metalhammer Публикувано Март 21, 2010 Share Публикувано Март 21, 2010 Значи от една друга тема беше пуснат линк на тва видео : Направи ми впечатление начина на звукоизвличане с дясна ръка - кръгообразни движения на перото само от палец и показалец , застопоряване на ръката и подпиране с мисля безименен пръст на пикгарда. Въпреки ,че видеото демонстрира завидна техника на изсвирване , на мен ми се струва не толкова правилен подход . Искам да чуя вашето мнение по въпроса. Всякакви офтопици за излишни Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lizardman Отговорено Март 21, 2010 Share Отговорено Март 21, 2010 Движи си китката. Движението му идва повече в пръстите, когато се движи по инерция. Естествено, използва и лакът, но не може да се види. Това иде да покаже, че начинът на свирене се променя в зависимост от това, което трябва да се изсвири. Тоест хората се съсредоточават върху излизащата музика, а вече ръцете ще си намирят пътя на най-малко съпротивление, ако бъдат оставени (демек да се свири без напрежение). Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
a_panov Отговорено Март 21, 2010 Share Отговорено Март 21, 2010 (Редактирано) Техниката за мене е... перфектно отпусната - правилна, да не кажа перфектна. Защото винаги ще има хора с различни мнения. Но основното че техника е отпусната! Не знам кой я изпълнява но е просто за завиждане. За разлика от мен-а в мойта тема http://forum.muzikant.org/index.php?showtopic=77460 - "Къде е инвалида" - момчето не може да си позволи тази свобода на звукоизвличане, атака на различните струни под различен ъгъл заради хващането на перото. - това е моето мнение! Редактирано Март 24, 2010 от MDFk Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alrock Отговорено Март 21, 2010 Share Отговорено Март 21, 2010 (Редактирано) Това си е Sweep Picking техника за дясна ръка на Ингви Малмстийн. Едно време (края на 80-те) всички се бяхме вманиачили да свирим по този начин след огромния бум, който предизвика... Моите батковци (учители, металисти, философи по кафенетата) ми казваха даже, че това е правилния начин на свирене. Дълго време свирих така, докато не се върнах на постановката която ми е най- удобна. Едното си има предимства, другото също...за това не мога да кажа, кое е най- правилно. Всеки си е индивидуален и всяка мания към някакъв тип свирене за мен е периодична. Пример Редактирано Март 21, 2010 от alrock Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stranen Отговорено Март 21, 2010 Share Отговорено Март 21, 2010 явно така му е удобно да свири и така иска да свири с такава постановка .примерно michae angelo batio има такава подобна постановка май штото е левичар или нещо подобно, и тя ми изглежда супер трудна Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MrDeath Отговорено Март 21, 2010 Share Отговорено Март 21, 2010 Пича тук си свири с китката, а на арпежите на 2 струни ползва ингви пиниза с допълнително вкарване на пръсти, нищо невиждано и нереално. Относно подпирането на пръст на китара/струна/потенциометър, аз лично го правя, бях видял и съм чувал, че ако са свити пръстите се достигат по-високи скорости, но аз лично ако не докосвам 1ва струна с кутрето за ориентир не мога да направя нищо или почти нищо, да не говорим за каквото и да е заглушаване. А примери за опиране на кутрето от все известни и "ограничени" китаристи много, така че както е най-удобно... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Jorko_Beliata Отговорено Март 21, 2010 Share Отговорено Март 21, 2010 (Редактирано) Имам едно старо видео на Майкъл Анджело Бейтио, в което обяснява че е абсолютно противопоказно да се извършва движението от палеца и показалеца - и от китката, трябва да идва от предмишницата. Явно не е проблем човек да го прави точно наобратно, стига да му е удобно. Струва ми се, че като арпежира в клипчето Ингви използва алтърнет пикинг (вместо по-удобното за случая по мое мнение економи пикинг), което е леко странно... Може да е някаква елитарна фукня... Едит: Относно опиране на пръст в китарата - това е начин да се ориентираш какво прави дяснатат ти ръка без да гледаш (Бейтио), аз си подпирам дланта на бриджа най-често Честно казано ми е по-странно, че може да се свири с дясна ръка "във въздуха" Редактирано Март 21, 2010 от Jorko_Beliata Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Valserp Отговорено Март 21, 2010 Share Отговорено Март 21, 2010 Относно подпирането с кутре - това помага за 2 неща. Първо - че служи за ориентир, второ - кутрето и безименния винаги са в готовност да заглушават ненужните струни. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
daniel.hristov Отговорено Март 22, 2010 Share Отговорено Март 22, 2010 Абе и на мен ми изглежда доста близо до дясната ръка на Ингви. И подпирането на кутрето, и движението на перото от пръстите са си много Ингви като техника. Преди време (бях млад и наивен и признавах само Ингви за китарист) определено се мъчех да свиря точно по този начин. С времето реших че с опряно кутре и движение от китката е по-добре (Петручи примерно ползва такава постановка), сега се мъча да свиря с изцяло "плаваща" дясна ръка - някак откривам че дава най-отпусната и бърза китка; с контрола върху струните се свиква и ми изглежда като перфектната за мен техника. Иначе май и с трите изброени се постигат добри резултати с достатъчно копанье, не се наемам да кажа че някоя е правилна а друга - грешна ... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Slide Отговорено Март 24, 2010 Share Отговорено Март 24, 2010 Относно подпирането с кутре - това помага за 2 неща. Първо - че служи за ориентир, второ - кутрето и безименния винаги са в готовност да заглушават ненужните струни. +1 Макар почти да не свиря такива неща, постановката ми е подобна. в 90% от времето дясната ми ръка се подпира на пикгарда с кутрето, по-рядко с безименния пръст. Относно въртеливите движения - излгедах 1/2 от видеото и не видях толкова много от тях. Аз правя значително повече, като свиря арпежи или разлагам. Извън конкретната тема малко: Освен че винаги се подпирам с кутре, такава постановка съм си изградил през времето, че "pick-вам" струните над нек адаптера, когато искам да е по-мек и около 22-ра позиция. Много ми е кофти, ако трябва да има "palm muting". Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
калимутко Отговорено Март 24, 2010 Share Отговорено Март 24, 2010 (Редактирано) Всъщност движението не е от пръстите (показалец и палец), а от така наречената forearm (анг.) - долната част на ръката, през часта на китката откъм палеца и до замесените пръсти. Подпирането на безименния и кутрето дават голяма стабилност на ръката, както и подсигуряват, че движението не идва от китка, а от т.н. forearm. Забелязал съм, че някои от най-виртуозните китаристи свирят с някаква версия на именно тази техника. Редактирано Март 24, 2010 от калимутко Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
synchu Отговорено Март 24, 2010 Share Отговорено Март 24, 2010 forearm=предмишница на български. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.