Jump to content
Българският форум за музиканти

Запис на Акустични барабани.


Recommended Posts

Е, сега. То затова е студио, а не гараж. Там се записват нещата в подходящи условия, наслагват се части, редактират се, презапсиват се, ако трябва... дълъг процес на смесване и мастериране, за да излезе накрая един албум на диск или изобщо някакъв твърд носител, който най-често в 90% от случаите сигурно се превръща в мп3-ка или подобен компресиран формат.

 

Друг е върпосът НА ЖИВО как се случват нещата. Там си личи, може ли всъщност бандата да свири, вокала да пее, инженерите да ги докарат да звучат добре.

 

Затова моето мнение е, че:

1. Добре е да се използват семпли (или синтезирания в някои случаи, за справка хитове на Genesis, Queen... няма да изброявам)

2. Добре е в такъв случаи и да се позлват барабан-падове (или така наречените mesh-heads, нещо като мембрани, чувствителни на натиск по зони),

MIDI-контролери, разбира се и подходящ компютър

3. Не е добре да се реди с мишката. Отнема до 10 пъти повече време, за да се нагодят блокчетата по слемпли, време, динамика, след това желан звук и прочее.

4. Не е добре да не си ги платиш, даже е желателно и препоръчително.

5. На живо е въпорс на избор дали да се ползват по идентичен начин или не. Аз лично отново бих процедирал с тях.

6. В зависимост от стила на барабаниста и музиката която ще се свири, броят падове и mesh-heads, които трябва да се закупят, варира драстично.

 

Като за финал ще кажа, че строга азбучна истина е следното:

ако звукът на барабаните ти е кофти, цялата група звучи кофти, ако ли пък е добре, останалият не добър звук (на китари бас и прочее) може да се приеме за ефект

 

Въпрос на избор. Защото качествен хардуер и софтуер за семплиран начин на запис на барабани струва съизмеримо като отношение с един добър комплект барабани за сътоветните нужди на бандата и стила. Оттам насетне обаче за помещение, микрофони и настройването им по позиции, звук и порчее е несъизмеримо по-трудоемко и скъпо.

 

На мен лично, ако трябва да съм честен ми трябват 2 фус педала (единият е с обърната функция!), 2 каса, 6 чинела и 6 тома = 16 пада (mesh-heads съответно), MIDI контролер за 16 такива канала вход/изход, последвано от такъв входен MIDI слот в звукова карта и подходящ софтуер с подходящия за моя случай интерфейс.

Така като го погледна също не излиза ефтино, но за всеки случай е доста по ефтино от целия тоя набор в реални барабани, микрофони за тях, помещение и прочее.

 

:greenangel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако причината е просто да бъде евтино или компенсиране на уменията или обурудването на барабаниста то разбира се няма лошо в тригерирането. Същото се отнася и до другите инструменти. Както знаем е практика да се използват всякакви плъгини от този род. Иначе ако се опитаме да направим това със саунда на барабанист, похарчил цифри за сета си, познаващ го добре и свирещ добре ( а то май така е редно, не само за барабанисти), същят ще ви убие с камъни. Еквивалента е, на китарист с бутиков амп, да му дръпнеш сигнака от лайн аут с DI и да му закачиш от Рига Меса с 4 по 12 примерно

 

 

 

Колкото използването на тригери на големи концерти, с това хич не съм съгласен че е по ред причини.

Първо, масово на големи концерти барабанистите, както и цялата банда не използват монитори а inear системи, по удобно и много по бързо за работа, лично аз ги мразя, защото за китара са далеч от идеални, но всички други си падат по тях, така че няма как. За тези които свирят с монитори пък, далеч не е нужна кой знае каква мощност на сцената за барабаниста, обикновенно два насочени монитора от ляво и дясно. На големите сцени всъшност е доста тихо, защото основния PA e изнесен далеч напред и даже отстрани на сцената обикновенно се слагат мощни фиилд нитори за да може групата да получи малко усещане за свирене на живо иначе става прекалено стериално.

 

И най вече фактора време, обикновенно на такива концерти една група няма повече от 30 минути да излезе на сцената и да започне шоуто. Точно затова обикновенно целия баклайн се навръзва зад сцената на подвижни платформи, които после се избутват на сцената, за навръзване на жиците и лайн чек остават няколко минути, за саунд чек и дума не може да става.

 

Иначе що се отнася до студио съм напълно съгласен с Корсаря, всичко е въпрос на пари. Като имаме един компютър, приличен интерфейс, малко хардуер и няколко микрофона и трябва да записваме в мазето, тавана и тн. поредната група, която за сефте влиза в студио, наистина сигурно има резон да се тригероват барабаните. Другото струва толкова скъпо, че не може да се направи на този етап, поне в повечето случаи.

