Jump to content
Българският форум за музиканти

Ак. китара - Fishman Rare Earth Blend


synchu

Recommended Posts

Семпъл на една акустична Larrivee (OM размер) с Fishman Rare Earth Blend адаптер. Всъщност е soundhole адаптер с кондензаторен микрофон като допълнение. Има само ривърб.

Парче по спомени :D

Fishman Rare Earth Blend

 

EDIT: За удобство, ги слагам тези линкове и в началото на темата.

И малко с микрофони.

LD (не особено подходящ за акустични китари, но за момента нямаше нещо по-подходящо):

http://music.synchu.com/Larrivee_Miced.flac - Lossless Compresion

http://music.synchu.com/Larrivee_Miced.mp3

SD (по-подходящ):

http://music.synchu.com/Larrivee_Miced_SD.mp3

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Звучи много красиво.

И като музика и като инструмент.

Не знам какви са ти творческите намерения, преди няколко дни пусна много тежки китари.

Ако имаш намерение да правиш албум, ще се получи страхотен контраст.

 

Евала и за свиренето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еха,най-накрая да я чуем тая китарка! Въпреки че съм удраял 2-3 акорда на нея, сега с твоето свирене наистина ЗВУЧИ! Убийствен инструмент!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Данке :greenangel: И аз съм доволен от адаптера ... от китарата още повече ... ще вървим май още по-напред с някое лютиерско изпълнение:-)

А Денчо тебе се имам да те черпя - и се "трябва да видим кога" :metalist: ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Язе май съм го чувал то'ва, обаче си отвратителен значи. Първо подхващаш човек да си купи скъпа акустична китара, после му пускаш семпли да оплези език до долу...

 

Тони, това парче ако не се лъжа е на Томи Еманюел колегата Сънчу е направил кавър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ай сакън. "Колегата" е "направил" свободна интерпретация по бегли спомени на тема парчето "Lewis and Clark" на Tommy Emmanuel, че с това ме е срам в едно изречение да се намирам с ТЕ :) Благодаря за добрите думи при всички случаи на всички обаче :)

 

Еми аз к'во съм виновен че така си звучи бе мен? :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Получило се е много добре. Винаги ми е било интересно как звучи този адаптер, но съм нямал възможност да го "разтрия". Повечете майстори на air-tapping-a свирят точно с Fishman Rare-Earth ... Явно има нещо много специфично в този адаптер и ми е интересно какво. Дай малко детайлно разяснение и сравнение с обикновен piezo-pickup?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами в този модел специфичното е, че към стандартния soundhole магнитен адаптер има закачено едно малко кондензаторно микрофонче и имаш и потенциометър за регулиране на смесения сигнал - повече мик, по-малко адаптер или обратното, което позволява интересни комбинации.

Всички видове адаптери, (вътрешни) микрофончета, пиезота си имат и плюсове и минуси. Пиезото си има една специфична атака и плякане - независимо колко е добро. За мен най-добре звучащото, което съм потребявал е Фишман Nаtural Matrix I, което ми седи на Ямахата. Там се получи страхотна комбинация, въпреки че този матрикс е за класически китари, а Ямахата е акустична с метални струни и по-скоро джъмбо размер. Natural Matrix-a няма никакви корекции за нищо, но звучи чудесно. Иначе на една друга свирка имам Alvarez System 600 MKII, която се води една от най-добрите пиезо системи въобще - ми не е лоша, но не е и зашеметителна - плякането си седи, въпреки, че нетренирано ухо, като се използват малко трикове при записа и смесването доста трудно ще го усети. Пък и понякога тази атака е полезна за определен звук :surprise:

Този адаптер Rare Earth-a просто дава много възможности да се комбинира звука между микрофончето и адаптера и да се постигне добро звучене. Натурално - хм...едва ли, но доста доста добро. Самият адаптер (когато е изключен микрофона му) има много балансиран звук - личи си, че е адаптер - не е толкова "натурален", но отново е много приятен, като звук, според мен разбира се.

 

Пуснах една тема в Линкове за един подробен преглед на адаптери за акустични китари, с аудио и видео материали в него. Доста полезен, според мен:

http://forum.muzikant.org/index.php?showtopic=65387

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приятен звук - макар че нямам идея колко е достоверен спрямо натуралния автентичен звук на тази китара. (Която ще ми е интересно да чуя записана с микрофон и без реверб).

