ilianski Отговорено Юли 15, 2008 Отговорено Юли 15, 2008 Темата е много добра поздравления vihro че си постнал! Та реших и аз да постна нещо и отнсно овърхедите аз ползвам ей туй http://www.cadmics.com/GXL1200.htm . По принцип ползвам за целия сет микрофони на CAD и сам много доволен. Свиря в зала с капацитет 500 души и микрофоните се представят доста добре специално овърхедите като чинелите изпакват много добре и т.н. Цитирай
vihro Отговорено Юли 15, 2008 Автор Отговорено Юли 15, 2008 (Редактирано) Да започна малко по-отдалеч.Направил съм грешка с един от линковете за микрофони,които съм постнал по-горе.Нямах предвид AKG Perceptin 420,а по-старият модел 400,който и влиза в бюджета който съм споменал. http://www.akg.com/site/products/powerslav...anguage,EN.html Предимство пред останалите 2 модела,е възможността да си избираш 3 вида патерни,от които так.нар. Осмица в случай,че се озвучават два източника и както производителя е написал в менюто " It is also a good choice for cymbal overhead miking." Да Алекс, точно за такъв тип озвучаване става въпрос-с 3 микрофона. Още повече,че визирам ситуации в които човек се озвучава САМ-малки клубове и корабите по които се работи.В по-големите ни клубове,където си има техническа поддръжка-тон режисьор,а често и помощник-озвучител /до колкото мога да разгранича тези два поста/ се разполага и с микрофони и цялото необходимо обезпечаване за една група-поне в тези в които съм работил е било така.За такава ситуация моите микрофони няма да са необходими,но за мен е важна другата за която говоря. Както казах идеята с 3-те микрофона е първоначален вариант,след което тя ще се допълни и с микрофони за 3-те ми тома.Но говоря на базата на това което вече съм пробвал в малък клуб,но лошото е,че имам опит само с динамични-вокални микрофони като овърхед!!!! Относно как се озвучават другите колеги-ДА,всеки се стреми към пълен сет микрофони за барабаните си,за сега обаче аз се опитвам да събирам мнения за едно по-нестандартно решение.А защо да е нестандартно,след като дори Върджил Донати свири само с 2 микрофона в малък клуб като "Baked Potato"-един в касата и овърхед,разбира се ако не ме лъже зрението. В такъв случай,за да не загубиш напълно пънча на томовете,както казваш,се слагат тънки-еднопластови кожи,а не по-мъртвите двупластови /зависи кой с какво предпочита да свири,аз като цяло предпочитам еднопластовите/ За това,че не е необходимо озвучаване на чинелите съм съгласен,но само в случаи,че свириш по-тежко,а понякога ти е необходимо и по-лекото докосване до тях да бъде възприето от аудиторията или в случаите,че се свири с четки. Като споменах,че кондензаторен микрофон с малка мембрана не би ми послужил за озвучване на чинели и томове по начина по който би ми послучил такъв,но с голяма мембрана,имах предвид не ,че томовете няма да се чуват,а че ще се загубят по-ниските честоти /поне аз така предполагам,затова нека някой с опит да каже дали това е така или не/Имах предвид,че произведените кондензаторни микрофони специално за чинели на барабани,някои духови и струнни инструменти,може би нямат зададени като параметри да ловят по-ниски честоти,а по-скоро високи среди и високи /пак казвам за това само гадая/ Докато тези три модела с които съм дал пример,производителя посочва,че са с общо предназначение-вокали,струнни инструменти,барабани,стават за запис и за живо изпълнение.Както и Алекс каза,възможно е поставяне дори пред касата,както и пред други източници с високо SPL,само че в този случай трябва да се използва "low cut" бутона. Не на последно място по важност искам пак да кажа,че търся маркови микрофони-все пак това ми е професията и не обичам да правя компромиси,а за марки като CAD или T-bone не чувам много хубави неща,но всеки си има вкус. Очаквам и колегата "kukls" да се включи по темата,защото споменава в един негов пост,че е пробвал като овърхед AKG Perception 120 или 200 /не си спомням точно/ и казва,че никога преди чинелите му не са звучали толкова добре. Редактирано Юли 15, 2008 от vihro Цитирай
vihro Отговорено Юли 16, 2008 Автор Отговорено Юли 16, 2008 Само още малко информация по отношение на тези 3 микрофона с общо предназначение.Това са техническите описания,които биха помогнали в случая. AKG C3000B http://www.akg.com/mediendatenbank2/psfile...55c43a7e2e7.pdf AKG Perception 220 http://www.akg.com/mediendatenbank2/psfile...556bd2818ef.pdf и AKG Perception 400 http://www.akg.com/mediendatenbank2/psfile...683dac75a1a.pdf Цитирай
