Jump to content
Българският форум за музиканти

Cry Baby Gcb-95 "classic" или Cry Baby 535 Q


bad_metal923

Recommended Posts

Интересува ме , в кое точно Cry Baby 535 Q е по-добър от стандартното Crybaby и заслужават ли си парите за него? Четох някои ревюта, където се казва ,че Cry Baby 535 Q има доста повече функции, има някакъв Q-Filter който може да настройва ефектът да звучи по различен начин - 6 различни позиции. Струва ли си човек да даде 2 пъти повече заради тази разлика?Не се ли губи по този начин автентичния класически звук на уа-педал като GCB-95, с който са свирили Jimi Page и Hendrix?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Да, много хора си купуват амп само с волюм. (Справка - отдел продажби на Фендер)

Както има и такива, които си купуват с 5, 10, 12 и тн канала, екстри.

Аз в момента чакам новият си Къстъм 2010 Дочле Густо амп.

Ал тюб - 20 канала с 10 ефекта, плюс кафе машина за Капучино, Мокачино, Лакиато и тн.

Просто така ме кефи.

 

Към питащият - сам не можа ли да си отговориш?

Трябват ти повече екстри - плащаш си.

Трябва ти просто уауа - взимаш си класика.

Simple as that. Толкова е просто.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ха, ха - помня времето, когато Cry Baby значеше VOX :thumbs_up: Това именно е 'класическият' / оригинален уа педал, казват че Джим Дънлоп го копирал, пък по-късно платил лиценз за правата или нещо подобно... няма значение.

 

Разликата: никакви 'нови функции', просто за няколко параметри са направени възможни фини настройки в 535Q, та музикантът да може да си изкусури точно какъвто вариант на 'уа' ефект му харесва. Когато нямаше такъв модел, параметрите бяха подбрани за най-харесвания тогава звук и фиксирани (представи си много копчета, всичките залепени с тиксо да не се пипат).

 

И все пак се пипаха: музикантът не го свърта и все човърка да подобрява нещо :D По мое време се сменяха съпротивления и кондензатори (особено последните), да се докара "по-изразено" УА (нещо като 'уи-уи' вместо стандартното 'оа-оа'). Повечето от великите са го правили - сами или с познати техници, особено Хендрикс и Пейдж (послендият си е малко жичкаджия и тон-инженер, който не знае; та си е донатъкмявал и 'уа'-то).

 

Като се усещат за тези вездесъщи модификации, Дънлоп пускат един модел 95Q (свирил съм навремето с такъв - 'направи си сам' копиран от купешки), където е изведено едно допълнително потенциометърче за регулиране на Q-фактора.

 

За това мистично "Q": не е филтър, а параметър. Самият педал е филтър (band-pass, на езика на инженерите), т.е. пропуска само определена честотна лента и занижава всички честоти извън нея. Като 'квакаме' - местим тази честотна лента по звуковия диапазон. Без да навлизаме в технически подробности, Q-факторът на един такъв филтър показва колко е широка лентата и колко е разликата в пропуснатия (или усилен) сигнал спрямо не-пропуснатия (затихнат). Ако си го представиш като графика с форма на камбана - колко е висока и тясна гърбицата (или пък ниска и разлята). Звуково в първия случай ефектът е много по-изявен, във втория - по-умерен или слабо загатнат.

 

Ясно е, че за различна музика и различен вкус и едното и другото може да са за предпочитане. Затова в 535Q има възможност за подбор. Има също регулации 'откъде-докъде' да работи ефектът (спрямо пълния диапазон на китарата). (Това стана важно с масовото използване на нестандартни настройки, особено отпуснати по-ниско, както и баритонови и 7-струнни китари). С две думи: този модел не е просто маркетингова измишльотина за вземане на пари от наивни музиканти, той си дава някои предимства, за онези на които разнообразието и фината настройка е приоритет. Разбира се, добавените компоненти не струват колкото целия педал без тях (не са повече от 20% от базовата себестойност), но цената отразява търсенето и ценността на такива настройки в очите на ползувателите им.

 

Не бива да се забравя, че и без допълнителните настройки, един 'уа' педал (от каквато и да е марка и модел) е изключително богато изразно средство с почти неизчерпаеми възможности. Толкова много може да се направи с 'простия' 95-модел, че ако някой му е изчерпал възможностите - да ми се похвали в ЛС да му дам няколко задачки за домашно :)

 

И последно: има малка разлика между моделите 'original' и 'classic' (някои я намират за голяма и важна разлика). Лично препоръчвам последния, в номера на модела трябва да пише 95F. Това F е за 'Fasel' и мнозина го боготворят като някаква магия. Не е нищо особено, но се чува разликата в звука. Работата е следната: в схемата има една бобина (дросел), която в старите (от времето на VOX) педали е от някаква марка Fasel. Има малка разлика в индуктивността, вероятно и в други характеристики на този компонент - но е оказал достатъчно влияние на звука, та Дънлоп да го издирят и вложат в отделен модел, който се твърди да прилича повече на Хендриксовия звук, отколкото педалите без буква F. Мисля, че съм срещал по каталозите за китарни чаркове да се продават отделно бобини Fasel за смяна 'направи си сам'.

