎸 Гост музиканти: • Иван Лечев – соло китара • Марияна Добрева – беквокали 🎚️ Микс: Стоян Бозов 🔊 Мастър: Юлиан Янев • Видео обработка: Евелин Георгиев На 30 Юни свирим със Самуел и групата на July Morning в Бургас. Заповядайте!
    2 points
  4. Samuel Loris Manuelyan - Born in the Copper Mine (Guitar solo cover) Български изпълнител, който заслужава да бъде чут. Солото в оригинал е изсвирено от Ivan Cherry.
    2 points
  5. Тук можете да чуете цялата песен: Това са музикантите замесени в това парче: Samuel Manuelyan – Acoustic guitars & vocals Atanas Milarov – Drums George Russev – Bass guitar Plamen Dimitrov – Electric guitars Yordan Petkov – Keyboards & backing vocals Ivan Cherry (special guest) – Guitar solos Mix & Mastering: Stoyan Bozov Produced by Samuel Manuelyan
    2 points
  6. Какво значи повече компресия? Сложи един компресор отпред и готово. Иначе без да се моделира самия усилвател е трудно да се предположи, коя точно марка лампи ще даде търсения резултат - с други думи въпрос на експеримент, който като всички експерименти може в крайна сметка - колкото и лампи да завъртиш да няма резултата, който търсиш. Принципно, за да работи по начина, по който са го обявили означава, че има определени параметри на крайното стъпало (ерго изходния трансформатор и напреженията), които са компромисни, а не оптимални за даден импеданс, както по принцип се правят нещата.
    2 points
  7. Малко отделно от темата, концепция глас и китара, прилагам два инструментални китарни кавъра на Help и A Hard Day's Night, които бях правил преди време.
    1 point
  8. През 2005-2006 г. бях на Канарските Острови с Трибют на Бийтълс в ролята на Пол Макартни. Бях с цигулков бас и си бяхме направили костюмите от албума Сержънт Пепър. Свирехме песните едно към едно. Сега идеята е друга. Песни на Бийтълс в джазови аранжименти. От Варна сме и сме отворени към нас, да се присъединят и други хора, особено към духови инстументи. Общо взето, това е - Бийтълс в джазов стил. Радваме се, че има интерес към това което правим!
    1 point
  9. Доста реалистични AI цигулки има вече.
    1 point
  10. Супер е, измести само тая микрофонна стойка да те виждаме в цялата ти прелест и винаги слагай микрофонният кабел да се води по болтовете, естетически е по-красиво ...
    1 point
  11. Много добре сте го направили, евала!
    1 point
  12. Солото ти както винаги е добро, но и цялото парче е много добре изпято, изсвирено, смесено и обработено...респект за всички участници в проекта!
    1 point
  13. Ами темата е за лампов усилвател и аз това имах предвид. Иначе да, прав си. За транзисторните е по-различно.
    1 point
  14. Включвам се на слабо време да уточня, че това е по-скоро вярно за ламповата техника. При транзисторната закачане на по-нисък товар от номиналния може да доведе до греене, смущения или пълна повреда на стъпалото.
    1 point
  15. Сивото вещество! Разлика в импеданса една стъпка нагоре/надоле не е никакъв проблем за каквито и да е нива на звука, както и модели ампове и колони. Свири с 1-2% по-различно Екю и толкоз. "През едно" ниво вече е по-голяма разликата, но на домашно и с такъв висок клас апаратура я чуеш нещо, я не. Доколко е безопасно за гиъра - ако пускаш по-голям товар нямаш грам проблем (освен какъв е тона, евентуално). Крайните лампи редовно си работят на по 120*C, дори EL84. Можеш да поизмериш с инфрачервен термометър, с пръст не се препоръчва. 😆 Ако помня вярно на тях лимита им беше 140*С по спецификация. Няма как да не топли. Единствено не топлят предусилвателните като ги пуснат на 9 волта. Беринджър имат един микрофонен предусилвател такъв...
    1 point
  16. Една любима песен, която успях да запиша на любимо място. Направих си предизвикателсво научаването и записването и снимането да стане в този ден. Като тръгнахме дори нямах представа какво ще свиря, но в колата тръгна тази песен и взех решение... Имаше разни премеждия като забравен канон кабел за микрофон за пеене, поради което вокалите записах вкъщи. Също така носих и BOSS ME-25, но не тръгна на батерии... Всичко е изсвирено и записано там на място. Използвам Boss Katana mini като връзката е директна - Китара - Кубе. Китарата е Gibson Les Paul Standard 60s. За запазване на автентичността, не съм презаписвал китари, единствено съм им направил софтуерна обратботка като EQ, модулационни и т.н. Приятно слушане!