vihro Отговорено Юли 16, 2008 Автор Отговорено Юли 16, 2008 Идеята е,подходящи ли са тези микрофони за целта и начина на приложение,които описвам по-горе и ако ДА,кой от тях е най-добър за мен??? А след закупуване и на микрофони за томовете,ролята на този кондензаторен микрофон ще е само да озвучава чинелите. Цитирай
makedonetsa Отговорено Юли 18, 2008 Отговорено Юли 18, 2008 (Редактирано) Аз имам коренно различно мнение ! Наистина изброените по-горе микрофони са страхотни, но ! Къде ще ги ползваш ? В някой БГ клуб предполагам ! Е .. трябва ли човек да иде с микрофони за 2000лв за да изкара в най-добрия случай 100лв !? Аз мисля, че не ! Аз лично ползвам на STAGG микрофоните за барабани, и те звучат адски прилично за такива цели ! Много други колеги, които свирят в доста известни групи ползват същите микрофони ! Не казвам това, защото нямам по-добри микрофони, а защото просто не си струва риска да съсипеш микрофон за 400лв за да вземеш 100лв. За студио нещата естествено не стоят така,но в повечето студия има добри микрофони за запис и не се налага да носи барабаниста такива. Не на последно място са озвучителите и настройката на барабаните. Ако озвучителя е трагедия и барабаните ти звучат гадно, никакъв микрофон не може да ти помогне, демек - язък ти за парите след това ! Успех в избора ! Редактирано Юли 18, 2008 от musicman Цитирай
vihro Отговорено Юли 19, 2008 Автор Отговорено Юли 19, 2008 Благодаря за мнението,Цецо.Уважавам го, защото си професионалист /май един от малкото във форума/,но все пак мисля,че инвестицията в добро оборудване,в случая микрофони,си заслужава,особено както съм го описал-за работа по корабите и в определени ситуации за малки клубове в БГ,където ще се озвучавам САМ.Много съм далече от идеята,че в БГ ще си избия парите дори за барабаните,камо ли за микрофони Затова първоначалната ми инвестиция би следвало да е в тези 3 възлови микрофона-за каса,барабанче и овърхед.Затова въпросите ми се отнасят предимно до това,дали някой от тези 3 кондензаторни микрофона, ще ми свърши добра работа като овърхед,така че да мога да го ползвам първоначално за озвучаване на чинели и томове-както до сега съм се озвучавал в малки клубове,само че с динамичен микрофон като овърхед,а в последствие,след закупуване на микрофони за томовете,да ползвам кондензаторният микрофон само за чинелите??? Въпросите ми са насочени към 3-те кондензаторни микрофона с голяма мембрана,защото се опасявам,че ако ползвам стандартен овърхед микрофон,ефекта няма да е същия-за чинели и томове едновременно,както ако ползвам такъв с голяма мембрана. Така че,за момента търся мнения за такъв тип конфигурация-с 3 микрофона-каса,барабанче и овърхед,какъв ефект ще постигна и какво ще загубя???? Вие сте на ход Цитирай
synchu Отговорено Юли 19, 2008 Отговорено Юли 19, 2008 На CAD Лентовите им микрофони са доста добри по доста оценки от хора, с които това си изкарват хляба в Нешвил например Кондензатор с голяма мембрана за овърхед за живо озвучаване, аз специално мисля, че няма да е много подходящ, защото ще хваща прекалено много другите инструменти и като цяло е прекалено чувствителен. Малка мембрана или динамичен. И трябва да са два минимум, за добра стерео картина. Виждал съм и съм чувал записи на Бонам с три микрофона, които звучаха много добре, но си бяха студийни, където помещението е третирано, кита е подбиран и т.н. и т.н. Цитирай
simon Отговорено Юли 20, 2008 Отговорено Юли 20, 2008 "vihro", аз не разбирам много от микрофони затова няма да ти давам съвет, но може да погледнеш тук. В този брой на Протехника се говори за някои видове микрофони и може да ти е полезно като информация. Цитирай
