RZArector Публикувано Юни 13, 2009 Публикувано Юни 13, 2009 (Редактирано) Преди време четох някъде, че блокирането на тремолото на Стратокастерите с помощта на дървени трупчета увеличавало състейна. Някой правил ли е подобно нещо и има ли положителен ефект върху състейна? Знам че Ерик Клептън на "Блеки" е блокирал по този начин тремолото си Говоря за нещо подобно: http://media.photobucket.com/image/blocked...lock_Bridge.jpg Редактирано Юни 13, 2009 от RZArector Цитирай
Slacoth Отговорено Юни 13, 2009 Отговорено Юни 13, 2009 Случвало ли ти се е свирейки на акустична китара, да допреш грифът и до кух шкаф или гардероб. Тогава резонанса се предава само чрез допир. Блокирайки по този начин тремолото, предаването на трептенията към кухината под капака за пружините с някакви минимални стойности ще се повиши. Според мен е безсмислено да го правиш. Цитирай
Vasil Pavlov Отговорено Юни 13, 2009 Отговорено Юни 13, 2009 (Редактирано) Аз на скуаера ми го бях застопорил и наистина се повиши състейнът, а и то с това малоумно тремоло, дето разстройва на точно 10 секунди, така или иначе бързо се осъзнах, че е почти неизползваемо. Но така или иначе състейн на LP няма да стигнеш, все ще си е по - малък, а няма да имаш флойд. Редактирано Юни 13, 2009 от Vasil Pavlov Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Юни 13, 2009 Отговорено Юни 13, 2009 (Редактирано) Разликата в състейна между страт тремоло, легнало на китарата и застопорено такова е страшно малка, даже може и да я няма. Разстройването най-често се получава от неправилно поставяне на струните, несмазване на важни места по китарата и т.н. В редки случаи се дължи на крива основа на тремолото, зле подрязано отпред тремоло и т.н. неща, които са поправими с едно стъкло с шкурка, една пила за метал и малко търпение. Имам един страт Dimavery, на който не само не му е застопорено тремолото, но и плава(леко вдигнато го държа) и си бачка съвсем ОК без да разстройва. Това може да се постигне с почти всяка китара. Редактирано Юни 13, 2009 от Evtim Djerekarov Цитирай
ciriljhonson Отговорено Юни 13, 2009 Отговорено Юни 13, 2009 Аз бих заложил на допълнителни пружини и по-дебели струни. Цитирай
spongebob Отговорено Юни 13, 2009 Отговорено Юни 13, 2009 Мисля,че при Клептън желания ефект е бил да застопори тремолото,а и според мен това е единствения смисъл.Страта си има достатъчно състейн,просто прекарвате много време в четене на безсмислени статии из нета. Цитирай
DREAMMIND Отговорено Юни 13, 2009 Отговорено Юни 13, 2009 (Редактирано) не е нужно да ползваш трупчета става и с обикновен картон, при мене е така, разлика си има, и на ушен лекар бях скоро ама може да са лъжа по принцип тва се блокира да не се разстройва китарата лесно и за тва определено върши работа, аз тремоло не ползвам Редактирано Юни 13, 2009 от DREAMMIND Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Юни 13, 2009 Отговорено Юни 13, 2009 (Редактирано) Честно казано, когато всичко и е наред, китарата не се разстройва не само когато не е блокирано тремолото, а дори когато се ползва. Ако пък мръдне малко в резултат на ползването на тремолото, в 95% от случаите може да мръдне и обратно след съответното побутване на ръчката. Моят съвет е да се погледне по-скоро към възможността за сетъпване и лек ремонт на китарата, вместо към блокиране. Редактирано Юни 13, 2009 от Evtim Djerekarov Цитирай
