Jump to content
Българският форум за музиканти

Чинели


Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Отговори 249
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Абе хора, когато си взех Пърл-а навремето с него вървеше и един краш Zildjian.

 

Та, самият краш е тънък като го гледам (за любителите на чужди езици - thin crash :greenball: ) и е към 14 инча.

 

Въпросът ми е някой има ли идея каква серия на Zildjian може да бъде. Чинелът е доста възрастен 10+ годинки ако не и повече, мръсничък е, направо е зелен вече, но ме е страх да го изчистя, за да не му прецакам готиния тъмен звук, който се получава от наслагванията с времето по него.

На самия чинел не пише нищо, не е отпечатано лого, просто е гравирано Zildjian. Сега лого навремето може и да е имало, но да се е изтрило. Инъче гравираното име на фирмата си стои. Крашът е хубав, много хубав, звукът му е доста пробивен като за 14 инчов, което ме изненадва и "трещи" доста силно и отчетливо и при най-лекия удар.

 

Някакви идеи каква серия може да е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изчисти го и снимай да му видим наковаването:thumbs_up:

Един приятел ми беше дал старите си Аведиси и точно както и ти описваш твоя-с времето са се били насложили какви ли не мръсотии,патина + смрад на цигари,която аз мразя и като му ги изчистих звукнаха жестоко.Тогава се зарибих по звука на старите Аведис райдове и си взех такъв.

Редактирано от vihro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Никакво К не е, не се вижда ръчно коване. :) Та, чинелът дълго време не беше у мен. Току що си го прибрах и веднага разгледах гравирания надпис:

 

http://www.vintagecymbalguide.com/images/c..._1_stamp_th.jpg

 

Интересното е, че надписът не е изписван с лазер, а е гравиран (дълбан в метала). Та, над този надпис пише Тrixon:

 

http://www.trixondrums.de/trixon/t_ingo21.jpg

 

(тук "Тrixon" стои под надписа, на моя чинел е над него).

 

Интересно ми е просто какъв точно (стар) клас на Zildjian e чинелът. Явно е на доста годинки (имам го от един много добър мой приятел барабанист).

 

Ако някой знае, нека дава инфо. Мерси :cheers2:

Редактирано от marin_zhelezov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изглежда чинелчето е доста "винтидж", имаше един пич който продаваше тук във форума нещо подобно, само че перфектно излъскано. Там също надписа не беше лазерно гравиран, а по-скоро щампован. Демек смятай чинела на колко лазарника е:hysterical: Но пък потвърждава правилото за качеството на старите неща от преди времената на ширпотребата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен и твоят чинел и този, който продаваше Данчо /drumvarna/,са произведени от работници във фабриките на Зилджан в USA или в старата фабрика на Зилджан в Истанбул.Дали просто като експеримент или с цел "под масата" да се изнесе за някой приятел .....Разбира се не могат да инкрустират марката "Zildjian";)

"Emperor" преди време беше разказал една история за негов приятел, ако не се лъжа,който притежава по същия способ произведен в Истанбул 10 или 11" хай-хет.Наред със старата "К" серия на Зилджан някой е решил явно да направи нещо ново :rolleyes: Старите неща нали нямат серийни номера,сега мисля контрола е доста по-строг.

Най-важното е,че тези антики звучат убийствено :angry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Събота ще кача снимки на чинела - не е чистен от 20+ (ако не и 30+) години и е тъмно-зелено-кафяв на цвят. Чух, че някой барабанисти заравяли чинелите си за по година - две в някоя градина и ги вадят после доста изцапани (и оксидирани с патина). Следва въпрос как това влияе на звука? Като се замисля - църковните камбани са насъбрали и те доста патина по себе си, но това не им пречи да се чуват на десетки километри.

 

Като сравнение мога да кажа следното. По принцип по-големите като размер и дебелина чинели звучат по-дълбоко (с нюанс към по-ниските честоти) поради по-голямата маса, която вибрира. Наскоро се сдобих с един 17" A Custom Projection Crash на Zildjian (вижте подписа ми :greenball:), който си е идеално чист и лъснат, както майка го е изковала, без прашинка по него. От друга страна имам този въпросен 14" краш от същата фирма (и със същото наковаване, но без сериен номер - на доста годинки е), който както по-горе написах е буквално зелен. Не е най-приятната гледка за гледане, нито за мирисане дори, но ето равносметката:

 

17" е към 2 пъти по-дебел от 14" и естествено с по-голям диаметър (17>14). Така. Очакването е 17ката да звучи много по-плътно, дебело и тъмно (dark) отколкото 14". От 14 се очаква по-ниско волюме, по-кратко отзвучване (sustain) и доста по-ярък и светъл (bright) звук.

