Jump to content
Българският форум за музиканти

Доминантно-Лидийска теория за музиката


Recommended Posts

Вижте каква интересна статия. Направо обръща музикалната теория на долу с главата:

 

http://z23.zupload.com/download.php?file=g...&filepath=15316

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изкефи ме как бе навързал всеизвестни неша към така наречената лидийска-доминантова теория,но със следното съм леко несъгласен

A comment on "playing outside"

Jazz players are famous for "playing outside" (i.e. playing non-chordscale implied notes) in the course of their improvisations. Indeed, it is an important part of the Jazz Style. I believe, however, that not all "outside" notes are justified at the theoretical level. Some "outside" notes are just plain wrong - i.e. not at all justifiable within the structure of the Chord progression. Too often, "playing outside" is used as an excuse for playing wrong notes due to an inadequate analysis of the Chord Progression implied Harmonic Structure of a piece.

Последното изречение ми звучи малко неадекватно,защото импровизацията не есамо формули и схеми,а също и кое как звучи изсвирено върху друго нещо.Ясно е,че при музиката и импровизацията нещата са много формулирани и формуло-зависими,но все пак хората не сме роботи и не се водим само по математически закони.Ухото чува звуци,а не цифри.Просто моето лично мнение,

 

Владо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евтим, май и ти си нощна птица като мене...

Ще ти е възможно ли да копираш текста от уебстраницата и да ми го пратиш на мейла през форума?

Мерси! <_>

 

P.S.: Докопах се до ПДФ-то, успях да дръпна. Сега ще го погледна.

Редактирано от Craig
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почетох малко въпреки затварящите ми се очи... <_>

Ами това, което виждам, е, че авторът си е теория чрез сглобяване на известни от музикалната теория фрагменти (с акустични корени). Ще дочета утре. Хубав линк.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не можах да видя линка.

Моля, някой да ми прати ПДФ файла, или просто копи от страницата на е-мейла ми: visiondann@yahoo.com

Много благодаря предварително!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mail sent. :curse: Не знам дали някой друг го е пратил, но занапред нека който прати мейл по request, да поства, че да не тъпчем евентуално пощата на желаещия с едно и също. :cheers:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да издърпам файла. Или го няма или ...? :D

Ще ми го прати ли някой: idinev@abv.bg. :ph34r:

@Evtim Djerekarov

Лада, който си цитирал в заглавието не е лидийски, защото лидийския лад е от лидийски и мажорен тетрахорд, а този е от лидийски и минорен. Това грешка ли е или го има описано вътре във файла, който аз не мога да издърпам?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така написаният лад е Lydian-Dominant (заради b7), както казва и самата теория и на който се базира.

mail sent. :ph34r:

Редактирано от Craig
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
Последното изречение ми звучи малко неадекватно,защото импровизацията не есамо формули и схеми,а също и кое как звучи изсвирено върху друго нещо.Ясно е,че при музиката и импровизацията нещата са много формулирани и формуло-зависими,но все пак хората не сме роботи и не се водим само по математически закони.Ухото чува звуци,а не цифри.Просто моето лично мнение

Аз пък не съм съгласен напълно с теб. Почти всичко, което се изсвири, може да бъде обосновано теоретично, включително и свиренето "аутсайд". Това някой да свири добре, без да знае теорията, и осланяйки се само на слух не означава, че свири неща, които не се вписват теоретично. Според мен в статията са искали да кажат, че някои музиканти се оправдават, че свирят "аутсайд", а всъщност са объркали лада или нещо друго, но не искат да си признаят :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почти всичко, което се изсвири, може да бъде обосновано теоретично, включително и свиренето "аутсайд". Това някой да свири добре, без да знае теорията, и осланяйки се само на слух не означава, че свири неща, които не се вписват теоретично.

Абсолютно се вмества и в моето мнение и мислене по този въпрос! Много добре казано.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой може ли все пак да даде линк към тази статия? Щото не я отварям. Иначе като гледам този лад - C, D, E, F#, G, A, Bb, ми то това си е G мелодичен минор, дето се свири при F#alt или C7#11 или Em7b5 и т.н. по всички акорди образувани по степените. Така че ми е интересно каква теория са изградили за тоя лад разгледан като C доминантно-лидийски :unsure:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.