CyberGene Публикувано Февруари 15, 2010 Публикувано Февруари 15, 2010 Значи искам само да уточня максимално един акорд, понеже не очаквах чак такъв отзвук по темата. Акордът, който съм писал като Dm7b5/11, макар и функционално да е такъв, аз реално го свиря в записа като Abmaj7(b5)/D, т.е. не свиря фа-то. Отбелязвам това, защото макар и функционално да е Dm7b5, все пак позволява и по-голяма свобода и различна интерепретация, тъй като му липсва терцовият тон Написах го за улеснение, защото виждате реалният акорд каква сигнатура има Цитирай
Tozi Отговорено Февруари 15, 2010 Отговорено Февруари 15, 2010 (Редактирано) Ми хайде помислете си. Има една подобна тема в теоретичния - Jazz 'n' Samba. Ето сега и тука. Мене ако питате оставете всичко при джема. И се включвайте повече. За да има обяснения трябва да има конкретен повод за тях. Abmaj7/D = Dm7b5(11) = Bb13=...... А и Cyber не се отказвай от музиката. Това което музиката може да ти даде нищо друго не може. Редактирано Февруари 15, 2010 от Tozi Цитирай
CyberGene Отговорено Февруари 15, 2010 Автор Отговорено Февруари 15, 2010 Abmaj7/D = Dm7b5(11) = Bb13=...... Абе не са съвсем еквивалентни, по-скоро е Abmaj7(b5)/D = Dm7b5. Но идеята наистина е в крайна сметка да се подчертае, че ладът е Фа-мелодичен минор. Акордите по тая скала са енхармонични: Fm-maj7 Gm7b9 Abmaj7(#5) Bb7#11 C7#5 Dm7b5(#11) Ealt Цитирай
Tozi Отговорено Февруари 15, 2010 Отговорено Февруари 15, 2010 Да. Зависи от баса и функцията на акорда. В твоят случай "Abmaj7(b5)/D = Dm7b5" за мен функционира като anticipation на Bb7 (или Bb7/D). Цитирай
Ивелин Отговорено Февруари 15, 2010 Отговорено Февруари 15, 2010 (Редактирано) Нали нямало такъв акорд според Пешо: maj7(b5)? За повече инфо - кликни в/у емотиконката Редактирано Февруари 15, 2010 от Ивелин Цитирай
Tozi Отговорено Февруари 15, 2010 Отговорено Февруари 15, 2010 Виж темата за крокодила в другия раздел. Цитирай
CyberGene Отговорено Февруари 15, 2010 Автор Отговорено Февруари 15, 2010 Не съм сигурен има ли или няма maj7b5 акорд, това теоретиците трябва да го разнищят, но в моя случай просто не искам да има чистата квинта - трябва да отсъства #11 значи, че слагаме 11-ка, ама чистата квинта остава, а на мен тя ми бърка в звученето на акорда Искам да я няма! Ето го акордът написан тон по тон (от ниско към високо), а пък вие кажете как трябва да бъде обозначен: D - Ab - C - D - G Да кажем, че може да се събере в една октава като D - G - Ab - C. Вероятно друго изписване на акорда би било D7sus(b5), но със сигурност квинтата е понижена, друг вариант няма и на мен не ми звучи там с чисто ла. П.П. Всъщност и в двата варианта на изписване на акорда - като слеш и като нормален - се налага използването на b5: Abmaj7(b5)/D - идеята е, че ако няма b5, ще трябва да се подразбере квинтовият тон ми-бемол (което не е част от фа-мелодичен минор, което е ладът, който искам да се изсвири върху този акорд) и това е грешно. D7sus(b5) - тук пък ако нямам b5 ще се подразбере квинтов тон ла, който също не е част от фа-мелодичен минор. Затова бях записал акорда просто като Dm7b5, което е най-стандартното джазово означение и което автоматично подразбира фа-мелодичен минор. Но тъй като ми се искаше в акорда да отсъства като звучене терцовият тон фа, затова се наложи да използвам по-извратени означения Цитирай
