Топ потребители
Най харесвано
Showing content with the highest reputation since 12/05/25 in Мнения
-
Хубавото е, че хората постоянно откриват нови приложения на AI. Спомняте си как неотдавна (примерно преди ковида) постоянно идваха нови хора във форума и питаха как да си махнат гласа от песента, че да си ползват караокето. И тогава започваха едни дълги обяснения, как вокалът трябва да е в средата, да няма много ривърб, да не е много силен спрямо подложката, оригиналът да е за предпочитане във WAV, а не в MP3 и всякакви такива условности. Днес обаче AI изобщо не се интересува какъв ти е формáта, къде е вокалът и как е бил обработван - той просто го маха. Наскоро ми се наложи да разделям водещ вокал от беквокали, за да останат само беквокалите и си мислех, че няма как да стане, понеже водещият вокал пееше също и втори глас (със същия тембър) върху тригласа на беквокалите, ама тая гад успя да се ориентира даже и за това. Любопитно ще ми е да си направя експеримент с песен, на която само основният вокал си прави и заден триглас с прелитащи се гласове, докато импровизира нещо с мелодията - един вид да му дам задача с повишена трудност. Казвал съм го вече неколкократно из другите теми - "Много бързо се учи тая гад".4 points
-
Покрай Суно-то, да не забравите от време на време да правите и ваша музика...или поне как се прави.3 points
-
На 11.12 (четвъртък) свирим със Samuel Manuelyan Project на площад тройката, Бургас от 18:00, след което концерта продължава с Ladies Sing The Beatles. Ladies Sing The Beatles & Samuel Manuelian Project На 12.12 (петък) свиря в Ten Fingers-Live music bar, Бургас. Там ще чуете този инструментал и още любима музика формирала музикалния ми вкус и стил през годините. Заповядайте! Можете да чуете кавър, който направихме на този инструментал: "John Norum - Endica" тук:3 points
-
Аз лично не съм впечатлен от UA Showtime 64 и не вярвам другите от серията да се усещат както трябва и да имат респонс също. Няма динамика и се усеща не както трябва под пръстите. Също не харесвам по същата причина и тези на Bogren и Blackstar и Genome примерно. ToneX и NAM са ОК. На NDSP имам 11 плъгина. ОК са за динамика , макар и не като ToneX и NAM. Имам освен гореспоменатите и последните на на Amplitiube, Softube, STL, S-Gear, TH-U, Helix Native, Guitar Rig, Brainworx, ML Sound Lab, Ampbox, Mixwave, Otto Audio, BIAS, PolychromeDSP, Nembrini, tonocracy, Waves..... Ако ми е само за саунда , от доста мога да изкарам звук за запис според мен. Ako e за динамика - свиря с фрактала само (Axe-FX III, MK2 Turbo) , но също мога и с ToneX, NAM и горе-долу NDSP макар че никои от плъгините за мен лично поне нямат толкова динамиката на фрактала (NAM/ToneX V2 се доближават най-много сякаш, тонекса плъгина го ползвам през S/PDIF във фрактала по всяко място във веригата, но имам и големия педал). Имам и Pod Go на Line6 (който е с HeliX технология). И той няма достатъчно динамика също за мен. Освен това за мен саунда на фракталите е само от последната генерация със SYGNUS X3 моделиране и всички ъпдейти до версия 30. Втората и първата генерация не са толкова добри според мен.2 points
-
Както се казва в една древна поговорка - по вкус, цвет и плъгини - таварищи нет. На UA имам всички ампове (без най-новата колекция, отпреди седмица, две), но още не съм пробвал нито един от тях, ще го направя по натам. По принцип съм силно фен на UA. До тук имам 20 УА плъгина, като смятам до края на 2025-та да взема още 10! За заинтересованите - добрата новина е, че промото е удължено до 06.01.2026-та! ( промота ще има и догодина разбира се, въпроса е дали Ви се чака) Специално за амп симулациите на UA, за всеки амп има по едно добро видео, направено от дядката китарист, който прави самите UA плъгини. Човека прави плъгини на винтидж ампове, харесва такива и свиренето му също е такова... Според мен е ок да ги имам в колекцията. Все някога ще ми потрябват. ЗА СОФТЮБ - вчера, след като си помислих и после попорочетох туй онуй, реших и да кача амп рум сюитата. Довечера ще пробвам. Така вече нещата са пълни. Има си тунер, има дистер ( Рат) и ривърб като стомп бокс. Качил съм Маршал сюитата ( няколко модела на Маршал) на демо версия, която след изтичане на демото ще ми струва само 49 евро, защото се води ъпгрейт ( понеже съм купил силвъра). Та сигурно ще харесам и Софтюб.1 point
-