 

Какво обаче излезе в действителност като ги сравних 2та чинела:

 

17" наистина звучи доста силно (освен това е и projection) поради голямата си маса, 14" наистина е мааалко по-тих и с по-кратко отзвучаване, обяснимо с пластовете патина по него, които убиват може би част от вибрациите.

 

НО !!!

 

Характерът на звука им няма нищо общо с очакваното. 14" звучи МНОГО по-тъмно и плътно от изчистения и лъснат 17", който звучи светло както се очаква от един A Custom. Обяснението за това идва или от самата изработка на 14" (за 3ти път - много е стар и не се знае в коя фабрика е произвеждан) или с многото мръсотия по него, или и 2те. Потъмняването на звука е толкова силно, че 14" може да се ползва безпроблемно и за райд - отчетливостта на ударите по него е голяма, при по-силно свирене "точката" (ping) не се губи (което се случва ако се ползва 17" като райд без съобразена динамика) а напротив - запазва се и се чува едно постепенно насищане с доста тъмни ниски тонове като фон. От този красавец (е грозничък е с мръсотията) би станал един чудесен джаз райд в сегашното му състояние (само камбанката му звучи малко глухо - кован е за краш все пак). Но краш характеристиките му са запазени също така. Нещо интересно - при бързо свирене по 14" (при водене по него по ръба) отделните удари се чуват доста отчетливо един от друг и не се сливат както е при 17". Това може да се очаква поради по-малкия размер на чинела, но според мен патината убива достатъчно от вибрациите на по-високите тонове и това води до тази отчетливост на всеки удар (бил той по периферията или тялото на чинела).

 

Това е от мен. Ако някой е имал подобен опит нека сподели по-подробно. :greenangel:

Редактирано от marin_zhelezov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен не е от патината,т.е. не придава чак такива драстични разлики в звука.Преди време мой приятел ми беше дал сета си Зилджани да го ползвам-чинели на повече от 30год. се бяха наслоили с какво ли не + отвратителната смрад на цигари,защото собственика им е пушач.Попитах дали да ги изчистя и той ми разреши....след което не намерих особена разлика в звука.Същото се случи и като си взех един стар 14"К дарк краш с брилянтно покритие,което под годините наслоени мръсотия и патина не се и забелязваше.Според мен е до изработката на чинела,а щом казваш,че наковаването на твоя прилича на сериите Аведис,значи е висок клас ,а не от евтините-"sheet bronze" .А ти както описваш звука за 14" ми прилича по-скоро на чинел от по-евтините серии,защото за такъв малък размер и тънък както казваш,би следвало да е лесно избухлив и с подчертани по-високи честоти,особено от 17"А къстъм.Но просто технологиите с които са изработвали чинелите или по-скоро сплавите и тяхното отношение,би следвало да е причина за това.Лесно може да се сравнят един и същи размер стар Аведис краш с новия модел на Аведис-старият дори и изчистен ще звучи по-ниско.

Всичко това е малко странно,но се надяваме да видим снимки :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чинелът си е баш sheet bronze, сакън да не дава Господ, не е cast. :offtopic-001: Избухлив си е достатъчно на високи, НО дава засилени ниски честоти при свирене не по ръба му. Естествено може да са от моите субективни възприятия на звука. Психофизичен закон на Вебер-Фехнер разбираш ли... :girl_cray2:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакай малко......аз до колкото разграничавам двете категории-"sheet" са ДОпрофесионалните евтини серии,а "cast" са скъпите професионални чинели- 80% бронз,20% мед и следи от сребро и други алабализми.Та...ти казваше,че наковаването е като на Аведис....аз малко се обърках :offtopic-001:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

sheet не са ли изработените от парчета бронз след продължително разточване и последващо коване, а cast - тези, които направо ги отливат в калъп?

 

ПП - сега проверих в сайта на ZIldjian - Обратното е :offtopic-001: Разменил съм им местата просто.

Редактирано от marin_zhelezov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Хора, някой би ли ми казал горе-долу сносно ли звучат нещата на paiste 101 brass и колко струват в БГ.По принцип съм начинаещ и не ми трябва кой знае какъв звук, тоест търся си нещо на ниска цена, за да ми върши работа на репетиции.Предварително благодаря:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.