Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

  1. Koobenot

    Koobenot

    Mods


    • Points

      17

    • Мнения

      2014


  2. yamaha

    yamaha

    Members


    • Points

      12

    • Мнения

      1473


  3. DANEV

    DANEV

    Members


    • Points

      10

    • Мнения

      528


  4. solo5

    solo5

    Members


    • Points

      8

    • Мнения

      830


Най харесвано

Showing content with the highest reputation since 11/18/25 in Мнения

  1. Разгледах го, вижте какъв стил открих: Russian Afrikaner Folk
    3 points
  2. Явно трябва още... Иначе си е очукан, хаха...
    3 points
  3. Отдавна съм стигнал до извода, който той прави някъде около 8-мата минута на клипа, може би защото работя твърде отдавна с всякакви плъгини и вече ми се е оформил някакъв по-цялостен поглед над цялото положение с плъгините. Когато започнах да ги ползвам, голямата част от тях бяха в DX-формат и по-малка част във VST (основната версия). Тогава не можех да си позволя да купувам всичко, което ми се рекламираше и което ми се искаше, теглех сума ти трайъл или демо версии, имаше и период, когато теглех всичко ново от торентите, но малко по малко се убедих, че 90% от плъгините или се повтарят функционално из различните фирми и вършат едни и същи неща, или просто не са добри, или пък просто нямам нужда от тях. Като изключим китаристите с амп-симулациите, където разнообразието е много голямо, реално човек като мен спокойно може да се справи с десетина читаво направени основни VST-та (EQ, компресори, ривърби и дилеи) + няколко от новите с AI за разделяне (макар, че могат да се пропуснат, защото вече и сайтовете го правят), както и някой пакет за спектрално чистене на дефекти (Izotope RX примерно). Всичко останало е просто повторение на нещо чуждо, което вече работи добре. Човекът си го казва във видеото (перифразирам) - "защо ми е да се напъвам с часове да хвана някой половин децибел в дадена честотна област при тест на 2 сходни плъгина, след като разликата която единият плъгин спрямо другия ще даде в крайния продукт е толкова нищожна и която разлика публиката с нетренираните си уши никога няма да чуе, а основно ще слуша дали парчето й харесва като композиция и изпълнение...". Та така, мнението ми е да не си губите времето като мен в началото и да качвате стотици добавки, някои от които даже ще забравите за какво са, а когато решите да пробвате някой нов VST, дето ви се е сторил интересен - ако първото ви впечатление е "Баси, това е много яко", да си го вземете, но ако вече имате друг, който върши абсолютно същата работа и по същия начин като новия, просто да го пропуснете.
    3 points
  4. Записите се забавиха с има няма една година, но дебютния ни сингъл вече е факт. Записахме и още две парчета по време на сесията, така че скоро ще има още
    3 points
  5. Off/ Ей това съм си го мислил още от 90-те...всичките ни поп-фолк "звезди" са всъщност толкова истински звезди, колкото и звезди са примерно огледала, разположени в околоземна орбита - гледайки ги от Земята блестят и приличат на звезди, но не са и са само за местна консумация ; отдалечиш ли ги малко, вече спират да блестят и никой не им обръща внимание. П.П. Ама само какво сравнение направих.
    3 points
  6. https://youtu.be/5nKV8XG3KJI Предстоят изненади с един от любимите ми проекти, а именно – Project 7. Засега ще запазя в тайна подробностите, но е свързано с нова музика (какво ли друго да е… :D). Споделям едно любимо соло от първия албум на Project 7 придружено с любима история свързана със записа му: Отдавна се каня да направя „Playthrough” на това соло и най-накрая дойде времето… Това е китарното соло на последната композиция от първия албум на Project 7, именувана – Seventh Seven. Съответно записвах тази композиция последна, защото ги карах‘ подред. Всички други записах сравнително бързо, като за всяка имах „проектоплан“ какво точно да свиря (дори за солата). Въпреки, че музиката е импровизационна (Fusion), се казва, че „най-добрата импровизация е подготвената“. Стана време за записа на това „парче“ и започнахме… И не става и не става – хармонията е трудна за импровизация, идеите