Jump to content
Българският форум за музиканти

Запис на Акустични барабани.


Recommended Posts

Вече всички музиканти си имат домашни студия, или са записвали в професионални такива. Смущава ме факта, че масово се прибягва до замяна на естествения акустичен звук на барабаните със семпли. Значи, ще положиш усилия да настройваш инструмента, пари за закупуването му, чинели, микрофони от световна класа и накрая- семпли?!

Има много колеги, които като мен работят в студия, заблуждават клиентите си, че така било по- професионално! Не се лъжете!

Истината е, че запис на барабани е най- трудното нещо от целия процес! Признавам си и аз съм замествал, но защото тогава не можех да ги записвама както трябва ;) Но никога не съм лъгал, че така е по- добре!

И повярвайте, по- добре лошо записан жив барабан, от добре звучащ пластмасов семпъл.

Тази концепция за тригериране или заместване на звука е остаряла. Не се прилага поне от 15 години.

Барабанисти, не се хващайте, ако някой в студиото ви каже, че по света се работи така или че е по- професионално. Потърсете друг, който ще изкара на запис всички нюанси на свиренето и идеите ви.

Често колегите могат да ви "зарибяват", че са видяли, примерно от германия, или са завършили курс в америка... ами да. Всеки може да го изкара онлайн по нета! А и по света има много демо студия. Нека уточним, че достъпът до сериозно студио никак не е лесен!

Пиша това, като противовес на ширещтото се неумение и некомпетентност.

И в защита на истинския талант да се свири на акустични барабани и изкуството да се записва жива музика!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече всички музиканти си имат домашни студия, или са записвали в професионални такива. Смущава ме факта, че масово се прибягва до замяна на естествения акустичен звук на барабаните със семпли. Значи, ще положиш усилия да настройваш инструмента, пари за закупуването му, чинели, микрофони от световна класа и накрая- семпли?!

Има много колеги, които като мен работят в студия, заблуждават клиентите си, че така било по- професионално! Не се лъжете!

Истината е, че запис на барабани е най- трудното нещо от целия процес! Признавам си и аз съм замествал, но защото тогава не можех да ги записвама както трябва :( Но никога не съм лъгал, че така е по- добре!

И повярвайте, по- добре лошо записан жив барабан, от добре звучащ пластмасов семпъл.

Тази концепция за тригериране или заместване на звука е остаряла. Не се прилага поне от 15 години.

Барабанисти, не се хващайте, ако някой в студиото ви каже, че по света се работи така или че е по- професионално. Потърсете друг, който ще изкара на запис всички нюанси на свиренето и идеите ви.

Често колегите могат да ви "зарибяват", че са видяли, примерно от германия, или са завършили курс в америка... ами да. Всеки може да го изкара онлайн по нета! А и по света има много демо студия. Нека уточним, че достъпът до сериозно студио никак не е лесен!

Пиша това, като противовес на ширещтото се неумение и некомпетентност.

И в защита на истинския талант да се свири на акустични барабани и изкуството да се записва жива музика!

 

Всичко това е вярно, само не, че "не се прави от 15 години". Тригериране се прави и днес, с очите си го виждам в Англия и имам първа-ръка споделен опит от хора, които работят в Америка - и там се прави. Което не значи, че е правилно! (Правят го за по-бързо, за оправяне келявия звук на пишман-музиканти, за колито някои е платил да им 'се докара' читав запис - или за специални ефекти, когато се запускат сампли коренно различни от тригериращия инструмент).

 

Първо, за да се приложи трябва библиотека от първокласни сампли - това не струва малко (по света де, знам, че унас се краде). Който може да си позволи това, може да си позволи и правилен запис на живи барабани, че и читав барабанист, ако се налага (после на диска пак ще пише, че е свирил Кую Пуев, никой не знае, че пистата е направена от Стив Гад, да речем).

 

Второто (барабаниста) е важно, щото какъв смисъл има да тригерираш разклатен дръм трек с очебийни разминавания, че и с тотално куца динамика?! То ако вземеш да го режеш, квантуваш, оправяш ритмично - ще иде повече време и усилие, отколкото да запишеш свестно едни барабани. Да не говорим, че с това прекрояване добавяш изкуственост (зааедно със самплите почва да си звучи ачик като машина, язък за зора да вкарваш барабани в студиото :wallbash: )

- - - -

 

Та явлението у нас май не е за пестене на време и усилие. По моето незначително мнение май е просто липса на познания как се записват барабани че да звучат добре. И тая липса на знания се компенсира с набързо недоучени знания как се мърля в цифровото порстранство, вместо в живото студио ;) (което, освен Гугъл-знания, си иска и многогодишен опит... В колко студия го има?)

