boreto Отговорено Август 2, 2008 Отговорено Август 2, 2008 Ако ще са ти първи по-прилични чинели - стават. Цената е добра Цитирай
marin_zhelezov Отговорено Август 16, 2008 Отговорено Август 16, 2008 Абе хора, когато си взех Пърл-а навремето с него вървеше и един краш Zildjian. Та, самият краш е тънък като го гледам (за любителите на чужди езици - thin crash ) и е към 14 инча. Въпросът ми е някой има ли идея каква серия на Zildjian може да бъде. Чинелът е доста възрастен 10+ годинки ако не и повече, мръсничък е, направо е зелен вече, но ме е страх да го изчистя, за да не му прецакам готиния тъмен звук, който се получава от наслагванията с времето по него. На самия чинел не пише нищо, не е отпечатано лого, просто е гравирано Zildjian. Сега лого навремето може и да е имало, но да се е изтрило. Инъче гравираното име на фирмата си стои. Крашът е хубав, много хубав, звукът му е доста пробивен като за 14 инчов, което ме изненадва и "трещи" доста силно и отчетливо и при най-лекия удар. Някакви идеи каква серия може да е? Цитирай
vihro Отговорено Август 17, 2008 Отговорено Август 17, 2008 (Редактирано) Изчисти го и снимай да му видим наковаването Един приятел ми беше дал старите си Аведиси и точно както и ти описваш твоя-с времето са се били насложили какви ли не мръсотии,патина + смрад на цигари,която аз мразя и като му ги изчистих звукнаха жестоко.Тогава се зарибих по звука на старите Аведис райдове и си взех такъв. Редактирано Август 17, 2008 от vihro Цитирай
Mogila Отговорено Август 18, 2008 Отговорено Август 18, 2008 Може и К да е трябва да се види накованото Цитирай
marin_zhelezov Отговорено Октомври 22, 2008 Отговорено Октомври 22, 2008 (Редактирано) Никакво К не е, не се вижда ръчно коване. Та, чинелът дълго време не беше у мен. Току що си го прибрах и веднага разгледах гравирания надпис: http://www.vintagecymbalguide.com/images/c..._1_stamp_th.jpg Интересното е, че надписът не е изписван с лазер, а е гравиран (дълбан в метала). Та, над този надпис пише Тrixon: http://www.trixondrums.de/trixon/t_ingo21.jpg (тук "Тrixon" стои под надписа, на моя чинел е над него). Интересно ми е просто какъв точно (стар) клас на Zildjian e чинелът. Явно е на доста годинки (имам го от един много добър мой приятел барабанист). Ако някой знае, нека дава инфо. Мерси Редактирано Октомври 22, 2008 от marin_zhelezov Цитирай
boreto Отговорено Октомври 23, 2008 Отговорено Октомври 23, 2008 Изглежда чинелчето е доста "винтидж", имаше един пич който продаваше тук във форума нещо подобно, само че перфектно излъскано. Там също надписа не беше лазерно гравиран, а по-скоро щампован. Демек смятай чинела на колко лазарника е Но пък потвърждава правилото за качеството на старите неща от преди времената на ширпотребата. Цитирай
vihro Отговорено Октомври 23, 2008 Отговорено Октомври 23, 2008 Според мен и твоят чинел и този, който продаваше Данчо /drumvarna/,са произведени от работници във фабриките на Зилджан в USA или в старата фабрика на Зилджан в Истанбул.Дали просто като експеримент или с цел "под масата" да се изнесе за някой приятел .....Разбира се не могат да инкрустират марката "Zildjian" "Emperor" преди време беше разказал една история за негов приятел, ако не се лъжа,който притежава по същия способ произведен в Истанбул 10 или 11" хай-хет.Наред със старата "К" серия на Зилджан някой е решил явно да направи нещо ново Старите неща нали нямат серийни номера,сега мисля контрола е доста по-строг. Най-важното е,че тези антики звучат убийствено Цитирай
marin_zhelezov Отговорено Ноември 2, 2008 Отговорено Ноември 2, 2008 (Редактирано) Събота ще кача снимки на чинела - не е чистен от 20+ (ако не и 30+) години и е тъмно-зелено-кафяв на цвят. Чух, че някой барабанисти заравяли чинелите си за по година - две в някоя градина и ги вадят после доста изцапани (и оксидирани с патина). Следва въпрос как това влияе на звука? Като се замисля - църковните камбани са насъбрали и те доста патина по себе си, но това не им пречи да се чуват на десетки километри. Като сравнение мога да кажа следното. По принцип по-големите като размер и дебелина чинели звучат по-дълбоко (с нюанс към по-ниските честоти) поради по-голямата маса, която вибрира. Наскоро се сдобих с един 17" A Custom Projection Crash на Zildjian (вижте подписа ми ), който си е идеално чист и лъснат, както майка го е изковала, без прашинка по него. От друга страна имам този въпросен 14" краш от същата фирма (и със същото наковаване, но без сериен номер - на доста годинки е), който както по-горе написах е буквално зелен. Не е най-приятната гледка за гледане, нито за мирисане дори, но ето равносметката: 17" е към 2 пъти по-дебел от 14" и естествено с по-голям диаметър (17>14). Така. Очакването е 17ката да звучи много по-плътно, дебело и тъмно (dark) отколкото 14". От 14 се очаква по-ниско волюме, по-кратко отзвучване (sustain) и доста по-ярък и светъл (bright) звук. Какво обаче излезе в действителност като ги сравних 2та чинела: 17" наистина звучи доста силно (освен това е и projection) поради голямата си маса, 14" наистина е мааалко по-тих и с по-кратко отзвучаване, обяснимо с пластовете патина по него, които убиват може би част от вибрациите. НО !!! Характерът на звука им няма нищо общо с очакваното. 