Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

  1. Evtim Djerekarov

    Evtim Djerekarov

    VIP listed


    • Points

      6

    • Мнения

      8667


  2. Baby Thomas

    • Points

      4

    • Мнения

      9177


  3. metalhammer

    metalhammer

    VIP listed


    • Points

      1

    • Мнения

      1604


  4. chris_barnes

    chris_barnes

    Members


    • Points

      1

    • Мнения

      829


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 11/27/20 във всички области

  1. Бая време не съм се включвал в тази тема, то все нещо се пипа и модифицира... И в момента доокабелявам, та затова рак-а е най-отгоре и накриво, но текущата идея е готова на около 95%...
    4 points
  2. Мисля, че на един от виртуалните усилватели, катаната все пак моделира нещо като Маршал, както правят повечето моделиращи неща (неизбежно).
    2 points
  3. Аз мисля, че музиката, която свирим, не е точно идеалното средство за сравняване на усилватели, понеже музикалните жанрове, в които най-много изпъква характерното поведение на добрите образци лампови усилватели са други, често далеч по-малко шумни жанрове. А аргументът кой усилвател ще надвика другия не е и не може да бъде музикален аргумент, а по-скоро е форма на техническо пишкомерене. Много пъти съм се и забавлявал като чета как еди-кой-си върховен усилвател "движи въздуха" и съм бил на крачка от това, да препоръчам покупка на хубав вентилатор. Но да се твърди, че разработка от около 2010 г е толкова точна емулация, колкото грубоватите опити от 80-те, да се направи революция чрез добавяне на два компонента, не е сериозно. То дървените цифрови симулации на ранните pod-ове са по-близо до истината. Иначе, ранните хибриди си звучат като такива - като транзисторен усилвател с лампов преамп. Не, че е лошо, но е твърде далеч от правдоподобна емулация. Current Feedback имат половината транзисторни усилватели, включително Marshall MG сериите, за да увеличат изходното съоротивление на усилвателя и не бих казал, че представлява нещо толкова революционно, макар да е малко по-близо до начинът, по който ламповите усилватели "клатят" говорителя. Именно затова се интетесувам, дали АМТ има изходен трансформатор вътре, защото това коренно променя всичко. Главният въпрос на темата беше, дали някой е купувал или пробвал това чудо, а не да правим 30-годишен разбор на нашите любими ампове. Интересно ми е, ако някой е свирил на такова нещо, какво може да каже за звука. Иначе по отношение на надвикването, четох ревюта, които твърдят, че усилвателя се справя учудващо добре за мощността си. Аз лично познавайки АМТ, никак не се съмнявам, че това чудо ще вади много добри чисти или метъл звуци. По-скоро ме интересува как се справя със умерените рокаджийски овердрайв звуци, при които повечето от гореспоменатите хибридни усилватели се справят някъде между посредствено и феноменално зле, без някакви черни магии с педалчета и други клизми. А всички знаем, че именно при тези, леко или малко повече прекривени тонове изпъкват предимствата на хубавите лампови усилватели в целия им блясък. И емулирането именно там е най-трудно.
    2 points
  4. Не знам, Тони, със съвременната хирургия, не винаги е лесно да кажеш разпознаеш кое е китаристка. Не знам нищо за дамата горе, но ми се струва, че има едни пластики... може да си внушавам разбира се, но имам леки подозрения.
    1 point
  5. Моето лично мнение е, че когато човек иска да има звука на Marshall си купува Marshall, котато иска да звучи като с Fender, си купува Fender. Най-вероятно авторът на темата няма да "уцели" точния усилвател от първия път, няма и да успее да покрие всички харесвани от него стилове и групи с един усилвател и един драйв, но той човек се учи докато е жив. Другият начин е да се ходи на живи участия на групи и да се гледа и да се слуша с какво свирят другите. Така чуваш и как звучи усилвателя в микса и преценката би могла да бъде доста по-реална.
    1 point
  6. Докато може да се твърди, че StoneHead и BlueGuitarAmp могат да се сложат в една категория (защото са относително иновативни и по-скорошни решения), ValveState и Attax са в съвсем друга категория, характерна по-скоро за края на 80-те години и мисля, че и двете категории са далече като точност на моделирането. Единият има една лампа в предусилвателя, а другият до колкото помня имаше current feedback крайно стъпало. И двата усилвателя са твърде далече в моделирането на лампово крайно стъпало, понеже до колкото помня са относително стандартна транзисторна Клас АБ схема, която не се различава твърде много от схемите на Hi-Fi усилвателите. В същата графа слагам и Peavey TransTube сериите от едно време. Не знам каква точно схема ползва AMT StoneHead-a, но ако може да се съди по разработките на KMG, може да се окаже, че е push-pull схема с MOSFET транзистори и JFET/MOSFET phase splitter, както и вероятно (надявам се) има изходен трансформатор, както тези разработки и обратна връзка от след трансформатора. Ако наистина има изходен трансформатор, тогава вероятно ще е желателно импеданса на кабинета да е точно 8 ома, каквото изискване има при ламповите усилватели.
    1 point
  7. Моите впечатления за ибанеца са, че си е работен кон. Не е перфектно изпипана навсякъде, но е много масивно направен инструмент, който става за мъкнене по участия из страната. Адаптрите звучат доста яко, определено са по-приятни от старите емг-та. За новите ѝм нямам наблюдения. Моята имаше нужда от изравняване на праговете, но след като мина при Ванката (Vandell) стана супер. Индонезийска е, по-евтиният bolt on модел, но приятел който има MTM1 я сравнява с такава като моята и казва, че не открива особени разлики. Теглото е 3236гр, което е по-малко дори от epiphone g400 custom , който имам. Бърнито лес пол къстъм ми откъсва врата с тегло около 4500гр [emoji3] Sent from my iPhone using Tapatalk
    1 point
  8. Трябва да ви кажа, че резултата е впечатляващ, за вкъщи разбира се. Необходими са само стерео-дилей и стерео хорус. Веригата преди тях е без значение.
    1 point
  9. Днес реших малко да поначеша старите мераци. За около 30 минути налепих едно крайно лампово стъпало половин ват с 1 триод от есс83 Ето схемата Ето и самия краен амп на пробна "дъска" Малко предистория - имах под ръка една JJ ecc83 на която единия триод е изгорял - реших да я вкарам в проекта. Тук намеса има и една тема (в която ще линкна тази) за бедрум лампов амп. Критикувайте на воля изпълнението но ми отне точно 20 минути да го направя - не съм се старал да е красиво грам (и не ми и пука това е прототип). Имах под ръка едно изходно трансформаторче от някаква стара радиостанция. И за десерт записи. Семплите са 2 и са направени само с цел демо , за да се разбере колко е силен ампа аз говоря върху рифовете. Направени са на 1 тейк със usb саунд карта за 6 лева , микрофон за скайп , уейв лаб. Кабинета е 6 инчов говорител от парк 10 вата. Предусилвателя е сло 100 преамп - хагейн. Китарата е ентерилевел , хъмбъкер сеймър дънкан даймбъкер. Мика е насочен повече към мен отколкото към кабинета... по намален по усилен По някое време семплите може да зачезнат.. Енджой!!!
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.