Jordan_J Публикувано Септември 3, 2009 Share Публикувано Септември 3, 2009 (Редактирано) Здравейте! Имам гореспоменатото кубе Hughes&Kettner Edition Silver. Транзисторно е, но обажда жестоко! Имам въпрос към спецовете по ел. техника. Трудно ли е и как може да му се сложи AMP IN вход, който да байпасва цялата преамп-секция и направо да отива на входа на амп-секцията. Трудно ли е и иска ли сериозни модификации по ампа? Моля за предложения/разяснения от спецове като - @ПарниВаляк, @Никифена, @Металхамър ... Благодаря предварително! Поздрави! Данчо Редактирано Септември 3, 2009 от visiondann Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TONY Отговорено Септември 3, 2009 Share Отговорено Септември 3, 2009 ^ като го гледам трябва да си има пауър амп ин. не си спомням как бяха означени, но може и да е ефект ритърн. Върши точно работата която искаш. Байпасва преампа и може да влезнеш с някой лампов преамп в крайното. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Fender_str Отговорено Септември 3, 2009 Share Отговорено Септември 3, 2009 Здравей, дори и да няма не е трудно да се направи Може и да ги дадеш да ги погледнем Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Jordan_J Отговорено Септември 3, 2009 Автор Share Отговорено Септември 3, 2009 ^ като го гледам трябва да си има пауър амп ин.не си спомням как бяха означени, но може и да е ефект ритърн. Върши точно работата която искаш. Байпасва преампа и може да влезнеш с някой лампов преамп в крайното. Има Effect Return, но това AMP IN ли е реално ?! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TONY Отговорено Септември 3, 2009 Share Отговорено Септември 3, 2009 (Редактирано) Да, точно амп ин е. (Просто различните фирми различно му казват) Ръгай преампа без притеснения. Просто гледай мастера да не е на макс, ама ти си знаеш, как се пускат ампове. ПС - може да забележиш, че освен мастер пота, влияние оказва и ривърба, което е нормално, така е и в повечето лампови ампове, с пауър амп ин. Даже съм попадал, на случай, където и екюто влияе - маршал джей ти ем(в ефект ритърн), което също не е проблем, след като екюто се сложи в неутрална позиция ( всичко на 12 часа). (Въпросният въпреки, че ефект ритърна е преди екюто, е много добър приемник за преампи....) Но тук най много да имаш и ривърб, който ако не ти трябва, просто го слагаш на нула. Редактирано Септември 3, 2009 от TONY Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Baby Thomas Отговорено Септември 3, 2009 Share Отговорено Септември 3, 2009 Ще стане, щом има ФХ Лууп. CD In ако има пак става. Всички тия дивотии влизат след преампа и преди РА-то. Боцкай смело! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Jordan_J Отговорено Септември 3, 2009 Автор Share Отговорено Септември 3, 2009 (Редактирано) Хора, мерси за отговорите. Аз по принцип знам, че и по този начин става, даже пробвах по-рано днес със задоволителен резултат. НО ОСНОВНИЯ МИ ВЪПРОС Е: Технически правилно ли е да бучна примерно преамп Tubeman II директно в Effect In. Не знам как грамотно да попитам, но съвпадат ли си там импеданси и другите определени характеристики. Редактирано Септември 3, 2009 от visiondann Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
metalhammer Отговорено Септември 3, 2009 Share Отговорено Септември 3, 2009 (Редактирано) Значи Тони пак внесе заблуждение с поста си. Лично за мене Power AMP IN е вход който се намира непосредствено преди крайното стъпало на ампа. Има 2 варианта да бъде преди мастер волюм или след мастер волюм. Return е нещо което се намира след преампа и както Тони казва може да е преди или след еквалайзера , също и ривърб да работи и тн. Най голямата глупост на света е да сложиш на маршал корекциите на 12 часа и да мислиш че екуто работи линейно. Дръпнете си една симулация за да видите Tone Stack Calculator - Free http://www.duncanamps.com/software.html Там много ясно си личи как маршал корекциите (фендер басман) не могат да са линейни никога. На въпроса на Данчо. "Технически правилно ли е да бучна примерно преамп Tubeman II директно в Effect In." Да той за там е направен ! Каквото имаш на ампа ретърн пауър амп ин - за там е ! Входа на китарния амп е създаден за високомен сигнал с ниска амплитуда.