    1 point
  17. То тая тема стана малко "свободни размишления", та ще се включа и аз с малко спомени и тъй като има вероятност аз да съм един от най-дъртите членове на форума, на който не му се четат пенсионерски спомени от рода "а какво беше едно време", нека ги пропусне. Преди '89-та с жена ми бяхме започнали да правим кариера като клавирно дуо към "Главна дирекция Музика", имаше едно време такава организация, която прекрати съществуването си след 1989-та, явяваш се на конкурс, свириш, одобряват те или не и след това ти уреждат ангажименти из страната. Та по онова време изнесохме трицифрено число концерти на 2 пиана или 4 ръце къде ли не, а когато всичко се прекрати изведнъж след 'промените', купихме 2 електронни клавира и набързо адаптирахме класическия материал за електрониката. Идеята беше да не губим инерцията и връзките, които вече си бяхме създали в много градове и градчета. Интересно, че успешните концерти, бисовете и т.н. от всичките тези години съм ги забравил тотално, но все още помня идеално провалите (бяха 2 бр. - на централния площад в Свищов и в едно голямо пловдивско село). И двата фала реално бяха заради дадена грешна информация от страна на организатора на събитието, но в крайна сметка си го отнесохме ние като изпълнители. Свищовският фал няма отношение към темата за фолка, затова разказвам само за другия. В началото на 90-те ни потърси някакъв, дето искал да събере в ресторанта хора от цялото село по някакъв повод и идеята му била този път музиката да е по-различна от това, дето в селото слушали всеки ден - чалга и народна музика. Казахме му какъв репертоар имаме - няколко часа адаптирани класически парчета и час-два ресторантски репертоар - евъргрийни основно + някои по-подвижни парчета. Човекът каза "идеално - идвайте", ние се замъкнахме с апаратурата, нагласихме я и започнахме с фонова музика докато се събираха по масите. Докато свирихме, определено ги гледах, че скучаеха по масите и им стана по-интересно чак когато започнаха да хапват и пийват....абе нещо като в "Оркестър без име" когато свиреха и никой не им обръщаше внимание. По едно време някои (явно от интелигенцията в селото) станаха и започнаха да играят на танцувалните парчета, ама рехава работа...4-5 двойки най-много ; останалите се наливаха вече с третата ракия и бистреха политиката на висок глас. След още час, ония с третата ракия вече бяха на петата и започнаха да пристигат с поръчки от рода "Знаете ли я тази..." (от чалга репертоара) или пък "Ай, изсвирете нещо по-така..." (пак от чалга репертоара). Излишно е да казвам, че нямахме нито едно парче от този вид и усетихме, че нещата няма да свършат добре, когато един почти на зиг-заг се домъкна до нас и вика "Ай' тогава Изсвирите барем едно 'Оро" (с капс лока се опитвам да предам диалекта ). Жена ми по това време вече искаше да събираме нещата и да се махаме, като дори не искаше уговорената сума за вечерта, но аз като по-тактичен реших да спасявам положението, защото из чантите с апаратурите носех и един дек, та отидох до оня организатора (вече съм забравил кмет ли беше или просто беше решил да възпитава неуспешно съселяните си с различна музика) и му казах да донесе някоя касета с чалга, народна музика или к'вото там слушат в това село. След 10 минути касетата вече вървеше, ония тутакси скочиха да играят, по някое време тръгна някакво право сватбарско хоро, ония се навързаха...и пак се почна с поръчките, ама в друга област. Идва някой почерпен и поръчва да кажем на микрофона, че "'Орото е за еди кой си"...след малко идва друг и поръчва да кажем на микрофона, че "Орото е за еди кой си" (друго име). Казвам аз, а оня първият пристига моментално и започва да се кара с мене защо съм съобщил че "Орото е за друг, след като не е свършило още...". Ей такива работи...После след като всичко приключи по малките часове, половината вече си тръгнаха, а по масите останаха само допиващите, гледам седи един от ония с поръчките и реших да замажа положението - отидох на масата му и му викам...