fluti Отговорено Май 4, 2006 Отговорено Май 4, 2006 Ееее, то вярно, че тремолото има няколко различни значения, ама ти пък си съвсем далече от истината Това за което говориш се казва изкуствен флажолет. Тука тремоло се използва в смисъл на тремоло пикинг , т.е. нещо като максимално бързо свирене с тремор (треперене) на дясната ръка Тремоло се използва и за магаренцето с ръчка, която променя опъна на струните (Лео Фендер го е кръстил "синхронизирано тремоло", когато го е патентовал) Иначе тремолото като ефект представлява периодична промяна на силата на звука. Цитирай
Surikat Отговорено Май 4, 2006 Отговорено Май 4, 2006 (Редактирано) А с какво да си преброя ударите? С какви перца свирите такива неща?На мен с много тънки ми е много ама много удобно ама и много много бързо се чупят. Редактирано Май 4, 2006 от Surikat Цитирай
adXok Отговорено Май 4, 2006 Отговорено Май 4, 2006 Леле, от кога не съм свирил... Последното беше за 2 часа перди около месец. Аз като свиря нещото за което говорите ТРЕМОЛОТО с перцуващата ръка или с пръстите... има разлика. При мен движението идва от китката и като се гледах как го правя установих следното работещо за мен съчетание. Гледам се в огледалото докато тремолирам.. Установявам едно въртеливо движение с китката, което усуква периодично предмишницата ми в тясна амплитуда. Китката не трепери в равнината на дланта... всъщност не трепери изобщо като се замисля сега, защото, както съм хванал перцето виждам, че каклчето на средния ми пръст (от перцуващата ръка) и лакътя ми образуват нещо като ос на това усукване... терперенето го осъществявам едва забележимо в китката. Мисля че това е начинът... поне за мен работи отлично. Когато термолирам с пръсти, обикновено ползвам показалеца и средния, но доста често и безимения... Кутрето го ползвам за заглушаване, често и в комбина с безименния, когичка се налага! Обикновено когато искам да науча нова техника от такъв сорт, я упражнявам много внимателно на принципа проба-болка. Когато си налучкам постановка, такава че да не ме боли и да не се уморявам и т.н., значи съм успял за себе си и продължавам... продължавам... и... заспивам. Събуждам се след около 2 часа и след кратко разсънване установявам, че вече владея техниката идеално! При тремолото има друга една тънкост, за да не звучите като да приглушавате поредицата от тонове, ама май тва вече някъде го писахме. Важно си е обаче! Цитирай
fluti Отговорено Май 4, 2006 Отговорено Май 4, 2006 А с какво да си преброя ударите?С какви перца свирите такива неща?На мен с много тънки ми е много ама много удобно ама и много много бързо се чупят. Със стробоскоп Слагаш метронома на някаква скорост и свириш шестнайсетини примерно и смяташ - имаше формули по-напред в темата. Свири както ти е удобно. На повечето хора им е по-удобно да свирят бързо с по-дебели перца, защото меките се кривят и при по-голяма скорост може да се получи омазване, така да се каже. Цитирай
Surikat Отговорено Май 4, 2006 Отговорено Май 4, 2006 Ми аз именно на гъвкавостта на перцето разчитам щото ско е дебело засяда поструните, а ма е страх да бича като идиот щото имам чувстовото че струната ше се скъса... Цитирай
SomeoneElse Отговорено Май 4, 2006 Отговорено Май 4, 2006 (Редактирано) Еми виж сега, принципно, като се свири тремоло, перото не трябва да засяда между струните То и самото движение го налага, при засядане на перото се губи ценно време между тоновете. С малко повече практика се научаваш да удряш струните с по-малка част от перцето и достатъчно ефективно, че да излиза хубав тон. И наистина по-дебелите перца помагат, защото не позволяват разминаване между движението на ръката и перцето и ударите по струните. По-тънкото перце забавя бързото свирене, защото амплитудата на ръката трябва да компенсира огъването на перцето, а така пак се губи време. П.С. Струни не се късат толкова лесно при правилна техника на свирене... Пък и да скъсаш, сменяй, не са по 100 лева. Винаги съм бил на мнение, че новите струни помагат МНОГО при свиренето... Редактирано Май 4, 2006 от SomeoneElse Цитирай