vihro Отговорено Юли 20, 2008 Автор Отговорено Юли 20, 2008 (Редактирано) Кондензатор с голяма мембрана за овърхед за живо озвучаване, аз специално мисля, че няма да е много подходящ, защото ще хваща прекалено много другите инструменти и като цяло е прекалено чувствителен. Мерси за мнението.И мен това ме притеснява,че е възможно примерно да хваща кубето на китариста,макар че съм маниак на тема тихи сцени,особено когато става въпрос за по-малка такава-свиря без слушалки и монитори,а за барабанист удрям доста леко.На такива места-малки сцени на които обикновено се озвучавам сам, съм ползвал динамичен за овърхед,без каквито и да е микрофони на томовете,но резултата не е много удовлетворителен- трябва да си играеш с позиционирането и накрая все нещо липсва или от звука на чинелите или от този на томовете,а ако се налага на някое парче просто да свиря с шейкъра или с четки по томовете ,трябва да премествам микрофона надолу,за да се чува.Затова въпросите ми са насочени към такъв тип озвучаване-с 3 микрофона,но за овърхед да ползвам кондензаторен такъв и евентуално да е с голяма мембрана. По световните сцени все по-популярно,а може би наложително или е просто въпрос на вкус,но все повече барабанисти биват озвучавани с микрофони с голяма мембрана като овърхеди за чинелите:с 1 брой-поставен централно отгоре за да хващат всички чинели,които обикновено са разположени под формата на буква "П" от двете страни и отпред пред барабаниста;с 2 броя-поставени като нормалните овърхеди,с цел да хващат двете рамена на "П"-то;с 3 или повече микрофона с големи мембрани-паяци,поставени над групи чинели съвсем близо до тях или между тях,като тогава предполагам ползват "8" или "omnidirectional" патерни. Та това е което питам,мерси още веднъж за съдържателното мнение. Благодаря и на "simon" за линка.Информацията беше много полезна,най-малкото опита на Митко Семов потвърждава изборът ми на останалите 2 микрофона-за касата и солобарабана,че съм се спрял на нещо универсално,а мисля и много добро Мерси хора,очаквам и други барабанисти да дадат мнението си. Редактирано Юли 20, 2008 от vihro Цитирай
Stoyko Lisichkov Отговорено Юли 24, 2008 Отговорено Юли 24, 2008 Кондензаторните с малка мембрана хващат и ниски тонове, спокойно Има доста микове с малка мембрана, на които долната им граница е около 50Хц, така че томовете ще се чуват, но няма да е така както с отделни микове.Също така ако минеш с един овър губиш панорамата тотално Цитирай
vihro Отговорено Юли 25, 2008 Автор Отговорено Юли 25, 2008 Загубата на панорамата не ме притеснява Поизчетох доста интересни ревюта относно AKG C 3000 B на хора които записват и използват на живо,за озвучаване на барабани,както като овърхед само за чинелите,но също и за ситуация в която се озвучават чинелите и томовете заедно.Така че,това е моят избор за момента. Както съм обещал,скоро ще събера цялата информация за записи и озвучаване на барабани в тази тема Цитирай
vihro Отговорено Юли 29, 2008 Автор Отговорено Юли 29, 2008 (Редактирано) Ето и обещаното.Линкове към повечето интересни теми касаещи микрофоните за барабани,както и някои тънкости относно озвучаването на различни компоненти от комплекта. http://forum.muzikant.org/index.php?showto...рофони+барабани http://forum.muzikant.org/index.php?showto...рофони+барабани http://forum.muzikant.org/index.php?showto...рофони+барабани http://forum.muzikant.org/index.php?showto...рофони+барабани http://forum.muzikant.org/index.php?showto...рофони+барабани http://forum.muzikant.org/index.php?showto...рофони+барабани http://forum.muzikant.org/index.php?showto...рофони+барабани И понеже по-нагоре стана дума за микрофони с големи мембрани,ето още малко инфо в следващата тема: http://forum.muzikant.org/index.php?showto...рофони+барабани http://forum.muzikant.org/index.php?showto...рофони+барабани http://forum.muzikant.org/index.php?showto...рофони+барабани http://forum.muzikant.org/index.php?showto...рофони+барабани Събрах всичко тук,за да не се ровим назад,а има страшно много полезна информация сред тези линкове. поздрави Вихрен Редактирано Юли 29, 2008 от vihro Цитирай
metalhammer Отговорено Юли 29, 2008 Отговорено Юли 29, 2008 ^Мдам а бяха времена когато тука пишеха хората които записват музиката в БГ.....^ сори за ама не се сдържах... Цитирай
vihro Отговорено Юли 30, 2008 Автор Отговорено Юли 30, 2008 ....и за съжаление си прав. Разбира се,темата остава отворена за коментари както по личния ми случай,така също и абсолютно всичко свързано с озвучаването на комплект барабани в студио и на живо,информация за нови микрофони,технологии и техники,смятам ще е от полза за по-сериозно занимаващите се. поздрави Цитирай
Mogila Отговорено Юли 31, 2008 Отговорено Юли 31, 2008 Ехх никои не ми даде савет по моя вапрос и си взех бета 98 за томовете.Не сум ги сравнявал с други дано не сум се преебалАко някои има мнение за Бета 98 ще се радвам да го 4уя. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.