 

.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече всички музиканти си имат домашни студия, или са записвали в професионални такива. Смущава ме факта, че масово се прибягва до замяна на естествения акустичен звук на барабаните със семпли. Значи, ще положиш усилия да настройваш инструмента, пари за закупуването му, чинели, микрофони от световна класа и накрая- семпли?!

Има много колеги, които като мен работят в студия, заблуждават клиентите си, че така било по- професионално! Не се лъжете!

Истината е, че запис на барабани е най- трудното нещо от целия процес! Признавам си и аз съм замествал, но защото тогава не можех да ги записвама както трябва :thumbs_up: Но никога не съм лъгал, че така е по- добре!

И повярвайте, по- добре лошо записан жив барабан, от добре звучащ пластмасов семпъл.

Тази концепция за тригериране или заместване на звука е остаряла. Не се прилага поне от 15 години.

Барабанисти, не се хващайте, ако някой в студиото ви каже, че по света се работи така или че е по- професионално. Потърсете друг, който ще изкара на запис всички нюанси на свиренето и идеите ви.

Често колегите могат да ви "зарибяват", че са видяли, примерно от германия, или са завършили курс в америка... ами да. Всеки може да го изкара онлайн по нета! А и по света има много демо студия. Нека уточним, че достъпът до сериозно студио никак не е лесен!

Пиша това, като противовес на ширещтото се неумение и некомпетентност.

И в защита на истинския талант да се свири на акустични барабани и изкуството да се записва жива музика!

 

Не се прилага от 15 години? Мисля, че си в тотална заблуда, сега се прилага повече от всякога! В 90% от метъл музиката например има семпли (или едитване). В момента се сещам за 1 (ЕДНА) група с изцяло акустичен звук! Една от причините, които и най-първокласните студиа използват семпли е от чисто продуцентска гледна точка и/или въпрос на вкус. Един семпъл много по-лесно можеш да го обработиш т.е. например записваш семпли от супер скъпите си барабани и микрофони, записани в стая с добра акустика и добро зад-пултно устройство, имаш по-голяма свобода при обработване и можеш да ги сложиш, където си поискаш... например брейкове и прочее могат да не се пипат, за да звучат естествено и т.н. Семплирането има много предимства и не се прави само, защото инжинерът или барабанистът са куци. :hysterical:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се прилага от 15 години? Мисля, че си в тотална заблуда, сега се прилага повече от всякога! В 90% от метъл музиката например има семпли (или едитване). В момента се сещам за 1 (ЕДНА) група с изцяло акустичен звук! Една от причините, които и най-първокласните студиа използват семпли е от чисто продуцентска гледна точка и/или въпрос на вкус. Един семпъл много по-лесно можеш да го обработиш т.е. например записваш семпли от супер скъпите си барабани и микрофони, записани в стая с добра акустика и добро зад-пултно устройство, имаш по-голяма свобода при обработване и можеш да ги сложиш, където си поискаш... например брейкове и прочее могат да не се пипат, за да звучат естествено и т.н. Семплирането има много предимства и не се прави само, защото инжинерът или барабанистът са куци. ;)

 

Обяснението ти е малко противоречиво: "най-добрите студия" (както твърдиш) затова са най-добри, защото си имат "стая с добра акустика и добро задпултно устройство" (пак твои думи) - и не им трябва запис от друга такава стая и устройство. Още повече, че при качествения запис на барабани се записва и самата 'стая' - и е добре това да е същата стая, в която е записана цялата банда (или най-малко ритъм-секцията). Търсят се и помещения за открит запис (а не в 'кошари' за барабаните и китарните кабинети) именно за трудно уловимото единство, което само с конволутирани закъснения и 'хитро' смесване не може да се постигне.