Когато има финансти, въпроса стои по съвсем друг начин и саунда съответно саунда е съвсем друг, ако разбира се знаем как да го правим

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Само дето и с пари не е толкова лесно, чувал съм и съм участвал в доста ос...и записи правени с много пари. Иначе на думи всички сме номер едно, то на нас (българите) това ни е националния специалитет.

 

Ето един остарял пример, радиото в Пловдив си имаше наистина студио, голямо правено с пари, пълно с качествени микрофони, кабинки и какво ли още не, а във втората половина на 90те вече и добро за времето обурудване откъм електроника. Разбира се не по днешните стандарти, но говорим за преди 10 години поне.

Е по лоши записи няма и няма как да има, сигурен съм, че някой с мерак ще ги победи с два микрофона домашна саунд карта и домашен комп

 

п.п. Забравих да допълня, без пари се правят домашни записи или демота евентуално с цел намиране на пари, иначе не могат да се очакват сериозни резултати в нито един жанр. От там нататък трябват и умения и знания да се използва добре купеното с парите, затова да си саунд инженер е професия, а не хоби. Не че не може да го правим за хоби, но и резултата ще е такъв, лошото е когато си работим професията на ниво хоби, атова често се случва

Редактирано от kolio_k
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм до някаква степен запознат с тукашните условия за звукозапис и прякото ми впечатление е, че с тригери е в пъти по-зле. Мога да дам и конкретни примери как един и същ барабанист с една и съща формация записан с тригери звучи, кошмарно, а записан с микрофони - направо прилично. Пак казвам говоря за тукашна действителност, евтини полустудия, но повечето от нас това ползват, за съжаление.

За свирене наживо не сме пробвали с тригери, може би съм предубеден, но не искам.

Между другото прекрасен звук на барабаните на концерт имаше на Джетро в НДК преди години. Май беше с микрофони изцяло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... с тригери може да е много по-зле , ако Хората,които работят с тях нищо не разбират...

 

...иначе Тригерите са измислени за да е МНОГО ПО-ДОБРЕ...

 

...и от там приказката за "Кривата Ракета дето Космоса и Пречел" :godbless:

 

...с две думи - не е проблема в Тригерите, а в това кой,как ги използва !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

^ При всички случаи тригерите звучат по-стерилно. Ако искаш електронни барабани - не е ли по-добре да ползваш такива, отколкото тригери? Това за кривата ракета и космоса не го чух. :godbless: /Човекът, който ни записваше е правил и доста прилични записи с тригери, но не става да записваш по един и същи начин метал и боса нова./

Не споря,че за някои случаи тригерите могат да са от полза, но в никакъв случай не могат да заместят микрофоните.

Редактирано от yotzzo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е хубаво да превръщаме темата в "За или Против тригерирането". Аз лично съм за добрата музика. Хоп - Genesis. някой да има нещо против синт-семплите за ритъм секция?!

 

Хора, погледнете картинката малко... всъщност до-оста по-отстрани или отгоре, ако щете.

Всичко това са звуци. Звуци! Ако имаш слух, ще ги управляваш и ще ги нагласиш както си му е редът.Синтезиран ли, многослоен тригер ли, записан с микрофон за 2 лева ли... точният слух ще му намери място.

 

За пример мога да дам някои убийствени парчета (говоря като микс и аранжимент) на така известните ни ключ-генератори за "обнародване" на програми.

Просто някои парчета са убийствени. А се правят на Impulse Tracker-подобна програма, наречена: ReNoise.

Аз лично в парчетата си не искам всичко да ми е с акустични барабани.

В документациите на такъв род програми и плъгини като BFD, AD, DFH... пише, че са правени с едни от най-използваните в про-студия микрофони,

пред-усилватели, кабели, компресори... да, като ги редя с мишката, звучат кофти (еднообразна динамика, кофти одухотворяване - хюманизация и прочее).

Но с един пад и тригериране, си звучат убийствено добре:

 

Няма нужда да ми казват барбанистите колко е зле да тригерираш, като можеш да си го направиши сам... стига да си купя микрофони за няколко хилядарки и да си устроя прилично студио за няколко седмици (и за тук парички), докато запиша парчетата от албума. И аз искам така... кой не иска. Кой китарист не иска китара Фендгипсанец и амп-глава на фелдмаршал с афинитет към меса-буги-вугито с кабинет [4 х 12"]?!

 

Всеки иска... оттам нататък аз искам и синтезирани звуци, семплирани, ако щете и така нататък. Нито мога заради съседи и съквартиранти да си сложа сет барабани, нито усилвател. Свиря си вкъщи с тенденция пък като стана за Астория или Карнеги мога, ако искам и да излезна с кахон и халил. :ok:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както най често става и тази тема започва да се изкривява според мен.