(каквато е една китара с нормални адаптери) Изхода на всеки ефект е нискоомен с висока амплитуда. Винаги когато видя някой китарист да си нарежда камиончетата и ефектите и накрая да ги бучне отпред в китарен амп и леко ме напушва смях - то лошо няма щом така го кефи , но не е технически правилно, някак си не ми изглежда професионално тва. Редактирано Септември 3, 2009 от metalhammer Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kolio_k Отговорено Септември 3, 2009 Share Отговорено Септември 3, 2009 (Редактирано) ....Винаги когато видя някой китарист да си нарежда камиончетата и ефектите и накрая да ги бучне отпред в китарен амп и леко ме напушва смях - то лошо няма щом така го кефи , но не е технически правилно, някак си не ми изглежда професионално тва. От техническа гледна точка може и да не е правилно, но пък често дава прекрасни ( от гледна точка на личен вкус ) резултати. Също е факт , че страшно много хора, включиелтно и аз самия, правят така. При това за професионалност въобще не става въпрос, би било непрофесионално, ако се прави от незнание, а не по избор и след сравнение между двете възможности. Факт е , че ефектите звучат по един начин в лупа на ампа и по съвсем друг преди приампа. И маниаци на тема саунд съвсем умишлено връзват дадени ефекти неправилно, за да получат желан ефект. Редактирано Септември 3, 2009 от kolio_k Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
metalhammer Отговорено Септември 3, 2009 Share Отговорено Септември 3, 2009 Аз казах лощо няма. Ти предполагам не свириш с толкова много изкривяване, обаче някой хора свирят. И след като бучнат драйва отпред особено във по винтидж амп и о боже той много шуми !!! От там идват грешни заключения тоя амп шуми примерно и тръгват едни слухове и приказки от 1000 и една нощ .... А се получава така, че всякакви шумове и брумове се усилват заради несъгласуван импеданс и разлика в нивата и като добавиш към това и кабели по дълги от метър и хоп и честотни загубии... И накрая саунда става посредствен. Тук мога да разкажа една история за един китарист доста известен който идва в къщи и извади педалборда си - 6 камиона бос един след друг. И като засвири накрая се чуваше един супер посредствен саунд. Обаче дали би ми повярвал ако седна да му обеснявам тва и онва , аз съм момчето с поялника дето цялата стая му е с лампи и шасита , а той си е родна звезда вече. Дори не се опитах да му кажа че саунда му е лайно - щеше да помисли, че се правя на интересен. Заради горното на големите звезди разни хора като Брадшоу в щатско или Корниш в Англия им правят риговете и съгласуват всяко ефектче. Това нещо мога примерно да го направя и аз за някой който желае но като чуе цената ще ми се изсмее или ще ме сметне за луд защото сме в БГ ...... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kolio_k Отговорено Септември 3, 2009 Share Отговорено Септември 3, 2009 (Редактирано) Аз коментирах строго от моята си гледна точка, а тя определено не е на ползвател на хай гейн, точно обратното, почти винаги свиря с почти чист саунд. Точно и това имах предвид с поста си. Има много и най различни начини да се използва техниката и всички са правилно, ако водят до желаните резултати ( и ако разбира се знаем какво искаме и как горе долу се прави). п.п. Като свиря с хай гейн звук( колкото и да е рядко ) използвам драйва на лампата, уа-уа отпред и един дилей в лупа Сори за офтопика, няма вече Редактирано Септември 3, 2009 от kolio_k Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Baby Thomas Отговорено Септември 3, 2009 Share Отговорено Септември 3, 2009 То зависи и от ефектите. Някои звучат ужасно директно в РА, други обратното. Трябва да се ръчка и пробва, всичко е различно! Конкретно Тюбмен (без да съм го пробвал лично, още повече в същата конфигурация) ще звучи ужсно най-отпред, защото ще мине и през преамп-а и ще стане мазало. В Лууп-а ще му е по-комфортно и това ще се чуе. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