 

Но и това не е най-важното. Аргументът за "възможностите за обработване" е точно това, което казах: прави се масово, но само в определени случаи:

 

- При записване на музика, където естественото звучене на барабаните (и на други инструменти) не е особен приоритет (танцови и електронни жанрове, хеви метъл - по-изкривените му разновидности, на джингълз и друга търговско-илюстративна продукция)

 

- При записване в не-идеални условия (т.е. не-'най добрите' студия, а по-скапаните такива откъм акустика и оборудване) и на не-идеални барабани

 

- При записване на барабанисти (не казвам слаби), които със свиренето си създават проблеми за идеалния запис (твърде неравномерна динамика, нееднакви удари и проблемно тоноизвличане, странични нежелани шумове или - пази Боже - неритмичност)

 

- При записване от хора (не казвам неграмотни), които се чувстват по-удобно пред екрана с мишката, отколкото в студиото с микрофоните и живия звук

 

Тези четири ситуации, в комбинация или поотделно, обуславят достатъчно много музика, записана ('изградена' - записана не е най-точната дума) по този начин.

 

А иначе нищо не дава повече възможности на записващия инженер да варира и 'създава' идеалния звук от живото записване с правилно подбрани и разположени микрофони на правилно настроени (и правилно изсвирени) барабани. Ако тези компоненти са налице, възможностите са неограничени.

 

Б.

 

Животът е твърде кратък за лош звук!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм за с две ръце , два крака и един............ за записване на истински барабани а не на машини и семпли. Подкрепям това което твърди колегата RENEGAT.Личи си когато звука е истински. То ако я караме така с СЕМПЛИ ще трябва всички музиканти да станем диджеи . САМО ЯКА АКУСТИКА, ЯКО СТУДИО И ЗАДПУЛТЕН ФАКТОР МУ Е МАЙКАТА-ЗАААААААААААА ИСТИНСКИТЕ БАРАБАНИ С ВСИЧКИ КРАЙНИЦИ.

Редактирано от jororock
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм с Бицев, че е вупрос на неумение. Аз не мисля да коментирам способноста на всеки барабанист да свири добре и възможностите му да си купи здрав сет. За използване- да използва се метода. Но не казвайте, че се прави за по- добре. А всички в България го правят от липса на възможност и умения.

Не коментирам и продуцентските решения, концепции и т.н.

Искам да кажа, че може да се запишат добре и че е трудно. И че трябва да се избягва. Когато аз записвам барабани понякога "конкурентите" не вярват че са "живи" и това много ме ласкае. Щом аз го постигам, значи може!

Успех на всички, ползващи семпли и поздрави на тези, които не се предават, а се развиват и ценят живия звук! :thumbup:

Иначе, вероятно всеки, който ще пише по тази тема, ще е прав за себе си и своя метод.

Мога да споделя с всеки желаещ способите които използвам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:thumbup: Истината е че има добре звучащ краен продукт и зле звучащ краен продукт, ако крайният продукт е добър - всичко друго е средство към постигането му :music:. Почти всички големи продуценти имат уникален стил на работа, който са си изградили през годините, общото между всички тях е, че въпреки различния начин на работа резултата накрая е на топ ниво.

 

По темата - със семпли или без - зависи от стила, музиканта, парчето и моментното разположение на звездите :excl: ... ако звучи добре, всичко е позволено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дааа. Аз имам предвид случаите, когато се ползват семпли от неумение да се запише акустично, а не защото така са решили барабанистите :thumbup:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече всички музиканти си имат домашни студия, или са записвали в професионални такива...

 

Това всичко е едната гледна точка - ама като ти дойде да записва някой не особено кадърен барабанист слагането на семпли (със всичките му негативи) някак си помага все пак накрая да се чува нещо измежду 100-те различни барабанчета в сета (не поради друго, а поради всевъзможните ъгли под които "геният" е ударил инструмента си - "ударил" е най-точната дума). Не малка част от хората "влизащи" (това много го обичам - влизам в студио) в студиото не могат да извадят звук от барабаните си, ако ще да струват колкото един апартамент. Какво да говорим за адекватна настройка. Накрая се изисква и готовия и смесен продукт да стува колкото една вечеря на свещи в средно скъп ресторант. Еми има си нужда и от семпли понякога и от най-бързите компресори на света :)

 

Иначе и аз съм с две ръце за живия, добре записан звук с яки микрофони и в добро помещение и не на последно място от ДОБЪР БАРАБАНИСТ и добър задпултен тип!

Редактирано от fire_garden
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

renegat Мисля че за всчики ще е интересно ако споделиш своя начин на работа, подкрепен с аудио семпли разбира се.

