Jump to content
Българският форум за музиканти

"Bombarding It With Frequencies"


Kalmar

Recommended Posts

  • Отговори 40
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Калмар, само ако знаеш к'ви таралежи си натика в...,с тая тема...

Едно съм разбрал - в тоя форум повечето от хората не заслужават да им се споделя опит, защото не уважават опита и не ценят това, че има хора, които са отделили много време и много пари, за да разберат как стоят нещата и дори да им подариш това което си научил - няма никакъв смисъл. Те ако са искали да знаят повече, до сега да са го научили/пробвали/платили...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

а защо трябва сляпо да вярваме на някого си? щото пуснал в хола някакъв апарат и направил китарата "да си ебе мамата"? едва ли... и мерилото му е "по слух"..... абе смешна работа или поне несериозна

Редактирано от billymilano
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз само две неща ще добавя...

Браво на Kalmar за готиния им експеримент и на тези които с интерес допринасят с въпроси. Очаквам с нетърпение още резултати, семпли... даже се замислям да пробвате и с една от моите като я довърша..да видим какъв ще е резултата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо искам да ви поздравя за изледователският дух и да уточня, че нямам намерение да доказвам или отхвърлям нечии твърдения, но при мен възникват няколко въпроса.

 

Резонанс във физиката е явление при което амплитудата на принудените трептения рязко се увеличава когато честотата на трептене на външния източник, във вашия случай някакъв уред/апарат, стане близка до естествената честота на трептене на предмета/китарата.

До тук добре, няма нищо мистериозно, но не ми е ясно как след като престанат трептенията на външният източник, китарата запомня и някакси влиза в резонираща нирвана.

Освен това китарата не е само дърво, а има опънати струни, тремоло, бриджове, нътове, тръсродове ключове и други които също резонират и допринасят било с плюс или минус към общия резонанс.Та питам се, тях как да ги облъчим за да се включат към общия "оргазъм".

Според мен методът е подходящ по скоро да се подберат, еднакво резониращи, едно към друго тяло и гриф, но за целта е необходимо да имаш богат избор от такива.

Мисълта ми е, че едва ли с подръчни средства можем да "отпушим" звуковите чакри на китарите си, това би следвало да се прави още при подбора и обработката на дървесината, но пък никой не е казал, че човек не може да опита, в крайна сметка кой движи прогреса ако не самите ние.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ciriljhonson, напълно съм съгласен. Аз лично смятам, че тази идея е хрумнала на някой лютиер или производител,

като е се е чудел как да накара готовите си китари да звучат като вече разсвирени инструменти.

Аз поне вярвам, че има такова нещо като "разсвирване". Незнам дали дървото "запоня" това което са му "казали"

или същността на този процес е от друго естество...

Имаше един хммм... не помня лютиер или биохимик :butcher: , който се бе опитал да пресъздаде цигулка Страдивари, като освен технологията на построяване, се беше опитал да докара дървесината до същото състояние. С изсъхването и остаряването клетките в дървесината постепенно стават кухи, предполага се, че това е една от причините с течение на времето инструментите да звучат по-добре. Един вид получава се по-добро "пренасяне" на звука.

Та този пич беше открил бактерия, която изяжда пълнежа на дървесните клетки, след това чрез химикали ги убива, за да прекрати процеса. Така обработения материал се позва за направата на цигулки, които трябваше да звучат поне приблизително толкова добре, колкото и цигулка на Страдивари.

Ето един интересен материал за това как евентуално Страдивари е правел своите инструменти.

http://www.time.com/time/health/article/0,...1878425,00.html

 

Текста е доста показателен...

 

Определено правя тези неща защото са ми интересни, а не защото очаквам хвалби. :)

Исках да споделя това което съм забелязал, открил или пробвал. Не задължавам никой да ми чете писанията.

И да, хубаво е да не си цапаме темите с офтопик, billymilano.

Ако имаш да кажеш нещо конструктивно и обосновано по въпроса - давай!

 

Мисля, че съм написал доста по въпроса, все обосновано.

Това дали съм прав или не, могат да кажат само хората с повече опит от моя. ;)

 

Калмар, само ако знаеш к'ви таралежи си натика в...,с тая тема...