Ами ще си позволя да не се съглася, защото съм тествал почти всичко под слънцето без AxeFX (и не мога да се съглася, че отвява всичко, докато не го тествам, защото от това, което чувам - не е като да отвява....). И Tonex & NeuralAmpModeler-a (NAM), според мен са доста по-добре откъм динамика от споменатите TH-U и от NeuralDSP (на които имам 5-6 от плъгините - не мога да си спомня кои точно но Кори Уонг, Тим Хенсън, Морган, ТонКинг, Плини и още някакви...). И при Tonex & NAM при правилен gain staging и кадърно направени модели, динамиката е изключително добра - просто, защото така работи математиката зад тези неща... да - няма компонентното моделиране, което позволява други тип подход при работа с тон контролите и вътрешните гейн стейджове - но реакцията на конкретния усилвател при конкретните настройки се предава изключително добре - тъй като съм направил някой друг модел също. А и AxeFX и специализиран входен stage, което също е солиден плюс пред плъгините (въпреки, че нали - винаги има и по-добри входни буфери....) На Софтюб моделите са доста добре направени също - там имам целия Marshall pack и още някакви, които не си спомням - Silver Jubilее не ме дразни, но не ме и впечатли нещо особено - Плекси модела обаче е мнооого добър. EDIT: И забравих да напиша за UA Paradise - всъщност никак не е лош, направен е с чудесен интерфейс, много удобно за работа и звуците са доста читави. Сролнал съм няколко preset-a до момента и не съм се задълбавал, но никак не е зле. Ще го повъртя малко повече тия дни.1 point
-
Suno Studio Secret: How to Make Suno Generate Vocals That Sound Like YOU! P.S. https://audimee.com/ - Convert your vocals with our royalty-free voices, train your own voices, create copyright-free cover vocals, and much more.1 point
-
Бях забравил, че трябва да възстановявам тази китара и докато вчера стояхме на масата по повод Никулден, изведнъж се сетих. Днес възстанових счупената част от адаптера и започнах да правя колан за китарата, естествено от истинска кожа – няма да се излагаме пред чужденците и да им даваме по USD 105 за някаква си каишка :- )1 point
-
^ Мен като че ли повече ме вълнува факта, че големите лейбъли се усетиха на къде духа вятъра и догодина ще секат яко от към цени за генерация, защото разбираш ли твоят материал бил базиран върху материала на Били Айлиш и й дължиш пари. Но така е, музикалната индустрия ще намери начин да ни изпразни джобовете още веднъж, досега беше за Platinum Edition, Remastering, Special Edition на легендарни албуми, че да се завъртят парите още веднъж, сега ще е на това ниво, след някое десетилетие кой знае какво друго ... В смисъл такъв, изпълнителните директори на Sony Music ама грам не ги вълува какво мислят Кообенот и Ямахата по въпроса "за или против AI", те действат в посока как да се изкарат пари от него спрямо подредените карти на масата ... големи пари.1 point
-
То не е далеч от истината - покрай четиригодишния руски напредък "на час по лъжичка" по украинските територии, ония вече са петимни да приемат помощ не само от севернокорейците, ами и от всеки, когото изобщо успеят да изнудят и да го хвърлят в месомелачката, вкл. и такива като тези долу. А що се отнася конкретно по темата, не смятам да се изказвам дълго по въпроса, въпреки, че съм имал досег със Suno и Udio далеч преди някой изобщо да отвори каквато и да е тема за AI във форума. Единствено бих казал, че силно се обезценява труда на композиторите, аранжорите, текстописците и изпълнителите, повечето от които най-вероятно са започнали изграждането си като музиканти още от детска възраст. За съжаление няма какво много да се направи по въпроса и единствено ни остава да се пригаждаме към новите условия. Развитието на положението с AI си личеше накъде ще върви още преди десетина години и си беше ясно, че рано или късно някой ще напише "хитрия алгоритъм" за систематизиране и обучение, а в комбинация с мощния хардуер и хората с много пари, по някое време ще заживеем като във фантастичните филми, които сме гледали навремето...само дето не предполагах, че всичко ще се случи чак толкова бързо. И не знам дали осъзнавате, че в музиката на Suno и производните му няма много AI-авторство, защото софтуерът се е изучил от милионите човешки композиции, които после комбинира по зададените критерии и ако тази база данни от композиции я нямаше, нямаше да го има и Suno. AI не композира, той комбинира и го прави много добре, дори и да си му дал не особено добър промт ; същото е и с чат джипити-то - няма много разсъждение, но има светкавично комбиниране на наученото, а което не го знае, може бързо да го намери в момента...и цялата тази симулация също я прави много добре, дори понякога може да те заблуди, че разговаряш с жив човек. Затова и всяко приложение с AI вече съм го приел просто като един допълнителен инструмент за работата и ежедневието ми...лошото е само, че напоследък нещо много ме гони мързела и нищо не ми се прави покрай всичките тия улеснения, които ми предлага AI.1 point
-
С колегата @RevelanFriedman направихме хибрид - MIDI барабани писани от нас, бас генериран от Suno, хор от Suno, глас от Suno, той свири китарата, аз пианото. Искам да го досмесим и ще го пуснем при кавърите, защото има несъвършенства. Аз изпях песента и подадохме моят stem към Suno и той си генерира гласа. Доста полирано звучи.1 point