Evtim Djerekarov Публикувано Декември 3, 2005 Публикувано Декември 3, 2005 Вижте каква интересна статия. Направо обръща музикалната теория на долу с главата: http://z23.zupload.com/download.php?file=g...&filepath=15316 Цитирай
Vlado_Abroad Отговорено Декември 3, 2005 Отговорено Декември 3, 2005 Изкефи ме как бе навързал всеизвестни неша към така наречената лидийска-доминантова теория,но със следното съм леко несъгласен A comment on "playing outside"Jazz players are famous for "playing outside" (i.e. playing non-chordscale implied notes) in the course of their improvisations. Indeed, it is an important part of the Jazz Style. I believe, however, that not all "outside" notes are justified at the theoretical level. Some "outside" notes are just plain wrong - i.e. not at all justifiable within the structure of the Chord progression. Too often, "playing outside" is used as an excuse for playing wrong notes due to an inadequate analysis of the Chord Progression implied Harmonic Structure of a piece. Последното изречение ми звучи малко неадекватно,защото импровизацията не есамо формули и схеми,а също и кое как звучи изсвирено върху друго нещо.Ясно е,че при музиката и импровизацията нещата са много формулирани и формуло-зависими,но все пак хората не сме роботи и не се водим само по математически закони.Ухото чува звуци,а не цифри.Просто моето лично мнение, Владо Цитирай
Steppenwolf Отговорено Декември 3, 2005 Отговорено Декември 3, 2005 В консонанс с Владо до голяма степен... Цитирай
Steppenwolf Отговорено Декември 3, 2005 Отговорено Декември 3, 2005 (Редактирано) Евтим, май и ти си нощна птица като мене... Ще ти е възможно ли да копираш текста от уебстраницата и да ми го пратиш на мейла през форума? Мерси! <_> P.S.: Докопах се до ПДФ-то, успях да дръпна. Сега ще го погледна. Редактирано Декември 3, 2005 от Craig Цитирай
Steppenwolf Отговорено Декември 3, 2005 Отговорено Декември 3, 2005 Почетох малко въпреки затварящите ми се очи... <_>Ами това, което виждам, е, че авторът си е теория чрез сглобяване на известни от музикалната теория фрагменти (с акустични корени). Ще дочета утре. Хубав линк. Цитирай
Jordan_J Отговорено Декември 3, 2005 Отговорено Декември 3, 2005 Не можах да видя линка. Моля, някой да ми прати ПДФ файла, или просто копи от страницата на е-мейла ми: visiondann@yahoo.com Много благодаря предварително!! Цитирай
Steppenwolf Отговорено Декември 3, 2005 Отговорено Декември 3, 2005 Mail sent. Не знам дали някой друг го е пратил, но занапред нека който прати мейл по request, да поства, че да не тъпчем евентуално пощата на желаещия с едно и също. Цитирай
IvanDTr Отговорено Декември 4, 2005 Отговорено Декември 4, 2005 Не мога да издърпам файла. Или го няма или ...? Ще ми го прати ли някой: idinev@abv.bg. @Evtim Djerekarov Лада, който си цитирал в заглавието не е лидийски, защото лидийския лад е от лидийски и мажорен тетрахорд, а този е от лидийски и минорен. Това грешка ли е или го има описано вътре във файла, който аз не мога да издърпам? Цитирай
Steppenwolf Отговорено Декември 4, 2005 Отговорено Декември 4, 2005 (Редактирано) Така написаният лад е Lydian-Dominant (заради b7), както казва и самата теория и на който се базира. mail sent. Редактирано Декември 4, 2005 от Craig Цитирай
niki123bg Отговорено Декември 4, 2005 Отговорено Декември 4, 2005 Ето я статийката като HTML: http://www.lydiandominant.com/theory/lydia...ant_theory.html Цитирай
IvanDTr Отговорено Декември 4, 2005 Отговорено Декември 4, 2005 Благодаря и на двамата за четивото! Цитирай
CyberGene Отговорено Януари 6, 2006 Отговорено Януари 6, 2006 Последното изречение ми звучи малко неадекватно,защото импровизацията не есамо формули и схеми,а също и кое как звучи изсвирено върху друго нещо.Ясно е,че при музиката и импровизацията нещата са много формулирани и формуло-зависими,но все пак хората не сме роботи и не се водим само по математически закони.Ухото чува звуци,а не цифри.Просто моето лично мнение Аз пък не съм съгласен напълно с теб. Почти всичко, което се изсвири, може да бъде обосновано теоретично, включително и свиренето "аутсайд". Това някой да свири добре, без да знае теорията, и осланяйки се само на слух не означава, че свири неща, които не се вписват теоретично. Според мен в статията са искали да кажат, че някои музиканти се оправдават, че свирят "аутсайд", а всъщност са объркали лада или нещо друго, но не искат да си признаят Цитирай
Steppenwolf Отговорено Януари 6, 2006 Отговорено Януари 6, 2006 Почти всичко, което се изсвири, може да бъде обосновано теоретично, включително и свиренето "аутсайд". Това някой да свири добре, без да знае теорията, и осланяйки се само на слух не означава, че свири неща, които не се вписват теоретично. Абсолютно се вмества и в моето мнение и мислене по този въпрос! Много добре казано. Цитирай
CyberGene Отговорено Януари 6, 2006 Отговорено Януари 6, 2006 А някой може ли все пак да даде линк към тази статия? Щото не я отварям. Иначе като гледам този лад - C, D, E, F#, G, A, Bb, ми то това си е G мелодичен минор, дето се свири при F#alt или C7#11 или Em7b5 и т.н. по всички акорди образувани по степените. Така че ми е интересно каква теория са изградили за тоя лад разгледан като C доминантно-лидийски Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.