synchu Публикувано Септември 18, 2009 Публикувано Септември 18, 2009 Семпъл на една акустична Larrivee (OM размер) с Fishman Rare Earth Blend адаптер. Всъщност е soundhole адаптер с кондензаторен микрофон като допълнение. Има само ривърб. Парче по спомени Fishman Rare Earth Blend EDIT: За удобство, ги слагам тези линкове и в началото на темата. И малко с микрофони. LD (не особено подходящ за акустични китари, но за момента нямаше нещо по-подходящо): http://music.synchu.com/Larrivee_Miced.flac - Lossless Compresion http://music.synchu.com/Larrivee_Miced.mp3 SD (по-подходящ): http://music.synchu.com/Larrivee_Miced_SD.mp3 Цитирай
TONY Отговорено Септември 18, 2009 Отговорено Септември 18, 2009 Звучи много красиво. И като музика и като инструмент. Не знам какви са ти творческите намерения, преди няколко дни пусна много тежки китари. Ако имаш намерение да правиш албум, ще се получи страхотен контраст. Евала и за свиренето. Цитирай
edgecrusher Отговорено Септември 18, 2009 Отговорено Септември 18, 2009 Еха,най-накрая да я чуем тая китарка! Въпреки че съм удраял 2-3 акорда на нея, сега с твоето свирене наистина ЗВУЧИ! Убийствен инструмент! Цитирай
synchu Отговорено Септември 19, 2009 Автор Отговорено Септември 19, 2009 Данке И аз съм доволен от адаптера ... от китарата още повече ... ще вървим май още по-напред с някое лютиерско изпълнение:-) А Денчо тебе се имам да те черпя - и се "трябва да видим кога" ... Цитирай
fLiSk Отговорено Септември 19, 2009 Отговорено Септември 19, 2009 Язе май съм го чувал то'ва, обаче си отвратителен значи. Първо подхващаш човек да си купи скъпа акустична китара, после му пускаш семпли да оплези език до долу... Тони, това парче ако не се лъжа е на Томи Еманюел колегата Сънчу е направил кавър. Цитирай
synchu Отговорено Септември 19, 2009 Автор Отговорено Септември 19, 2009 Ай сакън. "Колегата" е "направил" свободна интерпретация по бегли спомени на тема парчето "Lewis and Clark" на Tommy Emmanuel, че с това ме е срам в едно изречение да се намирам с ТЕ Благодаря за добрите думи при всички случаи на всички обаче Еми аз к'во съм виновен че така си звучи бе мен? :-) Цитирай
Jordan_J Отговорено Септември 20, 2009 Отговорено Септември 20, 2009 Получило се е много добре. Винаги ми е било интересно как звучи този адаптер, но съм нямал възможност да го "разтрия". Повечете майстори на air-tapping-a свирят точно с Fishman Rare-Earth ... Явно има нещо много специфично в този адаптер и ми е интересно какво. Дай малко детайлно разяснение и сравнение с обикновен piezo-pickup? Цитирай
synchu Отговорено Септември 20, 2009 Автор Отговорено Септември 20, 2009 Ами в този модел специфичното е, че към стандартния soundhole магнитен адаптер има закачено едно малко кондензаторно микрофонче и имаш и потенциометър за регулиране на смесения сигнал - повече мик, по-малко адаптер или обратното, което позволява интересни комбинации. Всички видове адаптери, (вътрешни) микрофончета, пиезота си имат и плюсове и минуси. Пиезото си има една специфична атака и плякане - независимо колко е добро. За мен най-добре звучащото, което съм потребявал е Фишман Nаtural Matrix I, което ми седи на Ямахата. Там се получи страхотна комбинация, въпреки че този матрикс е за класически китари, а Ямахата е акустична с метални струни и по-скоро джъмбо размер. Natural Matrix-a няма никакви корекции за нищо, но звучи чудесно. Иначе на една друга свирка имам Alvarez System 600 MKII, която се води една от най-добрите пиезо системи въобще - ми не е лоша, но не е и зашеметителна - плякането си седи, въпреки, че нетренирано ухо, като се използват малко трикове при записа и смесването доста трудно ще го усети. Пък и понякога тази атака е полезна за определен звук Този адаптер Rare Earth-a просто дава много възможности да се комбинира звука между микрофончето и адаптера и да се постигне добро звучене. Натурално - хм...едва ли, но доста доста добро. Самият адаптер (когато е изключен микрофона му) има много балансиран звук - личи си, че е адаптер - не е толкова "натурален", но отново е много приятен, като звук, според мен разбира се. Пуснах една тема в Линкове за един подробен преглед на адаптери за акустични китари, с аудио и видео материали в него. Доста полезен, според мен: http://forum.muzikant.org/index.php?showtopic=65387 Цитирай
