Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

здравейте приятели и фенове на китарата,тази тема(гадния проблем с екранирането) ме накараха да се регистрирам в този чудесен форум и да споделя моето преживяване с екранирането.Имах щастието да се светна на решение,когато тотално ми писна от шум,брум,тръц и пръц.Моята китара е с hot rail humbucker x 2бр.+стандартен хъмбъкер на бриджа и шумовете дойдоха направо от нищото,луд да станеш.Като я отворих беше всичко свързано по тази схема ,която коментирате със обща точка на замасяване но полза никаква.С китарата сме се местили и на други места,където си е свирила нормално ама ядец,та какво направих Аз и видях голяма поза.

1.не всичко съм екранирал защото ще правя още промени по китарата и нямам снимки.

2.екранирал съм само отделението за потовете.

3.РЕШЕНИЕ:Взимате едно парче двойно-фолиран стъклотекстолит за изработка на печатни платки,оформяте го с формата на отделението за потовете(разчертавате го долу-горе с молив и режете със зеге и дооформяте на шмиргел,докато се получи добре),след това на тази "основа" можете да пробиете отвори за потовете и така първо монтирате потовете на "основата",след това от вътрешната страна на китарата правите фрезинг на отворите на потовете за да могат гайките им да потънат в дървото,а основата да си легне без напрежения в отделението,проявете същата фантазия и за ключа ако е възможно(при мен се получи перфектно).

4.като изработите това направете следното:вземете латун медно или бронзово фолио(продаваха го в магазини ЕЛИМЕКС),изрежете си лента,която на практика ще копира вътрешната страна на отделението,това копие го запоявате за основата,която изработихме и получаваме един "съд" с неправилна форма,който на практика е нашия звезден център,капачките на потовете и всичко необходимо също се запояват към тази основа само че запояваме където на нас ни е удобно защото напрактика изграждаме всичко в самото сърце на звездния център а и не даваме пари за скъпи екраниращи спрейчета(всички знаем как се спекулира с някои стоки) и нещо много важно преди монтажа направете електрическа връзка между двата слоя на фолирания текстолит(пробийте отвор вкарайте проводник и запоете двата слоя един за друг

5.на подходящо място запоете подходяща пружина,която да опира в задния капак след затварянето му.Аз лично съм запоил на волум пота една "U"-образна пластина от термозащита на бойлер(хем проводник,хем пружина хем си има и сребърна контакторна пъпка,която опира в задния капак)

6.Върху основата може да си монтирате подходящи мини лустер клеми чрез които да свързвате адаптерите без да ги запоявате, и понеже вече всичко е във фарадеев ковчег можете за вътрешни връзки да използвате неекраниран проводник(екранът е и вреден капацитет),при окабеляването си правите малки"Р"-образни носачи от обикновен не лакиран едножилен проводник като основата на носача се запоява перпендикулярно на основата,а през отвора преминава съответното кабелче идеята е да не доближаваме масата защото става капацитет и на практика се получава бобина свързана паралелно със кондензатор,а това е трептящ кръг и можете да прихванете закодирано съобщение от чужда галактика.Затова колкото и да се мъчим да намалим шума се обатачваме повече заради физиката на адаптера и екранировката,но това е едно решение не измислено от мен а видяно в сериозни професионални апаратури,които не са свързани с музиката Аз разгледах китарата като генератор на сигнали,чиито сигнал трябва да излезе такъв,какъвто е в действителност.

Поздрави и успех в начинанието не е трудно даже е приятно. 

  • Отговори 212
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено

Доста пъти съм го повтарял(и в тази тема), но може би трябва да го кажа пак - медта не е електромагнитен екран.

Добре опроводената китара не бруми много повече(дори рядко бруми осезаемо повече) от китара, екранирана с мед.

Е твоя случай, може да е имало проблеми със схемата на свързване, или разни твърде специфични смущаващи източници.

Добрият екран трябва да има и магнитни свойства. Разбира се, самите адаптери винаги ще прихващат някакъв брум.

Номера с платката аз съм го пробвал много отдавна и резултатите са добри, но не мога да кажа със сигурност, дали бруми по-малко, или по-скоро си въобразявам. Във всеки случай - повечето добре опроводени китари не брумят чуваемо повече, при едни и същи условия.

Разните хардуери за гасене на брума вършат много по-добра работа(хъмбъкерите хващат много по-малко брум от единичните адаптери, мини хъмбъкерите брумят по-малко от "нормалните" хъмбъкери, а има и допълнителни задни плочки(за гърба на китарата), които играят роля на "брумогасител".

