synchu Отговорено Май 18, 2009 Отговорено Май 18, 2009 ^ами не е така точно, опитваме се да научим нещо Някои вероятно, не всички, но все пак. Цитирай
kolio_k Отговорено Май 18, 2009 Отговорено Май 18, 2009 ... Няма проблем, на свой ред се извинявам се ако съм издразнил някой, неумишлено Иначе що се отнася до семплите, май всеки си гледа от неговата камбанария (стил ). В музиките, които аз свиря не са приети, в метъла, както личи от поста на колегата са стандарт ( не съм запознат). Извода е светът е шарен и всеки с вкуса си ( и бюджета за съжаление) поздрави Цитирай
Black Bird Отговорено Май 18, 2009 Отговорено Май 18, 2009 (Редактирано) 90% от ПРО продукцията на метъл, емо и други тежки стилове се ползва Дръмагог и се риплейсват: кик, снер и томове. Дори се добавят и чинели за по ясно акцентиране. Снера се копира на 2-3 трака и гоуст нотите се едитват допълнително, за да се постигне по голяма реалистичност! Също може да се остави оргиналния трак и смеси със дръмагог траковете. Това няма общо с джаз и други стилове естествено! Редактирано Май 18, 2009 от Black Bird Цитирай
Black Bird Отговорено Май 18, 2009 Отговорено Май 18, 2009 (Редактирано) Искам да добавя, че ако дръмера е: Neil Peart (Rush) John Bonham (Led Zeppelin) Billy Cobham Buddy Rich... и разни други мои фаворити просто дори и с един микрофон, звука все ще е по-добър от многото риплейснати дръмери по света... Това с Дръмагога е измислено за хора, които нямат правилно звуко извличане- ритмика(от дълги години Beat Detective/тул-плъгин в Протулс/ поправя неритмични проекти), също за по-бързо достигане до краен резултат-звук и спестяване на пари от скъпи микрофони и акустично третирано студио с яка акустика за записване на дръмс. Да не забравяме, че трябва да знаеш и къде да поставиш миковете. Инчове имат драматично влияние в звука - фази и проблеми с блийд. http://www.drumagog.com/reviews.htm "I love the ease at which you can audition different samples and the phase accurate tightness of this drum replacement plug in. I use it all the time on every record you hear me mix." Andy Sneap Producer / Engineer Nevermore, Machine Head, Arch Enemy, Cradle Of Filth Редактирано Май 18, 2009 от Black Bird Цитирай
Kurt Uvash Отговорено Май 18, 2009 Отговорено Май 18, 2009 От и звестно време се опитвам да разцъквам Drumagog, но доколкото прочетох е съвместим само с BFD 2, което е ограничаващо за тези, които сме свикнали с Addictive Drums примерно... но пък ако трябва и с BFD 2 ще се пробва. Проблемът е отново с това какво ще бъде тригерирано като нямам барабани!? Не знам гледали ли сте това... Изглежда почти като отговор на предния въпрос. Е, нужни са отделни микрофони... и хардуерни входове най-вероятно на картата, но пък изглежда яко! Цитирай
MR_STENCH Отговорено Май 18, 2009 Отговорено Май 18, 2009 Интересно как ли се справят с Crosstalk-a... ... Цитирай
Kurt Uvash Отговорено Май 18, 2009 Отговорено Май 18, 2009 Не знам кое имаш предвид под Crosstalk, но ако е моментът, в който имаш и чинел и каса и солобарабанче на едно време ударени с три микрофона си става. Просто имаш заредени три Drumagog плъгина на трите канала където влиза звука от всеки микрофон. За това ще ти трябва и многоканален аудио-интерфейс или... едни врътки, които се ползват от самия начин, по който плъгина работи. И той е рязане по честоти, широко (shelve) и тясно (notch). Това се състои в пиниза просто, ако нямаш многоканална звукова карта, дублираш сигнала в друг трак слагаш му EQ да махне примерно ниски звуци и остават само острите на чинелите... Ето как започнах да порцедирам аз: 1. Необходимо е да имаш инсталиран "Виртуален MIDI кабел" (аз лично използвам MIDI Maple; наличен е в два варианта: 4 "кабела" или 4 + 8 "кабела") 2. Естествено да имаш инсталиран Drumagog Platinum 4.11 3. Микрофон (моят е за 2,60 лв. от кварталната книжарница) 4. Инсталирана програма за запис и смесване на аудио и MIDI файлове (аз лично ползвам Reaper 3 и Ableton 8, защото и двете са крайно индивидуални) 5. По желание може да позлваш някакви барабанни палки (около 6 лева комплекта, аз лично ползвам Vic Firth, подарени ми от барабаниста на Nile), но задължително си обуй някакви леки плоски обувки (тип скейтърски) Може да процедираш според микрофона (моя е директно в Mic In на Creative Audigy 1), но ако имаш хубав, може през предусилвател и от там - в Line In. Защо с помощта на Drumagog е по-добре?! Аз тръгнах от мишка, редене на блокчета, по време, леко разместване за човешки привкус на изпълнението, нагласяне на velocity параметрите на всяко блокче и т.