Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 04/03/24 във всички области

  1. При стандартни условия 5-6dB си е почти 2 пъти по-тихо, предвид психоакустичното възприятие, но на колегата с барабаните ще му е необходимо доста повече. Ти изброи повечето детайли, на които да обърне внимание, аз само ще добавя резервите си по отношение на гипсокартона, с който някои колеги са си имали проблеми (акустични). Когато правих моите помещения, за звукоизолацията следвах максимата "колкото повече, толкова повече", най-вече по отношение на минералната вата и не съжалявам - в къща съм със съсед отдолу, но толкова материал съм натъпкал в стените и под пода, че спокойно мога да си позволя слушане с децибели около 90-95 в 3 през нощта без да притеснявам никого. За вътрешната акустика пирамидките надали ще свършат работа за барабани или бас, понеже действат в по-високата честотна област, а и коефициентът им на поглъщане не е голям. Бас траповете решават до известна степен проблема, но не са евтини, а и за една репетиционна ми се струва, че ще трябват повече от 4, а може да се наложи и дифузьор да се сложи на някоя стена. Понеже помещението няма да е с акустичните изисквания като за едно студио примерно, най-вече трябва да се парират отраженията и едни плътни нагънати завеси пред стените биха решили до голяма степен това, като не трябва да се забравя, че има още 2 гладки плоскости (под и таван), които също отразяват и поне едната от тях трябва да се обработи, респ. с някакъв килим долу или пък с акустични плоскости закрепени (или пуснати на малко разстояние от тавана) горе. Прозорец...врата...и за това трябва да се помисли когато става дума за звукоизолация - звукът е коварно нещо и подобно на водата, винаги си намира изход през някоя дупчица, която си забравил да запушиш, отделно пък ако запушиш всичко, трябва да мислиш и за свеж въздух, понеже знаете какво става в една репетиционна. За съжаление не съм в София и не познавам софийските фирми, които да препоръчам на колегата и мога само да помогна като му изпратя някой видеокурс по студийна акустика, където за час всеки (дори и никога да не се е занимавал с това) схваща основните неща в звукоизолацията и вътрешното акустично оформление на едно помещение, в което ще звучи музика.
    1 point
  2. Това е само при най-евтините модели с малко входове - тия, дето вместо с плъзгачи, са с 'врътки' за пестене на място. И докато липсата на слайдери мога някак си да ги преживея в името на портативността, липсата на някоя корекция във важна честотна област ми е създавала доста трудности. Един от първите ми миксери, който взех през 90-те беше едно Mackie 1202 (най-старият модел), той беше такъв - с потенциометри и само с високи и ниски...него отдавна съм го пенсионирал и съм го монтирал за постоянно в една зала, където жена ми смесва само пиано и лаптоп...нищо повече. Пак навремето бях взел един евтин Xenyx FX, който почти не ползвах като миксер, а само като ефект процесор за live и евентуално като разширител на микрофонните входове ако ми потрябват повече. При него пък имаше друго недоразумение - линейните стерео входове изобщо нямаха корекции...и четирите! Това ако не е някакъв пълен идиотизъм...наистина нямам обяснение защо...може би защото са гонели най-малък размер и най-ниска цена вероятно. Разбирам да беше проектиран като линеен миксер, хубаво - имам 2 линейни миксера на Roland, те имат само гейн и панорама, но са правени за друго, а оня Xenyx го продават уж като "пълноценен" миксер, изцяло с балансирани входове и изходи, контрол рум изходи, фантом за микрофоните, че и ефекти даже са му сложили...само дето са спестили корекциите за стерео каналите. А онова, което също написа в поста си - "те клавирите не дрънчали, щото това се пуска най-често там", е доста слаб опит за обяснение. В стерео входовете мога да включа твърде много неща и клавирът е само едно от тях, отделно че ако е например някой стар клавир от рода на Kawai Z1000 - да знаеш как дрънчи само... И аз съм в дълбок офтопик с тоя пост, но тъй като темата си е моя, а и я считам за изчерпана, затова си позволих да попиша малко встрани.
    1 point
  3. Половин метър тинол по-късно, спретвайки си набързо (Balanced) line out-a на Suhr Reactive Load-a (за информация - когато използвате Speaker Thru жака - целия reactive load е извън веригата - остава си reactive load-a от истинската колона), което ме води до предположението, че Tone King (които в горното видео са класирани последни) не се борят да направят линеен изход, който по същество е делител на напрежение със съгласуващ трансформатор - в случая на Suhr изключително миниатюрен 1:1 / 10к:10к такъв, а по-скоро се стремят да докарат приятен за ухото звук (тяхната схема е активна с операционни усилватели и т.н.) - сега дали ти харесва едното или другото е въпрос на вкус. На мен по-скоро ми харесва. Прекарвайки горната постановка през няколко усилвателя - за някои едното работи по-добре, за други другото (като и в двата случая едно EQ решава разногласията ) .... Всъщност най-пълната система в схемата е на UA с Ox Box-a - където синхрона между хардуера и софтуера, позволява minimum effort - maximum satisfaction , и разбира се нюансиране на взаимодействието, което с другите дивайси изисква доста повече време, цъкане и усилия.
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.