Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

Куфарчетата бяха три,  на промоция от метро ги взех. След разпробиването стана ясно че не са алуминиеви, но са здрави. Борда представлява скара от паркет под наклон, велкро наковано с такер и кабелите минават отдолу. Gtr., In and Out, Send, Return и захранване са изведени на капака, както се вижда. Отгоре съм залепил дунапрен като го затворя да уплътнява стоката. Носил съм го по репетиции и няма грешка.  :metalist:

Отговорено

Къде скри синия дилей !?

:)

Много алчен откъм пространство :> Слагам го между ревърба и chorus-a с отделно захранване като ми затрябва Looper-a :> Скоро ще спретна една дъска само за на Wylde историите и ще се поосвободи място :>

  • 4 weeks later...
Отговорено

Харесвам по-минималистични хави, не че тва е нещо много грандиозно де, но важното е, че не ми се налага да настъпвам 100 педала за соло или обратно, а по-нататък и истински лупър.

IMG-20140528-00472.jpg

  • 4 weeks later...
Отговорено

2h6c976.jpg

 

Малка корекция, от последния път. Предполагам за всички вас е близко до акъла, но аз не се сетих тогава, че мястото на Volume педала съвсем не е в началото на чейна, а точно обратното - в края :) Колко се чудих, защо ми яде от тона като е първи в чейна...  :slap:

 

63uf76.jpg

 

Само трябва да взема нужните кабели, за да разменя Reverb и Delay и всичко ще е точно.

 

Guitar -> Wah -> Tuner -> Comp -> Overdrive -> Noise gate -> ENGL Fireball Input

FX Loop: Chorus - Reverb - Delay - Volume

 

Забелязах я тази тъпа моя грешка като гледах DVD-то на Michael Caswell от Lick Library за ефекти. Друго нещо, което ми направи впечатление беше, че слага компресора пред овърдрайва като мен, обаче при мен имаше ужасен шум дори с NS-1 след компресора и овърдрайва. После се светнах след като чух Майкъл да обяснява, че идеята на компресора пред овърайва е да му придаде характер на Distortion педал. ZW Overdrive и без това има доста Gain, който при мен беше усилен на максимум, което предизвикваше шума. Като върнах Gain потенциометъра до средата + overdrive педала пред него се получава доста по-добре и няма шум :) Отново близко до акъла, но трябва да го видиш и чуеш някъде като си новобранец. 

Отговорено

Може и аз да се бъркам, но Анди Тимънс обясняваше в едно от видеотата си, че при него е стейпъл първите 3 стъпки от чейна да са:
Китара-Тунер-Волюм ..

Отговорено (Редактирано)

Явно има различни приложения, но в моята ситуация за High Gain неща е абсолютно безполезен отпред. 

Помня, че по едно време се бях хванал да уча Dire Straits - Brothers in arms, където Volume на първо място в чейна работеше идеално.

 

По моята логика, когато е първи в чейна контролира повече тона, като поема ролята на Volume pot-а на китарата, а последен в чейна си е точно overall Volume контрол и бууст при сола.

Редактирано от G.Varbanov
Отговорено

Интересно ми е да попитам китаристите с тези борд-чейнове не ви ли дразнят всичките тези патъклами?

И дали наистина имате съществена нужда от всичко това?

Отделно от това трябва да сте много спокойни за да захранвате и поддържате тези гердани.

 

Свестен амп без препятствия между него и китарата за мен е най-успешната комбинация.

