Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

А, добре тогава, значи не ми се чете :) Гледам да избягвам четенето на прекалено много терия, че ми се задръства главата... The Jazz Theory Book на Марк Ливайн + слушане и транкрибиране/анализиране на сола е най-доброто мисловно занимание. Свиренето не го споменавам, щото е ясно :P

Отговорено

HTML-а не можах да го отворя:

This Account Has Been Suspended

Може ли някой да ми прати pdf-a, че ми е интересантно:P

e-mail: CorvusCorax@beer.com

Благодарско предварително, ще черпя :)

Отговорено (Редактирано)

При тебе е. :)

 

EDIT: Е да, ама не -> Remote host said: 550 : User unknown

 

Какъв е тоя мейл-адрес, дето си го дал. :P

Редактирано от Craig
Отговорено
А някой може ли все пак да даде линк към тази статия? Щото не я отварям. Иначе като гледам този лад - C, D, E, F#, G, A, Bb, ми то това си е G мелодичен минор, дето се свири при F#alt или C7#11 или Em7b5 и т.н. по всички акорди образувани по степените. Така че ми е интересно каква теория са изградили за тоя лад разгледан като C доминантно-лидийски :P

Ами точно това е C доминантно-лидийски !!!! и го свириш при C7#11!

Всичко зависи и от гледната точка обаче -

ако свириш Em7b5 -тогава ладът ти е Е локрийски!

И е сол мелодичен също - F#alt ,G m7+ #13.

 

 

Тоест на музикантите на които това им е ясно - за мен са достатъчно подготвени.

Аз съм си мислил че ако попадна в шоуто на Слави с прехваления кукубенд

бих им задал точно тоя въпрос

и съм сигурен че максимум 2-3 от бенда ще дадат правилния отговор...

Маестрото и Професора - евентуално...

А може и нито един!

Имаше въпрос в сделка или не - От кой континет е Аржентина - и от 22 отговорили - само 2 знаеха че е Южна Америка - останалите дебили посочиха Африка - ако това не е малоумие - не знам - мисля вече, че нашата нация, дето толкова обича да си хвали - Е СТАНАЛА ДОРИ ПО ТЪПА ОТ СРЕДНО СТАТИСТИЧЕСКИЯ АМЕРИКАНЕЦ .СРЕДНО СТАТИСТИЧЕСКИ ПОГЛЕДНАТО!

Не искам да обиждам никой - но какво Ви говори горе-посоченият елементарен случай?

Все пак да съм обективен - заслугата за да ми е ясна теорията - пак е благодарение на американски книги - а не на българската елементарна теория на музиката - която е така написана, че за да я разбереш -трябва да си научил теорията от американските книги преди това!

а за тези джаз обръщения/и извращения/ и ладове -благодаря на Лари Кориел!

:):):D

Отговорено (Редактирано)

Това, за което говориш, са акордовите скали, които определят акордите и тежненията им. За даден акорд може да има няколко възможности, които следва да се подберат и логически да пасват на контекста, като се взема предвид и функцията на акорда. Така например посоченият C7#11, ако е с доминантна функция (примерно си в F major), ще използва миксолидийски лад с увеличена ундецима. Та би било трагикомично, ако музикантите от Куку-бенд не знаят за какво става дума. Според мен, те са добри музиканти и особено Маестрото е много добре ерудиран. :metalist: Абсурд е да не са запознати с това, мисля..

Инак, за чуждестранните учебници съм съгласен с теб.

По принцип, алтерираните скали, които носят имената на старинните ладове + знаци за алтерация (като този) могат да се намерят като разновидност на мелодичния, хармоничния и бихармоничния мажор и минор. :metalist:

Редактирано от Craig
Отговорено

Добре де - за маестрото и за професора е наистина абсурд - за останалите не е ясно и ще е интересно да се провери

За Годжи обаче съм 99 % сигурен че не е наясно - не, че не ме кефи пича - но мисля че е стигнал до доминат сепакордите само.

я да задам един въпрос - как се нарича акордът Em7b5 и защо?

 

този пренебрегван локрийски лад - не говоря за джаза - там е характерен, е наистина труден - най малкото за ухото

но освен Джо Сатриани

вчера докато слушах Мегадет - установих че го ползват в парчето Мери Джейн

и мисля че заслугата не е на Мъстейн ,а по- скоро на Джеф Йънг - който е заменен от Марти не поради некадърност - а просто турнетата не са му понесли добре - така май беше.

в чест на истината и аз нямам нищо авторско в локрийски лад - срамота - ще взема да се поправя

Отговорено

Не ти разбирам въпроса. Полуумален септакорд е това.

Трудновъзприемчив е ладът, понеже я няма така важната доминантова степен - чиста квинта над тониката, което е и вторият най-стабилен интервал след октава, - а има тритонус. Всичките степени са ниски - тъмен лад. Нестабилна "тоника". Съответно, звучи странно. :)

Отговорено

ти го каза - поздравления - Полуумален - Halfdiminshed

защо е така - разликата между Е умален и Em7b5 - е само един тон

и двата имат - Е , СОЛ и Си бемол-

остава - Ре бемол за умаления

и чисто ре за Em7b5

и точно тази разлика е причината да се нарича полуумален акорд

 

виж колко гот се обясняват нещата от Лари Кориел

ако беше някой БГ Академик - Мани . бегай - никога няма да разбереш за какво говори

Отговорено

Аз обаче не съм много съгласен за локрийския... Въпрос на вкус, а и на контекст, както каза Крейг, само че в повечето случаи втората степен на локрийския, която е само на полутон от основния тон, не ми звучи добре върху полуумален акорд. В джаза се използва мелодичен минор на на малка терца от основния тон, който фактически се различава от локрийския с това, че му повишава втората степен.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.