CyberGene Отговорено Септември 13, 2010 Share Отговорено Септември 13, 2010 Абе не съм сигурен, че Мотиф съживява музиката, а пък VST-тата я убива Това са абсолютни предразсъдъци според мен. Човек или е супер краен и ползва само акустични + електроакустични инструменти и винтидж аналогови синтезатори, или ползва всичко. Какво е това във VST-тата, дето убива музиката, което го няма в останалите модерни свирки, които ползват общо стотина МБ за всичките си семпли? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
7thString Отговорено Септември 13, 2010 Share Отговорено Септември 13, 2010 Сори, че като лаик се намесвам в чужда територия, но много почва да наподобява тази тема нашия спор между транзистор и лампа... на хората с повече предразсъдъци бих дал съвет да отидат да жулнат една ракия и да се поосъзнаят колко много възможности предлагат ДВАТА варианта и да си помислят дали предпочитат да останат коне с капаци или да се понапънат и да си разширят кръгозора. Успехи! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Baby Thomas Отговорено Септември 13, 2010 Share Отговорено Септември 13, 2010 То си е баш същото. Истинския Хаммонд е изцяло лампов АМР и... Ю ноу... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stoyko Lisichkov Отговорено Септември 13, 2010 Share Отговорено Септември 13, 2010 Идеята ми беше точно, че не трябва да има крайности Перфектния сет за мене е: Hammond B/C3 + Motif ES/XS 8 + Fender Rhodes + Clavinet D6 + Clavia Nord Lead Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bo_yan Отговорено Септември 13, 2010 Share Отговорено Септември 13, 2010 VST-тата бяха вредни едно време, когато бяха по 3-4 МБ и не можеше да се изкара свестен звук от тях; Аз предпочитам да ползвам звук от Ivory примерно, което чете 30+GB истински семпли, Symphobia с 19+ GB и т.н., да не изреждам..пред блендите от някой клавир, пък бил той и Мотиф. За електронен звук- Virus-ът е перфектен Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Steppenwolf Отговорено Септември 13, 2010 Share Отговорено Септември 13, 2010 VST-тата са хамелеони и могат да стават вредни и полезни според целта на занятието. Ако по-пластмасов звук е желан и целен, тогава "Д"-то от дефекта на уж лошия VST пада долу по очи. Що се отнася до синтезаторите, лично на мен любими виртуални такива са ми най-вече Legacy колекцията на Korg, но също Albino, NI FM7 за честотно-модулиран синтез, Applied Acoustics, LinPlug SaxLab. B4 не е никак лош, наистина. Вкъщи клавирът ми е Korg N364 и използвайки същия модул AI2 като легендарния M1 (но с повече полифония), има някои от същите бленди. Сравнявал съм го с виртуалния M1 и ми се струва, че хардуерният звук носи малко повече детайлност, макар че уж трябва да са идентични. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bo_yan Отговорено Септември 14, 2010 Share Отговорено Септември 14, 2010 Що ли въобще стъпвам тук... "VST-тата били хамелеони". "VST-тата вредят на музиката"... или нещо подобно Слова, снесени от модератор на секция "Клавишни инструменти" и от уж що годе грамотен клавирист. Малко да се позасрамите, предлагам.... Ебати жертвите Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Steppenwolf Отговорено Септември 14, 2010 Share Отговорено Септември 14, 2010 Има едни неща, които се наричат метафори, образно говорене, figurative speech (понеже поанглийчването сега е на мода и може (пак) да не ме разберат всички). Умението за служене с метафори не е толкова срамно, колкото може да е срамно да заплюеш някого, преди да си го разбрал. А за това, че VST били вредители за музиката - без коментар. Поне да бях видял аргументация, която да подпира едно подобно становище. Що ли стъпвам в български форуми? Резонно съм си обещал форумна диета - постене вместо постване, но тези дни имах гости от Германия и се поотпуснах. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stoyko Lisichkov Отговорено Септември 15, 2010 Share Отговорено Септември 15, 2010 Пич, айде недей дава квалификация за образованието ми, става ли? През никнейма е много лесно да съдиш хората, нали? Всеки е тук, защото има различно мнение. Критикувай думите, не човека. Всеки си излага доводи за да подкрепи тезата си. Е, ти не подкрепяш с нищо тезата си, а се заяждаш. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bmo Отговорено Септември 15, 2010 Share Отговорено Септември 15, 2010 Аз, като непрофесионалист, разсъждавам по следния начин - всяко нещо, което дава възможности за по-голямо разнообразие, може само да помогне на музиката като цяло. Vst-тата може и да са рисков фактор при свирене на живо, но за студийна работа са незаменими в много отношения. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