н. все скучни неща и времеотнемащи (има такива MIDI функции в някои DAW програми, но всичките са зле, ако говорим специално за барабанни изпълненеия и придаване на жив тонус). Пробвах и с един пиниз наречен *.rex към *.midi преобразуване файлове. Програми като Recycle, Ableton ги създават, но проблемът при тази галимация е, че: 1. Динамиката е на едно ниво (по подразбиране) и трябва пак да си играеш с velocity параметрите на всяко блокче 2. Всеки такъв файл от блокчета е хроматична редица от ноти (тонове), представени от тези midi блокчета (което означава, че трябва да ги селектираш едно по едно и да ги подрждаш в най-често един ред (тон), което може да варира от 20 до 220 и дори повече, зависи калко разнообразен е ритъма) Което единствено решава въпроса с humanization почерка на така създадения midi файл... но пак остават останалите 2. Решаваме 1/3, което е недостатъчно. Тук не става въпрос, ако имаш някакъв дръм-пад или midi-контролер с touch-модули, каквито са midi-клавиатурите и други. Аз нямам такава поради изпитване на почти отвращение от пианистичната клавиатура (но това е друга тема). Друго си е обаче да си тропкаш: цицити-тъшацити... цицити-тъшацити Дори може и само с уста, ала бийтбоксър! Също се получава, стига да можеш да дишаш или пкъ на по-малки порцийки... Ето как започвам да го правя: В Reaper създавам трак и вкарвам в него като ефект самия Drumagog плъгин (Normal или Latency Fixed... зависи от аудио програмата ти). От него пък активирам ометката Midi Out Enable (таб Advanced) и от падащото меню до него избирам някой от наличните вече виртуални кабели (в моя случай: Maple Midi Out Port 1). За жалост (все още) самият Drumagog плъгин не multi-out способен затова и се налага да се зарежда отделен такъв за всеки желан за тригериране трак, което е малко тъпо... но сигурно ще го усъвършенстват в бъдеще. Поради тази прочина под Midi Output настройките можеш да избереш номера на midi канал от вече избрания midi output port 1. Тези номера на midi каналите варират от 1 до 16, като както е известно стандартът за барабани в пакета General MIDI е канал номер 10. Кой ще иберем, в нашия случай не е от особено значение, защото едва ли има смисъл да ползваме General MIDI сега. Важно е да запомним, че той ще отговаря за избрания тригериран семпъл (например каса-кик). Непосредствено под това можем да изберем и нотата, която ще очакваме да се появява след тригерирането. Тригериращ сигнал ще ни е аудио сигнал записан от микрофона, което вече трябва да сме направили (в ритъм, с динамика, кой колкото може) Този аудио сигнал (аудио клип) го поставяме в трака, където е и заредения Drumagog плъгин (освен ако не искате да изпиша още няколко реда за връзвания на тракове в Reaper). Този трак не трябва да го привеждаме в готовност за запис или най-добре да му кажем да премахне такава възможност от настройките му. Много важно е обаче да активираме бутона му за връзка към други тракове (routing)!!! там в падащото меню Sends избираме трака, в който ще искаме да се запише така желаният от нас midi резултат от тригерирането на Drumagog с аудио-клипа, който сме записали с пляскания по коленцата от миркофон за 2 лева. Задавме връзката Audio... => ... да е None, защото то няма да ни трябва. Затова пък връзката Midi: All => All да стане Midi: 1 => 1 (1 e нашия midi канал от "кабел" 1) В другия трак: десен бутон за това какъв сигнал ще запишем (трябва ни това, което ни е изпратил трака с Drumagog, a имено Midi Port 1 с канал 1). Затова избираме, че ще запишем Input, a именно: Midi Input -> Maple Midi Port 1 -> Channel 1. Натискаме бутона за привеждане в готовност за запис (кръглото, червеничкото), преместваме плейбара (това е заведение само за истинските играчи) оттам от дето започва аудио-клипа ни или малко преди това и натискаме "Запис"! Воала... имаме MIDI клип, при това с динамика, с човешки облик и на съответния тон (подходящ според барбанния плъгин, който ще ползваме после: Addictive Drums, Ez Drummer, Superior Drumer, BFD, DFH, Jamstix и т.н.). Е, бедата е, че ако това е било за касата, а пък сме удряли с другата ръка и по тефтер наместо соло барабанче, може просто да дублираме аудио-клипа и да премахнем ниските от крака (близо до който е бил и микрофона и сме тупкали по килимче) и да остане само notch филтър на звука от тефтера, който предварително сме определили къде най е резонансирал. И пак повтаряме процедурата... само местим аудио-клипа и махаме на страни вече готивите midi-клипчета като резултат. Сбогом редене с мишка! Резултатите за мен са повече от желани. И звучи убийствено истински после в Addictive-a, ма то може и щото аз съм добър. Цитирай
BlackCorsair Отговорено Май 19, 2009 Отговорено Май 19, 2009 ^ направо Революция в Звукозаписа правиш ...стана ми интересно и ми се прииска да чуя резултат от тази нова техника на запис ...пусни линк да чуем резултат ... Цитирай
Kurt Uvash Отговорено Май 19, 2009 Отговорено Май 19, 2009 ^ е, чак пък... просто съм човек, дето се опитва с трици да улови някоя "маймунка с рошава кратунка" Ще видим какво ще излезе довечера евентуално. Цитирай
ultramega Отговорено Май 19, 2009 Отговорено Май 19, 2009 Брей много интересна тема Kurt ще ме запалиш по тая хоум технология.... Мале, представям си колко идиотски ще изглеждам тропайки по килими и тефтери у нас Цитирай
Black Bird Отговорено Май 19, 2009 Отговорено Май 19, 2009 Подкрепям Kurt Uvash в начинанието му! Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.