bad_metal923 Публикувано Декември 29, 2009 Публикувано Декември 29, 2009 Интересува ме , в кое точно Cry Baby 535 Q е по-добър от стандартното Crybaby и заслужават ли си парите за него? Четох някои ревюта, където се казва ,че Cry Baby 535 Q има доста повече функции, има някакъв Q-Filter който може да настройва ефектът да звучи по различен начин - 6 различни позиции. Струва ли си човек да даде 2 пъти повече заради тази разлика?Не се ли губи по този начин автентичния класически звук на уа-педал като GCB-95, с който са свирили Jimi Page и Hendrix? Цитирай
Baby Thomas Отговорено Декември 29, 2009 Отговорено Декември 29, 2009 А ти би ли си купил АМР само с волюм копче и нищо друго? Цитирай
TONY Отговорено Декември 29, 2009 Отговорено Декември 29, 2009 ^ Да, много хора си купуват амп само с волюм. (Справка - отдел продажби на Фендер) Както има и такива, които си купуват с 5, 10, 12 и тн канала, екстри. Аз в момента чакам новият си Къстъм 2010 Дочле Густо амп. Ал тюб - 20 канала с 10 ефекта, плюс кафе машина за Капучино, Мокачино, Лакиато и тн. Просто така ме кефи. Към питащият - сам не можа ли да си отговориш? Трябват ти повече екстри - плащаш си. Трябва ти просто уауа - взимаш си класика. Simple as that. Толкова е просто. Цитирай
Бицев Отговорено Декември 30, 2009 Отговорено Декември 30, 2009 (Редактирано) Ха, ха - помня времето, когато Cry Baby значеше VOX Това именно е 'класическият' / оригинален уа педал, казват че Джим Дънлоп го копирал, пък по-късно платил лиценз за правата или нещо подобно... няма значение. Разликата: никакви 'нови функции', просто за няколко параметри са направени възможни фини настройки в 535Q, та музикантът да може да си изкусури точно какъвто вариант на 'уа' ефект му харесва. Когато нямаше такъв модел, параметрите бяха подбрани за най-харесвания тогава звук и фиксирани (представи си много копчета, всичките залепени с тиксо да не се пипат). И все пак се пипаха: музикантът не го свърта и все човърка да подобрява нещо По мое време се сменяха съпротивления и кондензатори (особено последните), да се докара "по-изразено" УА (нещо като 'уи-уи' вместо стандартното 'оа-оа'). Повечето от великите са го правили - сами или с познати техници, особено Хендрикс и Пейдж (послендият си е малко жичкаджия и тон-инженер, който не знае; та си е донатъкмявал и 'уа'-то). Като се усещат за тези вездесъщи модификации, Дънлоп пускат един модел 95Q (свирил съм навремето с такъв - 'направи си сам' копиран от купешки), където е изведено едно допълнително потенциометърче за регулиране на Q-фактора. За това мистично "Q": не е филтър, а параметър. Самият педал е филтър (band-pass, на езика на инженерите), т.е. пропуска само определена честотна лента и занижава всички честоти извън нея. Като 'квакаме' - местим тази честотна лента по звуковия диапазон. Без да навлизаме в технически подробности, Q-факторът на един такъв филтър показва колко е широка лентата и колко е разликата в пропуснатия (или усилен) сигнал спрямо не-пропуснатия (затихнат). Ако си го представиш като графика с форма на камбана - колко е висока и тясна гърбицата (или пък ниска и разлята). Звуково в първия случай ефектът е много по-изявен, във втория - по-умерен или слабо загатнат. Ясно е, че за различна музика и различен вкус и едното и другото може да са за предпочитане. Затова в 535Q има възможност за подбор. Има също регулации 'откъде-докъде' да работи ефектът (спрямо пълния диапазон на китарата). (Това стана важно с масовото използване на нестандартни настройки, особено отпуснати по-ниско, както и баритонови и 7-струнни китари). С две думи: този модел не е просто маркетингова измишльотина за вземане на пари от наивни музиканти, той си дава някои предимства, за онези на които разнообразието и фината настройка е приоритет. Разбира се, добавените компоненти не струват колкото целия педал без тях (не са повече от 20% от базовата себестойност), но цената отразява търсенето и ценността на такива настройки в очите на ползувателите им. Не бива да се забравя, че и без допълнителните настройки, един 'уа' педал (от каквато и да е марка и модел) е изключително богато изразно средство с почти неизчерпаеми възможности. Толкова много може да се направи с 'простия' 95-модел, че ако някой му е изчерпал възможностите - да ми се похвали в ЛС да му дам няколко задачки за домашно И последно: има малка разлика между моделите 'original' и 'classic' (някои я намират за голяма и важна разлика). Лично препоръчвам последния, в номера на модела трябва да пише 95F. Това F е за 'Fasel' и мнозина го боготворят като някаква магия. Не е нищо особено, но се чува разликата в звука. Работата е следната: в схемата има една бобина (дросел), която в старите (от времето на VOX) педали е от някаква марка Fasel. Има малка разлика в индуктивността, вероятно и в други характеристики на този компонент - но е оказал достатъчно влияние на звука, та Дънлоп да го издирят и вложат в отделен модел, който се твърди да прилича повече на Хендриксовия звук, отколкото педалите без буква F. Мисля, че съм срещал по каталозите за китарни чаркове да се продават отделно бобини Fasel за смяна 'направи си сам'. Както вече казаха и други - въпрос на свободен избор: едни предпочитат много настройки и много екстри. За мен лично идеалното устройство има само едно копче. На него пише 'ON'. И като го натиснеш... - работи, дагое..!!! 