Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 09/19/23 във всички области

  1. Тука вече спокойно мога да спамя, понеже в китарния раздел почти не пиша, а точно там се заформи приказката покрай интереса на колегата към новата генерация Скарлет. За това, което попита по-горе и се чудеше как може да стане - лесно се разбира когато се сетиш за диапазона по време на запис при различна битовост. Предполагам се сещаш за правилото "всеки бит=6 децибела", от което се знае, че при 16-битовия запис, чисто теоретично имаш 96dbFS...разбира се имаш известни загуби в електрониката, но говорим при идеалните условия. При 24-битовия запис на теория имаш 144 dbFS (24*6), а при 32-битовия с фиксирана запетая - хедрумът ти е вече 192, което е предостатъчно много. При 32-битовия запис с плаваща запетая обаче нещата с хедрума стоят по по-различен начин и там теоретично може да имаш над 1500 dbFS, което на практика е безкрайно ако го сравним с горните цифри. Всъщност ето тук например е много кратко и съвсем ясно обяснено това, за което си говорим, а в Youtube има много клипове, където може да видиш на практика как записан сигнал с тотални изкривявания влиза в нормите и звучи идеално чисто след като смъкнеш нивата му. Неудобството е, че 32-bit float файл заема малко повече място, но при днешните огромни дискови пространства това не го смятам за някакъв проблем, а и винаги на всеки един етап можеш да си направиш файла отново 24 или 16 битов, в зависимост от твоите нужди. ---------- В предишния си пост мернах, че съм написал SSL като SLL - срамота, точно една от фирмите, на които винаги съм гледал с голям респект още от аналоговите времена.
    2 points
  2. Аз също съм с това мислене - техниката вече е достатъчно мощна, а аудиоинтерфейсите достатъчно хубави и евтини и човек не трябва прекалено да се фиксира на най-новото поколение на еди какво си и да влиза в разни филми, мислейки си, че като си купи най-последното, музиката му автоматически ще стане с 5 нива по-яка. Все пак най-важното е да правиш добра музика, а техниката е само средство, с което да постигнеш резултата и не е необходимо да харчиш хиляди долари за да изкараш някоя хубава и добре записана/обработена песен. А като спомена тейп машините - да, днес вече всичко го има като емулации, което много улеснява целия процес, но пък от друга страна ме кара да се замисля колко години вече съм натрупал в тоя живот, предвид, че разни такива операции в миналото ми се е случвало да правя многократно, пък макар не и на Студер или друга голяма машина. (Off - баси колко дълъг и едновременно кратък е животът всъщност ).
    1 point
  3. @yamaha Поправих ти SSL грешката в поста със задраскване. Благодаря за разясненията, ще се образовам още, наистина последната година я прекарвам повече в музициране/записи отколкото да чета за новости, но това е хубава стъпка напред в технологичен аспект. Удобно е, че няма да се притесняваш за пиковете на входа толкова много, само че дано не се получи така, че следващото поколение инженери като види старомодна карта да я хвърли и да каже "ааа, нас са ни учили само по новите с anti-peak режими" ... но какво да правиш, светът ужким върви напред, сега на мен да ми дадеш да калибрирам и сервизирам tape machine-а по-скоро бих се смял и ти отвърнал "имам такъв плъгин, дето я имитира" ...
    1 point
  4. Явно не си следил новините от последната година. Предполагам, че скоро ще видим и други производители на микрофони, които да копират принципа на RODE NT1 (5th), както и все повече аудиоинтерфейси, подобни на Zoom UAC-232 например. За мен това са полезни екстри най-вече за по-мързеливите (или някои начинаещи), на които не им се следят нивата по време на самия запис. А по принцип дори и на "обикновен" интерфейс с 24 битов запис, човек с малко опит лесно би следил входното ниво без да допуска клипове, да не говорим пък ако е с някой интерфейс на Steinberg или SLL SSL примерно, които са 32-битови, макар и само целочислени. Няма да ти давам статийки или видеоклипове с тестове, защото вече има безброй, а само най-долу ще пейстна рекламата на RODE, от която ще ти стане ясно това, за което си говорим. Иначе на ЛС, когато си говорихме за балансираните кабели, ако си спомняш ти казах, как може да постигнеш до голяма степен и то само с $5 капиталовложение, ефекта на 32-битовия запис с плаващата запетая с всеки двуканален интерфейс без значение от битовете му - ноухау, което открих случайно, мъчейки се да заобиколя недостатък на един от моите интерфейси. П.П. Не знам дали тази тема и този раздел са най-подходящите за отворилата се дискусия, понеже 32-bit float запис не е това, което го има в почти всеки DAW пак като 32-bit float, защото първото е още на входа, а с другото само се осъществяват вътрешните изчисления за по-голяма прецизност и затова ако някой модератор (може и ти ) прецени, че другаде е по-подходящо - да мести смело.
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.