 

Отбеляза ли в какво положение ти беше блендът за тоя запис? (Пропорцията - магнит:конденз). Въпреки, че смесването едва ли е линейно, някаква идея дали чуваме предимно микрофона (with a little help from a mag PU) или предимно адаптера (with a touch of electret for colour)? (Не съм запознат с този модел на Фишман, но предполагам, че не ти иска фантомно захранване? От което съдя - може да греша - че микрофончето е електретно).

 

Темите за акустични преобразуватели са много актуални за две групи хора: (а) които свирят на живо и искат акустичната им китара да звучи наистина като акустична - без да са 'вързани' за микрофон или да рискуват микрофония, и (б) които записват в домашно студио със суб-оптимална акустика и шумоизолация, или нямат качествен микрофон (или 2). Пред мен лично стоят и двата проблема и не съм намерил още идеалното решение. Твоите многобройни и напреднали опити са доста полезни.

 

Би ли пуснал, ако не те затруднява, същата китара 'натюр' (записана с микрофон, без реверб)?

 

Thx

:thx:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Хоу, благодаря наборе :hysterical::hysterical:

 

^^Бицев - балансът е така нагласен на този запис, че е около 75% микрофон. Има голямо влияние позиционирането на микрофона вътре в тялото на китара, което дава доста възможности:thumbdown: Всъщност има две батерии (-йки по-скоро) в адаптера и микрофона (както и електрониката, доколкото има такава) се захранват от там.

 

Ще запиша, когато мога, и с външен микрофон(и) за сравнение :hysterical:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата ми е много интересна. Но за да не спамя тук, реших да пусна нова с мои семпли.

 

Ето тук: http://forum.muzikant.org/index.php?showtopic=65410

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добре Супер е :) Чудех се само къде съм я чувал тази китара-Ларивии само не знам дали е твоя модел и се сетих -вижте Nicholas Barron във Ютюб или на candyrat.com- невероятен страшно въздействащ и инспириращ самороден талант започнал като уличен музикант и свири точно с твойта комбинация- Larivee & Fishman Rare Earth blend май

 

Винаги като го чуя -особенно Девил дог и ми се качва настроението със 100%

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^^Бицев - балансът е така нагласен на този запис, че е около 75% микрофон. Има голямо влияние позиционирането на микрофона вътре в тялото на китара, което дава доста възможности:girl_witch: Всъщност има две батерии (-йки по-скоро) в адаптера и микрофона (както и електрониката, доколкото има такава) се захранват от там.

 

Тези батерийки захранват някакъв малък преамп. При 'активните' магнитни адаптери това е усилвателче с 1-2 дискретни транзистора и някакво RC EQ. При електретните микрофончета често си има един транзистор (полеви) вграден в самата капсулка, но може и да е отделен малък преамп.

 

Интересно ми е обаче, защо не вграждат в тая електроника пре-сет филтър за изрязване на средите - подобно на корекциите, които показва чичкото в линк-натата от тебе статия. Аз го бях установил емпирично от опит и винаги го правя при запис от адаптери - само че на слух го бях 'намерил' не на 500 Hz както в статията, а над 600 - дори към 700 (но всичко е индивидуално; може би защото си правя сетингите 'на позиция' по грифа, а не на отворени струни като него).

 

Производителите на адаптери с активна електроника биха могли да намерят оптималното EQ за техния продукт, да си проектират филтърче което дава точно това - и да го вградят като неотменна част за стандартен, идеален акустичен звук. Защо да трябва ползувателите им да си играят с отделни външни еквилайзъри? (Освен ако не зарибяват, за да им продават външни устройства после - както всъщност правят :girl_witch: )

 

Което ме подсеща, че ако на твоя запис беше по-пестелив с реверба, но беше обрал средите яко - може би щеше още по-акустично да звучи?

 

Давай ЛаривЕ-то да го чуем 'натюр' (и на по-висок бит-рейт ако може, или направо WAV). Аз лесно мога да пребягам до Wunjo на Denmark Str да го чуя 'на живо', но по-интересно е като сравнение на двата способа на запис. Знам, че имаш и правилни микрофони, и опит (но не и време - в тая част всички сме така :) )

 

:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина интересна дискусия :cheers2:

На мен пък ми харесва липсата на филтър, т.е. това ти позволява повече гъвкавост, защото различните инструменти ще имат необходимост от корекция в различен честотен спектър, макар че откровенно казано при добро позициониране на вътрешния микрофон и играчка с баланса адаптер/микрофон звукът, мен специално ме удовлетворява.

Ще видим тия дни как ще се стекат обстоятелствата и звездите и дали ще е благоприятно по хороскоп ( и ако успея да си свърша, хех, работата) да се записва ... :metalist:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.