Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

  1. PlamenM

    PlamenM

    Members


    • Points

      1

    • Мнения

      759


  2. emosms

    emosms

    Members


    • Points

      1

    • Мнения

      1457


  3. synchu

    synchu

    VIP listed


    • Points

      1

    • Мнения

      5693


  4. rudibass

    rudibass

    VIP listed


    • Points

      1

    • Мнения

      754


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 05/17/20 във всички области

  1. Една бургийка , кавър на P. Gilbert. SCARIFIEEEED!!! https://streamable.com/vjpgby
    1 point
  2. иии ми аз не съм писал тука от ена камара време бе.... IMHO, що се отнася до перца и тн отговорът е Cracking the code Troy Grady. В общи линии това за мен е най-всеобхватното изучаване на това де що се свири с перце, че направо плаши. Аз свиря от почти 30 години и вътре има една камара неща, който са полезни и интересни. Има доста в тубата и цялото на един руски сайт дето не го споменаваме. В общи линии synchu си е прав - няма правила и всяко музикално предизвикателство се решава с една или други музикална техника според случая и най вече възможностите. Щото и аз бих искал да свиря алтернейт като Стив Морз и легато като Холдсуърт, ама и един мармот завива със станиол. Има обаче нещо, което е общо валидно и се нарича pick slanting. Преди време го открих за себе си като техника и абсолютно доказано работи. Нямам идея защо никой не го наблегнал като техника при обучаването, но определено има смисъл. Видът, размерът и материалът на перцето имат много голямо значение, ма това е друга тема.
    1 point
  3. Определено (вече) не мисля, че трябва фанатично да се следват някакви предписания - 3.14 удара при 42 BPM един вид. Да - има общи насоки, има задължителни елементи, добре е да се изгледат, изслушат много китаристи/уроци и т.н., но в крайна сметка всеки си намира неговото удобно - и добре, че е така - иначе всички щяха още да са дигнали ляв крак, главата на грифа на ниво рамо и с добре оформени (и подсилени) нокти Просто да свирим повече, в търсене на нашето удобно, което позволява да изсвирим това, което искаме да изсвирим. Примери много - от Стив Морз до Джанго Райнхарт през Томи Еманюел и много, много други...
    1 point
  4. С риск да досаждам, и от негативен опит, пак ще повторя - научи се да свириш стриктно нагоре надолу всякакви фигури. По три на струна, по две, 2 + 3 на съседни, нататък и фигури с разширени интервали, доближаващи се до арпежи (примерно 1 + 3 + 1). С започване нагоре, надолу, с акценти на различни места в гамичката, нагоре и надолу. Това ще ти даде солидна база да свириш чисто, стегнато и ритмично. Ако се замислиш, без добра алтърнейт техника ще ти е невъзможно да свириш стегнато и бързо пентатоника (не говоря за легато варианти). Тя е 2 удара на струна и е крайно неудобна за движение на перото в удобна за теб посока, при смяна на струна . А е основен похват в хардрок и хеви метъл... Аз не наблетнах стриктно на това, въпреки че съм гледал уроците на Пол Гилбърт преди 15 години, и имам проблеми. Просто съм си губил времето. Месеци ми отне да не се изкушавам с хибридни забежки. При тях ритъма и акцента бяга, защото си зависим от най-лекото съпротивление - лесните посоки на движение, за разлика от стриктната алтърнейт техника. И сега или свиря фигурите алтърнейт, (още се мъча) или не се занимавам с глупости - неравномерни и омазани пасажи. Ако някаква хибридна техника ти идва отръки и някои фигури ти излизат стегнато и ритмично, ама наистина, ползвай я. Но НЕ разчитай това да ти е основата. Не е правилно и няма в общия случай да ти донесе стабилни резултати. Всичко горенаписано е за свирене с перо. Легатото си е отделен филм. Има си упражнения за развиване на тяга на лявата ръка - почваш с удар на перото и после само легато - вкл. при преминаване от една на друга струна. Това ти е основата на легато техниката. Когато ти излиза чисто така (преминаване на друга струна без удар с перо) с помощни удари на перото ще си перфектен. Тапинга е технически по-лесен, но пак тр. да внимаваш и да свириш чисто. Позволява свобода за дълги преходи, разширени интервали и иска много занимания, за да правиш интересни и разнообразни, впечатляващи неща. Обаче технически си е по-лесен, и от чистото легато (само с лява ръка), и от стриктно свирене с перо.
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.