Бицев Отговорено Септември 20, 2009 Отговорено Септември 20, 2009 Приятен звук - макар че нямам идея колко е достоверен спрямо натуралния автентичен звук на тази китара. (Която ще ми е интересно да чуя записана с микрофон и без реверб). Отбеляза ли в какво положение ти беше блендът за тоя запис? (Пропорцията - магнит:конденз). Въпреки, че смесването едва ли е линейно, някаква идея дали чуваме предимно микрофона (with a little help from a mag PU) или предимно адаптера (with a touch of electret for colour)? (Не съм запознат с този модел на Фишман, но предполагам, че не ти иска фантомно захранване? От което съдя - може да греша - че микрофончето е електретно). Темите за акустични преобразуватели са много актуални за две групи хора: (а) които свирят на живо и искат акустичната им китара да звучи наистина като акустична - без да са 'вързани' за микрофон или да рискуват микрофония, и (б) които записват в домашно студио със суб-оптимална акустика и шумоизолация, или нямат качествен микрофон (или 2). Пред мен лично стоят и двата проблема и не съм намерил още идеалното решение. Твоите многобройни и напреднали опити са доста полезни. Би ли пуснал, ако не те затруднява, същата китара 'натюр' (записана с микрофон, без реверб)? Thx Цитирай
Black Bird Отговорено Септември 21, 2009 Отговорено Септември 21, 2009 жесток саунд и свирене!!! Поклон! вече гледам за покупка на Fishman Rare Earth Blend Цитирай
synchu Отговорено Септември 21, 2009 Автор Отговорено Септември 21, 2009 ^Хоу, благодаря наборе ^^Бицев - балансът е така нагласен на този запис, че е около 75% микрофон. Има голямо влияние позиционирането на микрофона вътре в тялото на китара, което дава доста възможности Всъщност има две батерии (-йки по-скоро) в адаптера и микрофона (както и електрониката, доколкото има такава) се захранват от там. Ще запиша, когато мога, и с външен микрофон(и) за сравнение Цитирай
Jordan_J Отговорено Септември 21, 2009 Отговорено Септември 21, 2009 Темата ми е много интересна. Но за да не спамя тук, реших да пусна нова с мои семпли. Ето тук: http://forum.muzikant.org/index.php?showtopic=65410 Поздрави! Цитирай
B.B.King Отговорено Септември 21, 2009 Отговорено Септември 21, 2009 Много добре Супер е Чудех се само къде съм я чувал тази китара-Ларивии само не знам дали е твоя модел и се сетих -вижте Nicholas Barron във Ютюб или на candyrat.com- невероятен страшно въздействащ и инспириращ самороден талант започнал като уличен музикант и свири точно с твойта комбинация- Larivee & Fishman Rare Earth blend май Винаги като го чуя -особенно Девил дог и ми се качва настроението със 100% Цитирай
Бицев Отговорено Септември 21, 2009 Отговорено Септември 21, 2009 ^^Бицев - балансът е така нагласен на този запис, че е около 75% микрофон. Има голямо влияние позиционирането на микрофона вътре в тялото на китара, което дава доста възможности Всъщност има две батерии (-йки по-скоро) в адаптера и микрофона (както и електрониката, доколкото има такава) се захранват от там. Тези батерийки захранват някакъв малък преамп. При 'активните' магнитни адаптери това е усилвателче с 1-2 дискретни транзистора и някакво RC EQ. При електретните микрофончета често си има един транзистор (полеви) вграден в самата капсулка, но може и да е отделен малък преамп. Интересно ми е обаче, защо не вграждат в тая електроника пре-сет филтър за изрязване на средите - подобно на корекциите, които показва чичкото в линк-натата от тебе статия. Аз го бях установил емпирично от опит и винаги го правя при запис от адаптери - само че на слух го бях 'намерил' не на 500 Hz както в статията, а над 600 - дори към 700 (но всичко е индивидуално; може би защото си правя сетингите 'на позиция' по грифа, а не на отворени струни като него). Производителите на адаптери с активна електроника биха могли да намерят оптималното EQ за техния продукт, да си проектират филтърче което дава точно това - и да го вградят като неотменна част за стандартен, идеален акустичен звук. Защо да трябва ползувателите им да си играят с отделни външни еквилайзъри? (Освен ако не зарибяват, за да им продават външни устройства после - както всъщност правят ) Което ме подсеща, че ако на твоя запис беше по-пестелив с реверба, но беше обрал средите яко - може би щеше още по-акустично да звучи? Давай ЛаривЕ-то да го чуем 'натюр' (и на по-висок бит-рейт ако може, или направо WAV). Аз лесно мога да пребягам до Wunjo на Denmark Str да го чуя 'на живо', но по-интересно е като сравнение на двата способа на запис. Знам, че имаш и правилни микрофони, и опит (но не и време - в тая част всички сме така ) Цитирай
synchu Отговорено Септември 22, 2009 Автор Отговорено Септември 22, 2009 Наистина интересна дискусия На мен пък ми харесва липсата на филтър, т.е. това ти позволява повече гъвкавост, защото различните инструменти ще имат необходимост от корекция в различен честотен спектър, макар че откровенно казано при добро позициониране на вътрешния микрофон и играчка с баланса адаптер/микрофон звукът, мен специално ме удовлетворява. Ще видим тия дни как ще се стекат обстоятелствата и звездите и дали ще е благоприятно по хороскоп ( и ако успея да си свърша, хех, работата) да се записва ... Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.