не вървят (няма “flow”, както се казва) и след пореден тейк просто го оставихме за следващия ден. Споделих с баща си случилото се и думите ми бяха „парчето е гадно“ и неговият съвет беше - „свири и ти гадно“. На следващия ден отидох в студиото и беше 16:55, когато Стойко Лисичков натисна „запис“ като ми каза на шега – „Имаш време до 17:00 да запишеш солото“… Изсвирих солото от първия тейк, той си погледна часовника и каза „имаш още 3 минути време…“. И така това се превърна в любимото соло, което съм записвал от албума и едно от любимите ми цялостно, които съм записвал. Има един „термин“, нарича се „зоната“ – мястото, в което се чувстваш като "свръхчовек", сякаш всичко можеш и просто музиката тече през теб. Нещо като силно моментно вдъхновение. Лично аз съм чувствал това на сцени, след дълго свирене вкъщи или след съвети като този за записа на това конкретно соло… Victor Wooten споделя в една своя реч, че се е научил да предизвиква вдъхновение и обяснява как можем да пробваме - казва да запомним, когато сме вдъхновени как се чувстваме, да запомним максимално много съзнателно от този момент, и когато имаме нужда да си спомним за това чувство и да се опитаме да го предизвикаме по този начин. Силно препоръчвам, за който има време да чуе речта, има какво да се чуе и научи, а и е поднесена по много оригинален начин: https://www.youtube.com/watch?v=o_3u41KI57E Тук можете да чуете оригиналния студиен запис на солото: https://www.youtube.com/watch?v=4lr4XCeAC5s Тук можете да чуете цялата композиция: https://www.youtube.com/watch?v=eGhVldfPKBY Тук можете да чуете албума: https://www.youtube.com/watch?v=5ebD9RC9sb8&list=OLAK5uy_nqahW5QHV766Bb-oC6xFTJqQED8WmHvU8&index=1 Project 7 са: Nikola Enev - Барабани Stanislav Georgiev - Бас китара Pavel Tzonev Petkov - Пиано Valentin Danev - Соло китара Микс и мастър е правен от: Stoyko Lisichkov Дизайн на обложката: Kamelia Todorova Това е Facebook страницата на групатата: https://www.facebook.com/profile.php?id=100063522581942 Ако ви харесва това, което чувате и виждате, ще се радвам да ни последвате. а тук можете да последвате моя YouTube канал: https://www.youtube.com/@ValentinDanev94 За записа на "Playthrough" използвам: Gibson Les Paul Standard 60s Mesa Boogie Lonestar Special 1X12 (с чисто нови лампи, да се похваля... :D) TC Electronic Flashback X4 (много важен "компонент" за това соло - просто моментно бях решил да настроя някакъв брутален slap дилей... и така се "роди" това звучене).
    3 points
  7. Темата не е ЗА или ПРОТИВ, защото AI до такава степен навлезе в ежедневието ни, че надали нещо ще се случва без него след 5 години. В интерес на истината вече музика може да се създава и от хора, които хабер си нямат от музика, но все пак на музикантите може да им е от полза, защото е неизчерпаем запас от идеи. Какво се случва с авторските права ще е също неизчерпаема тема за размисъл и кой е авторът след като си се е кооперирал с AI... Да не говорим, че могат да участват повече от една AI програма за писането на песен - например Gemini, ChatGPT ти помагат за текста и превода, а след това в SUNO става останалото. Като можеш да направиш мелодия дори и само като изсвириш нещо с уста, а след това зададеш какви инструменти да има и какъв да е стила. Между другото има много приятни парчета в тази платформа. Всичко е възможно и с безплатните версии, но платени качват нещата на съвсем друго ниво, като има почти студийна обработка. Общо взето за 30 минути можете да създадете албума с обложката :-))))))))))
    2 points
  8. То не е далеч от истината - покрай четиригодишния руски напредък "на час по лъжичка" по украинските територии, ония вече са петимни да приемат помощ не само от севернокорейците, ами и от всеки, когото изобщо успеят да изнудят и да го хвърлят в месомелачката, вкл. и такива като тези долу. А що се отнася конкретно по темата, не смятам да се изказвам дълго по въпроса, въпреки, че съм имал досег със Suno и Udio далеч преди някой изобщо да отвори каквато и да е тема за AI във форума. Единствено бих казал, че силно се обезценява труда на композиторите, аранжорите, текстописците и изпълнителите, повечето от които най-вероятно са започнали изграждането си като музиканти още от детска възраст. За съжаление няма какво много да се направи по въпроса и единствено ни остава да се пригаждаме към новите условия. Развитието на положението с AI си личеше накъде ще върви още преди десетина години и си беше ясно, че рано или късно някой ще напише "хитрия алгоритъм" за систематизиране и обучение, а в комбинация с мощния хардуер и хората с много пари, по някое време ще заживеем като във фантастичните филми, които сме гледали навремето...