Tozi Отговорено Февруари 15, 2010 Отговорено Февруари 15, 2010 Евгени спокойно! Ивелин много обича да мъти водите . Акорда ти е Abmaj7b5/D и вече се разбрахме че си е просто Bb13 с D в баса (заради акорда който следва). Акорд maj7b5 съществува и е именно този който ти описваш - мажорен септакорд с понижена пета степен. мажорен септакорд=1 3 5 7 мажорен септакорд с понижена пета степен=1 3 b5 7 Цитирай
kitaratapesho Отговорено Февруари 15, 2010 Отговорено Февруари 15, 2010 (Редактирано) Нали нямало такъв акорд според Пешо: maj7(b5)? За повече инфо - кликни в/у емотиконката Акордът, който ти описваш би трябвало да произлиза от следната скала: C D E F Gb A B C Как се нарича тя, на коя гама е лад (или е гама) и къде/кога се използва? Защото Cmaj7/#11 може да произлиза от: C D E F# G A B C lydian, четвърти лад на натуралния мажор. C D E F# G# A B C lydian augmented,трети лад на мелодичния минор. Успехи на всички! П.П. Разбира се, че всеки има право да си означава каквото иска - както иска. Въпросът е, че ако някой ден напишеш аранжимент за биг бенд, отделни щимове за всеки музикант, и имаш 10 минути за репетиране на парчето - ще се стремиш да бъдеш максимално точен в означенията. Редактирано Февруари 15, 2010 от kitaratapesho Цитирай
Ивелин Отговорено Февруари 15, 2010 Отговорено Февруари 15, 2010 (Редактирано) Не знам как се казва, но знам, че акордите произлизат от скалите, както и обратното. Нали така, Tozi? (цитирам те по спомени) Виж темата за крокодила в другия раздел. Видях я. Там си постнал акордовите символи, от които видях, че maj7(b5) и maj7(#11) са различни акорди: Реално, в темата, която бях пуснал преди, говорех точно за същия maj7(b5) (за който Пешо ме апострофира), а не за maj7(#11), който на снимката има и квинта... kitaratapesho & Tozi - разберете се, че предизвиквате обърквания! Редактирано Февруари 15, 2010 от Ивелин Цитирай
CyberGene Отговорено Февруари 15, 2010 Автор Отговорено Февруари 15, 2010 Ще взема да попреместя някои от последните мнения в други теми в теоретичния, щото доста объркват и вкарват много "шум", а идеята е да се поджеми Цитирай
kitaratapesho Отговорено Февруари 15, 2010 Отговорено Февруари 15, 2010 (Редактирано) kitaratapesho & Tozi - разберете се, че предизвиквате обърквания! Ивелине, нямам интереси в сферата на дървеното философстване. Всеки да използва каквото го кефи, стига да работи за него. Когато си отговориш на този въпрос: C D E F Gb A B C Как се нарича тя, на коя гама е лад (или е гама) и къде/кога се използва? , ще ти се изясни всичко. Поздрави. Редактирано Февруари 15, 2010 от kitaratapesho Цитирай
Ивелин Отговорено Февруари 15, 2010 Отговорено Февруари 15, 2010 (Редактирано) Отговорих си: 5-тото обръщение на lydian(b9) Всеки да използва каквото го кефи, стига да работи за него. Ами то Fmaj7(b5) идеално си работеше за мен (като ясно показва, че няма квинта, за разлика от Fmaj7(#11), който куп хора биха го изсвирили и с квинта, както следва от примера на Tozi), но това не ти попречи да ме апострофираш. Не говорим за дървено философстване, а изясняваме амплитудата на връзката м/у скали и акорди. п.п. Преди малко беше писал за биг-бенд и прима виста - именно заради това написах акорда с най-ясно и успоредно с това кратко означение, а именно, че квинта в акорда е умалена. Редактирано Февруари 15, 2010 от Ивелин Цитирай
kitaratapesho Отговорено Февруари 15, 2010 Отговорено Февруари 15, 2010 Напускам това безумие. Успех на всички! Пешо Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.