 

Както вече казаха и други - въпрос на свободен избор: едни предпочитат много настройки и много екстри. За мен лично идеалното устройство има само едно копче. На него пише 'ON'. И като го натиснеш... - работи, дагое..!!! :) 'Простите' модели classic и original също подлежат на много лесни донастройки и модификации с лесно достъпни части и елементарни умения с поялник. Но както споменах: нека първо се научим да свирим с него както е направен, после да го бъзикаме и подобряваме. Или да си купим нов с 1000 копчета...

 

На слука!

 

:greenangel:

Редактирано от Бицев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

535 Q не губи "класическия" звук на GCB-95, просто защото 535Q е GCB-95, с няколко много удобни добавки, които аз лично много харесвам.

 

И между другото - 535Q моделите си идват със споменатия от Бицев "Fasel".

 

Относно цената - преценяваш си сам - ползваш ли достатъчно Уа, за да дадеш повечко пари, или ти трябва едно "стандартно" за от време на време?

 

BTW наскоро във форума се продаваше 535Q за 180лв. Ако не се е продал още - може и да ти излезе късметът.

Редактирано от Valserp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой пробвал ли е сигначър моделите на Дънлоп? Слаш, Хамет, Зак, Дайм? Слушал съм ги в ютюб, ама си е друго някой да сподели впечатления като ги е пробвал всичките, или поне 2-3 от тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм имал педала на Zakk и мога да добавя, че това нещо е направено да се чува добре само с диста. Т.е. не се губят

много от честотите, които се губят със стандартното уа, но за чисти фънкажни бленди не става. Тогава пък се

губи от стандартното уа, което сме свикнали да чуваме. Друг важен момент в гиъра на Зак е овърдрайва, който

използва, и който е част от цялостната настройка на гиъра. Педала е направен така, че когато се включи, да не реже

от ниските честоти, както са направени повечето овърдрайви, дори леко ги повишава, защото както всички знаем Зак

често свири с натиснато уа.

Уато за жици е много готино и силно го препоръчвам ако ви изпадне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм пробвал original, classic, 535Q хром, Хендрикс сигначър и едно Морли. Дънлоп 535Q е най-яко (офкорз!), защото може да се донаглася!

Разликата между ориджинал и класик е точно колкото и между две бройки ориджинал (а такива съм пробвал 4-5 броя). Има разлика, ама каква точно и в коя посока... никаква магия няма, просто малко по различно EQ все едно имаш.

Същото е с на Хендрикс модела (Дънлоп-ския) - не е същото като original, ама не е и кой знае какво по-друго. Общо взето плащаш 100$ за табелката. Туй-то. :thumbs_up:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В този ред на мисли (и след тези подробни лекции) - как е по-добре да се подредят следните два ефекта (малко е тъп въпросът, но ако щете вярвайте - за 15 години свирене - не съм пипал Уа педал). Та единственото, което в момента ползвам е овърдрайв и ако го комбинирам с Уа, кое да сложа първо, кое второ? Най-вероятно ще взема Класик, защото съм традиционалист и други настройки не ползвам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стандартната подредба е първо Уа, после дист :girl_cray2: Нищо не ти пречи да пробваш и другата :girl_cray2:.

 

95 на мен винаги ми е харесвал повече. Простичко и лесничко. Това явно идва с напредването на възрастта обаче - или по-скоро скъсяването на времето, с което разполагам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От няколко години свиря с 535Q и не се оплаквам :girl_cray2:. Освен всички споменати неща до момента 535Q има една boost феункция, която в определени случаи е доста използваема - едно червено копче отстрани, което мисля, че липсва при GCB-95.

 

Да имаш контрол върху типа звук е много хубаво, особено ако свириш често с различни китари/ампове, но честно казано аз съм си избрал определени настройки и ги променям само ако свиря с нов амп и уа-то осезаемо ме дразни :girl_cray2: мързела си е основен фактор както винаги.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В такъв случай, някой има ли информация за VOX 847 - има ли в него Fasel или няма. Пробвал ли го е и как му сe струва сравнен с Dunlop Classic/original?

(Гледам че са пуснали VOX 845 - малко по-евтин, но разлика между двата не виждам освен в теглото (845 е по-лек с около 650 грама!!!), но не е ясно на какво се дължи).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.