Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено
Ами то си е истина че няма такова студио :)

Айде бе...ако съдя по ценоразписите на студията във Варна, София и други градове, оставам с впечатление, че в БГ има поне 50 бр. мастеринг-студия (или поне толкова на брой хора, които са чували някъде думата "мастеринг" :thumbs_up: )

Ами...няма и как да има, тъй като обзавеждането на едно такова студио, вършещо само тази дейност е доста скъпо удоволствие - нито мониторите са такива като нашите (за смесване), нито пултовете им приличат дори и малко на стандартен пулт с 'плъзгачи' (често дори и липсват такива), за останалите скъпо-струващи хардуерни модули не искам и да споменавам....а да не говорим, че не всеки може качествено да работи като мастеринг инженер - доста хора могат да смесват добре, но много малко - да мастерират добре....там е е*аси изтънчената работа...трябва да хващаш разлики в динамиката под децибел, да си абсолютно наясно като врътнеш това и онова (и то с минимална стойност) какво точно ще се случи още преди да го врътнеш...и куп други похвати от "висшия пилотаж".

И колко човека и групи ще си позволят да плащат скъпо и прескъпо само за мастеринг на албума си, който е ясно в какъв тираж се издава... :hysterical:

Именно затова студията в БГ предлагат комплексната услуга "3 в 1" - тракинг, смесване и мастеринг...и всички знаем "качествата" на устройствата "много в 1" - копир+скенер+принтер...или пък дъно с вградено видео и аудио...абе...вършат работа, но само дотам. :metalist:

Отговорено (Редактирано)
Аз продължавам да твърдя че в България НЯМА мастеринг студио.

съгласен,

това е творчество, съчетано с много практика, а при липсата на реален музикален, следователно и звукозаписен пазар при нас просто няма конкуренция...

А иначе всеки , който има компютърче, със саундбластер, кюбейс, и малко плъг-ини с хубави картинки смята че има студио, следователно прави мастеринг.......

 

Ето ви един мастер за 2 минути - експортваме, слагаме L2 с някой пресет, вдигаме честотно RMS-a и сме готови...

п.с. ама е важно и задкомпютърното устройство, а и май трябва да се слуша....

Поздрави на всички!

Редактирано от VSTi
Отговорено

Аз лично не отбирам много от мастеринг (да не кажа хич) затова правя така : правя , струвам , докато почне да ми харесва . Нужно ли е да имаш инж. образование , че да го направиш ?

Отговорено
Аз лично не отбирам много от мастеринг (да не кажа хич) затова правя така : правя , струвам , докато почне да ми харесва . Нужно ли е да имаш инж. образование , че да го направиш ?

 

А като започне да се харесва на повече хора, и на повече различни места....значи вече сме направили добър продукт.....

  • 3 months later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
Отговорено

Естественно, че е гаден звука в БГ. Не може по студията да ми работят самозвани музиканти и певци и да стават нещата след това.

Това, че си добър изпълнител не те прави добър тонрежисьор. Не гарантира, че чуваш добре честотно и спектрално и още по малко, че знаеш какво чуваш/слушаш. Всеки взел техника и айде - студио.

 

ЗАЩО "големите", разбирай задокеанските творения звучат добре на каквото и да ги пуснеш. Кеф ти на ВЕФ, кеф ти по радио, телевизия, дръжкофон и какво ли не - пак звучат добре. А наще ... ако са на що годе прилични колони - ще изкара нещо, ако го пуснеш на ВЕФ - може да ти отнеме време да познаеш кое е парчето.

 

Звука не се прави от техниката. Давам за пример 60-70-те години. И дори 80-те. Каква техника с какви параметри са имали тогава, че са успявали да направят звук дето е недостижим в момента в БГ. Та дори най евтините Много-в-едно имат по добри параметри от тогава.

 

И в БГ има къдърни тонрежисьори. Даже познавам няколко и като слушаш продукцията им можеш да си помислиш че е нещо ... голямо. А единият пише музика, записва с едни стари руски микрофони от времето на баба ми и едно 2 канално евтино конверторче. Само, че като пуснеш творенията му и имаш чувството, че слушаш звука на високобюджетен филм от Холивуд. Няколко са такивата хора в БГ и това ниво не се достига като музикант, изпълнител или певец а поне 20 години работа като тонрежисьор, със съответното образование от консерваторията.

 

А за мастеринг има такива хитри трикове, че може да му падне шапката на човек само като ги види/чуе ама не стават с плъгин-и. Когато ми показаха как с едно движение от глухият ми и скучен микс става ярко и добре звучащо парче бях смаян. Никакви плъгини, никакви процесори. След година - две работа по този начин човек се научава и започва да го докарва така, че и смесванията да му звучат като мастериран звук, но това е друга тема. Всичко е въпрос на мислене, мислене, слушане и пак слушане. И то слушане на големите за да се научим.

Отговорено
Всеки взел техника и айде - студио.

ехехе, и мене ме бройте към тия екземпляри .... ама не се изживявам като тонрежисьор и за сега мажем само върху собственото си творчество, но разбира се с чужда помощ.

 

Важното е човек да е наясно къде се намира като ниво и да не хвърчи из облаците .... но това важи за абсолютно всяка професия

 

аре със здраве и поздрави на вискчи

Алекс

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.