Jordan_J Публикувано Септември 1, 2009 Share Публикувано Септември 1, 2009 Здравейте! Отдавна се каня да пусна тая тема и явно сега е дошло време Ще е много интересно всеки да напише конкретно в какви ситуации и с каква цел използва сайд-чейн. Ще е интересно дори да се чуят конкретни резултати от ваши проекти преди/след сайд-чейнинг. Знам, че всички вероятно ще започнат с най-популярния метод на сайд-чейн компресия. Но на мен лично сами интересни и някои други оригинални идеи ... И така - кой как ползва сайд-чейн? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kurt Uvash Отговорено Септември 4, 2009 Share Отговорено Септември 4, 2009 Никога не го ползвам този метод на връзване между сигнали. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ивелин Отговорено Септември 4, 2009 Share Отговорено Септември 4, 2009 Освен че е популярен, някои казват, че студийния звук на "каса и бас" се прави с него. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
abstract iv Отговорено Септември 5, 2009 Share Отговорено Септември 5, 2009 Аз го ползвам когато баса и кика ми са с твърде близки честотни характеристики но не желая да режа нито единия от тях, в никакъв случай не винаги само когато просто няма друга по-удачна алтернатива (все пак има какви ли не видове басове и кикове както и какви ли не еквилайзери с които те могат да бъдат натъкмяни преди да се прибегне до компресии)! При такива ситуации обикновено пускам бийта да компресира баса но колкото е възможно по не-натрапчиво! Държа да отбележа че тази задача ми стана страхотно по-лесна откакто се обурудвах с ууфер, преди това на повечето стандартни типове говорители били hi-fi или монитори винаги ми е бил малко неясен проблема с ниските честоти, почти винаги изобщо не бях в състояние дори да чуя такъв ! Ползвал съм сащо сайд-чейн с кика (и с други елементи също!) и върху синтове, това често се прави в транс музиката с цел да се постигне "пулсиращ" синтезаторен риф. Също така мисля че би било удобно решение при микс на вокали ако те се пуснат да компресират леко елементите които по някъкъв начин им пречи да зазвучат достатъчно ясно и чисто на фона на музиката, също и при китарно соло или изобщо соло изпълнение от какъвто и да било инструмент спрямо групите които работят повече като фон към солото... Като цяло няма категорично правило относно това кое какво точно да компресира и точно по колко, микс с микс никога не се повтаря както и автор с автор, всичко е въпрос на лично и творческо решение, но определено тук е задължително авторът да умее да прави компромиси, това е жизнено важно и необходимо умение за постигане на добър микс, никога не може всичко да звучи еднакво мощно и ясно в един микс особено ако е по-комплексен и съдържа по-голямо количество писти !!! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sardaesox Отговорено Ноември 11, 2009 Share Отговорено Ноември 11, 2009 Да възкрЪся темата към по-напредналите-абсолютно ли е необходима тази функция при един миксинг,само при "конфликт м/у бас и барабани ли е удачна/компресия/,дублиране на тракове при барабанистки напъни и т.н,изобщо възможно ли е да минем без sidechaining-a и къде е Абсолютно необходим като сендване от един трак към друг... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
presly Отговорено Ноември 11, 2009 Share Отговорено Ноември 11, 2009 Ако перифразирам въпроса, използвайки аналогия с художниците, той би прозвучал горе-долу така: абсолютно ли е необходим оранжевия цвят в една картина... Сайдчейна е просто още един похват в тонрежисурата, който не задължителен никъде, освен в случаите, когато го изисква конкретната ситуация - според конкретния тонрежисьор. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sardaesox Отговорено Ноември 11, 2009 Share Отговорено Ноември 11, 2009 Знам в общи линии какво сайдчейн,ама не намесвай художниците,че аз да не взема да включа и строителите че голямо мазало ще стане.Идеята ми беше някой да даде конкретни примери. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Baby Thomas Отговорено Ноември 11, 2009 Share Отговорено Ноември 11, 2009 Аз отскоро се занимавам, но все пак гледайки амнайсе ГБ видео туториали видях няколко типа употреба на сайдчейна. За съжаление конкретно бяха описани най-често използваните (предполагам) методи - компресиране на бас според пулсацията на кик дръм-а или компресиране на синтове при електронна музика (и други от сорта). И двете бяха вече описани по-горе. Разбира се има множество възможности и вероятни приложения, които изобщо не са свързани само с компресиране. Може да се тригерира какво ли не, но аз лично за момента друго не се сещам. В общи линии... това е, което и доколкото го знам... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