 

В г**а искаш да кажеш. ;)

Аз това го правя първо заради себе си - защото имам нужда да го правя. Второ за тези, които заслужават в този форум ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не мога да разбера, защо винаги когато се намери някаква градивна тема във форума се стига до такива изцепки. Не ви ли писна от "препоръчайте ми китара", "как да поситгна звука на металика","скъсах струна" и тнт.? Случайно познавам автора на темата <_< и мога да кажа, че притежава сериозен арсенал от доста качествени поръчкови инструменти както и предостатъчно знания по темата за изработка на китари като цяло. Според мен също има "разсвирване" на инстремента, интересно е дали има точка на насищене след която да не се забелязва промяна във тона(ако си "бомбандираш честотно китарата"). Аз съм навит да се съберем да пооблъчим някоя от моите китари, все пак нищо не се губи, пък ще вземем и "бутилки", за да бомбандираме и черния дроб. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Хахаха, Камба, едвам ма нави!

Скоро ще направим една сбирка по темата (ъъъ и по бутилковата също). <_<

Редактирано от Kalmar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мога да кажа само браво на автора на темата , и успех с начинанието. Чакаме семпли преди и след "обработката". :punk_guitar:

Не мога да разбера защо темата трябва да се "флуди" при положение , че човека се занимавал сериозно и е отделил много време за да проведе опита и да го сподели с нас , на който не му е приятно да не пише в темата и толкова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

E какво, да напишем 100 страници с хвалебствия без да зададем нито един въпрос и без да кажем нищо ли?

Като изключим чистия спам, някои от въпросите са напълно основателни, както предполагам виждаш и авторът се съгласява на много места.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

В основата на въпроса стои дървесината, която от своя страна е изградена от най-общо казано целулозни влакна и лигнин.Именно целулозата играе основна роля при здравината, еластичноста, цветът и структората при различните дървесни видове.Тя е своеобразен "скелет" на клетката, като я предпазват от механични нарушения и в същото време не пречи на снабдяването и с хранителни вещества.Когато клетката умре обаче, остават така наречени "кутийки", които определят до голяма степен и акустиката на дървото.(най-просто казано)

Дали обаче, дървесината расла в Карпатите е по-различна от дървесината в Сибир или в Северна и Южна Америка?

Разбира се, че да, и именно заради това при различните райони се наблюдават и различни белези при един и същи вид дървесина, като плътност например.

Да не говорим, че от огромно значение е от коя част на дървото е "извадено" парчето на вашата китара и по какъв начин е изсъхнало, дали по естествен дълъг и труден път или посредством сушилни с горещ въздух.

Не знам, за много лютиери всичко това е с огромно значение, за други не, но каквото и да си говорим, чудеса стават само в приказките.За "разсвирването" на един инструмен трябва да мине доста време, да улегне и да си създаде собствен характер.

Не мисля обаче, че повечето от китарите които притежаваме(има и изключения разбира се), биха надминали някакви свръх акустически очаквания.

 

Има една теория, че освен геният на Антонио Страдивари, за уникалният звук на неговите инструменти са повлияли и геоклиматичните условия.Между 14-ти и 19-ти век Европа и Северна Америка изпадат в Малката Ледникова Епоха, дървесината от този период е с по-голяма плътност, дължаща се на студеният климат а от там и с характерни свойства и белези.

Според друга такава пък транспортирането на трупите по вода и попадането им в морето, а от там под влиянието на морската сол и тн. се е стигнало до съвършенство,не знам.

Мисля обаче, че всичко е до човешка ръка,мозък и душа без тях нещата се превръщат в конвейр а не в единствен и неповторим инструмент.

 

Пиша всичко това и се мъча да наглася някак си въпросното "бомбандиране", било то научно или полезно и не мога да намеря достоен довод, като как влиае то на дървесината и по какъв начин.

 

Въпреки всичко, на Kalmar, мога само да пожелая успех в начинанието и експериментите, пък и темата си я бива интересна е, а и има върху какво да се замисли човек.

 

Поздрави.

 

 

П.П. Какво ще кажете, например да третираме с електромагнитни микровълни(микровълнова печка), тово сериозно и в името на науката.Трябва само да се намери доброволец.

Редактирано от ciriljhonson
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При всички случаи при акустичните китари винаги има ефект на "отваряне" на инструмента (горната царга) със свиренето ( и годините).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.