14" звучи МНОГО по-тъмно и плътно от изчистения и лъснат 17", който звучи светло както се очаква от един A Custom. Обяснението за това идва или от самата изработка на 14" (за 3ти път - много е стар и не се знае в коя фабрика е произвеждан) или с многото мръсотия по него, или и 2те. Потъмняването на звука е толкова силно, че 14" може да се ползва безпроблемно и за райд - отчетливостта на ударите по него е голяма, при по-силно свирене "точката" (ping) не се губи (което се случва ако се ползва 17" като райд без съобразена динамика) а напротив - запазва се и се чува едно постепенно насищане с доста тъмни ниски тонове като фон. От този красавец (е грозничък е с мръсотията) би станал един чудесен джаз райд в сегашното му състояние (само камбанката му звучи малко глухо - кован е за краш все пак). Но краш характеристиките му са запазени също така. Нещо интересно - при бързо свирене по 14" (при водене по него по ръба) отделните удари се чуват доста отчетливо един от друг и не се сливат както е при 17". Това може да се очаква поради по-малкия размер на чинела, но според мен патината убива достатъчно от вибрациите на по-високите тонове и това води до тази отчетливост на всеки удар (бил той по периферията или тялото на чинела). Това е от мен. Ако някой е имал подобен опит нека сподели по-подробно. Редактирано Ноември 2, 2008 от marin_zhelezov Цитирай
vihro Отговорено Ноември 4, 2008 Отговорено Ноември 4, 2008 Според мен не е от патината,т.е. не придава чак такива драстични разлики в звука.Преди време мой приятел ми беше дал сета си Зилджани да го ползвам-чинели на повече от 30год. се бяха наслоили с какво ли не + отвратителната смрад на цигари,защото собственика им е пушач.Попитах дали да ги изчистя и той ми разреши....след което не намерих особена разлика в звука.Същото се случи и като си взех един стар 14"К дарк краш с брилянтно покритие,което под годините наслоени мръсотия и патина не се и забелязваше.Според мен е до изработката на чинела,а щом казваш,че наковаването на твоя прилича на сериите Аведис,значи е висок клас ,а не от евтините-"sheet bronze" .А ти както описваш звука за 14" ми прилича по-скоро на чинел от по-евтините серии,защото за такъв малък размер и тънък както казваш,би следвало да е лесно избухлив и с подчертани по-високи честоти,особено от 17"А къстъм.Но просто технологиите с които са изработвали чинелите или по-скоро сплавите и тяхното отношение,би следвало да е причина за това.Лесно може да се сравнят един и същи размер стар Аведис краш с новия модел на Аведис-старият дори и изчистен ще звучи по-ниско. Всичко това е малко странно,но се надяваме да видим снимки Цитирай
marin_zhelezov Отговорено Ноември 5, 2008 Отговорено Ноември 5, 2008 Чинелът си е баш sheet bronze, сакън да не дава Господ, не е cast. Избухлив си е достатъчно на високи, НО дава засилени ниски честоти при свирене не по ръба му. Естествено може да са от моите субективни възприятия на звука. Психофизичен закон на Вебер-Фехнер разбираш ли... Цитирай
vihro Отговорено Ноември 5, 2008 Отговорено Ноември 5, 2008 Чакай малко......аз до колкото разграничавам двете категории-"sheet" са ДОпрофесионалните евтини серии,а "cast" са скъпите професионални чинели- 80% бронз,20% мед и следи от сребро и други алабализми.Та...ти казваше,че наковаването е като на Аведис....аз малко се обърках Цитирай
marin_zhelezov Отговорено Ноември 5, 2008 Отговорено Ноември 5, 2008 (Редактирано) sheet не са ли изработените от парчета бронз след продължително разточване и последващо коване, а cast - тези, които направо ги отливат в калъп? ПП - сега проверих в сайта на ZIldjian - Обратното е Разменил съм им местата просто. Редактирано Ноември 5, 2008 от marin_zhelezov Цитирай
vihro Отговорено Ноември 5, 2008 Отговорено Ноември 5, 2008 Абе дай снимки най-добре,че да видим колко е черен дявола п.п. само не знам защо е така приказката-навсякъде го представят червеничък Цитирай
samuil Отговорено Февруари 17, 2009 Отговорено Февруари 17, 2009 Хора, някой би ли ми казал горе-долу сносно ли звучат нещата на paiste 101 brass и колко струват в БГ.По принцип съм начинаещ и не ми трябва кой знае какъв звук, тоест търся си нещо на ниска цена, за да ми върши работа на репетиции.Предварително благодаря Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.