yellow nEuphoria Отговорено Ноември 11, 2009 Share Отговорено Ноември 11, 2009 Относно за барабани, когато искам да докарам мощен саунд(гейт, реверб, EQ, компресори, транзишани и т.н.) Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Jordan_J Отговорено Ноември 11, 2009 Автор Share Отговорено Ноември 11, 2009 Между друго, когато за първи път прочетох за сайдчейн беше в книга за запис на вокали и сайдчейна беше даден като пример за EQ на трак. А тази тема я пуснах не напразно, понеже много хора споменават, че ползват, но на мен основно ми беше интересен резултата. Мислел съм да мачкам "деликатно" ритъм-китара-трак за сметка на соло-китара трак, но не съм пробвал още )) Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
abstract iv Отговорено Ноември 11, 2009 Share Отговорено Ноември 11, 2009 Ми според мен не е лоша идея, логиката я има - по важния елемент компресира по-второстепенния! Разбира се до колко трябва ти да си преценяваш както и с всичко останало в собствените си работи! Пробвай ! П.С.: Нещо не ми е много ясно как би могло да стане сайдчейн на EQ?!!! Обикновено се слага с ефект-плъгин ака Sidechain Compressor върху трак с нещо, било аудио трак или миди с виртуален инструмент! Интересно ми е да разбера как! Поздрави! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Jordan_J Отговорено Ноември 11, 2009 Автор Share Отговорено Ноември 11, 2009 ... Нещо не ми е много ясно как би могло да стане сайдчейн на EQ?!!! ... Ами в книгата си "Recording Vocals" Dallen Beck дава пример за използване на сайд чейн EQ -> Compressor за постигане на ефект "De-Esser". На практика се получава Band-Compressoor (De-Esser в случая е частен случай на Band-Compressoor-а). И те така ... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sardaesox Отговорено Ноември 11, 2009 Share Отговорено Ноември 11, 2009 тази тема я пуснах не напразно, понеже много хора споменават, че ползват, но на мен основно ми беше интересен резултата. Мислел съм да мачкам "деликатно" ритъм-китара-трак за сметка на соло-китара трак, но не съм пробвал ощe И аз имам същата идея-компресиране на ритъм китари при солото,с автоматизациите съм пробвал да намаля ритъма,но не е същото-при оня видео урок,който гледах,със сендване на компресора от кика към баса се получаваха съвсем отчетливи резултати при съвсем леко приплъзване.Благодаря за мненията! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BlueZone Отговорено Ноември 11, 2009 Share Отговорено Ноември 11, 2009 Аз лично досега съм го ползвал само за ducking на баса според касата, но смятам, че за по-голямата част от музикалните стилове няма смисъл от такива заигравки, ако на човек сорса и микса му са направени като хората. Sidechaining-а ми се вижда по-скоро като tool за частни случаи, но това си е мое мнение - не ангажирам никой с него. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sardaesox Отговорено Ноември 12, 2009 Share Отговорено Ноември 12, 2009 (Редактирано) На който му се чете руски/за екю-то/- Этому можно найти несколько применений. Например, вокалист излишне шепелявит и все буквы "с", записанные вашим конденсаторным микрофоном, выделяются из общей картины. Вы направляете его голос через компрессор, а в разъем "side chain" подаете этот же звук, но пропущенный через эквалайзер. На эквалайзере вы убираете все частоты, кроме тех, что используются вокалистом при произнесении буквы "с". Обнаружить это придется опытным путем, так как у разных людей это могут быть разные частоты. Обычно около 5 кГц, но может быть от 3 кГц до 8 кГц. Если затем поставить компрессор в режим "side chain", то компрессирование голоса будет происходить в те моменты, когда произносится буква "с". Таким образом получился прибор, известный как "деэссер" (de-esser). Подобный способ работы называется "частотно-зависимым" (frequency dependent). Еще одно применение данной функции носит название "ducker". И два интересни и лесни плъгина-http://www.db-audioware.com/sidechaingate.htm Редактирано Ноември 12, 2009 от sardaesox Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.