само дето не предполагах, че всичко ще се случи чак толкова бързо. И не знам дали осъзнавате, че в музиката на Suno и производните му няма много AI-авторство, защото софтуерът се е изучил от милионите човешки композиции, които после комбинира по зададените критерии и ако тази база данни от композиции я нямаше, нямаше да го има и Suno. AI не композира, той комбинира и го прави много добре, дори и да си му дал не особено добър промт ; същото е и с чат джипити-то - няма много разсъждение, но има светкавично комбиниране на наученото, а което не го знае, може бързо да го намери в момента...и цялата тази симулация също я прави много добре, дори понякога може да те заблуди, че разговаряш с жив човек. Затова и всяко приложение с AI вече съм го приел просто като един допълнителен инструмент за работата и ежедневието ми...лошото е само, че напоследък нещо много ме гони мързела и нищо не ми се прави покрай всичките тия улеснения, които ми предлага AI.
    2 points
  9. Звучи ми все едно си пуснал две песни не мога да разбера кое точно е дефектното, сякаш всичко "спазва" 4/4, но не и акцентите и всяка партия си има неин groove. Съответно накрая е манджа с грозде
    2 points
  10. С колегата @RevelanFriedman направихме хибрид - MIDI барабани писани от нас, бас генериран от Suno, хор от Suno, глас от Suno, той свири китарата, аз пианото. Искам да го досмесим и ще го пуснем при кавърите, защото има несъвършенства. Аз изпях песента и подадохме моят stem към Suno и той си генерира гласа. Доста полирано звучи.
    2 points
  11. И две песнички: https://suno.com/s/WDLym7yWV76IS2me https://suno.com/s/YE5dkuL1t4NIu1zc За преводът съм се доверил изцяло на AI и не знам колко е коректен Най-голямата магия е с вокалите, как изпява текстът който му подаваш...
    2 points
  12. Ето още малко творчество: https://suno.com/s/UMipeLNMFIcFSepW https://suno.com/s/IhyhShCRzqvYKEy3 https://suno.com/s/1Bc2qg2wr9XmYxxE https://suno.com/s/g6Wh2AUyTEUKuX9V https://suno.com/s/VdyyR78TFcBQRocJ
    2 points
  13. Това тестването и събирането на плъгини е друг спорт. Познавам такива хора. Аз не мога да ги разбера, но те си се кефят. Подобно е на свиренето на китара и пазаруването на гиър - различни дисциплини са!
    2 points
  14. Здравейте! Кадри от снощното ни участие в Behemoth bar в гр. Варна.
    2 points
  15. Играта с тоя NAM започва да става сериозна. Повече във видеото.
    2 points
  16. @yamaha @TONY Разцепих темата, може да пишем на воля тук. Ще се включа и аз с VST плъгини, които смятам, че всеки трябва да има/ползва.
    2 points
  17. Дано поне са в една тоналност, че иначе може да откачиш по някое време.
    2 points
  18. 2 points
  19. Всяка монета има 2 страни 1 . лицева страна - каквото и да си говорим, кой за какво и колко велик да се мисли, Българската музика ( може би с някакви изключения от класически и фолклор музиканти) няма какво да предложи на световната музикална сцена. 2. реверс страна - ние сме малка и незначителна страна, която дори не е колниална протекторат територия на САЩ. А някаква територия, напълно завладяна от мафията, в която дори главният прокурор е кулкла на конци, поставен от въпросната мафия. Като пазар сме малък, почти незначителен, две три немски вериги ( за бедняци , най много за средна класа) ни пробутват боклуците си. Нереалистично е да се очаква, какъвто е и да било пробив на пазара...а сетих се група Metalwing бяха докарали към 200 000 гледания в ютюб с първият си албум....