metalhammer Отговорено Септември 3, 2009 Share Отговорено Септември 3, 2009 п.п. Като свиря с хай гейн звук( колкото и да е рядко ) използвам драйва на лампата, уа-уа отпред и един дилей в лупа За да не е офтопик нека го кажем така на Данчо тюбмана все едно е преамп от хибриден амп, от там отива в ретърна (или пауър амп ина) и чейна е ок. Ако обаче му харесва повече саунда когато тюбмана е отпред (и ако няма смущения брумове шумове и честотна загуба) Ок нека е така , но дефакто в тоя случай се натрупват доста повече буфери по веригата (което пък може да оцветява в готин аспект). Аз лично като цяло харесвам изчистени прости вериги с минимално количество неща по пътя - за да имам по натурален саунд. Но тва си е личен вкус. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TONY Отговорено Септември 3, 2009 Share Отговорено Септември 3, 2009 Значи Тони пак внесе заблуждение с поста си. Лично за мене Power AMP IN е вход който се намира непосредствено преди крайното стъпало на ампа. Има 2 варианта да бъде преди мастер волюм или след мастер волюм. Return е нещо което се намира след преампа и както Тони казва може да е преди или след еквалайзера , също и ривърб да работи и тн. Най голямата глупост на света е да сложиш на маршал корекциите на 12 часа и да мислиш че екуто работи линейно. Дръпнете си една симулация за да видите Tone Stack Calculator - Free http://www.duncanamps.com/software.html То хубаво е да се опитваш да ме злепоставяш, разбирам и подбудите ти. The Spider Valve has a pre-amp out (effect send) and Power amp in (effect return) section. Това нещо навсякъде по китарната литература е така. И така е правилно. До колко и кога съвпадат пауър амп ин и ефект ритърн е работа за чешене на езици. От практическа гледна точка, Данчо ще си свърши прекрасно работа ползвайки наличният ефект ин, без да се налага да модифицира комбото си. If you take a unit like the .....1 and you plug it into say a Marshall JCM 800 and you go thru the guitar input on the Marshal, it does not sound as good as using a tube power amp or the effect return of a guitar amp. Такова е положението. От практическа точка. Искал съм да помогна на приятелят си Данчо. И съм го направил без да го заблуждавам, а ти просто се опитваш да хвърлиш малко кал. Да ми даваш акъл за JTM - мерси, любезно отказвам. Аз съм свирил години наред с такъв. Ти не си. Запознат съм и Хюс и Кетнер амповете, и съм имал и свирил с подобен (разликата е само във ватовете), включително използвайки ефект ритърна за включване на външем преамп и без никакъв проблем, естествено. Какво си мисля, когато свиря с JTM -а си е моя работа, важното е, че съм доволен. Защо ли се сещам за онзи запис на който свириш с лампа, а пък звучи по зле от Зум 505.... Остани си с твоите заблуди, аз с моите. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
metalhammer Отговорено Септември 3, 2009 Share Отговорено Септември 3, 2009 Ех Тони Тони..... Непоправим си братле. Горе е уточнено но да го повторя. 1.Ако работи и ривърба или дори и еквалайзера стандартно тва е ритърн. 2.Power Amp IN е когато е директно в крайното стъпало (със или без мастер волюм, ако е без е на макс !) Тва горното изхождам от тва , че има усилватели които имат и двата входа !!! Второ провери дали корекциите на маршал на 12 часа са линейни. За другото давай на лични няма нужда да е в темата, явно тайш някаква злоба към мене с неизяснен произход. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.