така и така, тази вечер нямахме готовност с музиката, защото тоя вашият (организатора) ни ангажира за участие с друг вид музика, защото искал да направи по-различно мероприятие от това, дето го правите тука всеки ден, а оня вика "Не го слушай него, ние тука си слушаме наш'та музика дето си я познаваме". Иначе по-конкретно за темата със съвременните аранжименти в народната музика, не искам да звучи като някаква хвалба, но такива аранжименти започнах да правя още в 1992-ра, веднага след като бях взел кийбордите, един синт и един семплер (тогава не работех с компютър). Не знам дали защото бях млад, но тогава много ми се работеше и вадех страшно много неща за кратко време. Разбира се като класически музикант започнах с кавъри на класически парчета, но малко след това изкарахме един сборен диск (матрично CD, тогава все още нямаше записвачки да си го записваш сам) с инструментални композиции, между които имаше и 2 народни обработки - "Рипни, Калинке" в хард рокаджийски вариант (беше над 5 минути) и "Пустоно лудо и младо" в денс вариант, които тогава доста ги въртяха из радиостанциите, защото беше нещо ново като визия върху народната музика. Даже по време на световното през 1994-та, ОББ имаше една реклама, която вървеше преди и между полувремената на всеки мач, която я озвучаваха с началните ми гайди от "Рипни, Калинке". Та още от онова време си имах афинитета към съвременните обработки и дори бях направил "Девойко, мари хубава" в стила на "Children" на Робърт Майлс много преди Ирина Флорин да се сети да изкара "Цвят лилав" в подобен стил. Сега вече нещата са лесни - всички имаме компютри, саунд библиотеки, изкарваме як саунд и само трябва да ти работи инвенцията, за да се сетиш да изкараш нещо, дето не е правено досега, което всъщност е доста трудно. Но пък от друга страна покрай шкартото, чувам и много добри съвременни обработки, правени от хора, които знаят какво правят и са добри музиканти с въображение. Айде да спирам вече, че ми писна да пиша.
    1 point
  18. Фюжън инструментал, който стана на една година... Song written by Geno Gospodinov Recorded, mixed and mastered by Stoyko Lisichkov Video & editing by @Geno Gospodinov Drums - Nikola Enev Hammond & Synth - Stoyko Lisichkov Bass - Geno Gospodinov Guitar - Valentin Danev 2024, TSF Stara Zagora - Bulgaria - Center of the Universe
    1 point
  19. Скоро попаднах на един материал от ламповия гуру Randall Aiken, засягащ проблем, който често обърква китаристите. Материята е леко технически насочена, но не чак твърде доста и смятам, че би била разбираема за повечето неспящи с поялника колеги. Преводът е мой и не претендира за свръх прецизност, но мисля, че е съвсем разбираем. Надявам се да помогне на хората, които не получават максимално добър резултат при използване на ефекти/процесори в FX Loop-а на китарния си усилвател. За съжаление производителите често не си правят труда да посочват параметрите на Loop-а, което допълнително затруднява потребителите. Включително скъпи модели на утвърдени имена като например Orange Rockerverb. Другарите не са си направили труда да напишат дори типа на Loop-а (сериен/паралелен) или нивата, с които е предназначен да работи (-10dBv/+4dBu), да не говорим пък за импедансите...
    1 point
  20. Наличието на FX Loop винаги скапва звука, неизбежно е. Дори да няма нищо включено в него. Особено за луупове с -10dBv нива (като за китара/педал ефекти). Причината е загатната в текста по-горе - сигналът трябва да се намали много и след това да се увеличи пак до предходното ниво. Дори да е изработен брилянтно пак ще има някаква негативно влияние, особено за хора чуващи (или въобразяващи си, че чуват) до 64-тия хармоник. Аз избягах от използването на лууп с пускането на сигнал от микрофон+преамп към проца за ефектите. И после в централното. Но е по-сложно (а и скъпо) да се процедира така, повече джаджи и кабеляци, трябва да се съобразят много неща и нивата се регулират по-трудно. Звукът обаче е друг. Не непременно по-добър или по-лош, но определено е различен (според мен доста по-добър). В един супер идеално перфектен амп няма превключване на канали, луупове, ривърби и други подобни дивотии. Нищо освен кабел между китарата и него (или ако е наложително да има ефекти преди ампа - switcher/looper от типа на GIgRig и т.н.). Но с такъв усилвател да се свири на живо е неудобно и съответно се правят компромиси. Всеки си решава колко компромис да направи и как да балансира двете страни на везната звук|удобство. Аз за себе си реших да не си скапвам звука през 95% от времето, за да имам ефекти в останалите 5% от случаите, когато използвам дилей/хорус/друго, затова се насочих към неизползването на FX Loop.
    1 point
  21. Новият сингъл и видеото към него на групата, записа и микса са мое дело. Интересното в случая е, че записа е направен в малка стая в която свирят и тримата заедно. Вокалите и клавирите са записани отделно. Всичко друго е от един тейк, няма добавяни семпли към нито един инструмент. Надявам се да ви хареса:
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.