Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

^ами не е така точно, опитваме се да научим нещо :offtopic-001: Някои вероятно, не всички, но все пак.

Отговорено

... Няма проблем, на свой ред се извинявам се ако съм издразнил някой, неумишлено :offtopic-001:

 

Иначе що се отнася до семплите, май всеки си гледа от неговата камбанария (стил ). В музиките, които аз свиря не са приети, в метъла, както личи от поста на колегата са стандарт ( не съм запознат). Извода е светът е шарен и всеки с вкуса си ( и бюджета за съжаление)

 

поздрави

Отговорено (Редактирано)

90% от ПРО продукцията на метъл, емо и други тежки стилове се ползва Дръмагог и се риплейсват: кик, снер и томове. Дори се добавят и чинели за по ясно акцентиране.

Снера се копира на 2-3 трака и гоуст нотите се едитват допълнително, за да се постигне по голяма реалистичност! Също може да се остави оргиналния трак и смеси със дръмагог траковете.

 

Това няма общо с джаз и други стилове естествено!

Редактирано от Black Bird
Отговорено (Редактирано)

Искам да добавя, че ако дръмера е:

Neil Peart (Rush)

John Bonham (Led Zeppelin)

Billy Cobham

Buddy Rich... и разни други мои фаворити просто дори и с един микрофон, звука все ще е по-добър от многото риплейснати дръмери по света...

Това с Дръмагога е измислено за хора, които нямат правилно звуко извличане- ритмика(от дълги години Beat Detective/тул-плъгин в Протулс/ поправя неритмични проекти), също за по-бързо достигане до краен резултат-звук и спестяване на пари от скъпи микрофони и акустично третирано студио с яка акустика за записване на дръмс. Да не забравяме, че трябва да знаеш и къде да поставиш миковете. Инчове имат драматично влияние в звука - фази и проблеми с блийд.

http://www.drumagog.com/reviews.htm

 

 

"I love the ease at which you can audition different samples and the phase accurate tightness of this drum replacement plug in. I use it all the time on every record you hear me mix."

 

Andy Sneap

Producer / Engineer

Nevermore, Machine Head, Arch Enemy, Cradle Of Filth

Редактирано от Black Bird
Отговорено

От и звестно време се опитвам да разцъквам Drumagog, но доколкото прочетох е съвместим само с BFD 2, което е ограничаващо за тези, които сме свикнали с

Addictive Drums примерно... но пък ако трябва и с BFD 2 ще се пробва. Проблемът е отново с това какво ще бъде тригерирано като нямам барабани!?

 

Не знам гледали ли сте това... Изглежда почти като отговор на предния въпрос. Е, нужни са отделни микрофони... и хардуерни входове най-вероятно на картата, но пък изглежда яко!

Отговорено

Не знам кое имаш предвид под Crosstalk, но ако е моментът, в който имаш и чинел и каса и солобарабанче на едно време ударени с три микрофона си става. Просто имаш заредени три Drumagog плъгина на трите канала където влиза звука от всеки микрофон. За това ще ти трябва и многоканален аудио-интерфейс или... едни врътки, които се ползват от самия начин, по който плъгина работи. И той е рязане по честоти, широко (shelve) и тясно (notch). Това се състои в пиниза просто, ако нямаш многоканална звукова карта, дублираш сигнала в друг трак слагаш му EQ да махне примерно ниски звуци и остават само острите на чинелите...

 

Ето как започнах да порцедирам аз:

1. Необходимо е да имаш инсталиран "Виртуален MIDI кабел" (аз лично използвам MIDI Maple; наличен е в два варианта: 4 "кабела" или 4 + 8 "кабела")

2. Естествено да имаш инсталиран Drumagog Platinum 4.11

3. Микрофон (моят е за 2,60 лв. от кварталната книжарница)

4. Инсталирана програма за запис и смесване на аудио и MIDI файлове (аз лично ползвам Reaper 3 и Ableton 8, защото и двете са крайно индивидуални)

5. По желание може да позлваш някакви барабанни палки (около 6 лева комплекта, аз лично ползвам Vic Firth, подарени ми от барабаниста на Nile),

но задължително си обуй някакви леки плоски обувки (тип скейтърски)

 

Може да процедираш според микрофона (моя е директно в Mic In на Creative Audigy 1), но ако имаш хубав, може през предусилвател и от там - в Line In.

Защо с помощта на Drumagog е по-добре?! Аз тръгнах от мишка, редене на блокчета, по време, леко разместване за човешки привкус на изпълнението,

нагласяне на velocity параметрите на всяко блокче и т.н. все скучни неща и времеотнемащи (има такива MIDI функции в някои DAW програми, но всичките са зле,

ако говорим специално за барабанни изпълненеия и придаване на жив тонус). Пробвах и с един пиниз наречен *.rex към *.midi преобразуване файлове.

