А споровете с митницата са дълги и напоителни, особено когато минават през Български пощи (но не само - случвало ми се е и с всички големи куриерски фирми - май най-вече UPS), които понякога ми се струва, че нямат никакъв контакт с митницата. По принцип за пратки до 1000 евро, пред митниците може да те представляват и Български пощи, ако е пощенска пратка - не е необходим отделен митнически представител - за което също се дължи някаква такса - изпращаш им наръч документи по имейл и те се оправят, а ти си плащаш дължимите такси, мито и ДДС в пощенския клон, откъдето си събираш и пратката.
На мен ми се е случвало многократно, например през иБей, където могат да ти съберат мито и ДДС (в зависимост от обявата) и автоматично да ги преведат на митницата, за което обаче нашите технологични "гиганти" рядко имат идея как да проверят (а то е абсолютно възможно - изцяло по електронен път), ако продавача не е оставил хартиено копие за референция в пратката. Последният път (защото доста ми се е случвало ) ми отне около два месеца докато им го обясня, защото нямах никакво намерение да плащам два пъти. Не беше голяма сумата, но е въпрос на принцип. Иначе, когато хартията е наред - всичко си минава съвсем гладко - плащаш си в иБей например всичко - с ДДС/мито и т.н. и си пристига директно при теб.