това прави ( ако не греша) 10 000 евра. Не е лошо, не е и кой знае какво. Казват, че с чалга се изкарват пари. Да, тук на територията. Да вземем Галена ( сещам се първо за нея, защото е журито на България търси талант). Да, в България е на върха на популярността. Но само да премине Промахон и става обикновена българска туристка по гръцките плажове. Популярност НУЛЕВА, само но 300 км на юг, като основно нейните парчета са правени мотамо по калъп от гръцко лаико ( по приятен вид гръцки модерен поп фолк, спрямо нашият). Демек целият ни поп фолк е само за местна употрепа в рамките на Територията ( резервата за орки). Азис се бил продавал добре в Германията ( там си падат яко по всякакви перверзии) и в разни арабски страни... ами добре, със здраве да си харчи спечелените пари.... Малака, мадъра си фака - е мое предложение, към него, така да му се казва следващият хит. Ще спечели още повече пари, нека поне една китарка Кийсел Kiesel да ми подари! Да оставим чалгарите, да говорим за хората ( с намигане към Любо Малковски). В Гърция, която е 20 000 млн има невероятно голяма количество метъл банди последните 10-15 години. Нивото им е такова, че нямаме никакъв шанс да се мерим с тях.... А тези толкова много и толкова добри банди има само няколко, които са пробили , значи на гърците им е трудно, за нас - невъзможно! На гърците, потомци на елините и македоните, трудно им се получава световен пробив, макар да имат ниво. На албанците , потомци на илирите, обаче пробивът им се получи - Дуа Липа, Ариана Гранде, Рита Ора, Ава Макс, Бебе Рекса - станаха световни звазди. Албанците вероятно са ни близки по ДНК, и те въртят наобратно глава, като българите, когато казват не и да. В резюме - нямате ли продукт на световно ниво , не чакайте нищо добро! Дори в тото2 , шанс и късмет, нямат никакво значение, ако не вярвате питайте майка Праска, шеф на Тотото.
    2 points
  20. Привет на хората, които все още ползват форума Ние сме група Required* от Велико Търново. Свирим заедно от около две години и половина и по принцип сме с барабани и и две китари, но ще отворя темата с две акустични авторски изпълнения от клуб ТАМ преди няколко дни. Ще се радвам на всякакви отзиви. Записът е с телефон, но все пак се чува за какво става дума. https://www.facebook.com/story.php?id=738019104&story_fbid=10161299712389105
    1 point
  21. Аз сега видях темата, но и рядко влизам във форума. Готини сте и не знам само на мен ли, но вокалката по стил на пеене леко ми бие на Милена, което ми харесва, щото аз харесвам Милена. Ако минавате през Хасково, казвайте! PS: И браво, че пеете на български!
    1 point
  22. Мисълта ми беше, че явно хората си правят майтапи с това, да може би доста хора го използват за нещо смислено, ама повечето май си правят майтапи Дайте да не обръщаме темата "за или против", имаме вече такава тема.
    1 point
  23. ^ Защото SUNO е модел натрениран специално за генериране на стемове. ChatGPT се справя добре с други работи - генериране на текстове, програмен код, картинки и т.н. Имат различно предназначение. Пробвал съм с ChatGPT да генерирам мелодии, но са доста ялови и примитивни.
    1 point
  24. ^ Нямам това предвид, имам предвид, че в DAW имаш много по-голяма свобода за модификации. На мен/нас не ни прави кеф да генерираме мелодийки, по-скоро го използваме като разширение за партии или оркестрации, които ние самите не може да изсвирим/изпеем. И все пак резулатите са още далеч от перфектни, в стемовете, които генерира има форманти, гличове, пуканки, съскания, прекъсванки, така че иска екстра полиране я с Melodyne, я с нещо друг. Но това не променя факта, че спестява много работа и ако смесиш умело материала до някаква степен може да прикриеш несъвършенствата. Ако става дума за продукция от световен клас обаче, още бих разчитал на висококачествени семпли, MIDI и живи хора ... За нашите хоби забавления, доволно.
    1 point
  25. Общо взето почти нищо. Няколко китарни фрази, които съм записал през 2005. Качих ги като аудио файл и зададох стил, китара, синт и останалото е негово дело. Прави по няколко версии и си избираш. Можеш след време да си правиш ремикс на същото парче. Имам и няколко, които са върху основата на свирене с уста и пак се получиха добре
    1 point
  26. Ама трябва малко да си поожулиш Фендер-а за да го докараш... така не е същото
    1 point