Slide Отговорено Юни 13, 2009 Отговорено Юни 13, 2009 Разстройването най-често се получава от неправилно поставяне на струните, несмазване на важни места по китарата и т.н.В редки случаи се дължи на крива основа на тремолото, зле подрязано отпред тремоло и т.н. +1 По едно време и аз си мислех, че тремолото на Squier-а ми за нищо не става, но отделих известно време да сет-ъп-на китарата правилно. (Най-вече правилно поставяне на струнте). Даже не съм слагал графитна смес в каналите на нъта, нито съм смазвал седлата с машинно масло. Даже прекарах и струните през водачите на главата. И сега си ползвам доста често тремолото, на моменти дори и с яд, и си е добре китарата. Разстройването е пренебрежително малко. Цитирай
Vasil Pavlov Отговорено Юни 13, 2009 Отговорено Юни 13, 2009 И смазки слагах и пак разтройваше яко. Може би, ако беше истински Флойд, друга щеше да е хавата. Не знам. Цитирай
Slide Отговорено Юни 13, 2009 Отговорено Юни 13, 2009 ^ Чакай, сега. Да не сме в грешка нещо? Твоя Шоумастър с Флойд ли е или с обикновенно, едно(дву)посочно Фендър тип тремоло? Цитирай
Hillbilly Отговорено Юни 13, 2009 Отговорено Юни 13, 2009 Нещо и аз разбрах,че не говорим за флойдове ..а стандартно може да се застопори с повече пружини,аз лично предпочитам тремолото да е на 1,5 мм от тялото,въпреки че не го използвам. Цитирай
Slide Отговорено Юни 13, 2009 Отговорено Юни 13, 2009 Аз съм си с три пружини и е на около 1мм от тялото, което значи, че няма ход на зад, но така или иначе, аз го използвам основно за вибрато, дайвове почти не правя. Не се оплаквам от разстройване. Цитирай
Бицев Отговорено Юни 13, 2009 Отговорено Юни 13, 2009 (Редактирано) Определено помага! През годините, когато свирех със Страт, редовно го правех. Най-напред го "изобретих" без да бях чел, че и Клептън го е правил. Но аз просто не ползвам тремолото (Клептън ми е 'учителя' от ученически години), а и преди това предимно свирех с Гибсъни (копия). Първия вариант направих с едно голямо блокче за домино от много твърдо черно дърво (абанос, май). Беше идеално по размер, но малко по-тънко, та му 'набивах' симетрично две големи монети за уплътняване. По-късно намерих работилница и ми изработиха няколко блокчета от неръждаема стомана и от бронз, с точни размери и леко клиновидни. Макар механизмът да ставаше съвсем неподвижен, нахаквах и 5 пружини "да има". Не толкова за застопоряване, колкото за приятната психическа заблуда (а може да е истина?) че действат малко като реверб Ръчката, естествено беше прилежно прибрана (за да се продаде един ден китарата непроменена). Тонът убедително се подобряваше, всички, с които съм свирил го забелязваха. Не просто като състейн (кой ли мери секундите затихване до точни децибели?), но като цялостен тон - по-плътен, леко напомнящ Гибсънския тон. С пръсти съм си правил всякакви бендове, включително надолу (с предварително повдигане преди нотата и после отпускане - с или без връщане нагоре). От друга страна, ако механичното вибрато е важно за вашия стил, Евтим е прав: добре настроено, то не внася разстройване. Няма по-красноречив пример за това от Джеф Бек: маниерът му на свирене е жива инквизиция, а си му е винаги в тон, при все че свири със стандартни Страт механизми (макар на Фендерите с името му да са сложени модифицирани версии; на неговите си китари са стандартни).Но той не е човек Въпорс на вкус и стил на свирене, но който има Страт (или копие) и не ползва вибратора, препоръчвам блокирането за по-добър тон. П.С. В рамките на митологията, срещал съм стратаджии, които се кълнат, че също махането на задната капачка подобрявало тона. Привеждат за аргумент SRV и Блеки на Клептън. Малко отнесено е, но и аз не съм фен на пластмасата като акустичен материал. Може пък и да е вярно - не съм опитвал Редактирано Юни 13, 2009 от Бицев Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.