Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

  1. CyberGene

    CyberGene

    Mods


    • Points

      4

    • Мнения

      1835


  2. Лими

    Лими

    Members


    • Points

      2

    • Мнения

      1770


  3. misterj

    misterj

    Members


    • Points

      2

    • Мнения

      758


  4. yamaha

    yamaha

    Members


    • Points

      1

    • Мнения

      1321


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 12/30/18 във всички области

  1. Това не е вярно, грешиш. Ако в тоналност до минор трябва да изпишеш да кажем акорда до мажор с повишена квинта, ще го запишеш така: C - (бекар)E - #G Точно затова се ползват и двойните бемоли/диези. Пак в същата тоналност, ако трябва да изпишеш акорда ре-бемол мажорен септакорд с понижена квинта, ше е така: bD - F - bbA - bC (забележи, че нямаме си-бекар, а се ползва правилната голяма септима до-бемол, спрямо основния тон ре-бемол).
    3 points
  2. Въпросът не е пълен и затова отговорите включват само хармонични, а не мелодични “казуси”. При мелодията - ако се движи възходящо, ползва се диез, низходящо - бемол. Sent from my iPad using Tapatalk
    2 points
  3. От теоретически съображения е строго задължително да се знае кога какъв знак да се сложи. Затова трябва да се научат квартов и квинтов кръг по който се образуват тоналностите. Например в тоналност до минор има ла бемол и е забранено да се ползва сол диез макар че звучат с една и съща височина. Но в тоналност ми мажор има сол диез и там е забранено да се сложи ла бемол. Този въпрос ме накара да се замисля кога се налага да се слага двоен диез или двоен бемол.
    2 points
  4. ...или най-добре с пример на конкретната мелодична линия.
    1 point
  5. Отговорът на въпроса ти се съдържа в самия въпрос Щом имаш алтерована степен на акорда, пишеш знак по съответната степен. Например: C - E - bG - bB (до мажорен септакорд с понижена квинта) C - E - (G) - bB - bD - #F (до мажорен септакорд с понижена нона и повишена ундецима)
    1 point
  6. Понеже ми дойде времето и дядката Коледа се оказа благослконен, да продължа темата :) на фуса бях инсталирала такава гумичка sound off на Evans. Ами.. то много дрънчи и кънти, ужас! и усещането е убийствено гадно :) Та решението Zildjian L80 Low Volume 468 Box Set.. - поръчах си го за Коледа от thomann. Пристигна преди 2 дни и не мога да му се нарадвам. Звукът е страхотен,точно като на клипчетата с ревюта в тубата; вършат работата, за която са предназаначени, няма тракане, няма пластмаси и гуми; Заедно с кожите silent stroke се получи доста приличен сет за упражнения и за учене. .. и съседите са ... да не казвам доволни, но вече спокойни ;) Хубави празници от мен :)
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.