Никой не говори, че тригерирането е нещо лошо по принцип. Ако същото се използва с конкретна цел, за вадене на специфични звуци и е ефект търсен от музиканта, то всичко си е ок с него. Лошото е, когато се използват семплирани барабани , там където трябва да са истински, просто като евтин заместител или защото не може да се изкара свястен саунд от истинските инструменти. Не че и този вариант не е допустим, въпрос на бюджет, място , време и тн.

Но да се мисли , че така се постигат професионални резултати е просто нереално.

 

Иначе безпорно човек всичко може да си направи сам и евтино, но толкова и струва, като за свирене в къщи, демо и така нататък.

 

п.п.

Не съм барабанист и не разбирам от студийни записи, домашните ми записи са само за мое лично удоволствие и са доста зле направени и все пак и аз си правя барабаните на клавиатура, та знам за какво става въпрос криво ляво. Иначе не съм виждал никъде, от години насам заместването на реалния саунд на барабаните със семпли, не че сигурно няма и изключения, но определено не е прието поне в студиата и проектите , с които съм имал общо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Корсар-я започна отговора, точно откъдето трябваше да започне (според мен разбира се). Преди да се говори и внушава за това - кое е как е по-добре да се запише, трябва да вземе предвид основния фактор - а той е БЮДЖЕТ! Разбира се - по-добре е НАСА да пътува до близки галактики, но поради бюджетни съображения, засега се задоволява с приятелски визити на най-близките нам планети ...

 

Оттук тръгват всички по-нататъшни пожелания и разсъждения ... в които на мен не ми се впуска. Но нали знаете за "мощната" БГ музикална индустрия и продаваните от тях продукти ... Оценявайки пазарната конюнктура, бих казал, че записи направени "правилно" може да си позволят само богати ентусиасти, които от самото начало знаят, че никога няма да възвърнат пазарно това, което наливат в проектите си ... и това - ако изобщо има "голямо" студио наоколо, в което много се съмнявам (отново позовавайки се на пазарната конюнктура).

 

За справка само - един час запис в датско про-студио е да кажем 4000 датски крони или 1000 лв. Айде сега смятайте колко ще ви струва един "правилно" записан дръм трак, и колко ЦД ще продадете и дали изобщо ще можете да си платите дори и само един трак от продажби на продукция ...

 

Имам приятел, който записа албум в Нашвил - Щатско студио, щатски музиканти.

Жесток албум, жестока свирня, жестоко пеене - топ кънтри. Но ... пича си го плати сам - студийно време, музикантски хонорари, акомодация за 2 седмици ... Никога не си възвърна парите естествено - просто си направи кефа и стана малко по-известен (не е българин) ...

Вероятно малко хора тук са запознати с реалните и актуални финасови параметри на такива проекти и затова ще кажа вътрешна информация, че цената на въпросния кънтри албум беше около 40.000 евра ...

И отново се връщаме на приказката за богатите ентусиасти - за да правиш добра продукция в БГ (и вилаета :greenangel: трябва да си талантлив, богат и да не ти пука че губиш пари, докато правиш изкуство :D

 

В този ред на мисли искам да обобщя - за нашите пазарни условия няма правилен и неправилен начин за записване на това или онова. Всичко е въпрос на - КОЛКО ТОЧНО СИ ГОТОВ ДА ЗАГУБИШ, за да направиш качествен продукт. Оттам нататък започва степенуването на фактори като лайв рекординг, тригериране и сот сорта ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:greenangel:

 

Ужасна цена ( в Дания имам пред вид). Никога не съм имал случай да записвам нещо там, но при тези цени няма и да си помисля. В немски говоряща Европа, по професионалните студия е много по евтино. Ама то в Скандинавия с техните цени :D

 

Иначе по темата, разбира се бюджета е най важен, както и предназначението на записите. То затова и пиша, че няма нищо лошо, да се използват семпли, когато се прави демо или пък домашен запис, моето мнение в случая е чисто абстрактно, не свързано с бизнес действителноста

 

А сектора чалгия е най добре, не ги следя, но доскоро слушах по телевизията записи от самосвирка (поне като качество) и чат пат присадено отгоре някое солце, тип маане или самоделен рок. А те даже и пари правят до някаква степен ( надявам се за тях де, не съм запознат)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...колеги Музиканти и Продуценти - Грабвайте Куфарчетата с Барабаните и Китарките и Бегом към Германия !

...там както казват е Ефтинийка !

 

...то ако можело ефтино да стане - в БГ щеше да го има...

...както едни ходят до Турция,Дубай и най-вече до Китай за ефтина стока - така и БГ продукциите щяха да се правят в "Ефтините " Германски Студиа...

...с трици маймини Не се хващат - разберете...