zigi Отговорено Май 4, 2006 Отговорено Май 4, 2006 А с какво да си преброя ударите?С какви перца свирите такива неща?На мен с много тънки ми е много ама много удобно ама и много много бързо се чупят. Със стробоскоп Слагаш метронома на някаква скорост и свириш шестнайсетини примерно и смяташ - имаше формули по-напред в темата. Свири както ти е удобно. На повечето хора им е по-удобно да свирят бързо с по-дебели перца, защото меките се кривят и при по-голяма скорост може да се получи омазване, така да се каже. Прав си аз свиря с 1.15 и се чуствам супер. А ми казаха че било за бас Цитирай
fluti Отговорено Май 4, 2006 Отговорено Май 4, 2006 (Редактирано) Е, това е относително, все пак има и перца по 3мм и повече за китара. На мен също ми е по-удобно с по-дебело перце, тънко използвам, когато свиря чисти акорди, а относно силата на ударите - не ги щадете тия струни, ударите според мен трябва да бъдат резки и "уверени" така да се каже, за да не се замазва звука. Редактирано Май 4, 2006 от fluti Цитирай
Звезда Отговорено Май 5, 2006 Отговорено Май 5, 2006 Ква е тая самоцел,бе,хора.Кво като някой го свири по-бързо от друг.А тва за Бисер Рачев относно чалгата не го прави по-слаб китарджия.Гледал съм го.Как ви хора(народно) бичи тоя.А и ония,май Атешкан се казваше,ебати техниката има копелето. :wall: Цитирай
adXok Отговорено Май 11, 2006 Отговорено Май 11, 2006 Викам, има и една анлогия в тремолото. Тъй... понеже аз посвирвам и кюта-пата на барабанки и джиджи-биджи на китарка, реших да ви светна :idea: за едно нещо. Ако знаете за джаз постановката на барабани сигурно знаете, че с едната ръка може да държите палката да минава между палеца и показалеца и между средния и безимения пръст. Като се удря по барабанчето ръката прави специфично тремоло (за парадили обикновено или няколкократно притупване). Е та това е същото движение, с което свиря и термоло с перцето на китарата! Хапсолютно същото е! Само дето струната я тремолирам и в двете посоки, а барабанчето само от едната (отгоре)!!! Хладно, както се казва! Цитирай
EmchoDT Отговорено Май 12, 2006 Отговорено Май 12, 2006 (Редактирано) Абре съфорумци тука има няква грешка???? Или аз нещо греша???? Росен е писал, че свири 16 при темпо 100, което е уникално бавно! А Ахе е писал, че свири 16 при темпо 140, което пак е бавно??? Я ми обяснете дали аз се бъркам щото със Сонара си свиря спокойно 32 на 180!!! АА и текниката с пръстите е доста добра, аз лично е ползвам!!! Редактирано Май 12, 2006 от EmchoDT Цитирай
SomeoneElse Отговорено Май 12, 2006 Отговорено Май 12, 2006 Я ми обяснете дали аз се бъркам щото със Сонара си свиря спокойно 32 на 180!!! Бъркаш се, 32ни на 180 е (почти) невъзможно По-скоро 16тини на 180.. Ето това са 32ни на 180, а това - 16тини. Цитирай
EmchoDT Отговорено Май 12, 2006 Отговорено Май 12, 2006 (Редактирано) Еми май тва е 32ни на темпо 180??? Click Кирилица! (1) Редактирано Май 12, 2006 от MDFk Цитирай
Baby Thomas Отговорено Май 12, 2006 Отговорено Май 12, 2006 Не мисля, че някой може да изсвири 32-ни на темпо 180. Пусках го същото "произведение" в Гитар Про. На теб между 16-ни и 32-ни не ти различавам изобщо свирнята! Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.