Jump to content
Българският форум за музиканти

Екраниране на китара


Recommended Posts

Снощи екранирах с медно фолио squier bullet strat SSS. Резултата е учудващо добър. Изчезнаха всички видове шумове и брумове колкото и да усилвам кубето. Много е важно фолиото ДА Е МЕДНО. С Алуминиево НЕ СТАВА !!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 212
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Би ли обяснил защо не става?. Защото на доста китари съм слагал алуминиево и резултата е, както ти се изразяваш, учудващо добър. :greenball: :greenball: :greenball: :greenball: :greenball:

Редактирано от Sad But True
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Може да е пробвал да си екранира китарата със станиол от шоколад...

Става с алуминиево фолио. 2 от китарите ми имат такава екранировка на задния капак за електрониката. На пикгардите също има такава екранировка от долната страна, където са потенциометрите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де,моят бас фабрично беше направена с алуминиево фолио, струните ми пукаха при допир, а и имаше доста брум. Махнах алуминиевото фолио и сложих медно и всичко се оправи. Последно екранирах един Squier който също имаше алуминиево фолио под потенциуметрите - все едно нямаше нищо! От тук съдя че нестава с алуминиево фолио.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е проблемът в материала мед/алуминий, а в това дали отделните листове са електрически свързани или не. Медта се запоява с лекота, докато при алуминия това не е лесно и се ползват пресови връзки - притискане, мачкане, нитоване. В любителски условия трудно се получават сигурни връзки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Чакайте сега, не ми се карайте,ама аз пак не разбрах Жака трябва ли да е изолиран от екрана? На жака минус-а става дума де. Щото тои нали си има минус, а с екрана ше станат 2, значи става граунд луп, което се стремим да избегнем, ако чета и разсаждавам правилно Т.е да имам само една маса, а не паралелки. Добре де, и тук ще питам.......направих си биг муфф-а с операционни, всичко спазих, само входа и изхода си ми на кутия. ами имам 50 хз брум, а захранвам с бактерия, от ефтините опампи ли ше е , или баркам някъде по сhемата?от гауссмарков е

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на жака нямаш + и - понеже изхода ти не е балансиран - имаш сигнал и маса. Екрана и всички други маси отиват в общата маса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Мисля че не го разбра правилно. Има предвид човека, дали трябва да е изолирано тялото на жака от екрана, така че да не става ground loop през екрана към обща звездна точка и през проводника земя, който свързва жака със звездната точка.
Според мен трябва да е изолиран жака.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

^Анджък, точно това исках да питам :) А при ефектите пак така ли трябва да е? Tелата на жаковете и корпусите на потенциометрите трябва да ли са изолирани от кутията?

Редактирано от rbtrjll
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен в тоя случай линиите са пренебрежимо малки, за да има каквото и да е значение, но нека баш инженерите се изкажат :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При китарите корпусите на потенциометрите са изолирани от екрана (фолиото), а замасяването им става посредством отделен кабел за всеки потенциометър поотделно към една обща точка. Ники фена това го е обяснил и онагледил със снимков материал. Също от там може да се види, че буксата не е изолирана от екрана (фолиото) .

За ефектите няма нужда да изолираш корпусите на потенциометрите, само захранващата букса, ако е в метален корпус. Старай се всички маси да са събрани в една точка.

Редактирано от Linchpin
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми се вижда къде-къде по-важно да ползвате копчета на потенциометрите, които да имат пластмасова вложка. Често металните копчета нямат такава и като ги пипнете, за да си регулирате волюма/тона, се получава така, все едно пипате струна - и което е по-лошо - при въртене на потенциометъра се чува неприятно пукане, понеже оста му се трие в корпуса при въртене - и двете части са електропроводими(а и металното ви копче), а гърбовете на потенциометрите са заземени. В резултат се получава ефект, подобен на това да хванете един метален предмет и да го търкате в бриджа на китарата, без да държите струните - много неприятно хъркане. Затова, според мен трябва или да се ползват пластмасови копчета, или метални такива с пластмасови вложки(така, че потенциометъра да няма галваничен контакт с металното копче) или пък трябва да си направите някакви други точки за заземяване, вместо на капачките на потенциометрите, в случай, че много си държите на копчетата.

Някакъв вариант е и осите да се смажат с електропроводима смазка, но той крие и своите рискове.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.