Аз мисля, че музиката, която свирим, не е точно идеалното средство за сравняване на усилватели, понеже музикалните жанрове, в които най-много изпъква характерното поведение на добрите образци лампови усилватели са други, често далеч по-малко шумни жанрове.
А аргументът кой усилвател ще надвика другия не е и не може да бъде музикален аргумент, а по-скоро е форма на техническо пишкомерене. Много пъти съм се и забавлявал като чета как еди-кой-си върховен усилвател "движи въздуха" и съм бил на крачка от това, да препоръчам покупка на хубав вентилатор.
Но да се твърди, че разработка от около 2010 г е толкова точна емулация, колкото грубоватите опити от 80-те, да се направи революция чрез добавяне на два компонента, не е сериозно. То дървените цифрови симулации на ранните pod-ове са по-близо до истината. Иначе, ранните хибриди си звучат като такива - като транзисторен усилвател с лампов преамп. Не, че е лошо, но е твърде далеч от правдоподобна емулация.
Current Feedback имат половината транзисторни усилватели, включително Marshall MG сериите, за да увеличат изходното съоротивление на усилвателя и не бих казал, че представлява нещо толкова революционно, макар да е малко по-близо до начинът, по който ламповите усилватели "клатят" говорителя. Именно затова се интетесувам, дали АМТ има изходен трансформатор вътре, защото това коренно променя всичко.
Главният въпрос на темата беше, дали някой е купувал или пробвал това чудо, а не да правим 30-годишен разбор на нашите любими ампове. Интересно ми е, ако някой е свирил на такова нещо, какво може да каже за звука.
Иначе по отношение на надвикването, четох ревюта, които твърдят, че усилвателя се справя учудващо добре за мощността си. Аз лично познавайки АМТ, никак не се съмнявам, че това чудо ще вади много добри чисти или метъл звуци. По-скоро ме интересува как се справя със умерените рокаджийски овердрайв звуци, при които повечето от гореспоменатите хибридни усилватели се справят някъде между посредствено и феноменално зле, без някакви черни магии с педалчета и други клизми. А всички знаем, че именно при тези, леко или малко повече прекривени тонове изпъкват предимствата на хубавите лампови усилватели в целия им блясък. И емулирането именно там е най-трудно.