  27. Много благодаря! Използвам драйв канала на Mesa Boogie Lonestar Special в комбинация с blues breaker-a на JHS - Double Barrel. Китарата е Fender Custom Shop Limited Edition 1957.
    1 point
  28. ^ Отлична интерпретация! Можеш ли да кажеш какъв е китарният чейн, пробвали сме я преди години в една банда и китаристът я свиреше през Electro-Harmonix Big Muff Pi за солото, конкретно.
    1 point
  29. ^ Мен ме впечатлява геният на този човек да обобщава и обяснява сложни концепции на прост език. Погледах и профилът му в Github, за жалост нивото ми не е достатъчно да разбирам кода в дълбочина.
    1 point
  30. Ето две набързо скалъпени парчета от мен и AI: https://suno.com/s/On2AGpZQ6F2m0n7p https://suno.com/s/BgONnMNATi1gt3cP
    1 point
  31. В какъв смисъл да започва? Тя много отдавна си е сериозна и общо взето в този тип моделиране е абсолютно водещата. Та - технологията и начина и на работа, реално поддържа всякакъв тип моделиране (с някои изключения, които изискват известно по-сериозно пипане) - демек да изкараш от твоя си конкретен Маршал, звука на твоята си конкретна Меса е тривиално (стига разбира се и двата усилвателя и колоната/колоните да могат да възпроизведат съответните честоти). Иначе видеото е на месец, ако си спомням правилно - но скоро ще има и други екстри, които идват тия дни
    1 point
  32. Това е много яко, браво!
    1 point
  33. 1 point
  34. Аз от пиана не разбирам. От пианисти и свирене на пиано - също. Но тоз определено е образ, от няколко дни го следя. И тук на това видео си показва домашната колекция. Към нея има и арфа, нея не я коментираме. Има няколко синтезатора и миди-клавиатури - тях не ги гледаме също. Но съм любопитен - показва разни старо-изглеждащи инструмента - колко ли струват по отделно (горе-долу) и колко е общата сума на колекцията? Също - каква е тая измислица в черно, във видимо реални размери и само 5 клавиша на кръст? Ако следите други подобни образи - давайте ги.
    1 point
  35. Е как да няма творци на световно ниво? На Съчкосъбиращия какво не му харесвате?
    1 point
  36. Пробива на румънците беше преди 20 години... към днешна дата актуални са албанките. Задавайки темата, Продуцент спомена защо според еди коя си нямало пробив на български изпълнители на световният пазар. Мисля, че моят отговор-теза е добре изложен, накрая и обобщен -нямате ли продукт на световно ниво , не чакайте нищо добро! Т.е. докато някой не изкара нещо на ниво ( което да се хареса извън пределите на територията), пробив няма да има.
    1 point
  37. Интересно промото е само от твоят линк. От рекламата във Фейсбук, за същите 10 плъгина, цената излиза 199.... Мисля да се възползвам от 99 долара. излиза по 10 долара за УА плъгин което си е супер оферта.
    1 point
  38. Не, сега пак има. Обаче както и преди не всички плъгини влизат в офертата, но пак си е супер.
    1 point
  39. Стиропор не, гума да...неслучайно я слагат на подводниците като дебел пласт, за да не ги засичат по вибрациите от двигателите.
    1 point
  40. Напълно се присъединявам към мнението ти - парчето е много гадно. А иначе "зоната" някои я постигат с разни вървежни напоследък хапчета, но ти определено нямаш нужда от такива. Аз понякога съм изпадал в подобна ситуация, когато свиря нещо, но се чувствам, че все едно през цялото време го карам на острието на бръснач - уж върви незнайно как като по вода, но аха да се разсееш малко и да изгубиш концентрация...и цялата конструкция може да се срути за миг. П.П. Идеята за проджекта с писалката и гаечния ключ + хинта с часовника много ми допадна.
    1 point
  41. Какъв звук точно се опитваш да изолираш? От кабинет за китара ли? Някои вибрации ще се разпространяват навсякъде през пода и стените, каквото и да наредиш на тавана. Освен да си направиш окачена стая в стаята, не знам как ще направиш изолация в апартамент. Или освен тавана, това което издава звука да го сложиш на някаква плаваща платформа... Нещо трябва да абсорбира вибрациите.
    1 point
  42. Преди два дни свирихме в Трявна на фестивала "Fun Навън", ето пак "Число", този път в пълен състав с барабани.
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.