7thString Отговорено Септември 15, 2010 Share Отговорено Септември 15, 2010 Защо пък да са рисков фактор за свирене на живо? Това при една стабилна хардуерна база и компетентен човек, който да работи с тях... по-скоро ти дава свобода, която и най-"якия" кийборд не може да ти даде Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
paralax Отговорено Септември 15, 2010 Share Отговорено Септември 15, 2010 (Редактирано) ^^^^^ Срам ги е колегите, ма търпят ^^ И аз, като непрофесионалист съм съгласен, без обаче да слагам Vst в графа "незаменими". Мисля, че на този спор мястото не е тук. Авторът на темата я е озаглавил "Какви причини може да има човек за да търси аналогов синтезатор или стар модел цифров?" а не "Vst инструментите срещу vintage синтезаторите". Ето моите причини: 1. Функционални: За музиката, която харесвам/слушам/правя, са напълно достатъчни като възможности за контрол в реално време и като качество на звука. От съпоставянето със софтуерни симулации съм се убедил, че оригиналът винаги е за предпочитане. Това не означава, че отричам Vst инструментите. 2. Сантиментални: От 17 години не съм се разделял с моята DX7. Свикнал съм и с клавиатурата, и с шашавия й компютър. Смятам, че всяка машина която е надживяла дните си заслужава уважение. Имаше и една поговорка за новия и стария кладенец... Редактирано Септември 15, 2010 от paralax Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bo_yan Отговорено Септември 21, 2010 Share Отговорено Септември 21, 2010 Лисичков, не се сърди, не те познавам, не желая да те обиждам. Спретнал си приятна конфигурация. Имам достатъчно доводи в постовете си относно ВСТ-тата, не ми се влиза в повече подробности. Би хепи. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Тео Отговорено Септември 25, 2010 Автор Share Отговорено Септември 25, 2010 Възможно ли е темата да разгледа намирането на оптималния вариант? Това, което имам предвид е какъв конкретен синтезатор е най-удачен за посочени нужди. В случай, че не представлява проблем, ето някои мои идеи: 1) Когато има слкючен договор със заведение(в курорт с евентуални посетители от чужбина) и изпълняват някакви желания на посетителите на заведението.Тогава възможностите за имитация на звука от въпросните произведения, биха били от значение, но няма да има време за програмиране, така че се разчита на бленди(надявам се да съм уцелил) и достъпен начин за търсене в масиви от тях. 2)Някой, който свири на живо и импровизира.За него удобството(ергономичност;разположение и размер на копчетата/плъзгачите, дисплеи...) би било критично. 3)Човек, създаващ звук за някоя фантастика с други светове и т.н. Цитата на paralax: "...защото дигиталният програмируем синтезатор предлага на практика безброй начини да изглежда даден звук...." В този случай може дори да е удачно да бъде намалена клавиатурата с една или две октави, като на освободилото се място се монтират допълнителни врътки(щях да кажа потенциометри, но предполагам, че са оптични ротационни енкодери), плъзгачи... Предполагам, че този случай е противоположен на следващия. 4) Човек, който се интересува от това да развие някакви много специални музикални и слухови...възприятия/умения и поради невъзможност да набави...орган/роял прибягва до такова решение. Този човек може дори да не търси нещо с възможностите на синтезатор, за него по-скоро механиката на клавиатурата би била от значение. Доколкото разбрах от Интернет, за високата цена на "стейдж пианата" допринася по-скъпият хардуер, използван за синтезирането на звука.Предполагам, че звукът е от голямо значение за тях. 5) "За лична консумация" Когато човек свири за удоволствие, е възможно да не се нуждае от някои функции, а наличието им дори да го възпрепятства...но за този случай ми е трудно да пиша.Тук може и всичко да е от значение, но под друга форма...не знам. Това са моите виждания, аз не съм в състояние да изпълня останалата част от заданието-конкретни марки и модели синтезатори. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
miro2bg Отговорено Септември 27, 2010 Share Отговорено Септември 27, 2010 Единственото решение да си на "Ти" с това което търсиш е, да посвириш и на цифров, и на аналогов синт. Като казвам "посвириш", имам предвид да навлезеш много навътре в материала. Иначе кой каквито и съвети да ти дава, няма да си наясно и все ще изникват нови въпроси. Всеки синтезатор си тежи на мястото. А дали ще върши работа, зависи от устройството с десетте пръста зад него! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.