Отговорено

И аз се чудех, какви са тези толкова брумове с хъмбъкери, или наистина гониш някакво супер ниско ниво на шум..
Изчезна ли ти брума след това и каква толкова е разликата преди-след?

Отговорено

разлика има и то голяма,предстои и екраниране на адаптерите по начин споделен от съфорумниците(фолиране)...(аз лично идея си нямам от къде влязоха всички тия брумове и шумове, вечерта си свирукаш...ок->прибираш->на следващата вечер започваш да свирукаш а на практика брумиш шантава работа)

Отговорено (Редактирано)

"Голяма разлика" е много относително понятие. Колкото пъти са ми носили китара за екраниране с медно фолио сценарият е следният:

1. Носят ми китарата, някои си носят и "много специално" фолио, с което държат да им я направя.

2. Екранирам я, като спазвам правилата за правилно екраниране, а съм си правил и експерименти.

3. Сглобявам я и свиря на нея, резултатът не е лош, но не изглежда като нещо впечатляващо.

4. Връщам я на клиента, който изглежда доволен.

5. Обажда ми се на следващия ден, да ми каже, че не знае дали въобще има разлика.

 

Някои остават с впечатление, че не съм им я екранирал "като хората". Даже са ме обвинявали. Подканвам ги да прегледат изпълнението и да го сравнят с указанията в началото на тази тема или други указания за екраниране. Някои не го правят и си остават с негативни впечатления, други преглеждат и казват "ем.. то няма голям смисъл".

 

Та... може би смисъл някакъв има, но не трябва да се хранят големи надежди. Китарата НЯМА да стане съвсем безшумна след екраниране. Всъщност, има и причина, поради която производителите не се стараят твърде много с екранирането.

Най-много да пръснат кухините с проводима боя.

 

Когато се твърдят разни неща, като наличие на "големи разлики" е хубаво, да се предоставят сравнителни записи, направени при еднакви нива и условия.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Отговорено

Разлика голяма няма нещата са комплексни, нищо не пречи след екраниране пак да хващате радио Хоризонт и да продължава да шуми. Въпроса е такъв че някои хора си мислят, че са над производителите ще го напиша простичко:

Ако е имало смисъл производитела щеше да налепи от "много специалното" фолио в повечко ма ние тук ги разбираме нещата и ще променим този негов пропуск! :greenball:

Да не забравяме, че при по-голяма антена ще имате възможността да хванете радио "Ереван" което си е екстра! :greenangel:

Отговорено (Редактирано)

Понякога не разбирам, какъв толкова кеф ти прави да бълваш безмислици и съмнителни хипотези, най-често съвсем вяло свързани с темата.

 

Че нещата са комплексни - всички знаем. Ако смяташ, че си много наясно с теорията, когато стои зад тези феномени, можеш да предложиш решение и да обясниш защо според теб ще работи. Аз не съм толкова наясно с тази материя, че да мога да направя такова нещо. Ако смяташ, че имаш задълбочени познания - заповядай.

 

Това за Ереван е за говорилнята, а нойзгейта никак не пасва на тематиката.

 

Изобщо.. КПД 0. Ако ще пишеш нещо, гледай да е смислено и да има достатъчно общо с темата.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Отговорено (Редактирано)

За свирене на живо с хъмбъкер/хот рейл, не би трябвало да има нужда от нойс гейт, ако всичко е навързано както трябва, няма брум от граунд луупове между ефектите и т.н.
Може би с някакъв мега гейн дисторшъна :D ама пак, де да знам.

 

Мен ме съмнява, че човека като е правил тази мега екранировка, която така или иначе не пази от магнитни полета, си е свързал нещата както трябва.

А преди това нещо е било разчовъркано по връзките в китарата, някой адаптер може да е бил вързан наобратно или нещо от сорта.

Тези хот рейл, хъмбъкера, делят ли се на сингли, колко жици излизат от адаптер?

