Kurt Uvash Отговорено Септември 7, 2009 Отговорено Септември 7, 2009 (Редактирано) И в крайна сметак какво да ги правим транзисторните - само за учебна цел или "плитки джобове" ли са? VoX не са ли винаги хибридни - и лампи и транзистори? Аз се кефя на звука на Mattias IA Eklundh и на Opeth-ския. Знам че това което чувам е готова продукция минала през обработки след хващане на усилвателя, но все пак... явно Laney са ми по вкуса, нямам идея. Питам щото се ослушвам за лампов усилвател. Но нямам идея за живо свирене (клубче, концертче на открито) каква мощност да търся 30 ли 50 ли колко вата? 30 мисля е достатъчно, после евентуално да се поема от централното... но не разбирам и не съм в Manowar все пак. Редактирано Септември 7, 2009 от Kurt Uvash Цитирай
Black Bird Отговорено Септември 7, 2009 Отговорено Септември 7, 2009 За мен няма учебни неща. Проблема е как се използват! Цитирай
Slacoth Отговорено Септември 7, 2009 Отговорено Септември 7, 2009 Питам щото се ослушвам за лампов усилвател...каква мощност да търся 30 ли 50 ли колко вата? 30 мисля е достатъчно 30 wats за транзисторен амп става, но за лампов са малко (каква е причината за това незнам и не ме интересува), но обикновено за 30 wats слагат 10" говорители, а 10" е по-малко от 12", но от друга страна е повече от 8". Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Септември 7, 2009 Отговорено Септември 7, 2009 VoX не са ли винаги хибридни - и лампи и транзистори? Горното свидетелства за доста плитко познаване на историята на ламповите усилватели. По-добре се поинтересувай. Vox AC30 е сред усилвателите с най-голяма слава, направил фурор в поп и рок музиката. А и какви хибриди през 60-те години..? 30 wats за транзисторен амп става, но за лампов са малко Искаш да кажеш обратното? Всъщност именно ламповите са тези, които най-често свирят по-силничко. Но какво ще рече "не става". За вкъщи и двата имат предостатъчна сила. За свирене в тесен клуб също, особено когато са озвучени. Цитирай
noflip Отговорено Септември 7, 2009 Отговорено Септември 7, 2009 Предвид, че 99 процента от потребителите в раздел китара са си метъли, си е съвсем нормално, повечето теми да са писани от метълската страна на нещата. Все пак мнозинството печели offtopic: мнозинство - да... ама чак 99 ми се вижда множко Цитирай
Slacoth Отговорено Септември 7, 2009 Отговорено Септември 7, 2009 (Редактирано) Трудно може да се разграничи от всичките даден модел амп, който да бъде еднакво универсален за "бедрум плейър", за репетиции и за участия на живо. Въпреки такива теми, в крайна сметка ще се съгласите, че всеки ще направи своят избор според разбиранията ( ) и възможностите ($) си. Искаш да кажеш обратното? Всъщност именно ламповите са тези, които най-често свирят по-силничко. Ами не искам да кажа обратното.Ламповата мощност наистина вади повече децибели, но не съм сигурен дали един 30 ватов лампов амп може достатъчно "доблестно" да защити характерното за тубите усещане при свирене с тях, в сравнение с негов по-голям брат (примерно 100W), докато при транзисторите количеството мощност оказва по-малко влияние върху характеристиките на тона. Редактирано Септември 7, 2009 от Slacoth Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Септември 7, 2009 Отговорено Септември 7, 2009 (Редактирано) ... но не съм сигурен дали един 30 ватов лампов амп може достатъчно "доблестно" да защити характерното за тубите усещане при свирене с тях, в сравнение с негов по-голям брат (примерно 100W). Ами то и 7-ватовите ампчета звучат достатъчно "лампово"(а и осезаемо по-силно от някои 30-ватови транзисторни усилватели), обаче в условия, където не може да се свири прекалено силно, (почти) нямат нужда от атенюатор. Плюс това, при по-маломощен лампов амп, би трябвало характерните за крайното стъпало изкривявания да се постигнат при по-малки мощности. А повечето известни топологии на транзисторни крайни стъпала звучат отвратително, когато изкривяват, понеже кривят рязко, нямат компресиращо поведение. Но все пак ще ми е интересно да чуя твоята теоретична обосновка за това как точно "количеството мощност оказва влияние на тона" при лампите и при транзисторите. Редактирано Септември 7, 2009 от Evtim Djerekarov Цитирай