 

 

Инъче по темата

 

 

това сега за какво го приемаме, не е програминг ами е тригериране. И няма как да е старо като технология защото е доста ново. Според мен това е едно удачно решение за местните стандарти. В този ред на мисли съм напълно съгласен с anaden . Не смятам че при записите има правлино и неправилно . Важното е крайния продукт да е добър. А при някои барабанисти наистина е добре да има тригериране , че инъче целия продукт се скапва :)

 

И накрая ако забравим за момент цифровизацията, аз лично съм фен на записването на целия цет барабани с един микрофон. Разбира се за целта , трябват стая , барабани и барабанист на доста високо ниво. За това се светнах след като гледах за записите на Ред хот с Рик Рубин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

По моему тригерирането е доста полезен процес, с който можеш да дообогатиш звученето на барабаните си (особено ако не са особено скъпи и добри), иначе аз съм за изцяло акустичното записване...стига да имаш добро студио, добра техника, добър сет, добър звукоинженер и добър барабанист който знае какво и как да извади от сета...понякога е трудно да събереш на едно място всички тези фактори, да не говорим и че звука който търсиш много зависи от цялосното звучене на музиката

Важно нещо при тригерирането е че трябва да имаш добър семплер и съответно качествени семпли, за да постигнеш добър звук и добра динамика, иначе няма как да избегнеш пластмасовия електронен звук.

 

Има обаче още един фактор ЗА тригерирането - дори и да сме против класическото му използване (заместване/допълване на оригиналния акустичен звук), то често се ползва и за създаване на допълнителни звукови ефекти, които няма как да се постигнат наживо (че и в студио) - примерно гръмотевица, счупено стъкло или някакви нереални звуци, които обаче звучат добре в съответната музика. Например Neil Peart от Rush използва един drum pad (не съм сигурен дали това е името, но е нещо като миди клавиатура, по която обаче се бие с палките, вместо да се натискат клавиши) на концерти, но понякога някои от томовете му се тригерират и управляващия сигнал се ползва за звуков ефект, който трябва да звучи синхронно в ритъма на песента (пример-инструментала YYZ или някое от drum солата на Neil, ама в момента нещо не мога да намеря в Тубата хубав пример с читав звук)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази концепция за тригериране или заместване на звука е остаряла. Не се прилага поне от 15 години.

Барабанисти, не се хващайте, ако някой в студиото ви каже, че по света се работи така или че е по- професионално. Потърсете друг, който ще изкара на запис всички нюанси на свиренето и идеите ви

 

Горките Andy Sneap, James Murphy, Collin Richardson, и кой ли още не, колко били заблудени. Зависи за какъв стил става дума, но ако говорим за по-тежка музика рядко излизат записи без примесени семпли. Касата, специално, масово се заменя със семпъл и причините за това са стотици. Това, че е по-лесно не винаги е решаващо и не винаги е вярно. Като се почне от липсата на bleed и се мине през възможността да се използва quantizing, работата на компресора както и куп други неща и се стигне до оправянето на барабани с кофти динамика, семплирането има адски много предимства. Има си и недостатъци, но очевидно броя плюсове и минуси зависи от стила. Ако говорим по-лека музика или такава с много динамика - съгласен съм, най-добре без семпли. Ако говорим за new-school death метал, особено с по-малко читав барабанист, семплите са едва ли не задължителни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

впрочем, колкото и ънтрю и невероятно да звучи, тригерирането е често използвано при големи концерти, където има много високи нива, включително и в мониторите...представете си един барабанист заобиколен от гръмотевични монитори...и си представете че техния звук изобщо не влияе на 10те (примерно) микрофона, сложени по барабаните...нали?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...ехеее то много ясно,че най-добре е да запишеш живи акустични барабани!...

 

...тва е като твърдението "по-добре Здрав и Богат - отколкото Болен и Беден"...

...никой нормален човек не се съмнява,че е така...

 

...въпроса е - МОЖЕШ ЛИ ДА СИ ГО ПОЗВОЛИШ ?...

 

...в Щатите,Англия,Германия и Скандинавията има Големи Студия с нужната Квадратура,Оборудване и Образовани Кадри за Професионален Запис и Миксинг на Барабани...

...смея да твърдя ,че в БГ няма такива студиа...

...за по-близките ни Турция ,Гърция и Румъния не знам - ако някои знае нещо да каже...

...цените в тези Големите Студия сигурно са съвсем поносими за БГ продукциите , а?...

 

...то всеки иска Максимално Качество - но Всеки ли може да си го позволи?...

...дотогава - компромиси с Зле Звучащи НискоБюджетни Продукции

...така е!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.