Редактирано от emosms
Отговорено

Здравейте отново хъмбъкерите ми се делят(но не ги ползвам разделени връзките са запоени до една),но шумовете прииждат на талази на талази мазно мазно от нищото,вярно че китарата беше направена като луд със задника си без никакъв тертип и желание но елекртически погледнато всичко си беше наред,китарата си свирукаше и какво се случи един ден:

Свириш си и след около час започват едни шумове които оприличавам все едно получавам радиограма(пюл......пюл,пюл...пюл,пюл,пюл+шумотевица) изключвам всичко псувам и пуша включвам долу горе бива,след половин час се повтаря

За ваше инфо свира с корг пандора мини свързана с лаптоп без зарядно през usb за смяна на семплите че е по-лесно и от слушалковия изход на лаптопа подавам сигнал на пандората към aux входа да си свиря(чисто и просто като къпан полицай),като се случи това тичкам към работилницата китарата се отваря-проверява кусури няма тествам кусури няма каявам се вкъщи свирукам ОК и след половин час отново като чели адаптерите ги хваща калпазанлъка...изключват се лаптопи телевизори и всичко което поражда смущения жената и детето остават при тъщата аз се събличам гол за да няма статично електричество от дрехите китарата шуми като Марица при пълноводие всичко се прибира а на следващата вечер все едно нищо не се слувало и след ден два отново луд да станеш а аз смятам за  че имам добри познания по електроника,лошото е като нямаш и идея от къде идва проблема просто при мен не беше нормалния шум от китара а беше ужас необясним защото ката стане така включвам китарата на клийн канала на кубето и шуми здраво а знам като си е нормално всичко и през дисторжен без ноиз гейт си е къде къде по-тихо аз преживях кошмар бе хора,а сега китарата е много тихичка дори си позволих вече да правя преработки по нея иначе не си позволявах за да бъде системата елементарна и по-лесно да локализирам проблема и стази платка и екранировката нещата са супер и още един въпрос понеже оловото доста добре екранира от електро магнитни смущения и радиация а припоя съдържа и калай и олово не е ли добра идея медното фолио да се калайдиса понеже казвате че медта не е добър екран,ще съм благодарен да чуя мнения.

Отговорено

Ламарина от меко желязо, пермалой, материал някакъв от ламели на трафове, нека специалистите да кажат

(ако не е писано по-рано из 10 те страници).

Но оловото не е магнитен материал.

И пак, не съм попадал на такава направия някъде, но с такъв материал евентуално могат да се екранират електомагнитните смущения от мрежовото захранване.

Освен ако не става въпрос за някакви радио смущения около теб.

Отговорено

Здравейте отново хъмбъкерите ми се делят(но не ги ползвам разделени връзките са запоени до една),но...

 

Ако обичаш, ползвай някаква пунктуация. Иначе, четенето става доста досадно занимание.

Ако смущенията се получават епизодично, може би е от външен източник или от апаратурата, или комбинация от двете.

Това, което описваш, не звучи като мрежов брум. Като за начало, пробвай да свържеш китарата направо към усилвателя.

Отговорено

Евтим извади голямата секира :greenball:
На ясно съм с нещата закупил съм си EMG 81 и 85 на 2 китари и не съм екранирал нищо и шум няма (различен от нормалния). Люща твърдо за това ги предпочитам, за друга музика НЕ стават това си е мое мнение. Не бълвам глупости а ви се чудя и на двама ви с парния хубавец и дългите теории и размисли а хората дискографии записаха :greenangel:
 
Сега ще обясня щом не си разбрал фразата "нещата са комплексни":
 
Докато се ползва нисък клас оборудване, което може да включва (китара, усилвател, ефекти, кабели и захранване) колкото щеш теории си измисли за теорията на шума се ще си го има. Но нищо не пречи да си завирате станиол, мед и други цветни метали в китарите, а толкова ли е трудно да си купите екраниран кабел и да пляснете по една маса на потенциометрите, което принципно ако е стокова китарата вече го е направил производителя!
Идеята ми е вместо човек да си губи времето да си свири и събира парички за по-добър инструмент!

Отговорено

С "разяснението" потвърждаваш, че си пишеш ей така, 5 за 4. А съветът за покупка на скъпа апаратура има толкова общо с темата, колкото препоръка за цветарски магазин, в тема за локомотиви.

 

Ами, защо в такъв случай, щом имаш такива убеждения, не си свириш, не си правиш дискографии и не събираш парички за по-хубав инструмент, а си губиш времето, да ни се чудиш на нас с парния хубавец на нашите философии, и междувременно бълваш неща, които не са тясно свързани с темата?

Отговорено

luy_recоrds, би ли допуснал, че някои членове на форума не са музиканти като основно занимание (т.е. няма нужда да записват дискографии), но пък имат инженерно образование и дългогодишен интерес в областта на звукотехниката? 

Темата и разделът са с конкретни наименования - забележките ти относно музикална продуктивност са абсолютно неуместни. Накратко, ако мислиш че имаш опит или теоретични познания, които могат да допринесат за дискусията поне аз бих те изслушал с радост, останалото е офтопик и загуба на време. 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.