Slacoth Отговорено Септември 7, 2009 Отговорено Септември 7, 2009 (Редактирано) Може, незнам аз съм свирил само на 50W лампа (всъщност лампите му бяха 8 ). Впрочем съм много любопитен да посвиря с някъв атенюатор, но не познавам хора, които разполагат с такъв. Но все пак ще ми е интересно да чуя твоята теоретична обосновка за това как точно "количеството мощност оказва влияние на тона" при лампите и при транзисторите. Ами аз съм музикант и досегът ми с китарни ампове се разпростира до класификацията - потребител и за съжаление не се вълнувам от теоретичната обосновка.Ти най-вероятно не си съгласен с моята позиция, но аз се доверявам единствено на слуха си, и от там са ми такива впечатленията. Редактирано Септември 7, 2009 от Slacoth Цитирай
synchu Отговорено Септември 7, 2009 Отговорено Септември 7, 2009 ^^^ Всичко е въпрос на това харесва ли ти звука или не Всичко над 0.5-1 Ват, според мен, е вече прекалено много за панелка с нервни съседи ... Вкл. и едни и същи модели на марките, като дизайн, доколкото могат да се нарекат едни и същи де, с просто различни ватове 50-100-20-30 ....имат различен звук. Един 50/100 ватов усилвател с подходящ атенуатор ще работи в повечето ситуации, кабинета няма да мести толкова въздух разбира се, звукът няма да е точно съвсем баш същия, но аз специално съм доволен от подобни конфигурации, да не говорим че нямам и необходимост или ограничение да свиря прекалено тихо всъщност ...освен от гледна точка увреждане на собствения ми слух. Цитирай
Kurt Uvash Отговорено Септември 7, 2009 Отговорено Септември 7, 2009 Евтиме, аз го казах - никога не съм свирил с усилватели освен в едно клубче преди 8-9 години... 10 даже. С лампов усилвател marshall, но нито помня модел - нищо. И ръцете ми останаха на оня оригинален Гибсън, който ми бе преотстъпен от собственика на клуба да свиря. Просто не свирех аз. То всичко само си свиреше. За един 19 год. младеж свирил само на кремонска китара и чат-пат разни транзистрони вефове и вермони, си беше направо оргазъм. Та те оня момент тогава ми е вдигнал много летвата да търся това което търся. С пари е ясно - всеки може. BlackBird съвсем правилно контрира. И едното и другото и двете да позлавш е въпрос на усет как да ги ползваш. Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Септември 7, 2009 Отговорено Септември 7, 2009 ^^^ Всичко е въпрос на това харесва ли ти звука или не Всичко над 0.5-1 Ват, според мен, е вече прекалено много за панелка с нервни съседи ... Именно за това говоря по-горе. Вкл. и едни и същи модели на марките, като дизайн, доколкото могат да се нарекат едни и същи де, с просто различни ватове 50-100-20-30 ....имат различен звук. Причините за това са свързани И с изходния трансформатор. Но не мисля, че може да се каже, както Slacoth твърди горе, че по-маломощните нямат "лампов фийл". Цитирай
synchu Отговорено Септември 7, 2009 Отговорено Септември 7, 2009 На мен ми е ясно с какво са свързани причините и те не са само в изходния трансформатор, но просто си звучат различно. Така че действаш с това което ти харесва и можеш да си позволиш и така. Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Септември 7, 2009 Отговорено Септември 7, 2009 (Редактирано) Може, незнам аз съм свирил само на 50W лампа (всъщност лампите му бяха 8 ). Ти най-вероятно не си съгласен с моята позиция, но аз се доверявам единствено на слуха си, и от там са ми такива впечатленията. Е, понеже сме сравнявали един до друг 7W, 50W и 100W лампови усилватели(различни), включени в един и същи кабинет, бих казал, че всичките си имат усещане за лампов усилвател, което предполагам metalhammer, bir4o и Hillbilly ще потвърдят. Редактирано Септември 7, 2009 от Evtim Djerekarov Цитирай
EAmechaniX Отговорено Септември 7, 2009 Отговорено Септември 7, 2009 С пари е ясно - всеки може. Няма пари-няма музика, има само симулации... Цитирай
noflip Отговорено Септември 7, 2009 Отговорено Септември 7, 2009 ок ето още нещо към темата (или почти ): перце - при метъл музиката конкретно малко трудно е да се свири с пръсти (особено за ритъм китаристите) от една страна или с тънко перце от друга - при струни 10(+) - 50(+) така че ако сте се засилили да гоните тежкия дисторжън и тъй нареченото "чъга чъга" (palm muting) откажете се от всякакво перце под 0.80 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.