'Простите' модели classic и original също подлежат на много лесни донастройки и модификации с лесно достъпни части и елементарни умения с поялник. Но както споменах: нека първо се научим да свирим с него както е направен, после да го бъзикаме и подобряваме. Или да си купим нов с 1000 копчета... На слука! Редактирано Декември 30, 2009 от Бицев Цитирай
Valserp Отговорено Декември 30, 2009 Отговорено Декември 30, 2009 (Редактирано) 535 Q не губи "класическия" звук на GCB-95, просто защото 535Q е GCB-95, с няколко много удобни добавки, които аз лично много харесвам. И между другото - 535Q моделите си идват със споменатия от Бицев "Fasel". Относно цената - преценяваш си сам - ползваш ли достатъчно Уа, за да дадеш повечко пари, или ти трябва едно "стандартно" за от време на време? BTW наскоро във форума се продаваше 535Q за 180лв. Ако не се е продал още - може и да ти излезе късметът. Редактирано Декември 30, 2009 от Valserp Цитирай
Yves Отговорено Декември 30, 2009 Отговорено Декември 30, 2009 А някой пробвал ли е сигначър моделите на Дънлоп? Слаш, Хамет, Зак, Дайм? Слушал съм ги в ютюб, ама си е друго някой да сподели впечатления като ги е пробвал всичките, или поне 2-3 от тях. Цитирай
EAmechaniX Отговорено Декември 30, 2009 Отговорено Декември 30, 2009 Аз съм имал педала на Zakk и мога да добавя, че това нещо е направено да се чува добре само с диста. Т.е. не се губят много от честотите, които се губят със стандартното уа, но за чисти фънкажни бленди не става. Тогава пък се губи от стандартното уа, което сме свикнали да чуваме. Друг важен момент в гиъра на Зак е овърдрайва, който използва, и който е част от цялостната настройка на гиъра. Педала е направен така, че когато се включи, да не реже от ниските честоти, както са направени повечето овърдрайви, дори леко ги повишава, защото както всички знаем Зак често свири с натиснато уа. Уато за жици е много готино и силно го препоръчвам ако ви изпадне. Цитирай
Baby Thomas Отговорено Декември 30, 2009 Отговорено Декември 30, 2009 Аз съм пробвал original, classic, 535Q хром, Хендрикс сигначър и едно Морли. Дънлоп 535Q е най-яко (офкорз!), защото може да се донаглася! Разликата между ориджинал и класик е точно колкото и между две бройки ориджинал (а такива съм пробвал 4-5 броя). Има разлика, ама каква точно и в коя посока... никаква магия няма, просто малко по различно EQ все едно имаш. Същото е с на Хендрикс модела (Дънлоп-ския) - не е същото като original, ама не е и кой знае какво по-друго. Общо взето плащаш 100$ за табелката. Туй-то. Цитирай
Eralian Отговорено Януари 2, 2010 Отговорено Януари 2, 2010 (Редактирано) Jimi Page и Hendrix? Май искаше да кажеш Jimi Hendrix и Jimmy Page. Редактирано Януари 2, 2010 от Eralian Цитирай
gueorgues Отговорено Януари 4, 2010 Отговорено Януари 4, 2010 В този ред на мисли (и след тези подробни лекции) - как е по-добре да се подредят следните два ефекта (малко е тъп въпросът, но ако щете вярвайте - за 15 години свирене - не съм пипал Уа педал). Та единственото, което в момента ползвам е овърдрайв и ако го комбинирам с Уа, кое да сложа първо, кое второ? Най-вероятно ще взема Класик, защото съм традиционалист и други настройки не ползвам. Цитирай
synchu Отговорено Януари 4, 2010 Отговорено Януари 4, 2010 Стандартната подредба е първо Уа, после дист Нищо не ти пречи да пробваш и другата . 95 на мен винаги ми е харесвал повече. Простичко и лесничко. Това явно идва с напредването на възрастта обаче - или по-скоро скъсяването на времето, с което разполагам. Цитирай
anadem Отговорено Януари 4, 2010 Отговорено Януари 4, 2010 От няколко години свиря с 535Q и не се оплаквам . Освен всички споменати неща до момента 535Q има една boost феункция, която в определени случаи е доста използваема - едно червено копче отстрани, което мисля, че липсва при GCB-95. Да имаш контрол върху типа звук е много хубаво, особено ако свириш често с различни китари/ампове, но честно казано аз съм си избрал определени настройки и ги променям само ако свиря с нов амп и уа-то осезаемо ме дразни мързела си е основен фактор както винаги. Цитирай
gueorgues Отговорено Януари 4, 2010 Отговорено Януари 4, 2010 В такъв случай, някой има ли информация за VOX 847 - има ли в него Fasel или няма. Пробвал ли го е и как му сe струва сравнен с Dunlop Classic/original? (Гледам че са пуснали VOX 845 - малко по-евтин, но разлика между двата не виждам освен в теглото (845 е по-лек с около 650 грама!!!), но не е ясно на какво се дължи). Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.