Да, тъжно, но факт. Макар, че съвременните похвати за pitch-correction, harmonic enhancement, transient design и куп други пудри могат да ти възстановят частично изгубеното/грешното/недоработеното, правилото "sh*t in = sh*t out" си важи с пълна сила при всяка инжинерна наука.
Това пак донякъде е поносимо, най-гадното е като ти кажат "Ще го оправим на мастеринга", там вече играта е тотално загубена безапелационно ... Примерно, Бате Пешо беше разказвал, как му дали да смесва вокал с подложка, обаче подложката толкова натопорчена, че вокалът вечно потъва, та правил някакви магии с многолентова компресия да може гласът "да си намери място" спрямо нея, вместо целият процес просто да е бил синхронизиран изоснови и още на ниво микс да е било освободено място за глас. Но това си е и мениджмънт проблем понякога, ако един човек записва, втори прави подложката, съвсем трети смесва координацията понякога не е на ниво и се правят компромиси.