Hillbilly Публикувано Март 27, 2009 Публикувано Март 27, 2009 Интересно ми е играете ли си с наслагване? Аз поне свиря на живо парчето отначало до край 2-3 пъти и после слушам/е вариантите и който е по-добър остава на записа. Това при положение,че свирите различно (на импровизация) сола и аранжименти. Цитирай
musicman Отговорено Март 27, 2009 Отговорено Март 27, 2009 ^ На какво казваш наслагване? Аз като записвам в къщи за да не изфиряса идеята свиря каквото - такова и после оправям. Доста често не идва това време и парчетата си седят ей така сурови А като имам повече време - свиря всяка част докато не ми хареса и после следващата и така. Ако обаче ида да записвам в студио и свиря едновременно с бандата - да бих постъпил като теб. Иначе ако записваме по отделно ще записвам на части пак. Цитирай
zwero Отговорено Март 27, 2009 Отговорено Март 27, 2009 По принцип на един дъх е най- добре, но какво да направя като рядко сядам да свиря и правя елементарни грешки на запис...хващам ножицата и режа. Мисля, че и в студията нещата минават под ножичката... Иначе около 70% от записите ми са изсвирени без корекции.(мисля ) Цитирай
ultramega Отговорено Март 27, 2009 Отговорено Март 27, 2009 (Редактирано) При мене има някакъв шибан психологичен момент. Репетирам си го няколко пъти и като реша че съм готов да го изсвиря максимално добре, колкото ми позволяват ограничените възможности, натискам червеното копче. Обаче, като знам че се записва веднага почвам да греша и то супер тъпи грешки (не че се сещам коя грешка би могла да се нарече умна) Редактирано Март 27, 2009 от ultramega Цитирай
Metalix Отговорено Март 27, 2009 Отговорено Март 27, 2009 (Редактирано) Записвам ритъм китара, след тва соло след тва глас.. . и след тва ги "наслагвам" едно върху друго. Редактирано Март 27, 2009 от Metalix Цитирай
zwero Отговорено Март 27, 2009 Отговорено Март 27, 2009 Обаче, като знам че се записва веднага почвам да греша и то супер тъпи грешки С г-н РепетициЙ май всички свирим по добре... Цитирай
Hillbilly Отговорено Март 27, 2009 Автор Отговорено Март 27, 2009 Е,затова съм пуснал темата във форум "китара" - иде реч ,че в студио можеш да запишеш 2-3 писти на Куул Едит,които може да се "монтират" една с друга от всеки нормален озвучител ,избягвайки грешките и не-добре изсвирените моменти,но не се ли губи момента на Живото свирене тук? Ако търсим комерсиалния ефект компютрите оправят всякакви грешки,но те не ни правят по-добри музиканти. Цитирай
synchu Отговорено Март 27, 2009 Отговорено Март 27, 2009 Да - за музикантите. Зависи за "сглобяването" - което звучи по-добре. Цитирай
Басурендер Отговорено Март 27, 2009 Отговорено Март 27, 2009 Зависи какво се търси... Може да търсиш: - себе си - публика - перфектен звук .....нали? Цитирай
Hillbilly Отговорено Март 27, 2009 Автор Отговорено Март 27, 2009 ^точка 1 - повечето музиканти търсят себе си,иначе сме класик Груьо с голфа,дето събира парАта. 2.Е,всеки музикант има нужда от публика. 3.Перфектния звук е различно понятие за всеки - за метълите е едно ,за олдскул рокаджийте друго. Цитирай
yotzzo Отговорено Март 27, 2009 Отговорено Март 27, 2009 (Редактирано) Като записвам някоя партия я свиря цялата няколко пъти и си избирам най-добрия дубъл. Не "сглобявам" никога. Оставям го с грешките. Иначе става стерилно. Така правя, защото в 90% от случаите импровизирам. Иначе с "лепене" ще ми отиде на кино и фраза, и цялостна мисъл. Не казвам, че "така трябва да се прави", въпросът беше "вие как правите", нали? Разбира се на мога да изсвиря 2 или повече китарни партии наведнъж. Тях ги наслагвам. Редактирано Март 27, 2009 от yotzzo Цитирай
Slide Отговорено Март 27, 2009 Отговорено Март 27, 2009 Обикновенно с наслагване. Записвам отделните партии по няколко пъти. Ритъм китари, соло... Докато не ми хареса. Обикновенно по два-три варианта и избирам най-добрите из между тях. А иначе и аз имам проблема на Ултрамега. Когато натисна копчета... Особено, ако трябва да държа ритъм, арпежи... Следя се постоянно да не направя някоя боза, вместо да тече гладко, потдържано от вътрешния метроном... При соло, особено където мога да се отпусна за импровизиране, няма такова "стягане" и следене за грешки. Обикновенно върви по-гладко... Цитирай
synyster_vengeance Отговорено Март 27, 2009 Отговорено Март 27, 2009 Май повечето от нас използват наслагването, което е разбираемо и съдейки по големите другия начин отпада в днешно време(визирам Avenged Sevenfold) Цитирай
Бицев Отговорено Март 27, 2009 Отговорено Март 27, 2009 В студио не съм срещал продуцент или записващ инжинер да каже: "Достатъчно, този първи опит беше идеален, това беше ТО - нямаме нужда от повече...". Даже когато (присъствал съм на такива звездни моменти на други изпълнители) изпълнението е наистина гениално и неподражаемо, направо върха и си заслужава да остане в историята като единствен запис - пак казват "Отлично, но дай само още един тейк - да не ни е подвела нещо техниката" - и после пак "Само един още - за всеки случай"... После дали ги използват е друг въпрос. На гениите може да не ги използват; на набедените 'звезди' ги шият такт по такт, че и нота по нота (и пак чуваме кофти ноти, представяш ли си какво е било в началото!). Но понеже в студио все по-рядко ми се случва да стъпвам, в къщи е друга работа: кой ти има време да повтаря. (Аз нямам време един път да го изсвиря, от дъжд на вятър ще навключа такъмите и докато направя проба- вече трябва да тичам за някъде) - та карам направо, от начало до край (ако има няколко партии - на което аз казвам 'наслагване', другото е монтаж - всяка от тях е свирена веднаж само, от начало до край). Изключение правя само когато се бъзикам с loop & sample тип аранжименти, т.е. цялата пиеса е мозайка от готови парченца, взети от библиотеки (свирени от някой друг). Тогава за моите обаждания 'рязвам' от по-дълги пасажи на вкус - и ги използвам точно като парченца в мозайка (обикновено многократно). Примери за такива експерименти са http://tinyurl.com/cwtd6z и http://tinyurl.com/cf7omu - но комай с това се изчерпват. Иначе си пиша 'едно към едно' все едно си репетирам за себе си... Разбира се, ако не бях музикант 'между другото' а с това си изкарвах хляба - щях да пиша всичко по 15 пъти, да избирам версии (и сигурно - да сглобявам, като си знам (не)способностите). Щото и 'себе си' да търсиш, и любовта на публиката, или пък друго - с перфектния запис най- ще ги намериш. Наздраве, Б. Цитирай
Joys Отговорено Март 27, 2009 Отговорено Март 27, 2009 Всеки инструмент и канал поотделно от начало до край и след това микс на всички. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.