Програми като Recycle, Ableton ги създават, но проблемът при тази галимация е, че:

1. Динамиката е на едно ниво (по подразбиране) и трябва пак да си играеш с velocity параметрите на всяко блокче

2. Всеки такъв файл от блокчета е хроматична редица от ноти (тонове), представени от тези midi блокчета (което означава, че трябва да ги селектираш

едно по едно и да ги подрждаш в най-често един ред (тон), което може да варира от 20 до 220 и дори повече, зависи калко разнообразен е ритъма)

Което единствено решава въпроса с humanization почерка на така създадения midi файл... но пак остават останалите 2. Решаваме 1/3, което е недостатъчно.

 

Тук не става въпрос, ако имаш някакъв дръм-пад или midi-контролер с touch-модули, каквито са midi-клавиатурите и други. Аз нямам такава поради

изпитване на почти отвращение от пианистичната клавиатура (но това е друга тема). Друго си е обаче да си тропкаш: цицити-тъшацити... цицити-тъшацити :D

Дори може и само с уста, ала бийтбоксър! Също се получава, стига да можеш да дишаш или пкъ на по-малки порцийки...

 

Ето как започвам да го правя:

В Reaper създавам трак и вкарвам в него като ефект самия Drumagog плъгин (Normal или Latency Fixed... зависи от аудио програмата ти).

От него пък активирам ометката Midi Out Enable (таб Advanced) и от падащото меню до него избирам някой от наличните вече виртуални кабели

(в моя случай: Maple Midi Out Port 1). За жалост (все още) самият Drumagog плъгин не multi-out способен затова и се налага да се зарежда отделен такъв

за всеки желан за тригериране трак, което е малко тъпо... но сигурно ще го усъвършенстват в бъдеще. :yes:

Поради тази прочина под Midi Output настройките можеш да избереш номера на midi канал от вече избрания midi output port 1.

Тези номера на midi каналите варират от 1 до 16, като както е известно стандартът за барабани в пакета General MIDI е канал номер 10.

Кой ще иберем, в нашия случай не е от особено значение, защото едва ли има смисъл да ползваме General MIDI сега. Важно е да запомним, че той ще отговаря

за избрания тригериран семпъл (например каса-кик). Непосредствено под това можем да изберем и нотата, която ще очакваме да се появява след тригерирането.

Тригериращ сигнал ще ни е аудио сигнал записан от микрофона, което вече трябва да сме направили (в ритъм, с динамика, кой колкото може) :)

Този аудио сигнал (аудио клип) го поставяме в трака, където е и заредения Drumagog плъгин (освен ако не искате да изпиша още няколко реда за връзвания на тракове в Reaper). Този трак не трябва да го привеждаме в готовност за запис или най-добре да му кажем да премахне такава възможност от настройките му.

Много важно е обаче да активираме бутона му за връзка към други тракове (routing)!!! там в падащото меню Sends избираме трака, в който ще искаме

да се запише така желаният от нас midi резултат от тригерирането на Drumagog с аудио-клипа, който сме записали с пляскания по коленцата от миркофон за 2 лева.

Задавме връзката Audio... => ... да е None, защото то няма да ни трябва. Затова пък връзката Midi: All => All да стане Midi: 1 => 1 (1 e нашия midi канал от "кабел" 1)

 

В другия трак: десен бутон за това какъв сигнал ще запишем (трябва ни това, което ни е изпратил трака с Drumagog, a имено Midi Port 1 с канал 1). Затова избираме,

че ще запишем Input, a именно: Midi Input -> Maple Midi Port 1 -> Channel 1. Натискаме бутона за привеждане в готовност за запис (кръглото, червеничкото),

преместваме плейбара (това е заведение само за истинските играчи) оттам от дето започва аудио-клипа ни или малко преди това и натискаме "Запис"!

Воала... имаме MIDI клип, при това с динамика, с човешки облик и на съответния тон (подходящ според барбанния плъгин, който ще ползваме после:

Addictive Drums, Ez Drummer, Superior Drumer, BFD, DFH, Jamstix и т.н.).

 

Е, бедата е, че ако това е било за касата, а пък сме удряли с другата ръка и по тефтер наместо соло барабанче, може просто да дублираме аудио-клипа и да

премахнем ниските от крака (близо до който е бил и микрофона и сме тупкали по килимче) и да остане само notch филтър на звука от тефтера, който предварително

сме определили къде най е резонансирал. И пак повтаряме процедурата... само местим аудио-клипа и махаме на страни вече готивите midi-клипчета като резултат.

 

Сбогом редене с мишка! Резултатите за мен са повече от желани. И звучи убийствено истински после в Addictive-a, ма то може и щото аз съм добър. :D

Отговорено

^ :yes::D направо Революция в Звукозаписа правиш :)

...стана ми интересно и ми се прииска да чуя резултат от тази нова техника на запис :D

...пусни линк да чуем резултат ...

Отговорено

^ е, чак пък... просто съм човек, дето се опитва с трици да улови някоя "маймунка с рошава кратунка" :greenangel:

Ще видим какво ще излезе довечера евентуално.

Отговорено

Брей много интересна тема :girl_witch:

Kurt ще ме запалиш по тая хоум технология....

Мале, представям си колко идиотски ще изглеждам тропайки по килими и тефтери у нас :greenangel:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.