 

...и не е само до Парите - важни са Хората - обучените с Образование и Стаж...

...ама ай в всяка тема едно и също повтарям !

 

:greenangel:

 

...то ясно е ,че всеки сам трябва да Узрее за Определени неща...

...отдавна спрях да обяснявам...

...Повтарям се - знам ...

 

...истината е,че има ИНТЕРНЕТ - може да се разбере всеки албум,каде,от кой, как е записван - да не е "всеки" - инфо има достатъчно...

 

...записа на Барабани става по няколко начина

1. с Акустични Барабани + Микрофони

2. с Акустични Барабани + Микрофони + Тригери и Модул

3. с Електронни Барабани

4. чрез рисуване с мишка,синтезатори,ФингерТригери и разни други Компютърни играчки

 

...кво толкова му умуваме ???

това са четирите Основни Положения...

...после следва и Миксинг - НЕ Забравяйте!

...и всичко това зависи от това Какво Правим, с Кви Пари го Правим и Защо го правим...

...няма рецепта - тва е!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ BlackCorsair

 

Цитат от моя пост

 

Ужасна цена ( в Дания имам пред вид). Никога не съм имал случай да записвам нещо там, но при тези цени няма и да си помисля. В немски говоряща Европа, по професионалните студия е много по евтино. Ама то в Скандинавия с техните цени

 

ти пишеш в отоговор

 

...колеги Музиканти и Продуценти - Грабвайте Куфарчетата с Барабаните и Китарките и Бегом към Германия !

...там както казват е Ефтинийка !

 

...то ако можело ефтино да стане - в БГ щеше да го има...

...както едни ходят до Турция,Дубай и най-вече до Китай за ефтина стока - така и БГ продукциите щяха да се правят в "Ефтините " Германски Студиа...

 

 

Не знам за теб , но аз на това му викам непровокирано заяждане. Никъде не съм казвал, че в Германия ( например се записва евтино ), точно обратното е, много е скъпо, а за български проект е немислимо, предвид продажбите и тн ( поне аз така мисля ). Това за което пише е, че в Дания явно е още по скъпо, защото там стана въпрос за цени от порядъка на хиляда лева на час.А това вече е убийствено .Наскоро записвах албум в Берн с една група, бюджета беше малък, а музиката некомерсиална ( джаз ) имахме 5 дена за свирене и още десетина за миксиране, поправки и тн. Всеки ден сме стояли по минимум 12 часа. При тези цени ( в Дания ) би ни струвало 60000 само за записа без миксинга и то за ултра скромен проект. Без думи

 

Именно и затова писах, че из немско говоряща Европа е по евтино, при сравнение с посочените скандинавски цени. И мисля, че ясно си личи от поста ми. Само, че ти просто много държиш да пишеш саркастични и поучителни коментари и да се заяждаш . Не мисля, че го заслужавам, нито че си в позиция да го правиш в случая, но щом те кефи :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Колеги, вие дори не осъзнавате кога се заменят звуците и кога не, ок!? НИКОГА няма как да разберете, защото доста често и музикантите не знаят, че са ги семплирали/едитвали, но попринцип ако едно нещо е прекалено хубаво, за да е истина, много вероятно е да не е! Когато слагате семпли, нямам предвид, че се слагат, каквито и да е семпли, а че може да си направиш собствени семпли (от високо-бюджетното студио) и да ги сложите само на 2-ро и 4-то време на малкото барабанче (примерно) без да пипаме гоуст нотите. Тогава само подпомагаме на миксът да звучи по-"убедителен" и както казах, имаме много по-голяма свобода да манипулираме звукът така, защото не винаги можем да постигнем желаните резлутати от към КОНЦЕПЦИЯ (не от към качество), особено при касата... особено при метъл... някой може ли да постне метъл група БЕЗ семплирана каса, или без семплирани барабани? Малко или много, винаги се ползват и за съжаление или не, такъв е "стандартът" в момента. Не се опитва да кажа кое по-добре и кое не, всеки си има вкус и концепция, просто се опитва да кажа какво ВСЪЩНОСТ става. Нека не винаги скачаме в крайности "аз съм само за акустичният звук", защото на първо време няма как да кажете със сигурност кога нещо е истинско и кога не е!

Редактирано от Danny47
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...официално се извинявам на kolio_k...

...идеята ми бе Не да се заяждам...

...провокативен съм ама как да не съм ,когато ми обясняват,че видите ли само Акустични Барабани трябвало да записваме...

...има цели Стилове,където Акустичните Барабани са Противопоказни :offtopic-001: ,както и такива където са Задължителни...

...има и стилове където яко и основно се тригерира...

 

 

....както и да е!

...вие това най-добре си го знаете, само дето всички си чешем клавиатурите...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.