Jump to content
Българският форум за музиканти

Sidechain - тази интересна дума ... ;)


Jordan_J

Recommended Posts

Здравейте!

 

Отдавна се каня да пусна тая тема и явно сега е дошло време :)

 

Ще е много интересно всеки да напише конкретно в какви ситуации и с каква цел използва сайд-чейн. Ще е интересно дори да се чуят конкретни резултати от ваши проекти преди/след сайд-чейнинг.

 

Знам, че всички вероятно ще започнат с най-популярния метод на сайд-чейн компресия. Но на мен лично сами интересни и някои други оригинални идеи ...

 

И така - кой как ползва сайд-чейн?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз го ползвам когато баса и кика ми са с твърде близки честотни характеристики но не желая да режа нито единия от тях, в никакъв случай не винаги само когато просто няма друга по-удачна алтернатива (все пак има какви ли не видове басове и кикове както и какви ли не еквилайзери с които те могат да бъдат натъкмяни преди да се прибегне до компресии)! При такива ситуации обикновено пускам бийта да компресира баса но колкото е възможно по не-натрапчиво! Държа да отбележа че тази задача ми стана страхотно по-лесна откакто се обурудвах с ууфер, преди това на повечето стандартни типове говорители били hi-fi или монитори винаги ми е бил малко неясен проблема с ниските честоти, почти винаги изобщо не бях в състояние дори да чуя такъв ! Ползвал съм сащо сайд-чейн с кика (и с други елементи също!) и върху синтове, това често се прави в транс музиката с цел да се постигне "пулсиращ" синтезаторен риф. Също така мисля че би било удобно решение при микс на вокали ако те се пуснат да компресират леко елементите които по някъкъв начин им пречи да зазвучат достатъчно ясно и чисто на фона на музиката, също и при китарно соло или изобщо соло изпълнение от какъвто и да било инструмент спрямо групите които работят повече като фон към солото...

Като цяло няма категорично правило относно това кое какво точно да компресира и точно по колко, микс с микс никога не се повтаря както и автор с автор, всичко е въпрос на лично и творческо решение, но определено тук е задължително авторът да умее да прави компромиси, това е жизнено важно и необходимо умение за постигане на добър микс, никога не може всичко да звучи еднакво мощно и ясно в един микс особено ако е по-комплексен и съдържа по-голямо количество писти :greenangel:!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Да възкрЪся темата към по-напредналите-абсолютно ли е необходима тази функция при един миксинг,само при "конфликт м/у бас и барабани ли е удачна/компресия/,дублиране на тракове при барабанистки напъни и т.н,изобщо възможно ли е да минем без sidechaining-a и къде е Абсолютно необходим като сендване от един трак към друг...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако перифразирам въпроса, използвайки аналогия с художниците, той би прозвучал горе-долу така: абсолютно ли е необходим оранжевия цвят в една картина...

Сайдчейна е просто още един похват в тонрежисурата, който не задължителен никъде, освен в случаите, когато го изисква конкретната ситуация - според конкретния тонрежисьор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам в общи линии какво сайдчейн,ама не намесвай художниците,че аз да не взема да включа и строителите че голямо мазало ще стане.Идеята ми беше някой да даде конкретни примери.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз отскоро се занимавам, но все пак гледайки амнайсе ГБ видео туториали видях няколко типа употреба на сайдчейна. За съжаление конкретно бяха описани най-често използваните (предполагам) методи - компресиране на бас според пулсацията на кик дръм-а или компресиране на синтове при електронна музика (и други от сорта). И двете бяха вече описани по-горе.

Разбира се има множество възможности и вероятни приложения, които изобщо не са свързани само с компресиране. Може да се тригерира какво ли не, но аз лично за момента друго не се сещам. В общи линии... това е, което и доколкото го знам... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между друго, когато за първи път прочетох за сайдчейн беше в книга за запис на вокали и сайдчейна беше даден като пример за EQ на трак.

 

А тази тема я пуснах не напразно, понеже много хора споменават, че ползват, но на мен основно ми беше интересен резултата. Мислел съм да мачкам "деликатно" ритъм-китара-трак за сметка на соло-китара трак, но не съм пробвал още :)))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми според мен не е лоша идея, логиката я има - по важния елемент компресира по-второстепенния! Разбира се до колко трябва ти да си преценяваш както и с всичко останало в собствените си работи! Пробвай :)!

 

П.С.: Нещо не ми е много ясно как би могло да стане сайдчейн на EQ?!!! Обикновено се слага с ефект-плъгин ака Sidechain Compressor върху трак с нещо, било аудио трак или миди с виртуален инструмент! Интересно ми е да разбера как!

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Нещо не ми е много ясно как би могло да стане сайдчейн на EQ?!!! ...

 

Ами в книгата си "Recording Vocals" Dallen Beck дава пример за използване на сайд чейн EQ -> Compressor за постигане на ефект "De-Esser". На практика се получава Band-Compressoor (De-Esser в случая е частен случай на Band-Compressoor-а).

 

И те така ... :hysterical:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тази тема я пуснах не напразно, понеже много хора споменават, че ползват, но на мен основно ми беше интересен резултата. Мислел съм да мачкам "деликатно" ритъм-китара-трак за сметка на соло-китара трак, но не съм пробвал ощe

И аз имам същата идея-компресиране на ритъм китари при солото,с автоматизациите съм пробвал да намаля ритъма,но не е същото-при оня видео урок,който гледах,със сендване на компресора от кика към баса се получаваха съвсем отчетливи резултати при съвсем леко приплъзване.Благодаря за мненията!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично досега съм го ползвал само за ducking на баса според касата, но смятам, че за по-голямата част от музикалните стилове няма смисъл от такива заигравки, ако на човек сорса и микса му са направени като хората. Sidechaining-а ми се вижда по-скоро като tool за частни случаи, но това си е мое мнение - не ангажирам никой с него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На който му се чете руски/за екю-то/- Этому можно найти несколько применений. Например, вокалист излишне шепелявит и все буквы "с", записанные вашим конденсаторным микрофоном, выделяются из общей картины. Вы направляете его голос через компрессор, а в разъем "side chain" подаете этот же звук, но пропущенный через эквалайзер. На эквалайзере вы убираете все частоты, кроме тех, что используются вокалистом при произнесении буквы "с". Обнаружить это придется опытным путем, так как у разных людей это могут быть разные частоты. Обычно около 5 кГц, но может быть от 3 кГц до 8 кГц. Если затем поставить компрессор в режим "side chain", то компрессирование голоса будет происходить в те моменты, когда произносится буква "с". Таким образом получился прибор, известный как "деэссер" (de-esser). Подобный способ работы называется "частотно-зависимым" (frequency dependent). Еще одно применение данной функции носит название "ducker". И два интересни и лесни плъгина-http://www.db-audioware.com/sidechaingate.htm

Редактирано от sardaesox
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.