Отговорено (Редактирано)

Използвам абсолютно всеки един от педалите на този борд, това даже е минимума. Тунер и wah няма нужда да ги коментирам, те са ясни. Компресора ми е изключително удобен при записи. Wylde овердрайв + компресора в чистия канал ми правят High Gain ампа по-подходящ за леки неща. Chorus ползвам в доста от тежките неща за 7 и 8 струнна китара. Ревърба е ясен, просто нямам такъв на ампа. Нойз гейт абсолютно задължителен след компресора и овърдрайва иначе не се трае. Дилей за метъл отново абсолютно задължителен + луупъра ми трябва за разни демота на гиър. Volume педала вероятно не е толкова нужен, но на мен ми върши иделна работа. Захранването не ми е никакъв проблем всичко съм си свързал като хората и само включвам кабела на BCB-60 в мрежата. Да, можеш да минеш само с амп и в много ситуации би ти свършил идеална работа, но за моите цели всичко това е нужно. При първа възможност бих го заменил за един Kemper или Аxe-FX разбира се, кой нормален човек не иска по-малко кабели и компактни устройства.

 

Мен ме кефи да правя кавъри. Винаги можеш да добавиш ефектите в Cubese с разни плъгини, но мен НЕ ме кефи в самия процес на запис ампа ми да звучи сухо. Който както си го кефи общо взето, но ако някой метъл китарист ти каже, че не ползва ефекти, вероятно те лъже ;) За блус и по-леки неща предполагам можеш да минеш с доста по-малко.

Редактирано от G.Varbanov
Отговорено (Редактирано)

Интересно ми е да попитам китаристите с тези борд-чейнове не ви ли дразнят всичките тези патъклами?

И дали наистина имате съществена нужда от всичко това?

Отделно от това трябва да сте много спокойни за да захранвате и поддържате тези гердани.

 

Свестен амп без препятствия между него и китарата за мен е най-успешната комбинация.

Принципно си прав! Аз и така записвам. Но на живо имам нужда от драйв, бууст и дилей, а стилът и групата в която свиря налага употребата и на уа педал тук-там.

Иначе ползвам и разни LFO ефекти за цвят на места (хорус, фейзър, ротъри силмулация). Последните не са от неистова нужда.

 

И нещо, което много китаристи пропускат, а е важно - компресор на чистите китари (ако ползват такива...)

Редактирано от Kalmar
Отговорено (Редактирано)

Принципно имам някакъв опит и с ефекти в педал-борд и с процесори, та според мен работата е малко навързана.

В смисъл такъв, че с ефектите е като с бирата - без нито един може, но само с един не може.

 

Аз ползвам дилей в сенд-ретърн схема, но никога не го изключвам, а съм му пуснал съвсем лек фийдбек, защото комбото ми няма реверб.Футсуич за каналите, гейна си го намалям от пота на китарата и толкоз.

 

Компресор не ползвам, но тя и китарата е с активна електроника и атаката и състейна са си ми прилични за моя вкус.

Редактирано от Slacoth
Отговорено

Постигаш ревърб ефекта с лек дилей тоест? Същото ми направи впечатление вчера, че когато съм пуснал дилей няма смисъл от ревърб. Но при мен са грешно вързани, ревърба е преди дилея в fx loop и се получава delayed reverb, а трябва да е reverbed delay, за това никога не ги ползвам заедно, или едното или другото.

 

Тоя Flashback x4 ми идва много голям и в крайна сметка вроятно ще разкарам него и Chorus-a, защото не ми трябва постоянно, и ще сложа един Carbon Copy Delay в чейна да стои пред ревърба. Така дъската ще стане малко по-компактна. През останалото време когато искам да се упражнявам мога да си пускам отделно само ампа + Flashback x4 в луупа и да си постигам ревърб ефекта с къс дилей.

 

Ампа съм си го избрал малко спартански именно с цел да се позлват камиончета пред него. Clean и Lead канала ми се управляват от едни и същи Bass, Middle, Treble потенциометри и не е толкова лесно да се постига различен звук със смяна на каналите и футсуич. ENGL Powerball примерно е с 2 отделни еквилайзера и още 2 канала ако не се лъжа, което го прави много по-гъвкав. Аз имам 2 канала и вграден нойз гейт, това е, останалото го постигам с камиончета пред ампа и в fx loop. 

 

И не на последно място кефи ме да експериментирам с камиончета, а за кефа не са нужни оправдания и обяснения ;)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.